دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

ویدیو / دیدنی ها /

مراسم تقدیر از عوامل سریال پر مخاطب شبکه یک سیما "طوبی" / حضور مهدی سلوکی و امین زندگانی در تجلیل از هنرمندان سریال "طوبی" + ویدیو 

سه شنبه، 24 مهر 1403
ساعدنیوز: تجلیل از عوامل مجموعه پرمخاطب "طوبی" در سازمان صداوسیما برگزار گردید. آنچه در این می‌بینید نگاهی کوتاه به این مراسم است!

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز، داستان «طوبی» در آستانه پیاده روی اربعین پخش می‌شود و از داستان کتاب اربعین طوبی اثر محسن امامیان اقتباس شده است.

داستان این کتاب که برگزیده «جایزه جهانی اربعین» هم شده، درباره زندگی زنی است که بخش عمده‌ای از تاریخ معاصر ایران و عراق را به چشم دیده است. زمانی‌که داعش به عراق حمله کرده، تا نزدیکی کربلا هم آمده است و مردم شمال عراق آواره شده‌اند.

متن داستان این کتاب 40 گام دارد و در هر گام با دستمایه قرار دادن داستان زمان حال طوبی و پیاده روی او به سمت کربلا با رجوع به گذشته، نوجوانی، جوانی و میان سالی او که در بر دارنده حال و هوای بخش‌هایی از تاریخ معاصر دو سرزمین ایران و عراق است روایت می‌شود.

رمان اربعین طوبی در سال 1395 در 296 صفحه منتشر شده است. حجم اتفاقات کتاب زیاد است و احتمالا کارگردان نتوانسته همه رویداد‌ها را در یک سریال 53 قسمتی منعکس کند.

«طوبی» داستان زنی از مبارزان انقلابی در دوران رژیم پهلوی است که برای حفظ خانواده خود تلاش می‌کند. داستان این رمان درباره طوبی دختری نوجوان است که در کودتای 28 مرداد 1332 پدرش را از دست می‌دهد و در روزگار یتیمی به ازدواج تاجری عراقی در می‌آید و در بصره همسایه هوویی بداخلاق می‌شود.

اوضاع زندگی بر وفق مراد نیست، اما طوبا تصمیم می‌گیرد به جای فرار بماند و فرزندانی تربیت کند که افتخار همسرش عبدالله باشند.

این رمان در چندین فصل به دفاع مقدس هم می‌پردازد. در بخش‌هایی از کتاب به ماجرای حمله ارتش بعثی صدام به ایران می‌رسیم. پسران طوبا باید به ارتش ملحق شوند، اما طوبا جنگیدن با ایران را برای فرزندانش حرام می‌کند و ...

نشست با عوامل سریال «طوبی» سه شنبه 10 مهر ماه 1403 با حضور عوامل این سریال برگزار شد. که در این مطلب می توانید ویدیوی مربوط به آن را مشاهده کنید.


6 پسندیدم 3 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 25 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
10 دروغ عجیب علیه سردار قاآنی و خانواده اش
نگاهی به مدرسه و کلاس درس فرزندان بازیگران و هنرمندان ایرانی/ از درخت انار مدرسه نفس دختر پژمان بازغی، تا مدرسه ایرانی پناه دختر شاهرخ استخری و...+عکس
(ویدئو) واکنش مبینا نعمت‌زاده به انتشار جنجالی کارنامه تحصیلی و نمراتش/ من عادت دارم پشت سرم حرف بزنند
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه