مُرده فراری در حمام دستگیر شد

  پنجشنبه، 17 آذر 1401 ID  کد خبر 233492
مُرده فراری در حمام دستگیر شد
ساعدنیوز: من فقط با مرده‌ای که در شیراز دفن شده است شباهت اسمی دارم و آن مرد فوت شده را هم نمی‌شناسم، پلیس مشهد مرا به اشتباه دستگیر کرده است و من از همه افرادی که مرا از درون حمام بیرون کشیدند و به کلانتری انتقال دادند، شکایت می‌کنم چرا که ...

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز به نقل از خبرفوری، اینها بخشی از اظهارات مرد ۴۰ ساله ای است که با ارسال نیابت قضایی از اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب شیراز، در حالی توسط نیروهای کلانتری طبرسی شمالی مشهد دستگیر شد که درون حمام منزل مسکونی مخفی شده بود.

این مرد که یک جاعل حرفه ای است با تاکید بر این که پلیس او را به اشتباه دستگیر کرده است، درباره گذشته خود گفت: من در یک خانواده هفت نفره به دنیا آمدم و پدرم یک کارگر ساده بود. بعد از آن که تا مقطع دیپلم درس خواندم دیگر به تحصیل ادامه ندادم و وارد بازار کار شدم.شغلم آزاد بود و به طور سنتی با همسرم ازدواج کردم.

در حالی که یک فرزند خردسال دارم، اما هیچ گاه به دنبال مصرف مواد مخدر نرفتم و اعتیاد ندارم ولی مدتی در زندان مرودشت شیراز به جرم جعل و کلاهبرداری تحمل حبس کردم. بعد از آزادی از زندان هم به همراه خانواده ام به مشهد آمدم و در بولوار طبرسی شمالی مشهد به زندگی ادامه می دادم تا این که امروز (دیروز) ماموران انتظامی به سراغم آمدند و مرا در حالی دستگیر کردند که داخل حمام بودم.

با آن که مرد ۴۰ ساله مدعی بود نیروهای انتظامی او را به اشتباه دستگیر کرده اند ،اما وی نه تنها توسط حدود ۲۰ شاکی شناسایی شد بلکه بررسی و کنکاش های افسران دایره تجسس که با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرگرد جواد یعقوبی، رئیس کلانتری طبرسی شمالی انجام شد، بیانگر آن بود که متهم مذکور از مدت ها قبل فعالیت های مجرمانه خود را در استان فارس آغاز کرده است.

او به بهانه های واهی و با وعده هایی مانند یافتن شغل و گرفتن تسهیلات بانکی از مردم کلاهبرداری می کرد و به جرم جعل و کلاهبرداری به تحمل زندان محکوم شده است، اما او نه تنها مهر موسسه خیریه ای را برای اهداف مجرمانه خود جعل کرده بود بلکه برخی اسناد قضایی را هم جعل کرده و پس از مرخصی از زندان فراری شده بود.

این متهم فراری برای آن که دیگر قانون او را فراموش کند، گواهی فوت خود را نیز جعل کرده و با گذاشتن سنگ قبری بر مزار خود، مراسم عزاداری هم برای خودش گرفته بود. این مرد فراری که از سوی دادگاه کیفری ۲ شیراز به تحمل ۴ سال زندان و رد مال به شاکیان خود محکوم شده بود، با این ترفند و پخش آگهی ترحیم با نام شناسنامه ای خود، به صورت مخفیانه زندگی می کرد تا این که یکی از شاکیان او را به طور اتفاقی در یکی از کوچه های حاشیه شهر شیراز مشاهده کرد و با تعجب به مردی می نگریست که از قبر بیرون آمده بود! او ۲۰ میلیون تومان از مرد فوت شده طلب داشت چرا که این مبلغ را برای دریافت تسهیلات بانکی به او پرداخته بود! و طبق رای دادگاه قرار بود که این مبلغ را به وی بازگرداند ولی به طور اتفاقی آگهی ترحیم وی را دیده و از دریافت پول منصرف شده بود!

در همین حال، مرد مذکور نیز با مشاهده یکی از شاکیان و در حالی که دست و پای خود را گم کرده بود، سراسیمه از آن کوچه فرار کرد و بدین ترتیب این شاکی ماجرای «مرده ای که از قبر بیرون آمده است!» را به پلیس گزارش داد.

طولی نکشید که ردزنی های اطلاعاتی نشان داد «مرده فراری» به مشهد گریخته است و به صورت زیرزمینی به زندگی خود ادامه می دهد، بنابراین قاضی اجرای احکام شیراز، دستور نیابتی را برای دستگیری «متهم فراری» صادر کرد و گروهی از افسران آگاهی شیراز به مشهد مراجعه کردند.

در همین حال افسران کارآزموده کلانتری طبرسی شمالی نیز برای شناسایی مخفیگاه «مرده فراری» وارد عمل شدند و در یک عملیات هماهنگ و اطلاعاتی محل اختفای متهم را در بولوار طبرسی شمالی در حالی به محاصره درآوردند که کسی در منزل را باز نمی کرد. به همین دلیل ماموران انتظامی با کسب مجوز قضایی، وارد مخفیگاه وی شدند و او را درون حمام هنگامی به دام انداختند که در تاریکی و پشت در حمام پنهان شده بود.

با انتقال وی به مقر انتظامی، بازجویی ها ادامه یافت ولی او با تایید برخی جرایم و اقدامات مجرمانه خود، مدعی بود که من از قبر بیرون نیامده ام و ماموران مرا به اشتباه دستگیر کرده اند! با انتقال متهم به شیراز، بررسی های بیشتر در حالی ادامه دارد که حدود ۲۰ شاکی او را شناسایی کردند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (472 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (369 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (109 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (99 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (35 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (30 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (23 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (23 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 18 تیر 1403
فال ابجد روزانه دوشنبه 18 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 18 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 18 تیر 1403+فیلم
تولد نوزادی با جنین دوقلویش درون معده
اشعار شهادت حضرت مسلم (ع) + روضه شب اول محرم
سانسور، یقه مختار را هم گرفت! +فیلم صحنه‌های سانسور شده
پزشکیان در دام تضاد‌های داخلی و خارجی نیفتد
رهبر انقلاب در دیدار با اعضای هیئت دولت: دولت آقای رئیسی، دولت کار و امید و حرکت بود
شورای نگهبان صحت انتخابات را تایید کرد
آمار مشارکت مرحله دوم انتخابات منتشر شد / خراسان جنوبی بیشترین مشارکت و کردستان کمترین
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره