ساعدنیوز
ساعدنیوز

مشخصات و امکانات پیکاپ پادرا تاگا H (کینگ لینگ)

  چهارشنبه، 08 تیر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
مشخصات و امکانات پیکاپ پادرا تاگا H (کینگ لینگ)
سرانجام طی مراسمی که با حضور برخی رسانه‌ها در تاریخ 6 تیرماه برگزار شد، برای اولین‌بار از پیکاپ تاگا پادرا دیزل رونمایی شد؛ خودرویی که به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا تولیدانبوه دارد. در ادامه مطلب با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

کینگ لینگ تاگا H یکی از پیکاپ های جدید بازار ایران است که توسط خودروسازی پادرا تولید و عرضه خواهد شد. این پیکاپ در حقیقت نسخه چینی و ارزان تر ایسوزو D-Max است که با قیمتی مناسب به دست مصرف کنندگان می رسد. کینگ لینگ تاگا H با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی در چین به تولید می رسد و احتمالا هر دو نسخه این پیکاپ را در ایران شاهد خواهیم بود.

شرکت کینگ لینگ یکی از خودروسازان نسبتاً قدیمی چین به حساب می آید که در سال ۱۹۸۵ بنا شد. در حال حاضر این شرکت با کمپانی ایسوزو ژاپن همکاری سطح بالایی دارد و بخش عمده ای از سهام آن نیز در اختیار شرکت ژاپنی است. از همین رو این کینگ لینگ تصمیم گرفت پیکاپ تاگا را بر پایه خودروی ایسوزو دی مکس و با نشان تجاری اختصاصی خود به بازار چین ارائه دهد.نسخه اولیه وانت پیکاپ چینی تاگا در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد که شباهت زیادی به ایسوزو دی مکس و همچنین وانت پیکاپ های آمریکایی نظیر فورد رنجر داشت؛ اما نسخه فیس لیفت این خودرو با نام تاگا اچ در سال ۲۰۲۱ به مشتریان چینی رخ نشان داده که از چهره کاملاً متفاوت و تا حد زیادی شرقی بهره مند شده است.

بر اساس این گزارش نسخه فیس لیفت این خودرو توسط شرکت پادرا دیزل به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد؛ اما به نظر ما ظاهر نسخه اولیه تاگا می توانست برای مشتریان ایرانی جذاب و زیباتر به نظر برسد. به ویژه با توجه به خشونت چهره و شباهت آن به محصولات روز دنیا، مشتریان ایرانی با آغوش بازتری به سراغ این وانت دو دیفرانسیل می رفتند و استقبال بیشتری از آن به عمل می آوردند.

اما فرم چهره وانت پیکاپ تاگا اچ تا حد زیادی غیرمعمول و نازیبا به نظر می رسد. چراغ های کشیده و نسبتاً باریک، هواکش بسیار بزرگ، جلوپنجره باریک و مه شکن های چهارضلعی، نمایی نامتوازن برای ناحیه جلوی این وانت دو کابین ایجاد کرده است.با توجه به شناختی که از بازار ایران داریم می توان گفت که این سبک طراحی چهره نمی تواند به اندازه مدل اولیه موردپسند مشتریان ایرانی باشد و اگر همان نسخه ابتدایی وارد بازار می شد، احتمالاً استقبال بیشتری از نمای ظاهری وانت پیکاپ پادرا تاگا به عمل می آمد.بااین وجود در نمای بغل و قسمت پشت خودرو شاهد یک استایل بسیار جذاب و امروزی هستیم که به طورقطع موردپسند و استقبال مشتریان ایرانی به ویژه در نبود محصولات معتبر خارجی واقع خواهد شد.

مشخصات فنی پادرا تاگا H

در سال های اخیر، کینگ لینگ با کمک پلتفرم های ایسوزو، محصولاتی برای خودش می ساخت که پیکاپ تاگا را باید موفق ترین آنها بدانیم. تاگا محصول سال 2017 بازار چین است اما آن نسخه ای که به ایران آمده، مربوط به نسل دوم این خودروست که با نام Taga H شناخته می شود. پیکاپ تاگا H در سال 2021 و برای اولین بار به بازار چین عرضه شده اما مانند سایر خودروهای چینی، کینگ لینگ فروش Taga و Taga H را به موازات یکدیگر انجام می دهد.کینگ لینگ تاگا، از همان ابتدا با پلتفرم ایسوزو دی مکس ساخته شده بود، پس بی تردید در نسخه ارتقایافته تاگا H نیز همچنان از آن پلتفرم ژاپنی بهره می برد. اما این به معنی عالی بودنش نیز هست؟! در بازار آسیا این پیکاپ چینی را می توان با موتورهای 3.0 لیتری توربو و 1.8 لیتری توربو خریداری کرد اما از آنجایی که موتور حجیم ترش، از نوع دیزلی است، پس احتمالا آنرا با موتور 1.8 لیتری در خیابان های کشورمان خواهیم دید

مشخصات کلی پادرا تاگا H

نوع موتور

بنزینی انژکتوری تزریق مستقیم توربو-I4 TGDI

حجم موتور

۱.۸ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

قدرت

۲۲۷ اسب بخار

گشتاور

۳۱۰ نیوتون.متر

گیربکس

۷ سرعت اتوماتیک

محور محرک

جلو و عقب

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

نوع بدنه

وانت دو کابین دو دیفرانسیل سایز متوسط

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های پادرا تاگا H

طول

۵۶۹۲ میلی متر

عرض

۱۸۷۷ میلی متر

ارتفاع

۱۸۳۰ میلی متر

فاصله محورها

۳۴۰۶ میلی متر

وزن خالص

حدود ۲۰۵۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت مجاز باربری

۸۰۰ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

۷۶ لیتر

قطر رینگ

۱۷ اینچ

آپشن ها و امکانات پادرا تاگا H

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری پادرا تاگا H

نمای خارجی تاگا ظاهری بسیار شبیه به خودروهای ژاپنی دارد. نمای جلو اندکی به محصولات وقت میتسوبیشی شبیه است که گویی کمی بزک شده و اغراق بیشتری به همراه دارد، اما آنچه در ظاهر خودرو گیرا و مشهود است، ابعاد خارجی آن است که فقط از آمیکو آسنا اندکی کوچک تر است.جلوپنجره خودرو بسیار بزرگ و دارای خطوط افقی و دارای دو بخش مجزا است که بر حس ارتفاع نمای جلو آن می افزاید. گلگیرها قوس ملایمی به سمت بیرون دارند و در نمای عقب نیز چراغ های LED راهنما به شکل حرف C جلب توجه می کنند.

سبک طراحی میانه رو در نمای داخلی خودرو نیز به چشم می خورد. داشبرد سبکی نامتقارن دارد و کنسول میانی به شکلی معاصر به میانه داشبرد متصل شده و ادواتی چون سیستم کنترل مولتی مدیا، کلید های کنترلی برخی از آپشن ها، اهرم دنده و بر روی بخش مرکزی داشبرد، پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع را دربر می گیرد. آنچه نمای داخلی تاگا را از سایر خودورهای رقیب جدا می کند، فرمان سه شاخ برش خورده به سبک D-Cut، نمایشگر ۱۰.۰ اینچی لمسی سیستم مولتی مدیا و نمایشگر تمام دیجیتال پشت فرمان است که جلوه ای بسیار مدرن به خودرو می بخشد.نیاز به تاکید نیست که با توجه به ابعاد خارجی، تاگا نیز همانند آمیکو آسنا، کرمان موتور جک T8 و مکث موتور کلوت، فضای داخلی بسیار فراخ و جاداری به همراه دارد که در همه گزینه های نام برده شده، از تویوتا هایلوکس بزرگ تر هستند.

پادرا تاگا H

طراحی داخلی پادرا تاگا H

بخش جالب فضای داخلی کابین تاگا، تجهیز آن به برخی آپشن های قابل توجه چون سیستم روشنایی در روز، سیستم روشنایی و برف پاک کن اتوماتیک، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها (TPMS)، ورود و استارت بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه پانوراما، هشدار خروج از خطوط، سیستم ضبط تصویر به هنگام رانندگی، روکش چرمی صندلی ها، سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، خروجی مجزا سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، رول کیج تزئینی محفظه بار، سپر عقب پله دار و تریم داخلی دو رنگ است که الزاما همه آن ها در خودروهای رقیب یافت نمی شوند.

داخل کابین پادرا تاگا H

رقیبان پیکاپ پادرا تاگا H در ایران

مجددا یادآوری کنیم که پیکاپ کینگ لینگ فقط با «گیربکس دستی» قابل خریداری است. پس آمیکو آسنا دنده ای از خودروسازی ارس دیزل، کی ام سی T8 از کرمان موتور، فوتون تونلند نیوفس از ایران خودرو، زامیاد کارون از سایپا، پیکاپ کلوت مکث موتور از ماموت خودرو و یواز پیکاپ از سروش دیزل، از مهم ترین رقبای کینگ لینگ در ایران هستند.البته اگر روزی با نسخه اتوماتیک این پیکاپ در بازار کشورمان مواجه شدیم، باید فوتون تونلند G و همچنین آسنا اتوماتیک را هم به لیست رقیبانش اضافه کنیم.

قیمت پیکاپ پادرا تاگا H یا کینگ لینگ

در بازار چین، نسخه های معمولی پیکاپ Taga حدود 100 تا 137 هزار یوآن قیمت دارند. اما نسخه های گران تر آن، یعنی پیکاپ Taga H اگر با موتور بنزینی و سیستم محرکه دودیفرانسیل همراه شود، قیمتی در حدود 122 تا 138 هزار یوآن خواهد داشت که تقریبا معادل 19 تا 22 هزار دلار می شود. پس در بازار ایران نیز با قیمتی فراتر از 850 میلیون تومان، عرضه خواهد شد.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (268 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (51 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (38 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (15 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (10 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (9 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (9 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (8 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (7 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی در مورد زلیخا: من نمی تونم روی زلیخا را زمین بیاندازم 😅+ویدئو (7 نظر) حضور چهره های فوتبالی در منزل عمارت گونه امیر قلعه نویی برای تسلیت به سرمربی بابت فوت مادرش و گریه های بی امان سکاندار تیم ملی+عکس/ فرهاد مجیدی، فتح الله زاده و... (7 نظر) خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش اهوازی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ مغز تورو باید طلا نه الماس گرفت😂 (6 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دلتنگی شدید فرزاد حسنی برای مادرش و گلباران کردن خانه ابدی مادر ساداتش+عکس/ روحش شاد چیدمان میز کنسول شیک و خاص خانه مدرن علیرضا بیرانوند با لوازم دکوری آنتیک/ خونه اس یا عتیقه فروشی؟ فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 ابتکار هوشمندانه و زیبای یک شخص در ایجاد کندوی عسل مدرن پشت پنجره خانه اش+ویدیو/ مغز تو رو واقعا باید طلا گرفت (ویدئو) غوغای صدای بهشتی پسر چوپان در صحرا با خوانندگی آهنگِ خدایا بی پناهم ،زتو جز تو نخواهم/حنجرشو فرشته ها بوسیدن... سکانس فراموش نشدنی از سریال باغ مظفر/حیف نون میگه به من رحم نمی کنین به عیالم رحم کنین!😂 تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس تنها قاب خانوادگی کامبیز دیرباز در کنار همسر و دخترش+عکس/ کنار هم خوشبخت بشین نگاهی به خلاقیت زیبا و جذاب شهرداری ایرانی برای طراحی نیمکت پارک/ چقدر خاص و دلپسند+عکس تبرک جستن رهبر معظم انقلاب از تربت حرم امام حسین (ع) +ویدئو/یا رب این گل از شش جهتش دار نگاه... نوه خوشگل و دوست داشتنی ایرج طهماسب با موهای فرفری در پارک/ چقدر ناز و گوگولیه+عکس (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از دعوای برره ای/ فقط آخرش که کیانوش میپره!! عکس باورنکردنی و زیبا از خواهر و شوهرخواهر خوشتیپ و باکلاس هانده ارچل/ چه خانواده صمیمی و باحالی داره! عکس های 55 سالگی بانو یومیول، پیشگوی دربار» سریال جومونگ نگاهی به تیپ و استایل هندی و رنگارنگ عمو پورنگ بخاطر عشق اهل هندیش؛ از ساده تا آتلیه ای+عکس/ یعنی باید بادا بادا مبارک بادا رو بخونیم یا زوده؟ آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی) فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس خواهر دکتر و تحصیلکرده پوریا پور سرخ با شباهت ظاهری زیاد به برادر هنرمندش !! شباهت بی حد و اندازه مادر جوان ملیکا زارعی به دخترش مریلا زارعی و خاله شادونه پرانرژی/ چقدر کم سن و سال به نظر میرسه+عکس فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403 (فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ... بهترین پنجره های مدرن برای داشتن ویلایی لوکس عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت! ظاهر متفاوت فریبا متخصص، احترام السادات سریال گیلدخت در 23 سالگی/ مگه داریم این همه تغییر؟+عکس افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد پَرپَر کردن گل و درد و دل محمد علیزاده با پدرش بر سر مزار او+عکس/ روحشون شاد پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی رونمایی از شیوه جدید یک ایرانی در گدایی از ماشین ها در کرج بدون زحمت فقط با یک قلاب و سطل ماست+ویدیو/ قابل توضیح نیست خودتون ببینید دستور پخت فوق حرفه ای و استادانه کته به سبک مهران مدیری+ویدیو/ این آموزش ارزش صد بار دیدن رو داره😂 آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ... (عکس) همه خانم های خانواده امیر مقاره در بک استیج کنسرتش / آقای خواننده حسابی خانواده دوسته! باریکلا پسر ... خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از نیمرو/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس عکس معنادار پیمان معادی در پشت صحنه افعی تهران بعد از هجمه‌های شدید به این سریال / بابا همش فیلمه! پیر محله‌های تهران/ ماجرای جالب یک زن فرمانروا در تهران+ فیلم تزئینات بامزه و شیک اتاق پسر بهرام رادان به دست مادر خوش سلیقه و باکلاسش مینا خانوم + ویدیو/ مثل همیشه عالی و بیست👌 رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
تیتر امروز   
تجدید دیدار وزیر ورزش با سرمربی سابق تیم ملی در خانه اش/ مدال ها و افتخارات محمد مایلی کهن در دیوار ساده خانه اش +عکس
فال قهوه با نشان روز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403+فیلم
فال روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال ابجد روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403
فال شمع روزانه امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
فال انبیاء روزانه چهارشنبه 19 اردیبهشت ماه 1403
تولد حیرت انگیز یک نوزاد عجیب الخلقه ایرانی با یک بدن اما دو سر و گردن در قم+عکس
افشاگری جنجالی در خصوص علی دایی: خودش به خودش آمپول می‌زد
آخرین جلسه دادگاه تتلو برگزار شد + تصاویر / روزشماری برای اعلام حکم خواننده پرحاشیه ...
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز سه شنبه 18 اردیبهشت 1403+فیلم
قتل فجیع کودک 11ساله به دست نامادری حسود
تمام کشورهای خارجی که رهبر معظم انقلاب به آن سفر کردند+عکس