دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کشور اتریش /

مزایا و معایب تحصیل در کشور اتریش 

شنبه، 28 بهمن 1396
کد خبر: 2861
ساعد نیوز: به دلیل اهمیت این موضوع ساعدنیوز در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی کشورهای مختلف جهان می پردازد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشور اتریش پرداخته و جوانب مختلف

ادامه تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور از دغدغه های بسیاری از دانشجویان ایرانی است و سالانه شاهد هستیم که بسیاری از دانشجویان اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های خارج از ایران می کنند. یکی از نکاتی مهمی که در انتخاب دانشگاه و کشور خارجی برای تحصیل باید رعایت شود داشتن اطلاعات کافی از شرایط تحصیلی و زندگی در این کشورهاست. ساعدنیوز به دلیل اهمیت این موضوع در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی کشورهای مختلف جهان می پردازد. در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشور اتریش پرداخته و جوانب مختلف آن بررسی می شود.

با مزایا و معایب تحصیل در کشور اتریش بیشتر آشنا شوید

اتریش کشوری است که در اروپا واقع شده است و از نظر سطح رفاه اجتماعی شهروندان از سطح خوبی در جهان برخوردار است. این کشور دو نوع مراکز آموزش وجود دارد. یکی دانشگاه ها و دیگری مراکز آموزش عالی هستند که اکثرا مورد تایید وزارت علوم در ایران قرار دارند. در اتریش حدود 18 دانشگاه و بیش از 110 مرکز و موسسه آموزشی وجود دارد. سیستم آموزشی اتریش شامل دانشگاه ها، مدارس عالی فنی، دانشکده های هنرهای عالی و کالج های تخصصی است. در برخی از رشته های این دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مانند پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی و موسیقی برای ورود امتحان کتبی و شفاهی برگزار می شود و دانشجوی متقاضی باید در این امتحانات حضور فیزیکی داشته باشد که بدین منظور ویزای یک هفته ای برای دانشجو صادر می شود.

اکثر دانشگاه ها در اتریش دولتی هستند و هزینه تحصیل در آن ها رایگان است و دانشجو نیاز به پرداخت هزینه نداشته و دولت هزینه تحصیل را تقبل می کند. بدین سبب هزینه تحصیل برای دانشجویان خارجی کم است. البته باید این نکته را یادآور شویم که در عین حال که تحصیل رایگان است و یا هزینه کمی دارد ولی این موضوع با هزینه های اقامتی و جانبی دانشجو متفاوت است و نباید یکی در نظر گرفته شود.

مراکز آموزش عالی در اتریش محدودیتی در جذب و پذیرش دانشجو ندارند. اکثر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در اتریش در مقاطع لیسانی و فوق لیسانس به زبان آلمانی برگزار می شود و دانشجوی خارجی مستلزم فراگرفتن زبان آلمانی و ارایه مدرک B2 در این زبان است. کسانی که مدرک زبان آلمانی ارایه نمی دهند ملزم به گذراندن دوره های 6 تا 9 ماهه در کالج های مربوطه به دانشگاه مورد پذیرش هستند که شهریه این دوره های سه ماهه حدود 400 یورو می باشد.

 رشته هایی که به زبان انگلیسی وجود دارد که در مقطع کارشناسی ارشد محدود است اما در تمامی رشته ها به جز برخی از رشته های علوم انسانی در مقطع دکترا می توان به زبان انگلیسی تحصیل کرد که از شرایط ورود به آن ارایه مدرک IELTS آکادمیک با نمره شش و نیم می باشد. در نهایت دانشگاه های اتریش از درجه و اعتبار علمی خوبی برخوردارند و می توانند محل خوبی برای ادامه تحصیل باشند.

به دلیل اهمیت موضوع تحصیل در خارج ساعدنیوز در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشور اتریش پرداخته و در آینده کشورهای دیگر دنیا را نیز بررسی خواهد کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
علی دایی در کنار همسر دوم و دختر کوچک و نازنینش +عکس
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
(ویدئو) برج آنالما تاور یک آسمان‌خراش معلق با منظره‌های نفس‌گیر!
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
ترجمه تخصصی کتاب