دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

اقتصاد /

مسیر مبهم بازار در زمان مذاکرات/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه امروز ۲۰ آذر 

شنبه، 20 آذر 1400
کد خبر: 182273
ساعد نیوز: ثبات قیمت طلا تقاضا را برای خرید مصنوعات افزایش داده است. حالا فروشندگان طلا چشم به مذاکرات ایران و آمریکا دوخته‌اند. آیا مذاکرات طلا را ارزان می‌کند؟

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل از تجارت نیوز، هفته گذشته بازار طلا راکد بود. در این هفته اما تقاضا برای خرید مصنوعات طلا بیشتر شده است. با افزایش میزان تقاضا برای خرید طلا دو مساله وجود دارد. یا فروشندگان از آینده مذاکرات باخبر هستند و همین مساله تقاضا را برای طلا افزایش داده یا ثبات قیمت طلا باعث دلگرمی بیشتر مردم برای خرید طلا شده است. حال آیا آینده مذاکرات تاثیری در قیمت طلا دارد؟

فروشندگان طلا می گویند آینده مذاکرات در قیمت دلار بی تاثیر نیست. بنابراین با توجه به اینکه قیمت طلا در بازار ایران براساس سه مولفه از جمله قیمت دلار، قیمت انس جهانی طلا و میزان تقاضا تعیین می شود، بنابراین نقش مذاکرات در قیمت طلا در بازار ایران پررنگ است.

با این حال نایب رئیس دوم اتحادیه طلا به تجارت نیوز می گوید: به دلیل شروع دور دوم مذاکرات در هفته آینده پیش بینی قیمت طلا سخت شده است. چرا که عوامل متعددی در قیمت طلا نقش دارد که در این وضعیت پیش بینی قیمت طلا و سکه را برای فعالان این بازار سخت می کند.

محمد کشتی آرای توضیح داد: در این هفته تقاضا برای خرید طلا معادل بود. یعنی بازار از رکود خارج شده و تقاضا روال عادی را طی کرده است.

دنیای اقتصاد نوشت:

رکوردشکنی سکه

سکه در ابتدای هفته توانست از مرز ۱۳ میلیون تومانی عبور کند و در ادامه هفته حتی تا نزدیکی محدوده ۱۳ میلیون و ۳۰۰هزار تومان جهش کرد. از روز سه شنبه فضای بازار آرام تر شد و سکه تا محدوده ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزارتومانی نیز عقب نشینی کرد. در نهایت روز پنج شنبه افزایشی ها با مشاهده رفتار صعودی دلار، به بازار سکه بازگشتند و توانستند ۱۰۰ هزار تومان به ارزش بازاری فلز گران بهای داخلی اضافه کنند.

سکه که چهارشنبه ۱۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قیمت خورده بود، روز پنج شنبه در محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قرار گرفت. به گفته تحلیل گران فنی محدوده ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی در بازار سکه اهمیت زیادی دارد و در صورتی که فلز گران بهای داخلی بتواند بالای این محدوده تثبیت شود، خریداران بیشتری وارد بازار خواهند شد. به گفته فعالان، روند آتی سکه بیشتر از هر متغیری به رفتار دلار بستگی دارد. در صورتی که دلار به بالای کانال ۳۱ هزار تومانی برود، سکه می تواند در هفته جاری رشد معناداری را تجربه کند.

آینده طلای جهانی

با کاهش نگرانی ها درباره سویه «اومیکرون» ویروس کرونا، بهای اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار جهانی دچار نوسان شد. از طرف دیگر، انتظار می رود فدرال رزرو سیاست های پولی سختگیرانه تری را برای کنترل تورم اعمال کند که به نوبه خود بر روند قیمت طلای جهانی فشار نزولی ایجاد خواهد کرد.

با این حال، این فلز گرانبها روز گذشته تا ساعت۲۰ به وقت تهران به ۱۷۸۶ دلار به ازای هر اونس رسید. دلار معامله شد. اگر پیش بینی کارشناسان از تورم ۸/۶درصدی آمریکا پس از انتشار آمارهای اقتصادی این ماه درست باشد، به این معنی است که ایالات متحده یکی از تورم های شدید خود را تجربه خواهد کرد که در این شرایط سیاست های قبلی فدرال رزرو برای بهبود اقتصاد و اشتغال زیر سوال خواهد رفت. طی ماه های گذشته به طور کلی، داده های تورم ایالات متحده میزان بالاتری از پیش بینی اقتصاددانان را نشان دادند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید
عکس قدیمی دیده نشده از جواد نکونام و لیلا اوتادی با یک ژست عجیب و غریب! / واقعا مغز طراح این ژست رو باید تو موزه نگه داشت!
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
(فیلم) بالکن زیبا و پر از گل سوگل طهماسبی با ویویی ابدی رو به کوه / چقدر خوش سلیقه‌اس ...
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه