ساعدنیوز
ساعدنیوز

معرفی و بررسی خودروی شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

  چهارشنبه، 13 بهمن 1400   زمان مطالعه 10 دقیقه
معرفی و بررسی خودروی شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴
شورولت، پیکاپ سیلورادو EV را با مدل ۲۰۲۴ در نمایشگاه CES 2022 معرفی کرد. در این مطلب مشخصات و امکانات این خودرو را بررسی میکنیم. با ما همراه باشید.

شورولت از پیکاپ جدید سیلورادو EV پرده برداشت. این خودرو قرار است در مدل های مختلف با قیمت 41 تا 105 هزار دلار به فروش برسد. بسیاری از کارشناسان حوزه خودرو بر این باورند که شورولت سیلورادو EV به یکی از پرفروش ترین پیکاپ های الکتریکی برقی سال 2023 در بازار آمریکا تبدیل خواهد شد.پیکاپ جدید شورولت از پیشرانه قدرتمند، برد حرکتی زیاد و امکانات پیشرفته بهره می برد. در ادامه با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

مشخصات فنی شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

شورولت سیلورادو EV با هر بار شارژ قادر است حدود 645 کیلومتر را بپیماید. مدل RST این پیکاپ نیز به عنوان مدل فول آپشن از دو پیشرانه برقی بهره می برد که می تواند در مجموع قدرتی برابر با 644 اسب بخار و گشتاور 1063 نیوتن متر را به تولید برساند. این خودرو در کلاس پیکاپ وانت های بزرگ قرار می گیرد و همچنین می تواند ظرف مدت 4.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.این پیکاپ به سیستم شارژ سریع 350 کیلوواتی مجهز بوده که به کمک آن می توان فقط با 10 دقیقه شارژ انرژی مورد نیاز برای پیمایش 160 کیلومتر را تامین کرد. همچنین سیلورادو EV از توانایی یدک کشی تریلر 4.5 تنی و حمل بار 600 کیلوگرمی در محفظه بار عقب بهره می برد.مدل پایه این پیکاپ آمریکایی الکتریکی با نام WT می تواند قدرتی برابر با 510 اسب بخار و گشتاور 834 نیوتن متر را ارائه دهد که البته از لحاظ پیمایش با مدل RST تفاوتی نخواهد داشت، اما توانایی حمل بار آن کمتر خواهد بود

شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

مشخصات کلی شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

نوع موتور دو موتور الکتریکی
حجم موتور
سیلندر / سوپاپ
تنفس موتور
قدرت ۶۶۰ اسب بخار
گشتاور ۱۰۵۸ نیوتن.متر
گیربکس تک سرعت
محور محرک دو دیفرانسیل
شتاب ۴.۵ ثانیه
سرعت
مصرف سوخت
استاندارد آلایندگی
فرمان برقی
نوع بدنه وانت سایز بزرگ
نوع رینگ آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

طول
عرض
ارتفاع
فاصله محورها
وزن خالص
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت باربری ۶۰۰ کیلوگرم
برد مفید ۶۴۰ کیلومتر
قطر رینگ ۱۷ اینچ (تا ۲۴ اینچ سفارشی)

آپشن ها و امکانات شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری دارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور دارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری دارد
ترمز پارک برقی دارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه های کنترلی فرمان دارد
گرم کن فرمان دارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ
دوربین عقب دارد
دوربین جانبی دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو دارد
گرم کن صندلی جلو دارد
سردکن صندلی جلو
آینه بغل برقی دارد
گرم کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف دارد

توان پیمایش سیلورادو EV در برابر رقبا

ظرفیت باتری شورولت سیلورادو رسما اعلام نشده است اما این خودرو احتمالا دارای باتری ۲۰۰ کیلووات ساعت از نوع آلتیوم مشابه هامر EV خواهد بود. البته چنین تجهیزاتی مناسب نسخه ی فول آپشن سیلورادو با قیمت ۱۰۵ هزار دلار است و نمی توان اطمینان داشت برای مدل پایه نیز ارائه شوند؛ هرچند که شورولت اعلام کرده است تمامی نسخه های سیلورادو EV توان پیمایش مشابه در حدود ۶۴۵ کیلومتر خواهند داشت.

نسخه ی پایه از فورد لایتنینگ همراه باتری ۹۸ کیلووات ساعت، شعاع حرکتی ۳۷۰ کیلومتر دارد. این وانت با ظرفیت باتری ۱۴۵ کیلووات ساعت و توان پیمایش ۴۸۰ کیلومتر هم در آینده تولید خواهد شد.ریوین R1T هم اکنون با ظرفیت باتری ۱۳۵ کیلووات ساعت و توان پیمایش ۵۰۰ کیلومتر تولید می شود.تسلا سایبرتراک قرار است باتری۲۵۰ کیلووات ساعت داشته باشد و ۸۰۰ کیلومتر مسافت را با یک شارژ طی کند.برای هامر EV باتری ۲۰۰ کیلووات ساعتی ارائه خواهد شد؛ اما این مدل سنگین تر از سیلورادو EV است و احتمالا توان پیمایش ۵۳۰ کیلومتر خواهد داشت.از مجموع اطلاعات موجود می توان نتیجه گرفت، تا زمانی که تسلا سایبرتراک تولید نشود؛ شورولت سیلورادو EV بهترین وانت برقی جهان از نظر شعاع حرکتی با یک شارژ است.

زمان شارژ سیلورادو EV در برابر رقبا

مدل ۱۰۵ هزار دلاری از سیلورادو EV، سریع ترین سیستم شارژ را در مقایسه با دیگر وانت های الکتریکی دنیا دارد.هامر و سیلورادو EV پیکاپ های الکتریکی جنرال موتورز با سیستم شارژ ۳۵۰ کیلووات هستند. این خودروها می توانند پس از ۱۰ دقیقه اتصال با دستگاه شارژ سریع DC، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافت ۱۶۰ کیلومتر ذخیره کنند.ریوین R1T هم از نظر سرعت شارژ DC، شرایط خوبی دارد. این مدل، با سیستم ۲۱۰ کیلووات ساعت هماهنگ است و پس از ۲۰ دقیقه شارژ، توان پیمایش ۲۲۵ کیلومتر خواهد داشت.فورد لایتنینگ در رتبه ی پایین تر از نظر سرعت شارژ قرار می گیرد. این مدل، با شارژر ۱۵۰ کیلووات ساعتی کار می کند و حدود ۴۰ دقیقه زمان لازم دارد تا ۸۰ درصد ظرفیت خود را تکمیل کند. با این شرایط، ۱۰ دقیقه اتصال لایتنینگ به سیستم فست شارژ فورد، انرژی لازم برای رانندگی تا مسافتی حدود ۷۵ تا ۱۰۰ کیلومتر را تامین می کند.

تسلا سایبرتراک با چهار موتور برقی، قابل اتصال به شارژر ۲۵۰ کیلوواتی خواهد بود. این خودرو باتری ۲۵۰ کیلووات ساعتی و توان پیمایش ۸۰۰ کیلومتر دارد، پس می توان مطمئن بود با ۱۰ تا ۲۰ دقیقه اتصال به شارژر DC، مسافت بیشتری نسبت به فورد لایتنینگ و ریوین R1T طی کند؛ اما ظاهرا در مقایسه با سیلورادو EV جایگاه پایین تری دارد؛ چراکه دارای موتورهای قدرتمندتر و پرمصرف تر است.روی کاغذ، وانت شورولت سیلورادو EV بهترین وانت دنیا از نظر قابلیت کار با شارژرهای DC و صرفه جویی در زمان لازم برای ذخیر ه ی انرژی است.

قدرت و سرعت گیری سیلورادو EV در برابر رقبا

وانت های الکتریکی شورولت و فورد، از نظر توانایی فنی و شتاب اولیه، کاملا زیر سایه ی ریوین R1T هستند.اگر تسلا سایبرتراک با مجموع قدرت ۸۰۰ اسب بخار تولید شود، سرعت گیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۲/۹ ثانیه خواهد شد. این مدل، احتمالا نسخه ی چهارموتوره با قدرت بیشتر و شتاب بهتر نیز خواهد داشت. هامر EV هم قرار است با مجموع قدرت ۱۰۰۰ اسب بخار تولید شود و در زمان ۳ ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.

هم اکنون ریوین R1T با قدرت ۸۳۵ اسب بخار در بازار امریکا عرضه شده است. این پیکاپ تازه وارد، تنها ۳/۵ ثانیه زمان لازم دارد تا به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.فورد لایتنینگ فعلا با دو مدل با قدرت های ۴۲۶ و ۵۶۳ اسب بخار تولید می شود. مدل قوی تر، ۴/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت می رسد.سیلورادو EV هم، دو مدل با قدرت های ۵۱۰ و ۶۴۵ اسب بخار دارد. بنابر اعلام شرکت سازنده، نسخه ی قوی تر از سیلورادو EV می تواند ۴/۵ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد.از اطلاعات فوق می توان نتیجه گرفت وانت الکتریکی شورولت، شتاب گیری متناسب با رقبا ندارد و خصوصا در مقابل ریوین R1T، ضعیف تر است.

توانایی حمل بار و یدک کش سیلورادو EV در برابر رقبا

یکی از مهم ترین عوامل فنی برای خریدار یک وانت در امریکا، قابلیت بارکشی است. این موضوع علاوه بر توانایی حمل بار روی قسمت پشت کابین، برای کشیدن تریلر هم اهمیت دارد.عجیب نیست که قدرتمندترین وانت برقی موجود در بازار امریکا، بهترین نمونه برای بارکشی هم باشد. ریوین R1T، می تواند تریلر ۵ تنی را یدک بکشد یا ۸۰۰ کیلوگرم بار در پشت داشته باشد.

از نظر حمل بار، تفاوت چندانی بین فورد لایتنینگ و شورولت سیلورادو EV وجود ندارد. هر دوی این وانت ها می توانند تریلر ۴/۵ تنی بکشند؛ اما لایتنینگ قابلیت حمل ۹۰۷ کیلومتر روی قسمت بار دارد؛ درحالی که سیلورادو EV فقط توانایی حمل ۵۹۰ کیلوگرم خواهد داشت. فورد قول داده است در سال آینده، نسخه ای از لایتنینگ با امکان کشیدن تریلر ۹ تنی عرضه کند.هامر EV هنوز به تولید انبوه نرسیده اما از نظر بارکشی، ضعیف تر از سیلورادو EV است. این مدل، می تواند تریلری به وزن ۳/۴ تن را یدک بکشد و ۵۹۰ کیلوگرم بار در پشت حمل کند.مدیران تسلا قول داده اند با تولید سایبرتراک، محصولی بهتر از دیگر وانت های برقی دنیا برای بارکشی عرضه کنند. این مدل قرار است بتواند تریلری با وزن ۶/۳ تن یدک بکشد و ۱۶۰۰ کیلوگرم روی قسمت بار، حمل کند.

طراحی خارجی شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

غیر ممکن است به نمای خارجی و سبک طراحی سیلورادو EV نگاه کنید و بتوانید ادعا کنید که قادر به دیدن شباهت های طراحی میان این خودرو و جی ام سی هامر EV نیستید. منتقدان اعتقاد دارند که شورولت در نسخه تولید نهایی سیلورادو تمام الکتریکی، از درصد بیشتری از میانه روی و سادگی بهره خواهد گرفت، در غیر این صورت این خودرو پتانسیل شباهت کامل به یک سفینه فضایی آینده گرایانه را خواهد داشت.

سیستم روشنایی در روز به صورت یک نوار باریک عرضی در بالاترین نقطه کاپوت قرار دارد و چراغ های روشنایی اصلی خودرو در زیر آن نشسته اند. شاید شباهت میان آن ها بسیار زیاد نباشد اما این دقیقا همان سبک طراحی است که در هامر EV به اجرا درآمد. گلگیرهای خودرو طراحی مربع مانند و بیرون زده دارند، سقف خودرو به رنگ مشکی درآمده است و ستون C نیز شباهتی غیر قابل انکار به ستون C هامر EV دارد. حتی ساختار جعبه ای کلی اتاق خودرو و بخش انتهایی آن نیز هامر را تداعی می کند. البته این نکته به هیچ عنوان بد نیست چرا که هامر EV ۲۰۲۲، بدون تردید یکی از برترین، عجیب ترین و قدرتمندترین خودروهایی است که در سال جاری روانه بازار جهانی خواهد شد و پیروی از سبک طراحی آن برای شورولت در طراحی سیلورادو EV، تنها به عنوان یک برگ برنده قدرتمند برشمرده می شود.

شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

طراحی داخلی شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

نمای داخلی سیلورادو EV نیز از سبک طراحی کاملا نوین و متمایز بهره می گیرد که با دو نمایشگر تمام دیجیتال روی داشبرد همراه است. یکی از آنها نمایشگر اطلاعات حیاتی پشت فرمان به ابعاد ۱۱.۰ اینچ و دیگری نمونه بسیار بزرگ ۱۷.۰ اینچی تمام لمسی سیستم مولتی مدیا خودرو است. البته این دو سیستم نمایشگر در نسخه های رده پایین به ترتیب برابر با ۸.۰ و ۱۱.۰ اینچ خواهند بود. اگرچه طراحی نمای داخلی خودرو سبکی مینیمال را در پیش گرفته است، اما با ارائه خطوط و زوایای نو و رنگ بندی های ظریف در تریم تزئیناتی داخل، سبک طراحی منحصر به فردی را به نمایش می گذارد که تا این لحظه در هیچ یک از محصولات دیگر جنرال موتورز (مخصوصا شورولت)، دیده نشده بود.

سقف پانوراما تمام شیشه ای، تریم دوخت داخلی چرمی دو رنگ با دوخت بخیه قرمز رنگ، رنگ آمیزی دو رنگ بدنه، اهرم دنده قرار گرفته بر گلویی فرمان، فضای داخلی بسیار بزرگ و نوین و توان فنی بسیار خیره کننده در نسخه برتر، از مهم ترین ویزگی های رقابتی این وانت توانمند است.

داخل کابین شورولت سیلورادو EV ۲۰۲۴

نتیجه گیری

سیلورادو EV در نسخه پایه احتمالا در حدود ۴۰ هزار دلار قیمت خواهد داشت اما این رقم در مدل های برتر به شکل چشمگیری افزایش پیدا می کند. سیلورادو بنزینی/دیزلی استاندارد، دومین خودرو پرفروش بازار آمریکا در پس فورد F150 به شمار می آید، اما حالا که وانت ریویان R1T عنوان برترین وانت برقی سال را از آن خود کرده است و فورد نیز سری لایتنینگ F150 خود را روانه بازار می کند، باید دید که شورولت می تواند در بخش برقی رقیب برتری در مقایسه با F150 برقی فورد باشد یا خیر.

شاید همه نقشه های این دو خودروساز قدرتمند با ورود سایبرتراک شرکت تسلا (احتمالا در دو سال آینده)، نقش بر آب شود. همچنین با قرارگیری هامر EV در دسته شاسی بلند/تراک های فول سایز لوکس و توانمند، ارائه سیلورادو باظاهری مشابه اما در بازه قیمتی در حدود نصف هامر EV، می تواند مشتریان بسیاری را به خود جلب کند.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (90 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (77 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (39 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (33 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (31 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (25 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (20 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (19 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (16 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (18 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (15 نظر) عکسی از خانه ابدی زهره فکور صبور و هنرمندی که سنگ قبرشان مشترک است/روحش شاد و یادش گرامی... (14 نظر)
دیگران می‌خوانند   
درباره میوه‌فروشی که 16 سال فکر کردیم «فریدون فروغی» است! +ویدئو تصویری از استراحت محمدجواد ظریف با پتوی گلبافت در هواپیما/ حمایت از کالای ایرانی توسط سیاستمدار ایرانی (فیلم) پشت صحنه خنده دار سریال پژمان با هنرنمایی پژمان جمشیدی/ نبینید از دستتون رفته😂 چیدمان میز شام مفصل و رنگارنگ نرگس محمدی، بازیگر سریال ستایش در مهمونی مجردی / خوش به حال علی اوجی 😍 بازسازی چهره نئاندر تال 78000 ساله‌ + فیلم خرید انواع میز چوبی و کنسول چوبی از سایت دکورال علی دایی: اولین ماشینم پیکان اردبیل 11 بود+ویدئو/ 420 تومن سود کردم شریکم برایم پیکان خرید نه با پول فوتبال! غذاهای ابتکاری حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار اخبار اقتصادی و سیاسی روی فارکس و کریپتو تاثیر دارد؟ خونه زندگی بشاش نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش/ یه بوفه پر از عکس جگرسوز ارشیا+عکس سامانه استعلام انگ طلا کدام است؟ دلبری های نو عروس ایرانی برای بردن دل مادر شوهر با تزیین ماکارونی/ مغز این عروس رو باید طلا گرفت+ عکس مقایسه مزایا و معایب سوراخکاری با دستگاه برشکاری و مته گردبر هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس سفر اردشیر رستمی، بازیگر نقش شهریار به زادگاهش اهر در آذربایجان شرقی و توصیفات دلنشینش از این شهر تاریخی+ویدیو (فیلم) واکنش خنده دار دختر جواد خیابانی به سوتی های پدرش/ میشینیم دورهم میخندیم!😂 چهره و تیپ دهه شصتی بازیگران مشهور ایرانی در جوانی؛ از شبنم قلی خانی تا یکتا ناصر+ عکس/ فقط مقنعه چانه دار الیکا عبدالرزاقی و ابروی پیوندی سمانه پاکدل😍 مادرانگی‌های نیکی کریمی برای پارسا قره خانلو، بازیگر نقش پسر بهاره رهنما در سریال پژمان / چقدر مادر بودن بهش میاد ... تغییر چهره و سرنوشت بازیگران سریال زندگی به شرط خنده بعد از 17 سال+عکس/ قابل باور نیست! ابتکار خنده دار راننده ال نود با نوشته روی شیشه ماشینش برای پرت کردن حواس بقیه/ سلطان جملات نامفهوم😂 پاسخ خنده دار دانش آموز ایرانی در برگه امتحانی عربی حماسه آفرید +عکس/ ناامیدی رو میشه تو نوشته معلم دید نگاهی به تراس باصفا و سرسبز پریچهر قنبری همسر سابق شهاب حسینی / تراس نیست که جنگله +عکس تزئین میز عزای ساده و بدون تجملات ارشا اقدسی با پارچه سفید و گل شیپوری +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی... (عکس) پریا انوری بازیگر نقش عشرت در سریال گیلدخت به همراه آقای قهرمان کونگفو کنار دریاچه / خلوت پر از آرامش خانم بازیگر ... نجات هزاران تن سیب کشاورزان توسط تاجر آذربایجانی با سرمایه گذاری در پوره سیب ! (عکس) عکس دو نفره مانی آخشی و شقایق فراهانی در پشت صحنه سریال گیلدخت / جاسوئیجی خانم بازیگر چقدر بانمک و کیوته! قرآن خوانی رهبر معظم انقلاب برای پدر محمود احمدی نژاد+عکس/ روحش شاد و یادش گرامی ویلچر نشینی مریم امیرجلالی در کنار رفیق کهنه اش همراه یه عالمه سورپرایز+ عکس دردناک ترین تولد مادری که مهمانانش 3 قاب عکس بودند+ویدئو/بازم شب تولدم شد... تمرینات سخت هادی چوپان به بچه گرگ برای جانشینی خودش/ پسر کو ندارد نشان از پدر+ فیلم نگاهی به ماشین های لاکچری و هوش پران بابک جهانبخش با رونمایی از ژست لاکچری و بچه مایه داریِ آقای خواننده+عکس/ از نوستالژیک تا شورلت ایده بکر شهرداری شیراز برای ساخت خونه نقلی به شکل هندوانه وسط پارک/ این زیبایی رو فقط تو ایران میشه دید سورپرایز خانوادگی پدر در کلاس درس توسط بچه هاش که همگی مثل خودش معلم اند+ویدئو/ماشاءالله به این دخترا و پسرایی که تربیت کردی... نوآوری خنده دار هموطن ایرانی در ضد سرقت کردن خانه ‌اش با این ابزارها حماسه آفرید + عکس/قیافه ها موقع بیرون رفتن دیدنیه🤣 نگاهی به محتویات بوفه خوشگل و خاص خونه هادی چوپان/ بوفه نیس که گنجینه افتخاره😍👌+عکس تجلیل هاشمی رفسنجانی از مریم میرزاخانی بعد از کسب مدال طلای المپیاد ریاضی+ فیلم بی ریاترین نماز دسته جمعی موتوربازان در مزرعه /این سر بجز درگاه خدا خم شدنی نیست+ویدئو ابتکار منحصربفرد قصاب خوش ذوق در تهیه کادوی روز تولد همسرش با قلب واقعی گاو+ عکس/ اگه خانومت رمانتیک باشه کار تو تمومه🤣 (فیلم) مچ گیری المیرا شریفی مقدم از شوهرش وقتی جلوی جمع سوتی میده/ رفته بودم شاباش بدم...😂 جشن تولد دونفره و خودمونی مستانه مهاجر با حضور دختر یکی یدونه‌ش نفس بازغی+عکس/ مبارک باشه
تیتر امروز   
غذاهای ابتکاری حاج قاسم سلیمانی به روایت دخترش/ اضافه کردن کاکائو و شکر به تخم مرغ تا علاقه زیاد به زیره به دلیل اهل کرمان بودن سردار معمای المپیادی عبور قورباغه از برکه (ویدئو) غار یخی، شاهکاری از طبیعت که نفس را در سینه حبس می‌کند! این تصویر چیزی جز توهم مغز شما نیست! (ویدئو) کشف اسرار کهکشان / سفری علمی به ناشناخته‌های راه شیری (تصویر) به این میگن فرهنگ‌سازی ترک سیگار! (ویدئو) انفجار رنگ‌ها در حباب‌های پلاستیکی / نقاشی خلاقانه با سرنگ و پلاستیک! (تصاویر) با جاده‌ی مرگ آشنا شوید! (ویدئو) با این معلم کاربلد در سه دقیقه شاهنامه را یاد بگیرید! (تصویر) راز سمت تاریک ماه فاش شد! زمین زیر پای مدارس سست است! مردی که در ماشین‌های پارک‌شده را قفل می‌کند! / وقتی مرزهای انسانیت جا به جا می شود لطفاً کمی با مستأجرت مهربان باش+عکس اقتدار معلمان دهه شصت یا دانش‌آموزان دهه نود؟ / برخورد پیمان معادی با معلم دهه شصتی در سریال افعی تهران درست بود؟ جزئیات مرگ تلخ «ماهی جان» مادر کازرونی که به خاطر نجات یک پیرمرد سیل نفسش را برید+فیلم
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...