با این ترفند مرتب کردن خانه جذابترین کار دنیاست/ ژاپنی ها ترفند مشهوری دارند به اسم "کن ماری" و برای تبدیل مرتب کردن خانه به یک کار لذتبخش ازش استفاده میکنن

  سه شنبه، 01 اسفند 1402 ID  کد خبر 376496
با این ترفند مرتب کردن خانه جذابترین کار دنیاست/ ژاپنی ها ترفند مشهوری دارند به اسم "کن ماری" و برای تبدیل مرتب کردن خانه به یک کار لذتبخش ازش استفاده میکنن
ساعد نیوز: اگر شما هم از مرتب کردن وسایل خانه‌تان خسته و کلافه شده‌اید، با روش مشهور "کن‌ماری" این کار را جذاب و لذت‌بخش کنید.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعد نیوز، مرتب کردن یا چیدمان خانه از آن چیز‌هایی است که همه ما دوست داریم بهترینش را در خانه اجرا کنیم. در این‌جا یکی از روش‌های معروف ژاپنی به نام «کن‌ماری» را معرفی کرده‌ایم.

حس کنید

قبل از اینکه وسایل خانه را دور بندازید، از خودتان بپرسید که آیا او را دوست دارید، آیا لازمش دارید یا اینکه باید نگه‌اش دارید؟

.

دسته‌بندی کردن

خیلی‌ها برای مرتب کردن خانه خود همیشه یک اتاق را مرتب و بعد سراغ اتاق دیگری می‌روند، اما اولین قانون در روش کن‌ماری این است که وسایل مشابه را دسته‌بندی و بعد مرتب‌شان کنید. در این روش باید از لباس‌ها شروع کنید، بعد سراغ کتاب‌ها، اسناد، وسایل متفرقه و در آخر، عکس‌ها و یادگاری‌های قدیمی بروید.

مرتب کردن زیرمجموعه‌ها

هنگام دسته‌بندی می‌توانید زیرمجموعه‌ها را هم تقسیم کنید؛ برای مثال لباس‌ها را دسته‌بندی کنید و پیراهن‌ها را در یک روز و شلوار‌ها را روز دیگری مرتب کنید. در این‌صورا کمتر خسته می‌شوید.

تشکر کردن از وسایل!

شاید برایتان عجیب باشد، اما روش کن‌ماری مردم را تشویق می‌کند که از وسایل خانه‌شان به دلیل استفاده‌ای که از او می‌کنند، تشکر کنند، مخصوصا وسایلی که می‌خواهند دور بی‌اندازند. در این صورت است که قدر چیز‌هایی را که دارند، بیشتر می‌دانند.

حس مچاله‌شدن

این روش به مردم توصیه می‌کند خیال‌پردازی کنند، مثلا به احساسات لباس‌هایشان فکر کنند؟ به این فکر کنند که حس لباس مچاله شده، چروک شده یا پرت شده چیست؟ شما هم امتحان کنید.

.

دور بریزید

از خاطرات و نوستالژی‌ها دوری کنید. روش کن‌ماری به مردم می‌گوید در لحظه باشند و به این فکر کنند که چه چیزی در زمان حال خوشحال‌شان می‌کند، نه چیزی که زمانی خوشحال‌شان می‌کرده. این روش از مردم می‌خواهد یادگاری‌ها را دور بیاندازند.
انباشته نکنید

باید همه چیز از اسناد گرفته تا لباس‌ها و محتویات کابینت و حتی یخچال به صورت عمودی چیده شوند، به طوری که همه وسایل قابل مشاهده و در دسترس باشند. شما باید بدون کشتی گرفتن با قفسه‌ها و بدون پیراهن‌های مچاله‌شده، صبح‌ها از لباس پوشیدن لذت ببرید.

رختخوابت را مرتب کن

این روش از مردم می‌خواهد که هر روز صبح رختخواب‌شان را مرتب کنند، چون تخت‌شان مرکز توجه اتاق‌شان است، و اگر تخت مرتب نباشد اتاق هم مرتب نمی‌شود. باید هر کدام از وسایل خانه جایی مخصوص به خودشان داشته باشند تا به راحتی پیدا شوند.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (153 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (74 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (20 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (17 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (15 نظر) تزیین ماشین مخصوص حاجی ها/ مُد جدید این روزهای کشورمان +عکس (13 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (11 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) میز غذای خوشمزه و مفصل سپیده بزمی پور برای مهمانانش/ خوش به حال آقا شاهرخ با این خانوم کدبانو (8 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر)
تیتر امروز