دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کشور آلمان /

مزایا و معایب تحصیل در کشور آلمان  

شنبه، 28 بهمن 1396
کد خبر: 2865
ساعد نیوز: به دلیل اهمیت این موضوع ساعدنیوز در این سری از مقالات به معرفی شرایط تحصیلی و اقامتی کشورهای مختلف می پردازد. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور آلمان بررسی شده و جنبه های مخ

تحصیل در خارج از کشور امروزه دغدغه بسیاری از دانشجویان ایرانی است به نحوی که  سالانه شاهد تعداد زیادی تقاضای تحصیل در خارج از کشور توسط دانشجویان و محصلین ایرانی هستیم. اما نکته مهمی که باید در انتخاب کشور و دانشگاهی که می خواهیم در آن ادامه تحصیل دهیم، به آن دقت کنیم، کسب کردن اطلاعات کافی در مورد شرایط تحصیلی و اقامتی آنجاست. بسیار دیده شده است که بدون اطلاعات کافی افراد اقدام به ادامه تحصیل در یک کشور می کنند و ممکن است در میانه دوره تحصیلی، از این انتخاب پشیمان شوند. ساعدنیوز به دلیل اهمیت این موضوع در این سری از مقالات به معرفی شرایط تحصیلی و اقامتی کشورهای مختلف می پردازد. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور آلمان بررسی شده و جنبه های مختلف آن  مورد کنکاش قرار می گیرد.

مزایا و معایب تحصیل در کشور آلمان 

کشور آلمان در قاره اروپا قرار گرفته است که از نظر سیاسی و اقتصادی از قطب های مهم این منطقه جغرافیایی محسوب می شود. این کشور یکی از قطب های صنعتی و علمی دنیا است و می تواند کشوری ایده آلی برای انتخاب دانشجویان و ادامه تحصیل باشد که یک دلیل آن شاید کم بودن هزینه های تحصیل در این کشور باشد.

هزینه های تحصیل در آلمان نسبت به خیلی از کشورهای دیگر مانند کانادا، آمریکا، استرالیا، اغلب کشورهای اروپایی و حتی مالزی کمتر است به گونه ای که در بسیاری از دانشگاه های آلمان هزینه های دوره تحصیلی بین رایگان بودن تا 700 یورو متغیر است و با پرداخت این هزینه که به مراتب نسبت به سایر نقاط جهان کمتر است فرد می تواند از شرایط دانشجویی و خدماتی که دولت برای دانشجویان در نظر گرفته است برخوردار شود. خدماتی مانند تخفیف حمل و نقل شهری، تخفیف در خرید کالا و خدمات متنوع دیگر.

از مزیت های دیگر تحصیل در آلمان این است که دانشجو هنگامی که پذیرش دانشگاه را اخذ نمود، ویزایی که برایش صادر می شود برای کل مدت تحصیل خواهد بود و نیازی به تمدید سالانه آن نمی باشد. از طرفی دیگر دانشجویانی که ویزای تحصیلی دارند می توانند به تمامی کشورهای عضو شنگن و کشور سوئیس سفر کنند. از ویژگی های دیگر ویزای دانشجوی آلمان این است که محدودیت ورود و خروج نداشته و دانشجو می تواند چندین بار به خارج از آلمان سفر کند. از معایب صدور ویزا می توان به صدور ویزای همراهان دانشجو اشاره کرد که ممکن است دیر انجام شود و یا اصلا ویزا برای همراه صادر نشود.

از ویژگی های دیگر قوانین تحصیلی برای دانشجویان خارجی می توان به عدم محدودیت در تغییر رشته اشاره نمود. بدین معنی که دانشجو بعد از یک سال تحصیل می تواند رشته خود را عوض کند و در صورت قبولی در دانشگاه و رشته جدید برای کسب ویزا نیاز به مراجعه به ایران ندارد و می تواند در خود آلمان رشته و دانشگاه را تغییر داده و ویزای خود را عوض کند.

امکان کار دانشجویی در حین تحصیل برای دانشجویان خارجی با ساعات مشخصی در هفته وجود دارد. در انتهای تحصیل و پس از فارغ التحصیلی افراد اجازه اقامت یک سال و نیمی دارند تا بتوانند کار پیدا کنند. اگر فرد بتواند دو سال کار کند و  مالیات پرداخت کند می تواند تقاضای درخواست اقامت دائم از این کشور کند.

به دلیل اهمیت موضوع تحصیل در خارج ساعدنیوز در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشور آلمان پرداخت و در آینده کشورهای دیگر دنیا را نیز بررسی خواهد کرد.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
سابمیت مقاله چیست؟
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل اکسپت مقاله