دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر داروی لوراسیدون 

پنجشنبه، 24 فروردین 1402
لوراسیدون یک داروی ضد روان پریشی است که برای درمان اسکیزوفرنی و اختلال دو قطبی استفاده می‌شود. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر داروی لوراسیدون بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

لوراسیدون (Lurasidone) یک آنتی سایکوتیک است که برای تسکین علائم اسکیزوفرنی و دیگر اختلالات روانی تجویز می‌شود. اختلالات روانی مانند اسکیزوفرنی موجب اختلال در ایده‌ها و باورها، برخی رفتارهای پرخاشگرانه و توهم می‌شود که این رفتارهای پرخاشگرانه بیماران ممکن است باعث آسیب به خودشان یا دیگران شود؛ داروهایی مانند لوراسیدون با به تعادل رساندن مواد شیمیایی مغز، به درمان برخی از علائم در بیماران کمک می‌کند. سازمان غذا و دارو (FDA) اولین بار لوراسیدون را برای درمان اسکیزوفرنی در سال 2010 تأیید کرد. در سال 2013، این دارو برای اختلال دوقطبی I را که شکل شدیدتر اختلال دوقطبی است هم تایید شود.

میزان مصرف داروی لوراسیدون


  • قبل از شروع درمان با این دارو، بروشور دارویی داخل بسته را به دقت مطالعه کنید. این بروشور به شما کمک می‌کند تا اطلاعات دارویی را راجع به دارو به دست آورده و از عوارض جانبی احتمالی آن مطلع شوید.

  • دوز و مقدار داروی لوراسیدون، از فردی به فرد دیگر متفاوت است؛ دارو را دقیقاً همانطور که پزشک اعصاب و روان به شما تجویز کرده است، استفاده نمایید. معمولاً پزشک روزانه 37 میلی گرم از این دارو را تجویز می‌کند.

  • سعی کنید دوزهای داروی خود را همراه با غذا یا بعد از آن مصرف کنید.

  • قرص لوراسیدون را همراه با مقداری آب قورت دهید.

  • در دوران استفاده از داروی لواسیدون، آب گریپ فروت نخورید. این به این دلیل است که گریپ فروت ماده شیمیایی دارد که مقدار لوراسیدون در جریان خون شما را افزایش می‌دهد و عوارض جانبی ایجاد می‌کند.

  • اگر فراموش کردید که دوز داروی روزانه خود را در زمان مشخص مصرف کنید اما به زودی یادتان افتاد، دارو را مصرف کنید؛ اما اگر زمانی به یاد آوردید که نزدیک به ساعت دوز بعدی دارو است، دوز از یاد رفته را مصرف نکنید. نباید به خاطر دوز از یاد برده شده، دو دوز از دارو را باهم مصرف کنید.

مکانیزم اثر داروی لوراسیدون


مکانیسم دقیق این دارو‌ نامشخص است. با این حال لوراسیدون اثرات آنتاگونیستی بر روی برخی گیرنده‌ها از جمله گیرنده‌های دوپامین D2 و گیرنده‌های سروتونین 5-HT2A و 5-HT7 دارد. همچنین پارشیال آگونیست گیرنده ی 5-HT1A می باشد. علاوه بر اثر آنتاگونیستی دوپامین و سروتونین(مکانیسم کلاسیک نورولپتیک) به نظر می رسد که در بهبود علائم منفی سایکوز و کاهش عوارض اکستراپیرامیدال، بهتر از داروهای ضدسایکوز تیپیکال عمل می کند.

اثر فارماکوکینتیک داروی لوراسیدون


  • متابولیسم: متابولیسم اولیه کبدی و از طریق سیستمCYP450 می باشد: (سوبسترای cyp3A4 است.)دو متابولیت فعال و دو متابولیت غیر فعال دارد.

  • اتصال به پروتئین: 99درصد

  • دفع: 80درصد مدفوع، 9درصد ادرار

  • پیک اثر: 1تا3ساعت

  • نیمه عمر: 18ساعت

سخن آخر

در هنگام مصرف لوراسیدون ممکن است علائم شما در دو هفته اول شروع به بهبود کنند. اما اثر بخشی کامل آن احتمالا دو تا سه هفته طول می‌کشد. با این حال، گاهی اوقات علائم ممکن است به طور کامل ناپدید نشوند. این دارو در عرض هفت روز به غلظت یکنواخت در بدن می‌رسد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز دوشنبه 11 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی کتاب
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
ترجمه تخصصی متن
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
(ویدیو) حاضرجوابی خنده دار امیرمهدی ژوله در پاسخ به سوال خصوصی محسن کیایی در جدیدترین قسمت برنامه "صداتو" 🤣
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
ویراستاری تخصصی مقاله