مشخصات و امکانات پیکاپ پادرا تاگا H (کینگ لینگ)

  چهارشنبه، 08 تیر 1401   زمان مطالعه 6 دقیقه
مشخصات و امکانات پیکاپ پادرا تاگا H (کینگ لینگ)
سرانجام طی مراسمی که با حضور برخی رسانه‌ها در تاریخ 6 تیرماه برگزار شد، برای اولین‌بار از پیکاپ تاگا پادرا دیزل رونمایی شد؛ خودرویی که به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا تولیدانبوه دارد. در ادامه مطلب با مشخصات این خودرو آشنا می شویم.

کینگ لینگ تاگا H یکی از پیکاپ های جدید بازار ایران است که توسط خودروسازی پادرا تولید و عرضه خواهد شد. این پیکاپ در حقیقت نسخه چینی و ارزان تر ایسوزو D-Max است که با قیمتی مناسب به دست مصرف کنندگان می رسد. کینگ لینگ تاگا H با دو پیشرانه دیزلی و بنزینی در چین به تولید می رسد و احتمالا هر دو نسخه این پیکاپ را در ایران شاهد خواهیم بود.

شرکت کینگ لینگ یکی از خودروسازان نسبتاً قدیمی چین به حساب می آید که در سال ۱۹۸۵ بنا شد. در حال حاضر این شرکت با کمپانی ایسوزو ژاپن همکاری سطح بالایی دارد و بخش عمده ای از سهام آن نیز در اختیار شرکت ژاپنی است. از همین رو این کینگ لینگ تصمیم گرفت پیکاپ تاگا را بر پایه خودروی ایسوزو دی مکس و با نشان تجاری اختصاصی خود به بازار چین ارائه دهد.نسخه اولیه وانت پیکاپ چینی تاگا در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد که شباهت زیادی به ایسوزو دی مکس و همچنین وانت پیکاپ های آمریکایی نظیر فورد رنجر داشت؛ اما نسخه فیس لیفت این خودرو با نام تاگا اچ در سال ۲۰۲۱ به مشتریان چینی رخ نشان داده که از چهره کاملاً متفاوت و تا حد زیادی شرقی بهره مند شده است.

بر اساس این گزارش نسخه فیس لیفت این خودرو توسط شرکت پادرا دیزل به بازار ایران راه پیدا خواهد کرد؛ اما به نظر ما ظاهر نسخه اولیه تاگا می توانست برای مشتریان ایرانی جذاب و زیباتر به نظر برسد. به ویژه با توجه به خشونت چهره و شباهت آن به محصولات روز دنیا، مشتریان ایرانی با آغوش بازتری به سراغ این وانت دو دیفرانسیل می رفتند و استقبال بیشتری از آن به عمل می آوردند.

اما فرم چهره وانت پیکاپ تاگا اچ تا حد زیادی غیرمعمول و نازیبا به نظر می رسد. چراغ های کشیده و نسبتاً باریک، هواکش بسیار بزرگ، جلوپنجره باریک و مه شکن های چهارضلعی، نمایی نامتوازن برای ناحیه جلوی این وانت دو کابین ایجاد کرده است.با توجه به شناختی که از بازار ایران داریم می توان گفت که این سبک طراحی چهره نمی تواند به اندازه مدل اولیه موردپسند مشتریان ایرانی باشد و اگر همان نسخه ابتدایی وارد بازار می شد، احتمالاً استقبال بیشتری از نمای ظاهری وانت پیکاپ پادرا تاگا به عمل می آمد.بااین وجود در نمای بغل و قسمت پشت خودرو شاهد یک استایل بسیار جذاب و امروزی هستیم که به طورقطع موردپسند و استقبال مشتریان ایرانی به ویژه در نبود محصولات معتبر خارجی واقع خواهد شد.

مشخصات فنی پادرا تاگا H

در سال های اخیر، کینگ لینگ با کمک پلتفرم های ایسوزو، محصولاتی برای خودش می ساخت که پیکاپ تاگا را باید موفق ترین آنها بدانیم. تاگا محصول سال 2017 بازار چین است اما آن نسخه ای که به ایران آمده، مربوط به نسل دوم این خودروست که با نام Taga H شناخته می شود. پیکاپ تاگا H در سال 2021 و برای اولین بار به بازار چین عرضه شده اما مانند سایر خودروهای چینی، کینگ لینگ فروش Taga و Taga H را به موازات یکدیگر انجام می دهد.کینگ لینگ تاگا، از همان ابتدا با پلتفرم ایسوزو دی مکس ساخته شده بود، پس بی تردید در نسخه ارتقایافته تاگا H نیز همچنان از آن پلتفرم ژاپنی بهره می برد. اما این به معنی عالی بودنش نیز هست؟! در بازار آسیا این پیکاپ چینی را می توان با موتورهای 3.0 لیتری توربو و 1.8 لیتری توربو خریداری کرد اما از آنجایی که موتور حجیم ترش، از نوع دیزلی است، پس احتمالا آنرا با موتور 1.8 لیتری در خیابان های کشورمان خواهیم دید

مشخصات کلی پادرا تاگا H

نوع موتور

بنزینی انژکتوری تزریق مستقیم توربو-I4 TGDI

حجم موتور

۱.۸ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

قدرت

۲۲۷ اسب بخار

گشتاور

۳۱۰ نیوتون.متر

گیربکس

۷ سرعت اتوماتیک

محور محرک

جلو و عقب

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

نوع بدنه

وانت دو کابین دو دیفرانسیل سایز متوسط

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت های پادرا تاگا H

طول

۵۶۹۲ میلی متر

عرض

۱۸۷۷ میلی متر

ارتفاع

۱۸۳۰ میلی متر

فاصله محورها

۳۴۰۶ میلی متر

وزن خالص

حدود ۲۰۵۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت مجاز باربری

۸۰۰ کیلوگرم

حجم مخزن سوخت

۷۶ لیتر

قطر رینگ

۱۷ اینچ

آپشن ها و امکانات پادرا تاگا H

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

ندارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه های کنترلی فرمان

دارد

گرم کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

ندارد

گرم کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری پادرا تاگا H

نمای خارجی تاگا ظاهری بسیار شبیه به خودروهای ژاپنی دارد. نمای جلو اندکی به محصولات وقت میتسوبیشی شبیه است که گویی کمی بزک شده و اغراق بیشتری به همراه دارد، اما آنچه در ظاهر خودرو گیرا و مشهود است، ابعاد خارجی آن است که فقط از آمیکو آسنا اندکی کوچک تر است.جلوپنجره خودرو بسیار بزرگ و دارای خطوط افقی و دارای دو بخش مجزا است که بر حس ارتفاع نمای جلو آن می افزاید. گلگیرها قوس ملایمی به سمت بیرون دارند و در نمای عقب نیز چراغ های LED راهنما به شکل حرف C جلب توجه می کنند.

سبک طراحی میانه رو در نمای داخلی خودرو نیز به چشم می خورد. داشبرد سبکی نامتقارن دارد و کنسول میانی به شکلی معاصر به میانه داشبرد متصل شده و ادواتی چون سیستم کنترل مولتی مدیا، کلید های کنترلی برخی از آپشن ها، اهرم دنده و بر روی بخش مرکزی داشبرد، پنل کنترل سیستم تهویه مطبوع را دربر می گیرد. آنچه نمای داخلی تاگا را از سایر خودورهای رقیب جدا می کند، فرمان سه شاخ برش خورده به سبک D-Cut، نمایشگر ۱۰.۰ اینچی لمسی سیستم مولتی مدیا و نمایشگر تمام دیجیتال پشت فرمان است که جلوه ای بسیار مدرن به خودرو می بخشد.نیاز به تاکید نیست که با توجه به ابعاد خارجی، تاگا نیز همانند آمیکو آسنا، کرمان موتور جک T8 و مکث موتور کلوت، فضای داخلی بسیار فراخ و جاداری به همراه دارد که در همه گزینه های نام برده شده، از تویوتا هایلوکس بزرگ تر هستند.

پادرا تاگا H

طراحی داخلی پادرا تاگا H

بخش جالب فضای داخلی کابین تاگا، تجهیز آن به برخی آپشن های قابل توجه چون سیستم روشنایی در روز، سیستم روشنایی و برف پاک کن اتوماتیک، سیستم نظارت بر فشار باد تایرها (TPMS)، ورود و استارت بدون کلید، دوربین ۳۶۰ درجه پانوراما، هشدار خروج از خطوط، سیستم ضبط تصویر به هنگام رانندگی، روکش چرمی صندلی ها، سیستم کنترل پایداری، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، خروجی مجزا سیستم تهویه مطبوع برای سرنشینان عقب، رول کیج تزئینی محفظه بار، سپر عقب پله دار و تریم داخلی دو رنگ است که الزاما همه آن ها در خودروهای رقیب یافت نمی شوند.

داخل کابین پادرا تاگا H

رقیبان پیکاپ پادرا تاگا H در ایران

مجددا یادآوری کنیم که پیکاپ کینگ لینگ فقط با «گیربکس دستی» قابل خریداری است. پس آمیکو آسنا دنده ای از خودروسازی ارس دیزل، کی ام سی T8 از کرمان موتور، فوتون تونلند نیوفس از ایران خودرو، زامیاد کارون از سایپا، پیکاپ کلوت مکث موتور از ماموت خودرو و یواز پیکاپ از سروش دیزل، از مهم ترین رقبای کینگ لینگ در ایران هستند.البته اگر روزی با نسخه اتوماتیک این پیکاپ در بازار کشورمان مواجه شدیم، باید فوتون تونلند G و همچنین آسنا اتوماتیک را هم به لیست رقیبانش اضافه کنیم.

قیمت پیکاپ پادرا تاگا H یا کینگ لینگ

در بازار چین، نسخه های معمولی پیکاپ Taga حدود 100 تا 137 هزار یوآن قیمت دارند. اما نسخه های گران تر آن، یعنی پیکاپ Taga H اگر با موتور بنزینی و سیستم محرکه دودیفرانسیل همراه شود، قیمتی در حدود 122 تا 138 هزار یوآن خواهد داشت که تقریبا معادل 19 تا 22 هزار دلار می شود. پس در بازار ایران نیز با قیمتی فراتر از 850 میلیون تومان، عرضه خواهد شد.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (666 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان