موهای سگ را چگونه شانه زده و اصلاح کنیم؟

  سه شنبه، 28 دی 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
موهای سگ را چگونه شانه زده و اصلاح کنیم؟
اگر شما هم سگ در خانه نگهداری می کنید، کوتاه کردن موی سگ یکی از دغدغه های اصلی شما باید باشد. مخصوصاً در فصل تابستان و گرما که کوتاه کردن موی سگ یک مسئله جدی می باشد و باید به آن توجه کنید. شما باید در مورد کوتاه کردن موی سگ نکاتی را رعایت کنید. برای اطلاع دقیق تر از این نکات با ما همراه باشید.

اگر سگ شما نیاز به اصلاح و مرتب شدن دارد، می توانید او را به سالن های اصلاح مخصوص حیوانات خانگی ببرید. اما اگر می خواهید که پول خود را پس انداز کنید، می توانید در خانه اقدام به اصلاح موی سگ خود کنید. نظافت و آراسته نگه داشتن سگ در خانه بسیار آسان است، اما داشتن اطلاعات موردنیاز در این زمینه بسیار مهم است و به شما کمک می کند به نتیجه بهتری برسید و به راحتی، سگ خود را مرتب و پیراسته نگه دارید. در این جا ما اصول اولیه مورد نیاز برای پیراستن و تمیز کردن سگ در خانه را به شما می گوییم. در ادامه درباره بهترین ابزارهای کار، روش صحیح برس کشیدن و کوتاه کردن موهای سگ، و این که چگونه مطمئن شویم کل مراحل به مطمئن ترین و راحت ترین روش ممکن انجام شود، صحبت می کنیم. پس قبل از این که قیچی را به دست بگیرید، این پست را بخوانید!

ابزار لازم جهت شانه کردن موی سگ

  • حداقل هرسگ به شانه و برس مخصوص به خود نیاز دارد.
  • برس ها به انواع مویی Carder , hound gloves تقسیم می شوند
  • همچنین شما جهت کوتاه کردن موهای سگ به قیچی نیازدارید.
  • ماشین های برقی نیز جهت کوتاه کردن موها مورد استفاده قرار می گیرند که البته باید این کارتوسط افراد با تجربه باشد.
  • جهت جلوگیری از زنگ زدن این ابزار آنها را دور از رطوبت نگهداری نمایید.
  • بعد ازاتمام هرجلسه ابزار مزبور را تمیزکنید و پس ازروغن کاری درجای خود قراردهید.
  • استفاده از شانه شانه ها شامل انواع فلزی وپلاستیکی می باشد.
  • دندانه شانه پلاستیکی اغلب شکسته می شود یا اینکه حیوان آن را می جود.
  • درهردو مورد نوک وکناره دندانه ها باید گرد باشد تا به مویا پوست آسیبی نزند.
  • تمامی سگها به شانه های دندانه بازکه فاصله دندانه های آن حدود 2میلی مترباشد نیازدارند.
  • سگهایی که موهای نرم دارند یا نژادهایی که موهایشان مستعد توده شدن می باشند نیزباید شانه دندانه نزدیک داشته باشند.
    شانه زدن موی سگ

مراحل صحیح شانه زدن موی سگ

دراینجا یک برنامه کلی برای شانه زدن انواع سگها آورده می شود.اگرچه شما ملزم به انجام تمامی مراحل در هر مرحله شانه زدن نیستید اما ترتیب درست برای کسب بهترین نتیجه را به شما آموزش می دهد.

  1. از یک شانه دندانه باز برای جداکردن موها و از بین بردن گره ها استفاده کنید.
  2. از یک شانه نرم برای شانه کردن موهای زیرچانه. دم وپشت گوشها استفاده کنید.
  3. به میزان لازم موها را درجهت خواب آنها برس بزنید.
  4. موهای اضافی را با قیچی کوتاه کنید.
  5. موهای اطراف چشم . اندام تناسلی ومقعد را نیزکوتاه کنید.
  6. سگ را به روش صحیح بشوئید.
  7. به منظورصاف کردن موها تمام بدن را بخوبی برس بزنید.

نحوه کوتاه کردن موهای سگ با استفاده از ماشین اصلاح

  • با استفاده از ماشین اصلاح شروع به کوتاه کردن موهای سگ خود کنید. این ابزار از قیچی مطمئن تر است و کار را خیلی سریع تر انجام می دهند. فقط مطمئن شوید که تیغه های ماشین اصلاح، به اندازه کافی تیز باشد که موی سگ شما را کشیده نشود.
  • بیش تر ماشین های اصلاح دارای محافظ هستند که می توان از آن ها برای کوتاه کردن مو در اندازه های مختلف استفاده کرد. اگر مطمئن نیستید که از کدام محافظ استفاده کنید، از بزرگترین شروع کنید و به کوچکترین بروید.
  • کار خود را با برس کشیدن موهای سگ شروع کنید، به قسمت های گره خورده و ناهموار بپردازید. توجه داشته باشید که گره خوردگی موها می تواند بسیار نزدیک به پوست بوده و باز کردن آن دشوار باشد. گاهی اوقات چنین چیزی می تواند منجر به عفونت روی پوست شود.
  • اگر علائم قرمزی، تورم یا عفونت را مشاهده کردید، بهتر است قبل از اقدام به نظافت آن ناحیه، به پزشک خود مراجعه کنید.
  • هنگام استفاده از ماشین اصلاح به آرامی پیش بروید و سعی کنید طبق مسیر رویش مو، اصلاح را انجام دهید. در صورت امکان از یک نفر کمک بگیرید که سگ را در جای خود نگه دارد.
  • نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که دندانه های ماشین اصلاح در استفاده طولانی مدت ممکن است داغ شود، بنابراین مطمئن شوید که هر از گاهی دمای تیغه را چک کنید و فرصتی برای خنک شدن به آن بدهید.

نحوه اصلاح سگ با استفاده از قیچی

  • از قیچی برای کوتاه کردن موهای اطراف پاها، گوش ها و صورت سگ استفاده کنید. برای مرتب کردن این قسمت ها فقط از نوک قیچی استفاده کنید تا در صورت انجام حرکات ناگهانی سگ، بتوانید به سرعت قیچی را از آن ها دور کنید.
  • گوش های سگ خود را در هنگام کار با قیچی نگه دارید تا از تیغه ها دور بماند. می توانید از کسی درخواست کنید تا سگ را در جای خودش نگه دارد. به این ترتیب احتمال خطر به حداقل می رسد.

روش صحیح حمام کردن سگ بعد از اصلاح

  1. فردی را به عنوان کمک انتخاب کنید و از او بخواهید تا حیوان را موقع شستشو محکم نگه دارد. قلاده حیوان را باز کنید و آنرا در داخل وان قرار دهید. از یک دوش دستی جهت پاشیدن آب روی پشت واطراف بدن حیوان استفاده کنید.
  2. مقداری شامپو روی پشت حیوان بریزید و آنرا به همه جای بدن حیوان تا پایین پاها بمالید سپس سرحیوان را بشوئید.مراقب باشید که شامپو به داخل چشم سگ نرود.
  3. در هنگام شستشو سعی کنید از پنبه یا پارچه کتانی که آن را بوسیله روغن های معدنی نظیر پارافین یا گلیسیرین آغشته گردیده در گوش استفاده کنید و آن را قبل از استحمام درداخل مجرای گوش حیوان قراردهید تا از نفوذ آب به داخل مجرای گوش جلوگیری شود.وقتی سرسگ خیس می شود اغلب سگ سرخود را به اطراف تکان می دهد وآب را به اطراف پخش می کند.
  4. حال حیوان را بطورکامل با آب بشوئید. از سر شروع کنید به سمت عقب ادامه دهید. آب بدن حیوان را بخوبی خشک کنید.درتابستان دویدن حیوان درهوای آزاد وسپس برس زدن آن برای بسیاری ازسگها کفایت می کند اما سگهای موبلند باید با حوله خشک شوند.
  5. در زمستان حیوان را با حوله به خوبی خشک کنید و در جای گرم نگه دارید و گرنه حیوان سرما می خورد.می توانید از سشوار هم برای خشک کردن حیوان استفاده کنید اما باید ابتدا حیوان را عادت دهید تا از صدا و گرمای آن نترسد.
    سشوار را خیلی نزدیک بدن حیوان نگیرید.
  6. طرز برخورد با گره ها وتوده های مو گره های کوچک را می توان با استفاده از شانه دندانه باز از بین برد.درابتدا باید با استفاده ازشاه دندانه باز و سپس با شانه نرم آنها راشانه کرد.گره های بزرگ را به این طریق نمی توان از بین برد بلکه ابتدا باید یک شانه را به زیر گره وارد کنید و سپس موی بالای شانه را بالاگرفته بوسیله قیچی کوتاه نمایید.

افسردگی سگ بعد از کوتاهی مو

شاید با خود بگویید مگر سگ ها هم افسردگی می گیرند باید بگوییم سگ ها نیز مانند انسان ها احساسات دارند و ممکن است از بعضی چیزها ناراحت شده و با زبان بدن به صاحبانشان این را بفهمانند. کم اشتهایی بی ذوق بودن، نداشتن هیجان و ضعف و بی حالی، از علائم افسردگی در سگ ها است سگ ها در مقابل تغییرات نیز بسیار حساس می باشند اگر تغییرات در محیط زندگی آنها رخ بدهد، مثلا تغییر در صاحبان آنها و یا تغییر در ظاهر شکل و قیافه آن ها از جمله کوتاه کردن موی سر، ممکن است افسردگی بگیرند و منجر به تغییر احساسات در این حیوانات بشود.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (466 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (326 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (312 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (214 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (189 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (119 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (113 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (89 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (87 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (84 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (83 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(تصاویر) خانه باغ زیبای ترلان پروانه، طناز سریال "گردن زنی"، به سبک روستیک یا روستایی با دیوارهایی از جنس نی خیزران و گلدان‌های بزرگ سفالی
کشف یک گونه جانور نادر و جدید در دریا؛ کوسه‌های شبح در آبهای تاریک نیوزلند دیده شد!+تصاویر
10 مورد از عجیب ترن آدم های دنیا، که از شنیدنشون شاخ درمیآرید! از حامله بودن یک مرد هندی تا خوردن شیشه!+تصاویر
(ویدیو) جنجال جدید و باورنکردنی سریال گردن زنی/ شاید باورتون نشه ولی تو سریال گوش های مهران غفوریان رو با چسب چسبوندن به سرش😲😲
(عکس) سنگ تمام بیرانوند برای تولد لاکچری پسرش با تم شیک و خاص/ فقط قیافه اون سگ با ابهت کنار پسرش
(تصاویر) 5 خانه‌ی حیرت‌انگیز جهان در سال 2024 از نگاه معماران/ جالبه که نه لوکسن نه لاکچری ولی میخکوب‌کنندن
اگه اولین نفر برای قبر خریدن باشی جایزه میگیری! 🤣جایزه اولین کسی که تو بهشت زهرا دفن شد چی بود؟ + عکس
همزاد جنی باور خرافی یا واقعی؟/آیا شما به وجود همزاد باور دارید؟+تصاویر
(ویدئو) روایت افتخارآمیز رضا ناجی از لحظه برنده شدن بهترین بازیگر جشنواره برلین بین چند ابر بازیگر دنیا برای فیلم آواز گنجشک ها
ماجرای جمله ای که امام خمینی(ره) به سید حسن نصرالله گفت/ پیام مهم آیت‌ الله بهجت به سید مقاومت چه بود؟
جلسه غیرعلنی مجلس در مورد مسائل منطقه و حوادث لبنان آغاز شد
سردار عباس نیلفروشان در حملهٔ تروریستیِ رژیم صهیونیستی به هم‌رزمان شهیدش پیوست
(تصاویر) بازیگران معروف سینمای ایران که بازیگری را از پدر و مادر بازیگرشان به ارث برده‌اند/ از دختر گوهر خیراندیش تا پسر پرویز پرستویی
فقط افراد تیزبین که مو رو از ماست بیرون میکشن میتونن خرگوش رو در این عکس پیدا کنن
(ویدیو) تیتراژ پایانی جذاب و متفاوت جوکر بانوان/ اینجا جوکر خانم‌هاست😌 طبقه 21 یو یو
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس