طرز تهیه مرغ سوخاری در فر مناسب برای افراد رژیمی

  شنبه، 25 مرداد 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
طرز تهیه مرغ سوخاری در فر مناسب برای افراد رژیمی
مرغ سوخاری علی رغم اینکه جز فست فودها محسوب میشه اما نسبت به سایر فست فودها سالم تر و البته خوشمزه تره. خیلی‌ها فقط طرفدار مرغ سوخاری رستوران‌ها هستن. ولی با این دستور میتونید مرغ سوخاری رو به روش‌ها و طعم‌های مختلفی با همون طعم بیرون در منزل درست کنید و در کنار سبزیجات آبپز یا تنوری سرو کنید.

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر

مرغ سوخاری از پر طرفدارترین روشهای طبخ مرغ است. برای تهیه مرغ سوخاری معمولا تکه های مرغ را در مواد مختلف و در نهایت آرد سوخاری می غلطانند و در روغن فراوان با دمای بالا سرخ می کنند و همین مساله باعث می شود تکه های مرغ روغن فراوانی جذب کنند . مرغ سوخاری کالری بالایی دارد و به علت جذب روغن زیاد کلسترول بالایی نیز دارد اما با روش هایی می توان مرغ سوخاری بدون روغن در منزل تهیه کرد. برای تهیه مرغ سوخاری بدون روغن به فر برقی یا فر اجاق گاز نیاز دارید . مرغ سوخاری بدون روغن در فر با ترکیبی که ذکر خواهیم کرد آموزش داده می شود وبسیار خوش طعم و لذیذ است و مزه آن دقیقا همانند مرغ سوخاری سرخ شده در روغن است.

مواد لازم برای طرز تهیه مرغ سوخاری داخل فر :

گوشت مرغ (سینه و ران) 1/5 کیلوگرم
تخم مرغ 1 عدد
شیر 3 قاشق غذاخوری
کورن فلکس یا خرده نان 1و1/4 پیمانه
آویشن خرد شده 1 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا نصف قاشق چایخوری
نمک ¼ قاشق چایخوری
فلفل سیاه 1/8 قاشق چایخوری
کره یا مارگارین آب شده 2 قاشق غذاخوری

طرز تهیه مرغ سوخاری در فر :

فر را تا ۴۰۰ درجه فارنهایت (۲۰۵ درجه سلسیوس) گرم کنید. یک عدد توری بزرگ را روی یک سینی ۱۸ در ۱۳ اینچ فر بگذارید، روی آن را با اسپری آشپزی اسپری کنید تا از چسبیدن مرغ ها به آن جلوگیری شود.

خرده نان را داخل یک کاسه بزرگ با لبه کوتاه بریزید. روی آن را روغن بپاشید و با انگشتانتان بمالید تا به صورت یکسان نرم شود.

پاپریکا، آویشن، پودر سیر، پودر فلفل قرمز را روی این مخلوط بریزید و با نمک و فلفل سیاه در ادامه مزه دار کنید.

در یک کاسه مشابه دیگر تخم مرغ،شیر,کره و نمک و فلفل را با هم بهم بزنید تا زمانی که کمی کف کند.

برای درست کردن یک تکه مرغ، ابتدا دو طرف مرغ را در مخلوط تخم مرغ بزنید، سپس به ظرف مخلوط خرده نان و ادویه ببرید و دو طرف آن را در مخلوط بغلطانید و همزمان خرده نان ها را روی آن فشار دهید تا به مرغ بچسبند، مقداری روی آن بپاشید وخوب فشار دهید.

پس از اینکه همه قطعات مرغ را به این ترتیب آماده کردید آن ها را روی توری آماده شده بگذارید و بین آن ها به صورت یکسان فضایی خالی بگذارید.

آن را در فر از پیش گرم شده بپزید تا زمانی که کل آن طلایی قهوه ای شود که این زمان حدود ۵۰ دقیقه طول می کشد. آن ها را گرم سرو کنید.

ران مرغ بهتر است یا سینه مرغ؟

من شخصا قطعات با استخوان را ترجیح می دهم، چون طعم خوبی به مرغ اضافه می کند به علاوه زمان بیشتری طول می کشد تا همراه با استخوان بپزد بنابراین روی آن کاملا برشته و ترد می شود و یک رنگ طلایی قهوه ای به دست می آید. اما ران بدون استخوان و سینه مرغ هم خوب هستند.

بهترین زمان پخت مرغ سوخاری چقدر است؟

-ران مرغ با استخوان در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت حدود ۵۰ دقیقه طول می کشد.
-اگر از سینه مرغ بدون پوست استفاده کنید زمان پخت حدود ۲۰ تا ۲۵ دقیقه است.
-ران بدون استخوان زمانی بین ۲۵ تا ۳۰ دقیقه می گیرد -یک خلال دندان را در بزرگترین قسمت گوشت مرغ فرو کنید اگر آب اضافی بیرون آمد مرغ هنوز باید بپزد و اگر آبی خارج نشد مرغ پخته است

مرغ سوخاری را با چه چیز هایی میتوان سرو کرد؟

شما می توانید آن را با انواع بغل بشقابی های که دوست دارید سرو کنید از جمله سیب زمینی سرخ شده، سبزیجات برشته بخصوص آن هایی که با ادویه جات هم طعم دار شده باشند، سیب آب پز له شده و سالاد ماکارونی. همچنین سبزیجات بخارپز هم برای افرادی که در حال رژیم گرفتن هستند، پیشنهاد خوبی است.

حتما تهیه مرغ سوخاری بدون فر را امتحان کنید و از طعم بسیار خاص و استثنایی آن لذت ببرید و نگران چربی دور کمر و بالا رفتن کلسترول نیز نباشید

نوش جان لحظات خوبی بسازید


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (637 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (82 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (46 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (41 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان