دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در بلژیک /

مزایا و معایب تحصیل در کشور بلژیک 

شنبه، 28 بهمن 1396
کد خبر: 2871
ساعد نیوز: به دلیل اهمیت این موضوع در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی کشورهای مختلف جهان می پردازد. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور بلژیک  مورد بحث قرار گرفته و جوانب و شرایط مخ

اینکه بتوانید کشور خوبی را برای ادامه تحصیل انتخاب کنید تا نیازهای شما و خواسته هایتان را تامین کند، دغدغه خیلی از دانشجویان ایرانی شده است. یک از نکاتی که باید در این راه به آن دقت شود جمع آوری اطلاعات در زمینه شرایط تحصیلی در کشور مفصد می باشد. اینکه بتوانید اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید می تواند کلیدی باشد در موفقیت و انتخاب مناسب محل تحصیل خود. ساعدنیوز به دلیل اهمیت  ان موضوع در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی کشورهای مختلف جهان می پردازد. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور بلژیک  مورد بحث قرار گرفته و جوانب و شرایط مختلف آن کنکاش و بررسی می شود.

مزایا و معایب تحصیل در کشور بلژیک

کشور بلژیک در غرب اروپا واقع شده است و پایتخت آن بروکسل می باشد. سطح زندگی در این کشور از سطح بالایی برخوردار است و جزو کشورهای برتر دنیا در این زمینه محسوب می شود. مردم این کشور به سه زبان هلندی، قرانسوی و آلمانی صحبت می کنند که می تواند مزیتی برای دانشگاه های واقع در این کشور باشد زیرا بسیاری از دانشگاه های بلژیک علاوه بر زبان های آلمانی و فرانسوی، با زبان انگلیسی نیز برگزار می شوند و می توان از لحاظ زبانی این کشور را محل ایده آلی برای تحصیل دانست. برای گرفتن پذیرش در دانشگاه های این کشور باید مدرک زبان IELTS با نمره ای قابل قبول ارایه دهید.

اکثر دانشگاه های این کشور دارای اعتبار علمی خوبی هم در ایران و هم در جهان هستند و از امکانات جانبی از قبیل آزمایشگاه های مجهز و کتابخانه غنی برحوردار هستند. همچنین خوابگاه های خوب و ارزان قیمتی در اختیار دانشجویان خارجی قرار دارد که می تواند هزینه زندگی را در این کشور کاهش دهد. دانشگاه های بلژیکی بورس های متنوع و خوبی را اریه می دهند که این خود از مزایای دانشگاه های این کشور است و سالانه دانشجویان زیادی را راهی این کشور می کند. در صورت گرفتن یکی از این بورسیه ها هزینه سالانه تحصیل شما به حداقل 80 یورو می رسد و در صورتی که بورسیه هم نباشید هزینه سالانه دانشگاه از حدافل 850 یورو شروع می شود که نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی مبلغ خوبی به حساب می آید.

این کشور همچنین شرایط کار کردن در حین تحصیل را فراهم کرده است و دانشجوی خارجی اجازه کار در هنگام تحصیل را دارد که برای دانشجویان کارشناسی این مدت 10 ساعت در هفته، برای دانشجویان کارشناسی ارشد مدت 20 ساعت در هفته و برای دانشجویان دکترا 30 ساعت در هفته است. همچنین هزینه زندگی در این کشور برای یک دانشجویی که در خوابگاه زندگی می کند ماهانه 600 تا 800 یورو می باشد تا بتواند زندگی راحتی داشته باشد.

در برخی از رشته های دانشگاهی مانند رشته های پزشکی آزمون ورودی برگزار شده و متقاضی تحصیل باید در این آزمون ها قبول شوند تا بتوانند ادامه تحصیل بدهند که این موضوع برای خیلی از دانشجویان مطلوب نیست. همچنین ده درصد از جمعیت این کشور مسلمان هستند که می تواند این موضوع شرایط خوبی را برای تحصیل و ادامه زندگی برای مسلمانان نسبت به خیلی از کشورهای اروپایی فراهم کند.

در این مقاله ساعدنیوز به دلیل اهمیت شرایط تحصیلی در نقاط مختلف جهان به بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشور بلژیک پرداخت و در مقاله های آینده خود کشورهای دیگری را نیز مورد کنکاش قرار خواهد داد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC