دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

میدان شهرداری رشت؛ جاذبه ای یادآور تاریخ 

شنبه، 30 دی 1402
میدان شهرداری رشت یکی از جاذبه های گردشگری معروف شهر رشت مرکز استان سرسبز و باصفای گیلان است و از خیابان‌های امام، علم‌الهدی، سعدی و شریعتی می‌توان به این میدان دسترسی پیدا کرد. . برای آشنایی بیشتر با میدان شهرداری تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. برای آشنایی بیشتر با میدان شهرداری تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

دستور ساخت این میدان قدیمی در سال 1304 توسط رضاشاه پهلوی صادر شد. در این میدان جاهای دیدنی مختلفی وجود دارد. هر ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر ایران با خرید بلیط قطار رشت به این شهر سفر می‌کنند و از جاذبه‌های گردشگری این شهر به ویژه میدان شهرداری و جاهای دیدنی اطراف آن بازدید می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با میدان شهرداری تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین زمان سفر به رشت و بازدید از میدان شهرداری

بهترین زمانی که مسافران می‌توانند با استفاده از روش‌های مختلف مانند خرید بلیط قطار رشت، بلیط هواپیما، بلیط اتوبوس یا با استفاده از خودروی شخصی به شهر زیبای رشت سفر کنند و از میدان شهرداری این شهر به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین میدان‌های شهری جهان و جاهای دیدنی اطراف آن بازدید داشته باشند،‌ فصل بهار و اوایل فصل پاییز است؛ زیرا در این فصل‌ها دمای هوای رشت در بهترین حالت خود قرار می‌گیرد. در واقع هوا در این بازه زمانی نه خیلی سرد و نه خیلی گرم و شرجی است. افرادی که علاقه‌ای به شلوغی ندارند، می‌توانند در روزهای خلوت فصل تابستان یا زمستان به رشت سفر کنند.

معرفی جاهای دیدنی اطراف میدان شهرداری رشت

یکی از دلایل شهرت میدان شهرداری رشت وجود بناهای دیدنی و تاریخی مختلف با معماری بی‌نظیر و تماشایی در اطراف میدان است. در ادامه شما عزیزان را با جاهای دیدنی این میدان آشنا خواهیم کرد:

عمارت یا کاخ شهرداری

تقریبا پنج سال تا صدسالگی عمارت کاخ شهرداری رشت واقع در میدان شهرداری باقی مانده است. این بنا توسط یک معماری ارمنی آلمانی ساخته شده است. این معمار برای طراحی و ساخت کاخ شهرداری از معماری ساختمان‌های سن‌پترزبورگ روسیه الهام گرفته است. در سال 1305 هجری شمسی‌ افتتاح کاخ شهرداری رشت مهم‌ترین تیتر روزنامه‌های کشور بود. این عمارت در سال 1356 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

برج ساعت کاخ شهرداری

از شروع ساخت پروژه میدان شهرداری رشت تا بهره‌برداری از آن 16 سال زمان برد. یکی از المان‌های مهم این میدان که سه سال بعد از ساخت عمارت شهرداری به مجموعه میدان اضافه شد، برج ساعت بود. این برج در زلزله سال 1369 گیلان دچار آسیب شد و مدتی بعد مورد بازسازی قرار گرفت و درست مثل روز اول شد‌.

هتل ایران

یکی دیگر از بناهای دیدنی میدان شهرداری رشت که ساخت آن در سال 1308 شروع شد و در سال 1314 به بهره‌برداری رسید، هتل ایران بود. سال‌ها پیش مسافران برای رفت‌وآمد به این هتل از کالسکه استفاده می‌کردند. در طول این سال‌ها هتل ایران میزبان مسافران بسیار زیادی بوده است. در سال 1379 این هتل نیز در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

اداره پست

اداره پست میدان شهرداری رشت در سال 1310 به مجموعه این میدان اضافه شد. اداره پست تلگراف‌خانه‌ای با مساحت 1930 مترمربع است که در ساخت آن از معماری تزئینی کلاه‌فرنگی استفاده شده و در جلوی آن یک صندوق پست زرد رنگ قرار دارد. مسافرانی که به رشت سفر می‌کنند، معمولا در کنار ساختمان چهار طبقه اداره پست در ضلع شمالی میدان شهرداری عکس یادگاری می‌گیرند.‌

کتابخانه ملی رشت

کتابخانه ملی رشت که به عنوان اولین کتابخانه ملی ایران نیز شناخته می‌شود، یکی از جاهای دیدنی اطراف میدان شهرداری است که ساخت آن از سال 1306 آغاز شده و بعد از گذشت هفت سال در سال 1313 به پایان رسید. سبک معماری این بنا به معماری بناهای اروپای شرقی شباهت زیادی دارد. به همین دلیل مسافران هنگام قدم زدن در اطراف کتابخانه ملی یاد فیلم‌های اروپایی می‌افتند. تعداد افرادی که روزانه از این کتابخانه بازدید می‌کنند، 1500 نفر است.

