دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / گردشگری /

آبی ترین شهر برکرانه دریای مدیرانه کجاست؟! 

چهارشنبه، 08 آذر 1402
شفشاون شهری است در مراکش، این شهر تاریخی و زیبا بر کرانه ساحل مدیترانه و در جنوب تنگه جبل الطارق واقع شده است.دلیل شهرت این شهر وجود رنگ آبی است که در این مطلب قصد داریم تا بیشتر با این شهر زیبا آشنا شویم.

چرا آبی؟ ایده آن از کجا آمده است؟


شفشاون مکانی زیبا، آرام و ساده برای کشف کردن است. یهودیان اروپایی که در طول دهه 1930 در این روستا زندگی کردند، تصمیم گرفتند آن را به رنگ آبی در آورند.اما بیشتر دلیلی مذهبی پشت رنگ این شهر است تا این که دلیل تزیینی داشته باشد.از یکی از رنگ های سنتی آبی استفاده کردند و عقیده داشتند که می تواند یادآور قدرت خداوند باشد. زیبایی کوه هایی که دور تا دور این شهر را احاطه کرده اند در کنار رنگ روشن شهر ، تضاد دیدبسیار زیبایی به وجود آورده است.

شفشاون کجاست؟


شفشاون نام شهری کوچک و جادویی در شمال مراکش و در نزدیکی دریای مدیترانه است که جمعیتی حدودا 40 هزار نفری را در خود جا داده است. این شهر درست در قلب کوه های ریف مراکش واقع شده است و یکی از بهترین و جذاب ترین مقاصد توریستی گردشگری در دنیا است و دلایل خوبی هم برای آن وجود دارد. سفر به شفشاون مراکش سفری ارزان خواهد بود، هتل ها و اقامت گاه های آن ارزان و کاملا قابل قبول هستند و در بالای همه ی این ها خود شهر با خانه های شسته رفته ی سفید و آبی است که در پس زمینه ای از کوه های قهوه ای تیره ی ریف قرار گرفته اند.

تاریخچه شفشاون!


شهر شفشاون مراکش در سال 1461 بنا نهاده شد، در بخش قدیمی این شهر چیزی که خیلی جلب توجه می کند کوچه های هزار تو مانند و پیچ در پیچ آن در کنار خانه هایی است که به معماری اسپانیایی مراکشی ساخته شده اند. شفشاون را می توان یکی از بهترین شهرهای دنیا برای گشت و گذار و گرفتن عکس های ناب دانست و یکی از بهترین تفریحات آن به شمار می رود علاوه بر این شکم گردی در رستوران های شفشاون هم راه خوب دیگری برای آشنایی با مردم فرهنگ غذایی آن است. از جایی که شهر کوچکی است، 2 روز برای آن کافیست با این که آنقدر زیبا و جذاب است که کاملا می توانید سفرتان را به حتی یک هفته هم بیشتر کنید.

پرتقال های ترش!!


از موارد جالبی که در سفر به این شهر دیده میشود آویخته شدن پرتقال های نارنجی رنگ بر روی دیوار های آبی که باعث شده تا تصویر چشم نوازی به وجود بیاید ، البته پرتقال ها برا تزئین و دکور نیستند و می توانید از پرتقال های خوشمزه امتحان کنید.

6 کاری که باید در شهر آبی مراکش ، شفشاون انجام دهید؟!


1.به یک پیاده روی منظره در کوه های RIF بروید : چند مسیر پیاده‌روی زیبا وجود دارد که درست خارج از مرکز شهر شفشاون شروع می‌شود و به کوه‌های ریف مجاور منتهی می‌شود.

2.بازدید از بازار: اگر در روز دوشنبه یا پنج شنبه در شفشاون هستید، حتماً باید از «سوک» که کلمه مراکشی به معنای بازار است دیدن کنید.

3.در یکی از بازارهای کوچک خرید کنید: بسیاری از خیابان های کوچک شفشاون توسط بازارهای کوچکی اشغال شده است که صنایع دستی، هنر، لباس و سوغاتی های سنتی محلی می فروشند. دیدن همه اجناس رنگارنگ که در مقابل دیوارهای آبی به نمایش گذاشته شده اند، لذتی برای چشم است.

4.با تاریخچه شفشاون در موزه کاسبا آشنا شوید :اگر می‌خواهید نه تنها از زیبایی‌شناسی شهر آبی لذت ببرید، بلکه درباره تاریخ، آداب و رسوم و هنر منطقه شفشاون نیز اطلاعات بیشتری کسب کنید، باید از موزه کاسبا دیدن کنید.

5.از منظره پانوراما از مسجد اسپانیا لذت ببرید : بهترین مکان برای لذت بردن از منظره زیبای پانوراما از شفشاون، مسجد اسپانیایی است. این مسجد بر روی تپه ای در شرق شهر قرار دارد و تا رسیدن به آنجا 45 دقیقه پیاده روی است.

6.یک اسکراب خوب در یک حمام محلی دریافت کنید : اگر در یک روز بارانی در شفشاون هستید، می‌تواند فرصت خوبی برای بازدید از یکی از حمام‌های محلی و تجربه یک ماساژ سنتی مراکشی باشد.


ادویه های مشهور شهر!!


در مورد غذاهای شفشاون هم باید گفت که به واسطه صدها ادویه خوشبو و خوش طعم ، منسوجات رنگارنگ و منحصر به فرد و گیاهان دارویی کم نظیرش هم شناخته شده است .یکی از بهترین غذاهایی که در شهر آبی مراکش می توانید امتحان کنید تاگین نام دارد که مخلوطی از گوشت ماهی و گوشت قرمز به همراه سبزیجات تازه و چندین ادویه خاص مراکشی درست میشود.طعم آن بسیار فوق العاده است.

دلیل نامگذاری این شهر زیبا!!


شفشاون یک شهر کوهستانی زیبا در شمال شرقی مراکش که در زمینه دراماتیک از کوه های ریف قرار گرفته است. جمعیت این شهر حدودا 40 هزار نفر میباشد که سالانه پذیرای جهانگردان بسیاری از سراسر دنیا هستند این شهر دیدنی های زیادی را در خود جای داده است که از جمله عمیق ترین غار آفریقا جاذبه گردشگری این شهر می باشد. در این شهر بیش از یکصد هتل پذیرای گردشگران می باشد.

اگر قصد مسافرت به یک جای آرام و دنج و در عین حال فوق العاده را دارید پیشنهاد میکنیم که سفر به این شهر زیبا را از دست ندهید چرا که کاملا میتوانید در آنجا به آرامش برسید و با جاذبه های گردشگری این شهر هم آشنا شده و از سفر خود لذت ببرید. قصد داشتیم که از جاذبه های ناشناخته دردنیارا برایتان معرفی کنیم، امیدواریم که لذت برده باشید.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 29 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم