مصاحبه جنجالی مالک باشگاه تراکتور / زنوزی: دنیزلی به‌خاطر زلزله از ایران رفت!

  سه شنبه، 10 دی 1398 ID  کد خبر 55689
مصاحبه جنجالی مالک باشگاه تراکتور / زنوزی: دنیزلی به‌خاطر زلزله از ایران رفت!
ساعد نیوز: مالک باشگاه تراکتور دلیل جدایی دنیزلی از این تیم را اعلام و تاکید کرد برنامه‌ای برای حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال ندارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از رکنا، محمدرضا زنوزی امشب در گفت وگویی پیرامون مسائل مختلف تراکتور، حواشی این تیم و فوتبال ایران، علت جدایی دنیزلی، عملکرد مربیان خارجی، پایان حضور تاج در فدراسیون، دشمنانی که تیمش دارد و ... صحبت هایی انجام داد که مشروح مصاحبه او را در زیر می خوانید:

* نام حال حاضر باشگاه شما تراکتورسازی است یا تراکتور؟

تراکتور؛ پسوند سازی خط خورده و باشگاه فرهنگی ورزشی اقتصادی تراکتور ثبت شده است.

* آیا درست است برای رفتن دنیزلی از تراکتور و حضورشان در این باشگاه هزینه زیادی انجام شده است؟

همه جا هزینه می شود.

* رقم 5 میلیارد و 600 میلیون تومان برای فسخ قرارداد با دنیزلی را تایید می کنید؟

خیر؛ چه کسی این حرف را زده است؟ ایشان خودش درخواست داشت از تیم برود چون از زلزله چند وقت قبل تبریز ترسیده بود و به همین دلیل خداحافظی کرد و در نهایت با هم به توافق رسیدیم.

* بخاطر زلزله از ایران رفت؟

بله. خودشان هم مصاحبه کردند و این موضوع را گفتند.

* قبول دارید در زمینه انتخاب مربیان خارجی باشگاه تراکتور ناموفق عمل کرده است؟

همه باشگاه ها ناموفق بودند و ما نیز از این قاعده مستثنی نیستیم. به هر حال فرهنگ ها متفاوت هستند.

* البته نمی شود گفت همه باشگاه ها چون پرسپولیس با برانکو قهرمان شد و استقلال با استراماچونی و پرسپولیس با کالدرون نتایج خوبی گرفتند...

هنوز کسی کارنامه استراماچونی را ندیده است؛ کارنامه یک مربی را باید آخر فصل دید، نه الان؛ آقای برانکو نیز بعد از اینکه چند بار از ایران رفت و آمد، در نهایت موفق شد وگرنه در ادوار قبل کارنامه چندان خوبی نداشت.

* اگر بخواهیم درباره تراکتور حرف بزنیم، آقایان توشاک و لیکنز ناموفق بودند.

باشگاه مدیرعامل دارد و بنده علاقه ای به مصاحبه و صحبت در این موارد ندارم. البته یک شوخی ای هم باید داشته باشم؛ شما وقتی بخواهیم راجع به استقلال و پرسپولیس سوالی بپرسید، از وزیر ورزش(به عنوان رئیس مجمع دو باشگاه پایتخت) سوال می پرسید که الان از بنده به عنوان کسی که مدیرعامل و عضو هیأت مدیره نیست، سوال می پرسید؟

* مسؤولیت باشگاه ماشین سازی را نیز شما متقبل هستید؟

به هر حال این دو باشگاه متعلق به گروه ما هستند و فکر می کنم این بازی(بین تراکتور و ماشین سازی) هم که اتفاق افتاد و نتیجه ای که شاهد بودیم، تمام حرف و حدیث هایی که بود، همه را جمع کرد و کسی نمی تواند دیگر شبهه ای وارد کند. به نظرم تراکتور در تاریخ خود بیشترین نیاز را به 3 امتیاز بازی با ماشین سازی در آن مقطع داشت تا به خود برگردد و صاحب امتیاز شود ولی همه دیدند این دو باشگاه به غیر از برادری که همیشه دارند، جوانمردانه بازی کردند.

* امسال در مقطعی تراکتور دچار اُفت شد و نتایج خوبی به دست نیاورد که در آن مقطع شما عنوان کردید ممکن است دیگر هزینه های این باشگاه را متقبل نشوید. این موضوع درست بود؟

مالکیت این باشگاه برای من است ولی عده ای مباحثی خارج از این مسائلی که وجود دارد، مطرح کردند و هر کسی به یک شکل، حرف من را تحلیل کرده بود. من گفته بودم بخاطر کشور، شهر و استانم یک سری هزینه هایی را انجام می دهم که جوانان، مردم و هواداران این تیم ها خوشحال باشند ولی یک سری اتفاقات می افتد و یک سری مشکلات ایجاد می شود، بعضی افراد که محدود و کمتر از یک درصد هستند، این هزینه ها را نادیده می گیرند. بالاخره من هم نسبت به این رفتارهای کمتر از یک درصد ناراحت هستم که چرا یک سری کارها را انجام دادند و تهمت هایی را راجع به افراد، ازجمله خودِ من زدند. طبیعی است بگویم اگر شرایط اینطور باشد و چنین حرف هایی عنوان شود، تیم را به خودِ مردم برمی گردانم تا تیم را تحویل بگیرند یا هر کسی تیم را بخواهد، می فروشم. من هزینه می کنم تا برای کشورم، شهرم و منطقه ام عزت به دست بیاورم. هزینه نمی کنم که برای من ذلت شود. یک سری کانال ها حرف های بی شرمانه زدند که واقعا شرمم آمد.

هر اندازه تراکتور از حواشی دور باشد، بهتر نتیجه می گیرد؛ در چهار مسابقه اخیر مردم و هواداران دیدند که تراکتور از حاشیه دور بود و توانست نتیجه بگیرد؛ دستِ آقای ساکت الهامی نیز درد نکند؛ آقایان شجاعی، دژاگه، حاج صفی و ... هم دستشان درد نکند و واقعا زحمت کشیدند، نتیجه شایسته ای به دست آوردند و به جدول برگشتند.

* وضعیت کلی فوتبال ایران را با توجه به رفتن تاج از فدراسیون چطور می بینید؟

من چند ماه قبل هم گفتم تا فدراسیون ما مستقل نشود، مشکلات فوتبال ایران حل نخواهد شد. فدراسیونِ فوتبال ما در حال حاضر مستقل نیست. فدراسیون باید درآمدزایی داشته باشد و روی پای خود بایستد. شاید من قبلا انتقاداتی به آقای تاج داشتم ولی دوست ندارم راجع به کسی که با آن رفاقت دارم و این دوستی سر جای خود است، صحبتی مطرح کنم. دوست ندارم درمورد کسی که استعفاء داده و رفته، اما زحماتی کشیده و برای فوتبال وقت گذاشته، حرفی بزنم. امیدوارم ایشان در کارها و زندگی خود موفق باشند. باید به فکر کسی بود که بیاید و فوتبال ایران را نجات دهد و استقلالِ فدراسیون را ایجاد کند.

* سال گذشته که بحث بازنشسته ها مطرح شده بود، فدراسیون نشینان عنوان کردند که این فدراسیون، غیر دولتی است!

غیر دولتی هم دولتی محسوب می شود و به یک شکل قوانین را دور می زنند. به این شکل نیست. فدراسیون اگر می خواهد مستقل باشد، نمی شود در یک مقطع زمانی اگر به نفع شان بود، بگویند مستقل هستیم ولی اگر به ضررشان بود، بگویند نهاد عمومی و غیر دولتی هستیم. باید یک فردی انتخاب شود که فدراسیون را از حالتی که وجود دارد و موجب شده حتی تیم ملی نیز اُفتی داشته باشد، خارج کند. مدیریتِ فدراسیون در تمام سطوح فوتبال نقش دارد و باید یک انتخاب خوبی انجام شود تا چیزی که مردم و کشور ایران شایسته آن هستند را شاهد باشیم و همچنین فدراسیون را به جایگاه واقعی خود برساند.

* شما علاقه ای به حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال ندارید؟

من در هیچ انتخابی شرکت نمی کنم و خوشبختانه نخواهم آمد.

* چرا خوشبختانه؟

به هر حال کار من آن نیست و من یک تاجر و بیزینس من هستم. ان شاالله افرادی بیایند که کمک کنند. شاید من این توانایی را نداشته باشم که در این زمینه کاری برای کشورم انجام دهم. کسی باید این مسؤولیت را قبول کند که خودش را قبول داشته باشد و بداند که می تواند برای کشور مثمر ثمر خواهد بود. متاسفانه یک سری از مسؤولین جایگاه خود را نمی دانند و متوجه نیستند که در چه جایگاهی موثر خواهند بود.

* باشگاه تراکتور با ساکت الهامی ادامه مسیر خواهد داد یا سرمربی جدیدی انتخاب می شود؟

هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه در جریان این موضوع هستند و من در این خصوص با آنها صحبت نکردم. تا جایی اطلاع دارم و ظهر امروز به من گفتند، قرار است هفته آینده جلسه ای برگزار شود و در این باره تصمیم گیری کنند.

* چرا از شما مصاحبه های کمی منتشر می شود؟

خیلی آدمِ مصاحبه ای نیستم چون معمولا سعی می کنم واقعیت ها را بگویم ولی یک سری افراد از این واقعیت ها خوششان نمی آید. به همین دلیل ترجیح می دهم مصاحبه ای نکنم تا این افراد نسبت به من کینه و کدورتی نداشته باشند. یک سری حرف های کلیشه ای است که یاد گرفتیم در رادیو و تلویزیون بگوییم و بعد همه چیز را به امان خدا رها کنیم، در حالی که ما باید واقعیت ها را بگوییم و با آن چیزی که در زندگی مواجه هستیم، عنوان کنیم. به همین دلیل علاقه ای به مصاحبه ندارم.

* حرف پایانی...

از هواداران تراکتور نیز تشکر می کنم که این فصل هم تحمل کردند ولی دیدند که با تحمل کردن، می شود به نتیجه دلخواه رسید و یک سری از کانال ها و سایت ها علیه کشور و همچنین ضد تراکتور هستند؛ برخی کانال ها ضدِتراکتور هستند و ما بخاطر این کانال ها هزینه زیادی دادیم تا به این نقطه رسیدیم. تراکتور می توانست خیلی زودتر قهرمان شود، اما این کانال ها و سایت ها که ضد کشور، تراکتور و انقلاب هستند، به تیم لطمه زدند. آنها دوست تراکتور نیستند و دشمنانی هستند که علاوه بر تراکتور، ضد کشور و ملت ایران هستند.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
17 اُمین سال تولد امیررضا فرامرزی پسر بچه شیطون سریال « از سرنوشت یک »/ این همه تغییر چهره بعد از 5 سال خیلی جالبه (129 نظر) خلاقیت بی نظیر زوج شاهرودی برای حمایت از سگ ها در سطح شهر حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست. (108 نظر) سلن اردم کیه؟ ما خودمون شهربانو منصوریان داریم؛ باور ندارید؟ تصاویر جدید ‌شیرزن قهرمان رو ببینید! +ویدئو (77 نظر) نگاهی به جشن تولد رسول خادم در کنار کودکان بی سرپرست / کتاب گینس ، ثبت کن نام پهلوان مان را که رکورد مردانگی را شکست 👏 (75 نظر) خلاقیت خنده دار چوپان خوش ذوق با طراحی صندلی چرخ دار برای الاغ حماسه آفرید +عکس/هنر نزد ایرانیان است و بس (62 نظر) نگاهی به کیک تولد محمد باقر قالیباف در کنار نوه هایش با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیکی به شکل هواپیما /مبارکاا باشه (61 نظر) تمرینات سخت و طاقت فرسای شاهین رضایی رقیب تبریزی هادی چوپان+فیلم/ رقابت تنگاتنگ آرنولد تبریزی و گرگ پارسی (55 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز برق کار آبادانی، برای نجات مردم از گرما حماسه آفرید/ لقب فرشته زمینی برازنده شماست! (51 نظر) نگاهی به سبک چیدمان مدرن رستوران علی دایی در کامرانیه تهران / از صندلی های بنفش و گیاهان تا سقف شیشه ای و پرده های ساده +عکس (39 نظر) جشن تولد عاشقانه داریوش ارجمند درکنار همسر جوان و کم سن و سالش فرشته یغمایی/ ساده و خلوت در عین حال زیبا و شیک+عکس (39 نظر) الهام چرخنده: همکارانم در سینما 10 سال من را بلاک کرده بودند+ویدیو (38 نظر) آماده کردن غذای شبِ "جان" پسر بهرام رادان توسط مامان منظم و با سلیقه‌اش+عکس/ مادر نمونه شمایی مینا خانوم😍 (37 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای خشک کردن فرش خیس حماسه آفرید/ اُستاد تمام خانه داری در سطح بین الملل+عکس🤣 (36 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ترکیه‌ای حدیث میرامینی، روشنک سریال دلنوازان/ یکی از یکی معروف‌تر و هنرمندتر+عکس (36 نظر) دانلود آهنگ جدید «مرور» حامیم +فیلم/ من خاطراتم با تو رو هرشب مرور میکنم میمیرم از دوریت ولی حفظ غرور میکنم… (35 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
نگاهی به 10 سفر خارجی رهبر معظم انقلاب/ از آمریکا تا چین از کره شمالی تا هند+عکس های دیدنی
رابطه عجیب گسترش انگور در زمین با انقراض دایناسور‌ها!
زندگی مخفیانه محمد اصفهانی به خاطر امضای جعلی و شکایت همسرش از او! / هاشمی رفسنجانی او را توصیه به پزشکی کرد!
نفرینی از زندان 1600 ساله در یونان باستان؛ «الهی به طرز وحشتناک بمیرند»!
زمان انتخاب رشته داوطلبان آزمون سراسری مشخص شد/ جزئیات اعلام کارنامۀ رتبۀ متقاضیان کنکور
ویدیو/ شبیه‌سازی محل دقیق تاج‌گذاری پادشاهان ساسانی توسط هوش مصنوعی
ویدیو/ رونمایی از فرش دستبافتِ ابریشمی چند میلیاردی؛ با طرح سه‌بعدی و منقش به تاریخ پادشاهان ایران
خانه‌داری یک کدبانو؛ ترفندهای تضمینی برای نگهداری طولانی مدت گوجه فرنگی؛ از کمپوت تا پوره
ویدیو/ داستان انگلیسی «پادشاه گوش‌دراز و کلاه جادویی» با زیرنویس فارسی چسبیده
ویدیو/ خطر انفجار! از زیر درخت بمب‌انداز رد نشوید/ میوه‌های دینامیتی درخت جعبه‌شنی را ببینید
غوغای جشن لاکچری زنوزی در کمپ تراکتور بعد از تساوی تیمش با تیم 10 نفره پرسپولیس در تبریز در حضور 100 هزار تماشاگر! +تصاویر/ به نظرتون اگه میبردن چه اتفاقی می افتاد؟
رای یکپارچه نمایندگان به کابینه اعتماد به شخص رئیس جمهور بود
رئیس جمهور می‌تواند به وعده رفع فیلترینگ عمل کند؟
موزیکال بودن هریس در برابر بدخُلقی ترامپ؛ آیا کامالا هریس تا پیروزی می‌رقصد؟
بانوی قهرمان المپیک به سرنوشت شوم بابا پنجعلی سریال پایتخت گرفتار آمد +عکس/ مرگ بر اثر خفگی با لقمه کله گربه ای!
منتخب روز   
زندگی کردن عجیب یک زن با اسکلت شوهرش / ماجرای عجیب زوجی که 5 فرزندشان را به پرورشگاه سپردند کبوتر تاج‌دار غربی؛ زیباترین کبوتر جهان که 900 میلیون قیمت دارد! +عکس ویدیویی شوکه‌کننده از پرواز زنبور با وجود قطع شدن سر! +ویدئو عنکبوتی که از «چراغ‌قوۀ طبیعی» برای شکار استفاده می‌کند قاب دو نفره دختر حسن روحانی در کنار کیمیا علیزاده؛ یکی ایستاده و یکی نشسته+عکس خاطره خنده دار مهران مدیری : تو خیابون شریعتی تهران ایست بازرسی نگهت میداره میگه برگرد دست و بذار روی ماشینت شروع میکنه به گشتن میگه این چیه میگم سوئیچمه یکم پایین تر این چیه میگم اینم زانومه نگاهی به چیدمان ساده اتاق کار شخصی هاشمی رفسنجانی +فیلم/ از نقشه ایران با نمایی از خلیج فارس تا تخت خواب و کامپیوتر شخصی خاطره خنده دار مهران مدیری : میگه رفتم کلاس زبان استاد گفت هِلو منم گفتم سلام علیکم گفت زهرمارو سلام حق نداری یه کلمه فارسی حرف بزنی+ویدئو افتادن عینک از دست سیدعباس عراقچی در مجلس همانا و شکار این لحظه توسط عکاس دوربین به دست همانا+عکس شعر خوانی شاعر یزدی در محضر آیت الله خامنه ای و خنده های از ته دل رهبر انقلاب / شاعر : همه را شکل یار می بینم ، پیرزن را نگار می بینم همسر شهید مجبور به فروش روکش دندان شد+ عکس در 27 مرداد سالروز تولد آیت الله آل هاشم؛ یادی کنیم از بوسه پدر امام جمعه شهید بر مزار پسرش+ عکس/ روحش شاد و یادش تا ابد گرامی