مجسمه‌های میدان شهرداری رشت

یکی از دیدنی‌های مهم و زیبای میدان شهرداری که نماد فرهنگ و تاریخ رشت نیز محسوب می‌شوند، مجسمه‌های واقع بزرگ در این میدان هستند. معروف‌ترین مجسمه متعلق به یکی از شخصیت‌های تاریخی مهم گیلان یعنی میرزا کوچک‌خان جنگلی است که روی یک اسب قرار دارد. از مجسمه‌های جذاب دیگر این میدان می‌توان به مجسمه یک زن با لباس محلی، مجسمه مرد دوچرخه‌سوار و مجسمه مرد عکاس اشاره کرد.

جاذبه های گردشگری رشت که به میدان شهرداری نزدیک هستند، کدام‌اند؟

در زمان سفر به رشت هنگامی که بازدید از جاهای دیدنی اطراف میدان شهرداری به اتمام رسید، می‌توانید از جاذبه های گردشگری نزدیک به این میدان نیز بازدید داشته باشید. یکی از این جاذبه های زیبا، دیدنی و خاطره‌انگیز بازار محلی رشت است. فروشندگان این بازار هر روز از صبح تا ساعت ده شب مشغول فعالیت هستند. در این بازار هر چیزی را که فکرش را بکنید، می‌توانید بخرید.

اگر قصد دارید برای دوستان، اقوام و آشنایان خود سوغاتی یا یادگاری خریداری کنید، بازار رشت مناسب‌ترین مکان برای خرید است. براب دسترسی به بازار سنتی رشت از میدان شهرداری باید از میدان امام خمینی به سمت بازار حرکت کنید. سبزه میدان نیز همانند بازار سنتی یکی از جاذبه های گردشگری زیبا و نوستالژیک نزدیک به میدان شهرداری است که بازدید از آن تجربه لذت‌بخشی خواهد بود.

خرید انلاین بلیط قطار رشت از فلای تودی با قیمت ارزان

در این مطلب ابتدا شما را با میدان شهرداری رشت و دیدنی‌های اطراف آن آشنا کردیم. این میدان یکی از مهم‌ترین و معروف‌ترین جاذبه‌ های گردشگری استان گیلان و شهر رشت است که به عنوان نمادی از تاریخ و فرهنگ این منطقه شناخته می‌شود‌. سپس دو مورد از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به این میدان یعنی بازار سنتی و سبزه میدان رشت را معرفی کردیم.

اگر قصد دارید برای مسافرت به شهر رشت سفر کنید، خرید بلیط قطار رشت را می‌توانید به‌صورت آنلاین در سایت فلای تودی انجام دهید. فلای تودی معتبرترین سایت خدمات گردشگری ایران است که بهترین‌ و آسان‌ترین شرایط را برای خرید بلیط قطار برای کاربران خود فراهم کرده است. مراحل خرید بلیط در این سایت روند بسیار ساده‌ای دارد؛ اما با این حال اگر در مرحله‌ای با سوال مواجه شدید یا به مشکل برخوردید، با پشتیبانی فلای تودی تماس بگیرید و سوال‌های خود را مطرح کنید.


پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
نگاهی به میز عزای خاص و اعیانی مادر ایمان اشراقی، بازیگر باکلاس و پزشک سریال خط قرمز در کانادا+عکس/ روحش شاد
اختصاصی ساعدنیوز: برآورده ساختن آرزوی مادر سرپرست خانوار توسط بیت رهبری / نا امید از همه جا به بیت رهبری پیام دادم ...
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI با بهترین کیفیت
نگاهی به کیک تولد بازیگران زن با طرح بال فرشته+عکس/ شیک و لاکچری
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
قلعه قجرها چگونه روسپی‌خانه شد؟/ پایان سبز یک داستان سیاه و غم‌انگیز
اصول مهم ویراستاری تخصصی کتاب چیست؟
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی