موم دائم چیست؟

  سه شنبه، 10 فروردین 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
موم دائم چیست؟
موم یک ماده چسبنده است که برای حذف موهای زاید بدن از آن استفاده میشود. در زبان انگلیسی به موم ، وکس (wax) گفته میشود. در ایران از هر دو اصطلاح وکس و موم برای این ماده استفاده میشود.

موم یک ماده چسبنده است که برای حذف موهای زاید بدن از آن استفاده میشود.در زبان انگلیسی به موم ، وکس (wax) گفته میشود.در ایران از هر دو اصطلاح وکس و موم برای این ماده استفاده میشود.ماده اصلی تشکیل دهنده موم ، آب، شکر و موم زنبور عسل است.خاصیت اصلی این ماده چسبندگی بالای آن است.همین چسبندگی باعث میشود که موم به موهای زاید بچسبد و هنگامی که از پوست جدا میشود موها را نیز از پوست جدا کند.اغلب موم های استاندارد به خود پوست نمیچسبند و فقط موها را در خود گرفته و از پوست جدا میکنند.موهای زایدی که توسط اپیلاسیون با موم از بدن جدا میشوند، تا مدت حداقل 30 روز دوباره رشد نمیکنند.در صورت استفاده از موم دائم این مدت به 45 روز تا دو ماه افزایش میابد.علت نامگذاری این موم ها به موم دائم این است که بعد از چندین مرتبه موم انداختن انتظار میرود دیگر هیچگاه در ناحیه مورد نظر مو رشد نکند.در هر بار استفاده از موم دائم رشد موها کمتر و کمتر میشود و مو در ناحیه مورد نظر کم پشت تر خواهد شد.

انواع موم دائم:

موم دائم به دو دسته با پد یا بدون پد تقسیم می شود

انواع مختلفی از موم، آن هم با برندهای متفاوت، وجود دارد ولی همه به دو دسته ی اصلی تقسیم میشوند: موم سرد و موم دائم ( موم گرم ). برای اپیلاسیون بدن معمولا از موم سرد استفاده میشود. ابتدا با کاردک موم دائم را روی ناحیه ای از بدن می مالیم و سپس با پد اپیلاسیون ( نوار مخصوص ) آن را از سطح بدن جدا میکنیم. موم دائم بیشتر مناسب نواحی مسطح تر بدن مانند دست، پا و زیر بغل است.موم دائم که استفاده از آن به مهارت بیشتری نیاز دارد، کمی فرق میکند. موم دائم یا گرم به دو دسته تقسیم می شود: موم دائم مخصوص بدن که به آن ها موم های دائم با پد گفته می شود و موم دائم مخصوص بدن و صورت که به موم های دائم بدون پد معروف هستند.این موم غلیظ تر از موم سرد است و زمانی¬که حرارت دارد با چوب اپیلاسیون ( کاردک ) آن را روی ناحیه ی مورد نظر میمالیم. به محض خشک شدن موم، بدون نیاز به نوار چسب آن را جدا میکنیم. معمولا برای اپیلاسیون صورت از موم دائمیا گرم استفاده میشود.به علاوه، از نظر حرفه ای، موم دائم برای نواحی حساس مانند بیکینی نیز بهترین گزینه است زیرا تنها به مو می چسبد، نه به پوست. بدین ترتیب احساس ناراحتی و احتمال خارش پوست به حداقل میرسد.

مزایا و معایب موم دائم

  • موم دائم بیشتر از موم سرد به پوست می­چسبد و به آن صدمه وارد می­کند.
  • موم دائم یا گرم، مو های کوتاه­ تر را هم از بین می­برد، بنابراین نیاز به دوبار اپیلاسیون یک ناحیه نیست.
  • موم اپیلاسیون دائم به خوبی موهای بلند را از بین می­برد بنابراین برای نواحی مسطح بدن مناسب تر است.
  • برخلاف موم سرد، نمی­توان موم دائم را برای یک ناحیه دوبار استفاده کرد زیرا لایه ­هایی از سلول های مرده پوست را از بین می­برد.
  • در تولید موم دائم، از مواد کاملا طبیعی استفاده شده.
  • با این­که موم دائم از موم سرد چسبناک­ تر است، نیازی به آمادگی خاصی قبل از استفاده از آن نیست.
  • با استفاده از موم سرد فولیکول و منافذ پوست از حرارت باز می­شود و عمل کندن مو را راحت­تر می­کند.
  • از آن­جایی که درد استفاده از موم اپیلاسیون دائم برای بسیاری از افراد کم­تر است، برای نواحی حساس مانند زیر بغل یا بیکینی مناسب است.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (193 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (74 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (60 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (59 نظر) مراسم تشییع پدر علی دایی، با حضور چهره های سرشناس و فوتبالی +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (57 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (56 نظر) نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (40 نظر) (فیلم) شهید امیرعبداللهیان: به ظریف خداقوت می‌گویم، از او آموختم / نیمه شب از او پیامک و ایمیل دریافت می‌کردیم (32 نظر) نگاهی به آشپزخانه و یخچال رونالدو ابر ستاره فوتبال/رونالدو: برگر و پیتزا هم میخورم تا پدر خسته کننده ای نباشم (28 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (27 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (26 نظر) نگاهی به بنفش پوش شدن بازیگران همراه با چهره ای خوشحال در حمایت از حسن روحانی+عکس/ از سحر دولتشاهی و الهام پاوه نژاد تا سروش صحت و امیر جعفری (23 نظر) ناگفته های رهبر معظم انقلاب از کودکی و پدر و مادرشان/ از شعر و قرآن خوانی تا خاطره روز اول مدرسه و والیبال بازی کردن در کوچه (21 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (14 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز