مشخصات و امکانات خودروی فوتون تونلند نیوفیس

  چهارشنبه، 28 اردیبهشت 1401   زمان مطالعه 5 دقیقه
مشخصات و امکانات خودروی فوتون تونلند نیوفیس
فوتون تونلند نیوفیس به عنوان یکی از جدیدترین پیکاپ‌های بازار ایران محسوب می‌شود. از این رو قصد داریم در ادامه شما را با مشخصات و امکانات پیکاپ جدید ایران خودرو آشنا کنیم.

شرکت خودروسازی فوتون (Foton) بعد از عرضه ون وانا و همچنین پیکاپ فوتون تونلند S در بازار کشورمان، می خواهد دو ورژن جدید از پیکاپ تونلند را هم به ایران بیاورد. ورژن اول در واقع نسل دوم پیکاپ فوتون است که آنرا با نام فوتون تونلند G می شناسیم و از سال 2020 نیز به بازار چین راه پیدا کرده. اما ورژن دوم، کمی قدیمی تر است چراکه در 2018 به بازار چین معرفی شده و باید آنرا اولین فیس لیفت از اولین نسل تونلند بدانیم.نکته جالب اینجاست که در بازار چین، می توانید هر سه نسخه فوتون تونلند را خریداری کنید! پس دیگر جای تعجب ندارد که چرا ایران خودرو دیزل، هم تونلند نیوفیس نسل اول و هم تونلند نسل دوم را به کشورمان آورده.

معرفی فوتون تونلند

فوتون تونلند در واقع رقیب ارزان قیمت تویوتا هایلوکس به حساب می آید که از سال ۲۰۱۱ توسط کمپانی فوتون وارد بازار شده است. شرکت ایران خودرو از سال ۹۳ تولید این محصول را با موتور ۲.۴ لیتری بنزینی و ۲.۸ لیتری دیزل آغاز کرد. اما در سال ۹۸ فوتون تونلند اس با پیشرانه دو لیتری توربوشارژ جدید به دست مشتریان ایرانی رسید.فوتون تونلند اس تا سال ۱۴۰۰ با همان شمایل قدیمی به حضور خود در بازار ادامه داده اما اخیرا نسخه نیوفیس این محصول با ظاهری جدید از سوی ایران خودرو به طور رسمی معرفی شده است.

فوتون تونلند جدید در بخش چهره به طور کامل متحول شده و در برخی نواحی مثل جلو پنجره، سپر و سایر المان های نمای روبرو، تغییرات زیادی کرده است. از دیگر تفاوت های فوتون تونلند نیوفیس با مدل قدیمی می شود به استفاده از آینه های جانبی جدید، طراحی نسبتا مدرن و جذاب تر داشبورد، صفحه نمایش بزرگ تر و… اشاره کرد.

مشخصات فنی فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس جدید از نظر فنی مشابه مدل تونلند اس خواهد بود. در واقع این پیکاپ در مدل بنزینی به یک پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ بزنینی مجهز شده که می تواند قدرتی برابر با ۲۰۰ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر را به تولید برساند. یک گیربکس ۵ دنده دستی با سیستم انتقال قدرت ۳ حالته چهار یا دو چرخ محرک نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده دارد.این پیکاپ در مدل دیزلی نیز از یک پیشرانه ۲.۸ لیتری کامینز بهره می برد که می تواند قدرتی برابر با ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را به تولید برساند. برای این نسخه نیز یک گیربکس ۵ دنده دستی و سیستم انتقال قدرت ۳ حالته چهار یا دو چرخ محرک وظیفه انتقال قدرت به چرخ ها را بر عهده خواهد داشت

خودرو

فوتون تونلند جدید بنزینی

فوتون تونلند جدید دیزلی

پیشرانه

چهار سیلندر توربوشارژ- 2 لیتری

چهار سیلندر توربودیزل- 2.8لیتری

توان موتور

200 اسب بخار – 300 نیوتن متر

174 اسب بخار – 360 نیوتن متر

انتقال قدرت

5 دنده دستی – ترانسفرکیس 3 حالته

5 دنده دستی – ترانسفرکیس 3 حالته

سیستم تعلیق

جلو: مستقل- جناغی دوبل

عقب: فنر تخت با دو کمک هیدرولیک

جلو: مستقل- جناغی دوبل

عقب: فنر تخت با دو کمک هیدرولیک

ظرفیت باک (لیتر)

76

76

ابعاد بدنه به میلیمتر (ارتفاع عرض طول)

1870 -1880- 5310

1870 -1880- 5310

ابعاد بخش بار (میلی متر)

440- 1580 – 1520

440- 1580 – 1520

وزن خالص ناخالص مجاز (کیلوگرم)

1900 – 2900

1940 – 2975

امکانات فوتون تونلند نیوفیس

مهم ترین آپشن های فوتون تونلند جدید ( Foton Tunland New ) که توسط شرکت ایران خودرو برای کاربران این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل در نظر گرفته شده است، شامل موارد زیر خواهد بود:

کروز کنترل، ترمزهای دیسکی با سیستم ضد قفل ABS و EBD، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم کنترل سرعت در سراشیبی، دو کیسه هوای جلو، سنسور پارک عقب، دوربین عقب، پورت برق ۱۲ ولت، تنظیم برقی آینه های جانبی، نمایشگر لمسی ۱۰ اینچی، بلوتوث و درگاه USB، چهار عدد بلندگو، مسیریاب، اتولایت، ترانسفرکیس سه حالته (4L یا چهار چرخ محرک سنگین، 4H یا چهار چرخ محرک سبک، 2H یا دوچرخ محرک عقب سبک)، دیلایت یا چراغ روز، روکش صندلی چرمی، کیسه ابزار، کپسول آتش نشانی و… .

داخل کابین فوتون تونلند نیوفیس

طراحی فوتون تونلند نیوفیس

فوتون تونلند نیوفیس در نسخه جدید از لحاظ ظاهری نسبت به قبل کاملا ارتقا پیدا کرده و در بخش های جلو پنجره، سپر و سایر عناصر نمای جلو شاهد تغییرات زیادی هستیم. همچنین صفحه نمایش بزرگ تر، طراحی جذاب تر داشبورد و استفاده از آینه های جانبی جدید جزو تفاوت های این نسخه جدید با مدل قدیمی آن محسوب می شود.اما نمای داخل کابین تونلند جدید ایران خودرو تغییرات کلی و تحولاتی عمیق را پشت سر گذاشته است تا محیطی به مراتب جذاب، لوکس و البته با کیفیت بالاتر را در اختیار سرنشینان این وانت پیکاپ دو دیفرانسیل بگذارد. در اینجا داشبورد طراحی مدرن تری پیدا کرده و رودری ها نیز به طور کامل تغییر کرده است.

 فوتون تونلند نیوفیس

رقبای فوتون تونلند نیو در ایران

با توجه روزافزون خودروسازان خصوصی کشورمان به پیکاپ ها، حالا محصول جدید ایران خودرو دیزل باید با رقبای زیادی در بازار کشورمان روبرو شود؛ مانند آمیکو آسنا دنده ای و آمیکو آسنا اتومات، کی ام سی T8 از کرمان موتور، یوآز پیکاپ از سروش دیزل، کاپرا 2 از بهمن موتور، دایون V5 از مکث موتور، پادرا پلاس دوکابین و همچنین دانگ فنگ ریچ 6 از زامیاد.تاکنون شرکت ایران خودرو دیزل نسل اول فوتون تونلند را در نسخه های ۲٫۸ لیتری توربو دیزل، دو لیتری توربو بنزینی و ۲٫۴ لیتری تنفس طبیعی بنزینی به بازار عرضه کرده و حالا نسخه فیس لیفت فوتون تونلند اتوماتیک در نسل جدید راهی بازار کشورمان شده است.

بررسی شرایط بازار و قیمت فوتون تونلند جدید

فوتون تونلند نیوفیس در صورت ثبات شرایط فعلی احتمالا با قیمتی نزدیک به ۹۵۰ تا یک میلیارد تومان به بازار عرضه خواهد شد. این محصول باید به طور مستقیم با وانت پیکاپ های دو دیفرانسیل جدید بازار نظیر: مکث موتور کلوت، کی ام سی T8 کرمان موتور، آمیکو آسنا‏، یوآز پیکاپ و… به رقابت بپردازد.درصورتی که قیمتی متعادل و منطقی برای این وانت پیکاپ در نظر گرفته شود، فوتون تونلند نیوفیس می تواند با بهره گیری از سابقه خوب خود در بازار و همچنین عملکرد متعادل در بحث انجام مانورهای آفرود، به یکی از وانت پیکاپ های خوش فروش بازار کشور تبدیل شود. ضمنا باید گفت که فوتون تونلند جی با چهره متفاوت مجهز به گیربکس اتوماتیک نیز از سوی ایران خودرو در سال جاری به بازار عرضه خواهد شد


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان