دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

بازار / رپورتاژ آگهی /

میمون ها؛ بلای جان مسافران تور تایلند! 

شنبه، 26 خرداد 1403
سرزمین لبخند، نام دیگر کشور تایلند است و گردشگرانی که به آنجا می‌روند، به محض ورود به تایلند قبل از آنکه از جاذبه‌های توریستی دیدن کنند، هزاران چهره خندان می‌بینند که باعث نشاط و ایجاد احساس خونگرمی در آنها می‌شود. به همین دلیل تایلند را کشور لبخند نام نهاده‌اند.

اگر برای اولین بار قصد دارید به این کشور زیبا و رنگارنگ سفر کنید، باید بدانید که سفر به تایلند هم مانند دیگر نقاط دنیا همواره دارای چالش‌هایی است که اگر بخواهیم به صورت شخصی به آنجا سفر کنیم؛ برایمان کمی آزاردهنده خواهد بود و آشنا نبودن با قوانین و آداب و رسوم و فرهنگ آنها ممکن است برایتان دردسر ایجاد کند؛ به خصوص اینکه در تایلند میمون‌هایی وجود دارد که غذا و وسایل را سرقت می‌کنند. تور تایلند بهترین گزینه برای کسانی است که به آنجا سفر می‌کنند تا نه تنها سفری اقتصادی‌ را تجربه کنند؛ بلکه از امنیت نیز برخوردار باشند و بدانند که شیطنت میمون‌ها بلای جان آن‌ها می‌شود.

توقف زندگی در شهر لوپیوری تایلند در اثر حمله میمون‌ها

درگذشته، شهر لوپ یوری تایلند، یکی از مراکز مهم تجارت بوده و علاوه‌برآن میمون‌هایی از نژاد خاصی در این منطقه زندگی می‌کردند. به همین دلیل یکی از جاذبه‌های گردشگری به‌حساب می‌آمد و توریستان حتماً به آنجا سر می‌زدند؛ اما از زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد، تعداد میمون‌ها بیشتر شد و این تعداد به حدود 2500 میمون رسید. آنها به همه چیز حمله می‌کردند و غذا و خوراکی‌های مسافران را می‌دزدیدند. همین امر باعث شد گردشگران تور تایلند کمتری به آنجا بروند و مکان‌هایی که دیدنشان گردشگران را به وجد می‌آورد، با میمون‌ها پوشیده شده بود. همچنین به علت هجوم میمون‌ها تعداد زیادی از مغازه‌ها و فروشگاه‌ها بسته شد؛ اماکنی که باز بودند، تقریباً هر ماه به علت حمله این میمون‌های سارق درب و پنجره و سقف فروشگاهشان را تعمیر می‌کردند.

طرح جمع‌آوری هزاران میمون و رونق دوباره گردشگری با تور تایلند

هجوم میمون‌ها نه‌تنها برای گردشگران و مسافران آزاردهنده بود، بلکه ساکنان آنجا را نیز درگیر مشکلات کرده بود. اگر همین‌طور پیش می‌رفت، مشکلات زیادی منطقه را فرامی‌گرفت. ازاین‌رو وقت آن رسیده بود که دولت تایلند چاره‌ای بیندیشد. برای همین منظور عملیات تله‌گذاری برای جمع‌آوری میمون‌ها را آغاز کرد و توانسته تعدادی از میمون‌ها را از شهر خارج و به قفسی بزرگ منتقل کند تا هم ساکنان و هم گردشگران از آسیب آنها در امان باشند.

مدرسه میمون‌ها در تایلند

همان‌طور که می‌دانیم در تایلند درخت نارگیل کشت می‌شود. این میوه بسیار خوشمزه، نقش مهمی در اقتصاد و حتی غذاهایشان دارد. ازآنجاکه میمون‌ها توانایی زیادی در بالارفتن از درخت دارند، برای همین منظور آنها را برای آموزش و چیدن نارگیل از بالای درخت، به مدرسه مخصوص خودشان می‌برند. بعضی از میمون‌ها قادرند، هم‌زمان با دست و پایشان نارگیل بچینند. میمون‌های کارگر در مدت 8 ساعت حدود 600 نارگیل از درخت می‌چینند.

جالب است بدانید این میمون‌ها از ساعت 8 صبح تا 5 بعدازظهر مشغول کار و چیدن نارگیل هستند و روزهای تعطیل آنها روز یکشنبه و روزهای بارانی است. ساعاتی هم که کار نمی‌کنند، به خاطر عصبانیت و پرخاشگری آنها را به درخت می‌بندند. آموزش میمون‌های کارگر یک فعالیت اقتصادی پر درآمد محسوب می‌شود. میمون‌های آموزش دیده بسیار باارزش هستند و در بازار تایلند به قیمت بالایی به فروش می‌رسند.

اگرچه برای چیدن نارگیل حقوقی دریافت نمی‌کنند؛ اما بالارفتن درختان و ارتفاع زیاد برای آن‌ها هیجان‌آور است و لذت می‌برند. در مدرسه، میمون‌ها علاوه برچیدن نارگیل، برخی از حرکات ورزشی و شیرین‌کاری‌های سرگرم‌کننده نیز آموزش می‌بینند. تماشای این حرکات نمایشی و حتی آموزش‌هایی که به میمون‌ها داده می‌شود برای جهانگردان بسیار جذاب بوده و از آن لذت می‌برند.

سخن پایانی

اگر قصد سفر خارجی دارید، تایلند به علت دارابودن آب‌وهوای متفاوت، جاذبه‌های گردشگری متنوع، سواحل زیبا، دریاچه‌های رنگی و دیگر جاذبه‌های منحصربه‌فردی که دارد؛ همیشه در اولویت اصلی گردشگران قرار می‌گیرد. درگذشته‌ای نه‌چندان دور میمون‌های مزاحم در تایلند موجب آزار و اذیت مسافران می‌شدند؛ اما الان تقریباً مشکل در حال رفع‌شدن است. بسیاری از میمون‌ها که به‌عنوان کارگر در مزارع در حال چیدن نارگیل هستند، وقتی به سن پیری می‌رسند، آنها را سلاخی کرده و به‌عنوان غذای حیوانات دیگر مورداستفاده قرار می‌دهند. دسته دیگری از میمون‌ها که به دزدان غذا و وسایل معروف‌اند، در حال جمع‌آوری و انتقال به قفس‌های بزرگی هستند؛ بنابراین جای نگرانی در این مورد نیست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
جدیدترین ژست عاشقانه المیرا دهقانی و همسر قدبلند و خوش‌تیپش در مکانی با بافت سنتی و قدیمی/ ظاهر شدن خانوم بازیگر با استایل ساده و بدون آرایش
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
ویراستاری تخصصی مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
دکوراسیون دلنشین و دهه شصتی حیاط خانه احسان علیخانی+عکس/ حوض آبی رنگ وسط حیاط با دو صندلی مخصوص آقای مجری و مادرش
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی