دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در چک /

مزایا و معایب تحصیل در کشور چک 

چهارشنبه، 27 تیر 1397
کد خبر: 10059
ساعد نیوز: به دلیل اهمیت این موضوع ساعدنیوز در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی در کشورهای مختلف می پردازد. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور چک به عنوان کشور همسایه ما بررسی کرده

چک کشوری واقع در اروپای مرکزی است که یکی از کشور های عضو اتحادیه اروپا محسوب می شود . شهر مهم و پایتخت کشور چک پراگ است ، از دیگر شهر های مهم می توان به برنو ، پلزن ، استراوا و لیبه رتس اشاره کرد . این کشور دارای آب و هوای متفاوتی در فصول مختلف است ، تابستان های گرم و زمستان های سرد و پر باران از ویژگی های آب و هوایی این کشور است . اکثر مردم چک به دین خاصی اعتقاد ندارند و اصولا بی دین محسوب می شوند . این کشور در رشته های هنر و موسیقی در جهان معروف است و هنرمندان بزرگ و معروفی را پرورش داده است . جمهوری چک یکی از زیباترین کشور های اروپا است به همین دلیل آن را عروس اروپا می نامند . هرساله تعداد زیادی گردشگر مقصد نهایی خود را جمهوری چک انتخاب می کنند . کشور چک شانس تحصیلی برابری برای متقاضیان تحصیلی فراهم کرده است و از دیگر رو کشوری با امنیتبالاست . این موارد باعث شده تا بسیاری از متقاضیان به تحصیل در خارج از کشور ، تحصیل در چک را انتخاب کنند .

مزیت‌های تحصیل در جمهوری چک

اگر قصد ادامه تحصیل در اروپا را دارید و هنوز مقصد مشخصی برای خود تعیین نکرده‌اید، جمهوری چک را در فهرست مقاصد خود قرار دهید؛ اما چرا؟ با انتخاب جمهوری چک می‌توانید در قلب اروپا زندگی کنید. این موضوع به شما امکان سفر‌های کوتاه مدت به کشور‌های مختلف را فراهم می‌کند.

وقتی در جمهوری چک زندگی و تحصیل کنید، می‌توانید در مدت اقامت خود در کمترین مدت به کشورهایی چون لهستان، آلمان، هلند، اتریش، مجارستان، رومانی، کرواسی، اسلوونی، اسلواکی و فرانسه سفر کنید. به این ترتیب تنها در مدت تحصیل در جمهوری چک می‌توانید فهرستی بی‌نهایت از مکان‌ها و دیدنی‌های جذاب و هیجان‌انگیز اروپا را ببینید و تجربه کنید. اما این تنها مزیت تحصیل در جمهوری چک نیست. در ادامه این مقاله می‌توانید فهرست دلایلی که این کشور را به شما پیشنهاد می‌کنیم را ببینید.

کیفیت بالا و فرهنگ غنی جمهوری چک به صورت گسترده‌ای شناخته شده است. به خصوص در مورد رشته‌های علمی، مهندسی و پزشکی این کشور بسیار قوی عمل می‌کند. دانشگاه چارلز در پراگ همان طور که گفته شد، قدیمی‌ترین دانشگاه این کشور و همین طور اروپای مرکزی است که در سال ۱۳۴۸ ساخته شد. کمیسیون اعتباربخشی، وزارت آموزش و پرورش و سازمان جوانان و ورزش، همه سازمان‌هایی هستند که در جمهوری چک مسئولیت ارزیابی کیفیت جنبه‌های مختلف آموزش عالی در این کشور را دارند.

جمهوری چک با قدمتی طولانی در عرصه آموزش شرایط ایده آلی را برای دانشجویان فراهم کرده است. در اینجا به برخی از این شرایط اشاره میکنیم:

  1. امکان تحصیل به دو زبان انگلیسی و چکی
  2. امکان تحصیل رایگان به زبان چکی
  3. امکان دریافت بورسیه و کمک هزینه برای دانشجویانی که به زبان انگلیسی تحصیل میکنند.
  4. امکان گذراندن دوره های آموزش زبان چکی قبل از ورود به دانشگاه
  5. هزینه زندگی پایین و مقرون به صرفه
  6. امکان مسافرت به کشور های اتحادیه اروپا حین تحصیل
  7. امکان استفاده از سیستم آموزشی مدرن و هوشمند
  8. امکان تحصیل در تمامی رشته های گروه آموزشی در دانشگاه های مورد تایید وزارت علوم و بهداشت ایران
  9. امکان 20 ساعت کار دانشجویی در هفته
  10. برقراری راحت ارتباط به زبان انگلیسی با پرسنل دانشگاه و عموم مردم
  11. هماهنگی مردم با افراد خارجی (عدم وجود نژاد پرستی)
  • کیفیت دانشگاه ها نسبت به هزینه های تحصیل

اگر قصد تحصیل در جمهوری چک را دارید، حتی اگر در یکی از دانشگاه‌های خصوصی شروع به تحصیل کنید، هزینه‌های تحصیلی شما با توجه به کیفیتی که در اختیار شما قرار می‌گیرد از هزینه‌های دیگر کشورهایی در همین سطح پایین‌تر خواهد بود.

دانشگاه‌های خصوصی بسته به دوره و دانشگاهی که انتخاب می‌کنید، شهریه‌هایی بین ۲۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ دلار (۷۲۰۰۰۰۰ الی ۵۴۰۰۰۰۰۰ تومان) در سال دارند. شهریه‌های دانشگاه‌های دولتی جمهوری چک به مراتب پایین‌تر است. کسانی که به زبان چک مسلط باشند می‌توانند به صورت رایگان در دانشگاه‌های جمهوری چک به تحصیل بپردازند.

  • بیش از ۶۰ دانشگاه با برنامه‌های تحصیلی منحصر به فرد

دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در جمهوری چک دوره‌های جالبی در زمینه‌هایی که ممکن است در کشورهای دیگر به راحتی پیدا نشوند ارائه می‌دهند. این دوره‌ها می‌توانند در بعضی موضوعات دانش و دیدگاهی خاص و منحصر به فرد به شما ببخشند.

بسیاری تحصیل در جمهوری چک را علاوه بر دوره کارشناسی، در دوره‌های کارشناسی ارشد، دکترا یا حتی تخصص‌های کوتاه‌مدت انتخاب می‌کنند. علت این انتخاب رشته‌های نو‌آورانه و کیفیت بالای تحصیلی است.

  • هزینه‌های زندگی پایین

علاوه بر مزایای تحصیلی جمهوری چک، زندگی در این کشور به نسبت دیگر کشورهای اروپایی به خصوص در مقایسه با کشورهایی چون انگلستان، فرانسه یا آلمان مقرون به صرفه‌تر است. هزینه‌های معمول هر روزه از جمله هزینه‌های خوراک، محل اقامت، حمل و نقل و غیره در چک، حدود ۳۵۰ الی ۷۵۰ دلار (۱۲۵۰۰۰۰ الی ۲۷۰۰۰۰۰ تومان) در ماه است.

در واقع بیش‌ترین موردی که در هزینه‌های شما موثر است، هزینه‌های مسکن است. در صورت تحصیل در جمهوری چک یک کارت دانشجویان بین‌المللی به شما تعلق می‌گیرد که توسط آن می‌توانید از انواع تخفیفات ویژه در مکان‌ها و فعالیت‌های مختلف بهره ببرید.

  • غنای فرهنگی

جمهوری چک در قلب اروپا در معرض ریشه‌های فرهنگی مختلفی قرار گرفته است. در صورت تحصیل در جمهوری چک می‌توانید ریشه‌های فرهنگی اسلاوی، ژرمن و یهودی را در پیرامون خود مشاهده کنید. تمامی این‌ها در کنار هم نقش مهمی در ایجاد فرهنگ و شیوه زندگی ویژه و منحصر به فردی در جمهوری چک شده‌اند. شما می‌توانید هنگام تحصیل در جمهوری چک به طور معمول در کنار کلاس‌های آموزشی خود در فعالیت‌هایی چون بازدید از موزه‌ها، حضور در کافه‌های ادبی و هنری، دیدن کلیساهای قدیمی و قدم زدن در مناطق تاریخی شرکت کنید. به این شکل می‌توانید هرچه بیشتر از غنای فرهنگی موجود در این کشور بهره ببرید.

  • تنوع فرهنگی و بین‌المللی در دانشگاه‌ها

با افزایش تعداد دوره‌های آموزشی در زبان‌های خارجی به خصوص زبان انگلیسی در دانشگاه‌های جمهوری چک، هر سال دانشجویان بین‌المللی بیشتری به این کشور روی می‌آورند تا در دوره‌های مختلف از کارشناسی و کارشناسی ارشد و دکترا به تحصیل بپردازند. دلیل این امر سرمایه‌گذاری کشور چک در فعالیت‌های مشارکتی و همکاری با کشورهای اتحادیه اروپا غیره، برای فراهم آوردن فضای آموزشی جهانی است. در حال حاضر بیش از ۳۷۰۰۰ دانشجوی خارجی در موسسات عالی جمهوری چک در حال تحصیل هستند. این اتفاق باعث می‌شود که در یک فضای بین‌المللی با افرادی از فرهنگ‌های گوناگون ارتباط برقرار کنید و رابطه‌ای جهانی‌تر ایجاد کنید.


2 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
طلاق بی سر و صدای آرام جوینده و سپهر حیدری در پی انتشار ویدئوهای مستهجن و غیراخلاقی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
هزینه چاپ یک کتاب
نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید