دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

هنر و رسانه /

مروری بر استایل‌های خاص لیلا حاتمی از سبک مونوکروم گرفته تا مینیمال و استفاده از هنرهای ایرانی به مناسب روز تولدش/ خانم بازیگر همیشه متین و شیک‌پوش و به دور از زرق و برق👌 

دوشنبه، 09 مهر 1403
ساعدنیوز: در این مطلب نگاهی به استایل لیلا حاتمی و معیارهای او برای انتخاب لباس‌هایش انداخته‌ایم و استایل ساده و جذاب این هنرپیشه معروف سینمای ایران را از نمای نزدیک برایتان تحلیل می‌کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ساعدنیوز، شروع کار لیلا حاتمی در سینما در فیلم کمال‌الملک بود که پدرش علی حاتمی، کارگردانی آن را برعهده داشت. اما این بازیگر توانا به همه ثابت کرد که برای ماندن در وادی سینما، نیازی به ماندن در سایه نام پدر خود ندارد. او علاوه بر توانایی خود در بازیگری، به داشتن چهره معصوم و ظاهر دلنشین شهرت دارد. حاتمی بارها در جشنواره‌های بین‌المللی به عنوان بازیگر و داور حضور یافته و با استایل خود دیگران را تحت تاثیر قرار داده است.

مونوکروم از پرتکرارترین استایل‌های لیلا حاتمی

استایل مونوکروم (تک‌رنگ) از محبو‌ب‌ترین انتخاب‌های این بازیگر است. در اکران خصوصی فیلم «رگ خواب»، حاتمی مانتویی ساده و جلوباز پوشیده بود و شالی به همان رنگ بر سر داشت. شومیزی بلند به رنگ آبی روشن و دامنی سفید با حاشیه آبی، استایل او را تکمیل می‌کردند. ترکیب این سبک مانتو و دامن در عین نشان‌دادن ظرافت و زنانگی، پوششی راحت محسوب می‌شود. این استایل با رنگ‌های آبی روشن و سفید و پارچه‌های سبک و بدون طرح و نقش، حال و هوایی تابستانی را القا می‌کند.

در فوتوکال فیلم سینمایی «خوک» که در جشنواره برلین برگزار شد، لیلا حاتمی استایل مونوکروم مشکی را انتخاب کرده بود. کت چهاردکمه با یقه انگلیسی تیز، شلواری از جنس کرپ به همراه یک شومیز ساتن یقه هفت و شالی حریر اجزای این استایل بودند. گرچه حاتمی قد بلندی دارد اما، این کت بلند و شلواری با دمپای کمی گشاد که تا روی کفش او را می‌پوشاند، قد او را بلندتر نشان می‌داد.

لباس‌های مینیمال و ساده بر تن لیلا حاتمی

لیلا حاتمی از اینکه با استایلی ساده و مینیمال در مراسمی مانند اکران فیلم‌هایش حاضر شود، هراسی ندارد. در یکی دیگر از اکران‌های «رگ خواب»، انتخاب او مانتو لینن به رنگ سبز سدری روشن و شال و شلواری به رنگ کرم – طوسی بود. این استایل مینیمال را یک جفت صندل لژدار و یک ساعت مچی تکمیل می‌کرد. شاید زمانی وجود رد چروک بر لباس نشانه شلختگی بود، اما این روزها با افزایش محبوبیت لینن و پارچه‌های نخی این موضوع طبیعی به نظر می‌رسد.

حاتمی در سومین جشنواره «نشان داوود رشیدی» با مانتویی ساده به رنگ قرمز روشن حضور یافت. او با انتخاب شالی از همان طیف رنگی و رژ لبی همرنگ با مانتو، یک بار دیگر توانسته بود استایل دوست‌داشتنی و مینیمال دیگری خلق کند.

نمایش هنر ایرانی در لباس‌های حاتمی

می‌توان گفت تنها جایی که لیلا حاتمی از سبک کلاسیک و مینیمال خود فاصله می‌گیرد، زمانی است که بخواهد از لباس‌های سنتی استفاده کند. پارچه‌های گلدوزی و سوزندوزی شده، طرح‌های گل‌دار و روسری‌های ترکمنی از این موارد هستند. این مانتو که با تکه‌دوزی آماده شده است، انتخاب این بازیگر برای حضور در سی‌و‌پنجمین جشنواره فیلم فجر بود. استفاده از بلوز، شلوار و روسری مشکی تصمیم هوشمندانه‌ای در جهت جلوه بیشتر گل‌های آبی و زرد مانتوست.

گرچه حاتمی در بیشتر مواقع از زرق و برق دوری می‌کند، اما این لباس او داستان جالبی دارد. این لباس که انتخاب او برای مراسم فرش قرمز جشنواره «کن» 2014 بود. به طور معمول شرکت‌کنندگان در این مراسم از برندهای مطرح کمک می‌گیرند، اما لیلا حاتمی با پوشیدن این کت و دامن توانست هنر ایرانی را به بهترین نحو نمایش دهد. در تهیه این لباس از هنر «نقده دوزی» استفاده شده است. مهرنوش شاه حسینی استایلیستی است که برای انتخاب آن به لیلا حاتمی کمک کرد و در واقع لباسی را که متعلق به اجدادش بود، به او وام داد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 09 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(عکس) چهره واقعی فرعون «آمنهوتپ اول» برای اولین بار؛ تصویری خیره‌کننده از یکی از مشهورترین فرمانروایان مصر باستان
مقایسه تصویری سلیقه جذاب مجریان مرد در انتخاب کیک برای تولدشان؛ از کیک‌های اعیانی با تم تلویزیونِ احسان علیخانی تا کیک ساده و بدون تجملات فرزاد حسنی+عکس
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
شقایق دهقان: توی خونه مهراب قاسمخانی رئیس بود و من باید ازش اطاعت می‌کردم+ویدیو
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
بازیگرانی که آخر عمری در خانه سالمندان زندگی کردند/ از شهلا ریاحی و احمد پور مخبر تا رضا رویگری+عکس
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
فاجعه بارترین اتفاق برای عجیب ترین زمین فوتبال در جهان!/فاجعه در چمن + عکس