دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / نظام وظیفه / قوانین و مقررات / ایرانیان خارج از کشور /

مراحل رسیدگی به درخواست معافیت تحصیلی مشمولان ایرانی خارج از کشور 

شنبه، 09 دی 1396
کد خبر: 1430
ساعدنیوز: نحوه درخواست دانش آموزان مقیم خارج از کشور جهت دریافت معافیت تحصیلی تشریح شده است.

به گزارش سایت خبری ساعدنیوز و به نقل از سازمان نظام وظیفه عمومی ناجا مراحل و نحوه رسیدگی به درخواست معافیت تحصیلی دانش آموزان مقیم خارج از کشور بشرح زیر می باشد.

مراحل رسيدگي به درخواست معافيت تحصيلي دانش‌آموزان ساكن خارج از كشور

مشمولان دانش آموز شاغل به تحصيل در خارج از كشور كه قبل از سن مشموليت از كشور خارج ومقیم کشور محل تحصیل شده باشند بايد با اخذ گواهي اشتغال به تحصيل از مدرسه مربوط و تاييد آن توسط نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در محل اقامت ،‌مدارك لازم را به مركز امور بين الملل وزارت آموزش و پرورش ارايه تا در صورت تاييد ، از سازمان وظيفه عمومي ناجا درخواست صدور معافيت تحصيلي براي مشمول گردد.

سازمان وظيفه عمومي نيز مدارك دريافتي را بررسي و در صورت دارابودن شرايط اقدام به صدور معافيت تحصيلي و ارسال آن به مركز امور بين الملل وزارت آموزش و پرورش مي نمايد.

افرادي كه قبل از سن مشموليت از كشور خارج و پس از اقامت ، مقطع متوسطه را با اخذ معافيت تحصيلي دانش آموزي در خارج از كشور به پايان رسانيده باشند و يا كساني كه قبل از سن مشموليت در خارج از كشور ديپلم اخذ نموده باشند در صورت پذيرش در دانشگاه و مشروط بر آنكه غايب شناخته نشوند مي توانند تا اخذ مدرك دكتري و در صورت پيوستگي تحصيل از معافيت تحصيلي استفاده نمايند براي اين منظور لازم است كه گواهي اشتغال به تحصيل خود را از دانشگاه مربوط اخذ و پس از تاييد نمايندگي جمهوري اسلامي ايران آن را به وزارت علوم ، تحقيقات و فناوري يا وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشكي ارسال دارند تا در صورت معتبر بودن كشور، دانشگاه و مقطع تحصيلي از سازمان وظيفه عمومي ناجا درخواست صدور معافيت تحصيلي براي مشمول شود.

سازمان وظيفه عمومي ناجا نيز مدارك دريافتي را بررسي و در صورت دارا بودن شرايط اقدام به صدور معافيت تحصيلي و ارسال آن به وزارتخانه متقاضي خواهد نمود. دانشجويان پس از اتمام هر مقطع يكسال فرصت دارند تا در مقطع بعدي پذيرفته شده يا به كشور مراجعت نمايند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب