دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر شربت مفرح ابریشمی 

شنبه، 13 خرداد 1402
شربت مفرح ابریشمی، آرام بخش و نشاط آور بوده و باعث تقویت حافظه می‌شود. در این مطلب میزان، تاثیرات و مکانیزم اثر شربت مفرح ابریشمی بررسی می‌شود. همراه ساعدنیوز باشید.

شربت مفرح ابریشمی (با نام جدید سریکوهرب) بعنوان یک داروی گیاهی در درمان افسردگی داروی بسیار مناسبی است. بسیاری از داروهایی که برای آرام بخشی و درمان افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، عوارضی چون خواب آلودگی و گیجی به همراه دارند. اما شربت مفرح ابریشمی (سریکوهرب) که با استفاده از گیاهان دارویی مختلفی چون زعفران، میخک، ابریشم و… تولید شده است، اثربخشی مناسبی دارد بدون آنکه عوارض جانبی به همراه داشته باشد.

میزان مصرف شربت مفرح ابریشمی


  • طبق دستور پزشک و یا 20 میلی لیتر از شربت را در یک لیوان آب ولرم حل کرده و قبل از خواب میل نمایید. (20 میلی لیتر معادل 4 قاشق چایخوری)

مکانیزم اثر شربت مفرح ابریشمی


  • پیله ابریشم حاوی پلی پپتیدی به نام سِریسین است. طبق مطالعات این پپتید با سلول های شوان سازگار است و می تواند باعث تحریک ترشح فاکتور رشد رشته های عصبی شود و به بازسازی آنها در اعصاب سیاتیک کمک نماید. این پپتید در افزایش مهارت های یادگیری موثر بوده و با افزایش استیل کولین و مهار استیل کولین استراز می تواند به تقویت حافظه کمک نماید.

  • زعفران حاوی مواد موثره کروسین، سـافرانال و کاروتن ها است و در مطالعات و در مقایسـه با داروهای معمول ضــد افسردگی مـانند ایمی پرامین و فلوکستین خاصیت ضد افسردگی مناسبی از خود نشان داده است بدون آنکه عوارضی مانند عوارض این داروها را از خود بروز دهد.

  • گل‌سرخ که ما از عرق آن یعنی گلاب در ساخت شربت استفاده کرده ایم دارای مقادیر قابل توجهی از آسکوربیک اسید (ویتامین ث) و همچنین اسیدهای چرب بلند غیراشباع است و طبق مطالعات باعث بروز خاصیت آنتی اکسیدانی و جلوگیری از آتروفی رشته های عصبی توسط بتا-آمیلویید می شود.

  • عرق بیدمشک نیز در تحقیقات اثرات ضد استرس و التهاب از خود بروز داده است.

  • طبق مطالعات دارچین، میخک، زعفران، صندل سفید و ساذج هندی اثرات آنتی اکسیدانی دارند که در مبارزه با رادیکال های آزاد و عوامل مخرب حافظه موثرند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 29 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...