دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

موحد: پهلوان تختی مخالف دولت شاه پهلوی نبود 

یکشنبه، 01 بهمن 1402
کد خبر: 372112
ساعد نیوز: به فاصله کمتر از دو هفته بار دیگر اظهارنظری دیگر از سوی هم‌تیمی های سابق جهان پهلوان غلامرضا تختی در یک برنامه تلویزیونی مطرح شد که حاشیه‌های جدیدی ایجاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعد نیوز به نقل از تابناک، عبدالله موحد، برندۀ شش مدال طلای متوالی کشتی آزاد جهان و المپیک در برنامه زنده تلویزیونی درباره غلامرضا تختی گفت: « من اهل بابلسر بودم و وقتی به تیم ملی رفتم چند اردو با هم بودیم. تختی، پهلوان بی‌نظیری بود. اما بی‌جهت اسمش را زیادی چیز کردند که نشان بدهند مخالف دولت است، در حالی که اصلاََ تختی مخالف دولت نبود. با این حال انسان بزرگواری بوده است».

اختیار تیم ملی بود. چرا آن موقع انتقاد نمی‌کردند؟ دو حالت داشته است یا جرأت نداشتند یا بُخل و حسادت دارند و می‌خواهند این تیم ملی را بزنند. در گذشته با فلسطین مساوی می‌کردند و می‌گفتند خیلی نتیجه خوبی بود، ولی ما می‌بریم چیزی نمی‌گویند. اردن را در کشورش بردیم، ولی دیدید چقدر انتقاد کردند، اردنی که موحد به این دلیل که در صداوسیما حضور داشت، از حکومت قبلی که شاهنشاهی بود تحت عنوان دولت یاد کرد و عبارت دربار یا شاه را به کار نبرد. با این وجود، مجریان برنامه بلافاصله این بحث را قطع کرده و موضوع بازی شطرنج عبدالله موحد با تختی را پیش کشیدند.

عبدالله موحد 84 ساله و دارنده مدال طلای المپیک 1968 مکزیکوسیتی، در سه سال پایانی دوران قهرمانی تختی اسطوره ورزش ایران، با او هم‌دوره بود.

موحد به این دلیل که در صداوسیما حضور داشت، از حکومت قبلی که شاهنشاهی بود تحت عنوان دولت یاد کرد و عبارت دربار یا شاه را به کار نبرد. با این وجود، مجریان برنامه بلافاصله این بحث را قطع کرده و موضوع بازی شطرنج عبدالله موحد با تختی را پیش کشیدند.

عبدالله موحد 84 ساله و دارنده مدال طلای المپیک 1968 مکزیکوسیتی، در سه سال پایانی دوران قهرمانی تختی اسطوره ورزش ایران، با او هم‌دوره بود.

موحد بعداز انقلاب، سال‌ها در آمریکا زندگی کرد و آنجا به مکانیکی پرداخت و زندگی خود را بعد از مهاجرت با سختی اداره کرد.


4 پسندیدم 53 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(ویدئو) بازی صبحگاهی گربه زیبای محمدرضا گلزار / وقتی گلزار سر به سر گربه اش میذاره
ناگفته‌هایی از زندگی شخصی داماد پزشکیان و اعضای خانواده رئیس جمهور منتخب + فیلم
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی