دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / عمومی /

مزایا و معایب تحصیل در خارج از کشور 

شنبه، 05 اسفند 1396
کد خبر: 3043
ساعدنیوز:در این مقاله از ساعد نیوز تمرکز بر روی بررسی مزایا و معایب تحصیل در خارج از ایران است و در مورد زوایای مختلف آن صحبت می شود.

امروزه بسیاری از دانشجویان ایرانی خواهان ادامه تحصیل در کشورهای خارجی هستند. اینکه کلا به چه دلیلی تقاضا برای تحصیل در خارج از کشور در ایران زیاد شده است نیازمند تحلیل و بررسی بیشتر در مقاله دیگری می باشد. در این مقاله از ساعدنیوز تمرکز بر روی بررسی مزایا و معایب تحصیل در خارج از ایران است و در مورد زوایای مختلف آن صحبت می شود.

مزایا و معایب تحصیل در خارج از ایران  

ساعدنیوز در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی و پدیده تحصیل در خارج از کشور پرداخته و مزایا و معایب تحصیل در کشورهای مختلف جهان مورد کنکاش قرار گرفته است. در این مقاله کلیت مزایا و معایب تحصیل در خارج از ایران بررسی می شود و در ابتدا مزایای این کار بیان می شود.

اولین تجربه و مزیت تحصیل در خارج، تجربه زندگی مستقل است. شما در طول تحصیل خود در کشوری غریب و به دور از خانواده و آشنایان باید زندگی کرده و درس بخوانید و همه جوانب و اعمال زندگیتان در دستانتان قرار دارد. بدین سبب تحصیل در خارج می تواند زمینه ای در کسب مهارت استقلال در زندگی و تجربه نو به حساب آید.

دومین مزیتی که می توان به آن اشاره نمود تجربه سفر کردن و آشنایی با یک فرهنگ جدید است. شما در طول تحصیل در کشوری زندگی خواهید کرد که از نظر فرهنگی با کشور خودمان تفاوت دارد و شما تجربه زندگی کردن با آدم های ساکن آن کشور و فرهنگ خاصشان پیدا می کنید که می تواند هم جذاب باشد و هم در روند زندگی و دیدتان به جهان تاثیر مثبت و بالایی داشته باشد.

در نهایت یکی از بارزترین مزیت های تحصیل در خارج از ایران به خصوص تحصیل در کشورهای پیشرفته و دانشگاه های سرآمد دنیا داشتن رزومه ای پربار بوده و اگر هوشمند باشید داشتن آینده شغلی بهتر و کار آمد تر است. اما تحصیل در خارج معایب خودش را نیز دارد که در زیر بیشتر به آن ها اشاره خواهیم نمود.

اولین عیب تحصیل در خارج از ایران فشار مالی است که بر شما وارد خوهد آمد. هر چه قدر هم که کشور مقصد شما هزینه های کمی برای تحصیل و زندگی داشته باشد به دلیل اینکه اجازه کار طولانی نخواهید داشت و هزینه های زندگی با ارز و پول کشور مقصد محاسبه می شود باید خود را آماده کنید تا از لحاظ مالی مجبور باشید سختی بیشتری را نسبت به تحصیل در ایران تجربه کنید.

از طرفی دیگر کشور مقصد دارای زبان دیگری است و اگر خوب انتخاب کرده باشید حداقل باید یک زبان دیگر(که معمولا انگلیسی می باشد) را یاد بگیرید که این امر می تواند برای خیلی از افراد سخت باشد به خصوص اینکه در زندگی روزمره خود نیز باید از  یک زبان دیگر استفاده کنید.

در نهایت شما با آدم هایی جدید که دارای فرهنگ، اعتقادات و حتی مذهب دیگری دارند سروکار دارید که ممکن است باعث شود احساس تنهایی شدیدی بکنید مخصوصا اینکه این تقاوت عقاید برخلاف ایده ها و چیزهایی باشد که قبول دارید. این خود از معایب تحصیل در خارج از ایران است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل سابمیت مقاله
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
مراحل اکسپت مقاله
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی