مرتضی لبافی‌نژاد و بنر جنجالی شهرداری؛ 4 غلط 16!

  دوشنبه، 06 شهریور 1402
مرتضی لبافی‌نژاد و بنر جنجالی شهرداری؛ 4 غلط 16!
ساعد نیوز: عصر ایران در یادداشتی به گاف عجیب در بنرِ نصب شده توسط شهرداری تهران واکنش نشان داد.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از ساعد نیوز، در این یادداشت آمده است:

همین پارسال بود که سازمان زیباسازی شهرداری تهران تصویر دکتر احمد تفضلی را به جای محمود تفضلی مترجم کتاب نهرو در نقاط مختلف شهر نصب کرد و اسباب شگفتی بسیار شد.

امسال هم به مناسبت روز پزشک تصاویر شماری از پزشکان شهید را انتخاب کرده‌اند که هر چند اصل ایده خوب است اما ظاهرا نواصول‌گرایان همچنان از فقدان اطلاعات تاریخی و قلت دانش‌های این کار رنج می‌برند یا تصور کرده اند مدیریت جهادی یعنی عجله در کار و تبدیل ایده به عمل در کوتاه ترین زمان ممکن ( پول هم البته مهم نیست و گویا مضیقه ای از این حیث نیست) و زحمت مشورت با فردی را که در این زمینه اطلاعاتی داشته باشد به خود نمی‌دهند.

حلقه اصول‌گرایی رادیکال ایرانی آن قدر تنگ است که به دیگران اعتماد ندارند و بین خودشان هم کسی که با تاریخ انقلاب 57 آشنا باشد لابد کم یافت می‌شود چون آنها ترجیح می‌دهند انقلاب را از سال 84 شروع کنند و تازگی‌ها هم از 1400 و به خاطر همین سراغ انقلابی‌های قدیمی نمی‌روند چون اگر آنها انقلابی‌اند اینها چه می‌گویند و اگر اینها انقلابی اند آنها لابد ضد انقلاب بوده‌اند!

سوتی یا گاف جدید مربوط به شرح عکس مرحوم دکتر مرتضی لبافی‌نژاد است نه خود عکس چون در این فقره مثل عکس تفضلی‌ها جا به جا نیست ولی تاریخ اعدام را 24 دی 1366 ذکر کرده‌اند! با این وصف مکث ما بر عکس مکث بر عکسی است که در آن شرح زیباسازی هم هست!

احتمالا آن قدر انقلاب در انقلاب در انقلاب کرده‌اند که خیال کرده‌اند بعد از 57 هر سال انقلاب می‌شده و سال 66 هم انقلاب بوده منتها ساواک در سال 66چه کاره است؟!

ساواک را که بختیار منحل کرد و به 22 بهمن 57 هم نکشید. اعدام دکتر لبافی‌نژاد هم در بهمن 54 رخ داده و چه ربطی به دی 66 دارد؟!مرتضی لبافی‌نژاد و شهرداری انقلابی؛ 4 غلط 16!

بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نام برخی از قربانیان سازمان مجاهدین خلق بر معابر یا مکان‌هایی نشست اما بعد از مواجهه مسلحانه آنان با جمهوری اسلامی به استثنای سه مورد همه حذف شدند و لبافی‌نژاد یکی از استثنائات ثلاثه است.

میدان رضایی‌ها ( 25 شهریور) به میدان هفتم تیر تغییر نام داد و نام یکی از سالن‌های امجدیه به اسم یکی از شهدای هفتم تیر شد. بیمارستان قلب مهدی رضایی (ملکه مادر) هم شد بیمارستان قلب شهید رجایی.

خیابان مجاهدین هم اگر چه از ابتدا مجاهدین خلق نبود اما به مجاهدین اسلام تبدیل شد.

مدرسه عالی دخترانه که به دانشگاه فرح تبدیل و به اسم محبوبه متحدین شده بود ( اولین دختری که مانتو روسری به شکل یونیفورم کنونی بر تن کرد) به الزهرا تغییر یافت.

سراغ سه مورد اما نرفتند: یکی همین دکتر مرتضی لبافی‌نژاد که خیابان و بیمارستانی به نام او شد ( خیابان قاآنی به موازات جمهوری و بیمارستان مهمی در پاسداران)، مرتضی صمدیه لباف که جای مهمی به نام او نیست ولی از تاریخ رسمی حذف نشد و مجید شریف واقفی که نام دانشگاه صنعتی آریامهر به خاطر او به دانشگاه صنعتی شریف تغییر یافت و برند معتبر دانشگاهی ایران در سطح جهانی است و امید می‌رود با کرسی جدید جناب امیر حسین ثابتی مجری شبکه افق رتبه آن بالاتر هم برود.

علت حذف نشدن این سه این بود که به تغییر ایدیولوژی درون سازمانی نپیوستند یا مانند شریف واقفی اصلا قربانی تصفیه درون سازمانی شده بودند ونه حتی اعدام.

حسین سیاه‌کلاه و وحید افراخته از اعضای سازمان، شریف واقفی را با دو گلوله از جلو و پشت سر کشتند. بعد جسد او را به اتفاق محسن خاموشی به بیابان های مسگر آباد بردند و در آنجا محسن خاموشی شکم او را درید و در آن محلول بنزین و کلرات و شکر ریخت و به آتش کشید. برنامه بعدی هم ترور صمدیه لباف بود اما مجروح شد منتها در بیمارستان به دست ساواک افتاد.

نکته جالب درباره سید محسن سید خاموشی این که در 20 مرداد 1354 به مصاحبه تلویزیونی تن داده بود ولی او را هم در 4 بهمن 1354 در کنار مرتضی لبافی‌نژاد و صمدیه لباف که قرار بود خودشان آنها را بکشند اعدام کردند. (‌حجت‌الاسلام سید مهدی سید خاموشی رییس کنونی سازمان اوقاف برادر زاده سید محسن سید خاموشی است).

دکتر لبافی‌نژاد را وحید افراخته در بازجویی‌های ساواک لو داده بود و او به اتفاق ساسان و کیوان صمیمی دستگیر شد.

پس تاریخ درست اعدام دکتر مرتضی لبافی‌نژاد 24 دی 1366 نیست! بلکه 4 بهمن 1354 است و به جز او 8 نفر دیگر هم اعدام شدند: وحید افراخته، مرتضی صمدیه لباف، سید محسن سید خاموشی، محسن بطحایی، منیژه اشراف زاده کرمانی،‌عبدالرضا منیری جاوید،‌ ساسان صمیمی بهبهانی و محمد طاهر رحیمی.

به نظر می‌رسد نواصول گرایان علاقه وافری دارند خود را با اصول گرایی سنتی کاملا متفاوت نشان دهند و به خاطر همین به وقایع انقلاب گریز می‌زنند هر چند در سالگرد 28 مرداد نمی‌دانستند طرف مصدق را بگیرند یا کاشانی را و خبری هم از عکس مصدق در سطح شهر نبود.

اما چون سن وسال شان نمی خورد و بزرگ‌تر هاشان نیز غالبا چهره های درجه اولی در انقلاب نبوده‌اند ناگزیرند به اطلاعات نادقیق استناد کنند و حاصل همین می‌شود که تیرباران را به ساواک نسبت دهند در حالی که سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی خود اعدام نمی‌کنند یا به جای 4 بهمن 1354 بنویسند 24 دی 1366 یعنی 4 غلط 16!


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده زیستی مثال زدنی رهبر انقلاب ؛ از عینک شکسته و کفش قدیمی تا مبل ساده و عبای نخ کش شده +عکس (119 نظر) شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند (72 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (40 نظر) نگاهی به سبک دکوراسیون و سلیقه ساده پسندِ خانه علیرضا زاکانی+عکس/ خانه ای با فرش ماشینی و لوازم در حد شهروند عادی (38 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل کاظم نوربخش، سلمان سریال نون خ+ویدیو/ چه چیدمانی، خوش سلیقگی از در و دیوار میباره (22 نظر) مراسم تشییع پدر محسن تنابنده، شوهر همای پایتخت با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ روحش شاد و یادش گرامی +عکس (18 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به کیک تولد چند طبقه و هزار رنگ رضا داوودنژاد/ لبخندهای از ته دل آقای بازیگر کنار همسرش غزل بانو (14 نظر) رونمایی از خواهر باکلاس فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش/ مگه داریم انقد شباهت+عکس (9 نظر) نگاهی به سلیقه خاص و متفاوت علی انصاریان در چیدمان میز تنقلات و میز شام در میزبانی از بازیگران+عکس/ باقالی پلو و سالادالویه و... (9 نظر) عاشقانه های بیرانوند و اکرم بانو با نمایی از ویلایی لاکچری/ بیرانوند استخر شنا و زمین فوتبال ویلایش را به نمایش گذاشت (9 نظر) رستوران گردی دو نفره حامد آهنگی با مادر شاد و خوش پوشَش+عکس/ خلوت مادر و پسری به سبک مجری خوش خنده😍 (9 نظر) خلاقیت منحصربفرد مادر ایرانی برای ترک سیگار فرزندش حماسه آفرید/ دست همه سازمان های ترک اعتیاد رو از پشت بست😂 (8 نظر) خلاقیت خنده دار کارمند کوتاه قامت برای افزایش ارتفاع صندلی‌اش در اداره با چهارپایه حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (8 نظر) ثبت عکس عاشقانه آیسان آقاخانی از رضا گلزار در طبیعت گردی آخر هفته شان (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 7 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 7 تیر 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 7 تیر 1403
برای بازیگر زن سریال «ستایش» دعا کنید+عکس/ عمل جراحی سنگین تومورِ خانم بازیگر
آموزش انواع کرلی در خانه+عکس
چه کسی می‌خواهد مملکت را اداره کند؟ همین آقای خامنه‌ای...!/پاسخ صریح شهیدجمهور به ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای
سرگردانی دختر 21 ساله در شهر / پدر و مادرم فقط پسر می‌خواستند ؛ از خانه بیرونم کردند!
برای جلوگیری از نیش «پشه» چه چیزی روی پوستمان بمالیم؟
4 پسر و 2 دختر رهبر معظم انقلاب، داماد و عروس چه کسانی هستند؟+عکس
خاطره رهبر انقلاب از روزی که پدرشان فوت کرد
دانلود آهنگ جدید "آخر بهار" آرش و مسیح+فیلم/ دیدی آخر بهاره هنوز نیومدی تو سر قرارت ...
حادثه هولناک برای دختر 13 ساله در بند فریمان
لب مرز پاکستان خبری است؟ / پشت پرده فراوانی انبه در وانت‌های میوه فروشان خیابانی