دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / فرهنگ و هنر / چهره ها /

بیوگرافی محمدرضا خانزاده فوبالیست ایرانی 

شنبه، 24 مهر 1400
محمّدرضا خان‌زاده متولد ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۰ در شهر تهران ، بازیکن فوتبال اصالتاً آذری و اهل ایران است.محمدرضا خانزاده مدتی پیش به دلیل درگیری و حواشی با بازیکنان تیم با محرومیت و به دور از فوتبال بود.

چکیده ای از بیوگرافی محمد رضا خانزاده

  • نام کامل: محمدرضا خانزاده
  • ملیت: ایران
  • تاریخ تولد: 20/1/1992
  • محل تولد: تهران
  • پست: مدافع
  • قد: 188 سانتی متر
  • پای تخصصی: راست

محمّدرضا خانزاده (زادهٔ ۳۰ دی ۱۳۷۰ در تهران) یک بازیکن فوتبال اهل ایران است که در پست مدافع میانی برای باشگاه فوتبال گل گهر سیرجان در لیگ برتر خلیج فارس بازی می کند. خانزاده سابقه بازی در باشگاه های راه آهن، پرسپولیس و ذوب آهن و فولاد و سیاه جامگان و شهر خودرو و الاهلی و باشگاه فوتبال تراکتور و تیم های ملّی زیر ۱۷ سال، زیر ۲۰ سال، زیر ۲۲ سال و تیم ملی فوتبال ایران را دارد. او هم چنین در جام جهانی ۲۰۱۴، جام ملّت های آسیا ۲۰۱۵، جام جهانی ۲۰۱۸ حضور داشته است امّا در تمامی این سه تورنومنت معتبر در تمامی بازی ها ذخیره بوده است.

زندگی حرفه ای محمّدرضا خانزاده

محمدرضا فوتبال حرفه ای را از سال 82 با پرسپولیس شروع کرد. تا سال 85 در این باشگاه بود سپس وارد جوانان راه آهن شد دو سال بعد از بازی در جوانان این تیم در سال 87 به تیم بزرگسالان راه آهن پیوست و تا سال 90 در این تیم بازی کرد.

  • از پرسپولیس تا الاهلی

خانزاده در سال 90 به پرسپولیس رفت سپس مدت کوتاهی بصورت قرضی به ذوب آن رفت،بازی در فولاد، بازگشت به پرسپولس و سپس سیاه جامگان و پدیده دیگر تیم های او بود. سال 96 به تیم الاهلی قطر پیوست و بعد از 1 سال بازی به ایران بازگشت.

  • 4 ساله با تراکتورسازی

محمدرضا سال 98 با قرارداد 4 ساله به تراکتورسازی پیوست. او در یک متن اینستاگرامی نوشت : خدارا سپاسگزارم که برای ادامه مسیر زندگی حرفه ای به سرزمین پدری ام آمده ام. احساس خوشبختی می کنم که پیراهن سرخ تیم تراکتورسازی را در این دیار همیشه سرافراز به تن کرده و برای این تیم بازی خواهم کرد.

  • حضور در تیم ملی

از سال 84 در 14 سالگی عضو تیم ملی زیر 17 سال شد سپس در تیم زیر 20 و 22 سال هم بازی کرد و از سال 90 با دعوت کارلوس کی روش به تیم بزرگسالان پیوست.

محرومیت و حواشی محمّدرضا خانزاده

محمّدرضا خانزاده پس از بازی با لخویا در قطر با یک هوادار درگیر شد که فیلم این درگیری به سرعت به ایران رسید و دست به دست میان تعداد زیادی از مردم چرخید. به همین دلیل باشگاه پرسپولیس با حضور خوردبین، کریم باقری، خان زاده و نژادفلاح تشکیل جلسه داد تا در این مورد تصمیم گیری کند. خانزاده در این جلسه عذرخواهی کرد امّا در نهایت نژادفلاح گفت که این بازیکن تا اطلاع ثانوی از همراهی پرسپولیس محروم است و ۳۰ درصد از قراردادش هم به عنوان جریمه کسر می شود. محمّدرضا خانزاده پس از جلسه کمیته انضباطی باشگاه در حالی که بسیار ناراحت بود در مقابل دوربین تلویزیون گفت: «پس از بازی به شدّت ناراحت بودیم و بنده در برابر آنچه پس از بازی با لخویا روی داد، هیچ صحبتی ندارم و برای چندمین بار از مردم به ویژه از هواداران پرسپولیس، همان هوادارانی که برای بازی با النصر ورزش گاه را لبریز از جمعیّت کردند، از پیشکسوتان و بزرگان پرسپولیس عذرخواهی می کنم و دست تک تک ایشان را می بوسم.» وی ادامه داد: «بنده در رسانه ها از جامعه ورزش، هواداران و پیشکسوتان عذرخواهی کردم و تنها امیدوارم که این عذرخواهی من پذیرفته شود. در جلسه کمیته انضباطی نیز پیش از هر صحبتی عنوان کردم که اشتباه خود را می پذیرم. در آن لحظه به من توهین و فحاشی شد امّا می پذیرم که به عنوان بازیکن فوتبال باید خویشتنداری می کردم. تیم باخته بود و از نظر روحی مطلقاً شرایط خوبی نداشتیم و با تأکید بر این که من به هیچ وجه و تکرار می کنم به هیچ وجه قصد در توجیه ندارم امّا امیدوارم این رویداد به شکلی دقیق برّرسی شود، آنچه انجام دادم بدون مقدّمه نبود امّا می پذیرم که نباید واکنش نشان می دادم.» محمّدرضا خانزاده خاطرنشان کرد: «این که در به وجود آمدن این اتّفاق نقش داشتم و پرسپولیس و هواداران و در کل مردم بابت آن آزرده شدند این روزها تبدیل به کابوس شب و روز بنده گشته است. امیدوارم در آینده نه خودم و نه هیچ بازی کن دیگری با چنین تجربه ای روبرو نشود.»

افتخارات محمّدرضا خانزاده

  • قهرمانی در جام حذفی ۹۹–۱۳۹۸ به همراه تیم تراکتور

ازدواج محمّدرضا خانزاده

محمدرضا خانزاده هنوز ازدواج نکرده و مجرد می باشد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم