ارایش چشم و مشکلاتی که به دنبال دارد؟!

  سه شنبه، 01 تیر 1400   زمان مطالعه 5 دقیقه
ارایش چشم و مشکلاتی که به دنبال دارد؟!
همیشه شنیده ایم که ارایش کردن چشم با مشکلاتی همراه میباشد اما اینکه دقیقا ارایش چشم چه خطراتی ممکن است به وجود اورد را در این بخش از ساعد نیوز بررسی خواهیم کرد.

مواد شیمیایی موجود در خط چشم قادرند با بافت داخلی پلک و اشک چشم تماس پیدا کنند و وقتی با اشک چشم مخلوط و به تدریج وارد سطح داخلی چشم شوند، با سفیدی و سیاهی چشم هم در ارتباط مستقیم قرار می گیرند و قرنیه و ملتحمه چشم را تحت تاثیر قرار می دهند.جریان این مواد شیمیایی در نقاط مختلف چشم هم باعث افزایش خطر ابتلا به عفونت های چشمی می شود. از سوی دیگر، متاسفانه این روزها استفاده و عرضه لوازم آرایش قاچاق، ناسالم و بی کیفیت هم زیاد شده است و تماس چنین موادی با چشم افراد که یکی از حساس ترین قسمت های بدن است، خطر ابتلا به عفونت های چشمی، تورم و التهاب پلک، حساسیت های شدید و دردناک چشمی و سطح پلک ها یا گل مژه و عفونت را به دنبال دارد.

بسیاری از خانم ها برای درشت تر نشان دادن چشم های خود مدام از انواع خط چشم های مایع یا مدادی استفاده می کنند. برخی خانم ها هم دوست دارند برای پرتر نشان دادن ابروهای خود از انواع پرکننده های ابرو مانند مداد، سایه یا حتی ماژیک های ابرو کمک بگیرند. بد نیست این گروه از خانم ها بدانند استفاده روزانه و مکرر از لوازم آرایش مخصوص چشم و ابرو می تواند در طولانی مدت باعث ریزش مژه ها و ابروها شود.

این محصولات باعث ایجاد آلرژی های مختلف پوستی هم می شوند، آن هم به حدی که برخی متخصصان پوست معتقدند شایع ترین علت آلرژی یا اگزمای اطراف چشم، استفاده از لوازم آرایش چشمی، به خصوص خط چشم است. ممکن است شما سال ها از یک خط چشم خاص استفاده کنید و مشکلی هم برایتان ایجاد نشود اما پوست اطراف چشمتان بعد از چند سال به آن واکنش نشان دهد و شما را به آلرژی های پوستی مبتلا کند.
این نوع آلرژی که در اثر استفاده از خط چشم ایجاد می شود، می تواند علایمی مانند قرمزی، خارش، التهاب و پوسته پوسته شدن پوست لبه های پلک و اطراف چشم ها را به دنبال داشته باشد. اگر با استفاده از یک محصول آرایشی جدید دچار قرمزی، خارش و التهاب لبه پلک ها شدید، بلافاصله اقدام به حذف ماده آلرژن، یعنی پرهیز از استفاده مجدد از خط چشم یا ریمل کنید.ريمل هايي که پايه اصلي آنها روغن است، در برابر عرق کردن، ريزش اشک و آب مقاوم هستند و متأسفانه به مدت طولاني روي مژه مي ماند و از آنجا که به سختي پاک مي شود، موجب ريزش مژه ها و چسبندگي آنها مي شود.«چشم از حساس ترين اعضاي بدن است و نياز به مراقبت خاص دارد»، حساسيت چشم به حدي است که بر اثر عوامل محيطي مانند اشعه مضر آفتاب، کم خوابي، تغذيه نامناسب، عوامل استرس زا و لوازم آرايش بسرعت آزرده شده و دچار پيري زودرس مي شود، از اين رو براي داشتن چشم هايي سالم و زيبا، آگاهي از برخي نکات در انتخاب لوازم آرايشي مناسب ضروري است.

ارایش چشم

مراقب آلرژی و حساسیت باشید

تمامی واکنش های آرایش نشانه عفونت نیستند! گاهی اوقات آلرژی و حساسیت می تواند باعث بروز مشکلات در چشم شود. آلرژنهای رایج در مواد آرایشی شامل نیکل، اکسید آهن و تشکیل دهنده های موجود در مواد نگهدارنده و رایحه ها است.
دقت داشته باشید که به اصطلاح "ضد حساسیت" (هایپو آلرژی زا) اعنماد نکنید. این برچسب هیچ تضمینی برای اینکه آن محصول به شما حساسیت بدهد، نمی باشد. سعی کنید که مواد آرایشی و بهداشتی جدید را یکبار استفاده نمایید تا مطمئن شوید به آن حساسیت نمی دهید، سپس آن را خریداری نمایید و برای طولانی مدت از آن استفاده کنید.

جهت جلوگیری از آسیب دیدگی چشمتان دوباره فکر کنید

استفاده از آرایش برای اطراف چشم ها نیاز به یک دست ثابت دارد. آسیب دیدگی در حین حرکت به چشم ممکن است باعث ساییدگی قرنیه و یا بدتر شود. آسیب دیدن قرنیه ممکن است با جراحی لیزیک و لازک چشم برطرف شود گرچه که همین جراحی سطحی و سرپایی زمان و پول شما را هدر می دهد ولیکن در نظر داشته باشید که ممکن است آسیب وارد شده با همین جراحی نیز قابل درمان نباشد. به همین دلایل ذکر شده هرگز نباید هنگامی که درون وسیله نقلیه در حال حرکت هستید آرایش کنید به ویژه اگر که خودتان راننده باشید!
شما می توانید با آرایش فقط بر روی سطح بیرونی از مبتلا شدن به انواع بیماری ها جلوگیری کنید و هرگز در داخل چشم، جایی که ممکن است باکتری ها به سطح چشمتان برخورد داشته باشند، از مواد آرایشی استفاده نکنید.

روی تمیز کردن لنزهای تماسی متمرکز شوید

هنگامی که قبل از گذاشتن لنزهای تماسی آرایش می کنید، ممکن است روی سطح لنز های تماسی شما روغن و یا مواد آرایشی بنشیند و لنز را لکه دار کرده و یا به آن گیر کنند. بنابراین بهترین کار این است که ابتدا دستانتان را خوب بشویید، لنز را بگذارید و سپس آرایش نمایید. در این بین یک استثناء وجود دارد: اگر از آن دسته افرادی هستید که لنزهای سخت استفاده می کنید می توانید پس از آرایش لنز خود را بگذارید. اما احتیاط کنید که طی فرآیند استفاده لنزتان لکه دار نشود.شما می بایست در نوع و مواد آرایش خود نیز دقت نمایید چرا که اگر از سایه های پودری و براق و اکلیلی استفاده کنید و بخواهید لنز غیر تماسی بگذارید، ممکن است زیر آن رفته و گیر کند.

سرانجام هر آرایشی که داشته باشید باید هنگام خواب پاک شود. بسته به نوع آرایشی که استفاده می کنید ممکن است با آب و شوینده معمولی آن را از بین نبرد، به ویژه در مورد ریمل. هنگامی که ریمل خشک می شود، سفت شده و ممکن است باعث شکستن مژه هایتان شود. احتمالاً باعث ایجاد التهاب شده و عدم تحمل لنزهای تماسی را منجر می شود.
در صورت بروز مشکل در چشم سریع خود را به متخصص چشم پزشکی نشان دهید که یک مشکل کوچکی که می توان با یک نسخه درمان شود، تبدیل به مشکل بزرگ و غیر قابل بازگشت نشود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (145 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (133 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (89 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (73 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (60 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (46 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (32 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (31 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (16 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده کرمانی، با نوشته جالب پشت پژو حماسه ساز شد/ آخه جای این چیزا پشت ماشینه؟!🤣 (14 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (13 نظر) خوانندگی و کنسرت معرکه و عاشقانه رضا گلزار/ چه قدرت صدای محشری تو اجرای زنده داره+ویدیو (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز