دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کره جنوبی /

مزایا و معایب تحصیل در کشور کره جنوبی 

پنجشنبه، 28 تیر 1397
کد خبر: 10083
ساعد نیوز: به دلیل اهمیت این موضوع ساعدنیوز در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی در کشورهای مختلف می پردازد. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور کره جنوبی به عنوان کشور همسایه ما بررس

تصمیم‌گیری درمورد محل تحصیل کاری پیچیده است. انتخاب یک کشور در میان تمام کشورهای دنیا کار راحتی نیست. زیرا که هر کشور امکانات و تجربیات متفاوتی را عرضه می‌کنند. اما آنچه که در اولویت قرار دارد کیفیت تحصیلات است. زیرا که هدف در مرحله اول تحصیل است. در این مقاله می‌خواهیم تحصیل در کره جنوبی را بررسی کنیم. این کشور با تکنولوژی فوق پیشرفته و اقتصاد پویا و همچنین کیفیت بالای دانشگاه‌ها یکی از بهترین مقاصد تحصیلی در آسیا است. اما شاید این موارد را در کشورهای دیگر هم بتوان پیدا کرد! پس چرا تحصیل در کره جنوبی؟ در ادامه این علت‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

اقتصاد کره جنوبی

کره جنوبی که به نام «ببر آسیا» شناخته می‌شود کمی پس از جنگ جهانی دوم و در پی جداسازی کره به دو بخش شروع به پیشرفت کرد. این پیشرفت سریع چنان بود که تنها در مدت زمان کوتاه ۴۰ ساله درآمد سرانه بر حسب قدرت خرید شهروندان، ۱۴ برابر شد. همین موضوع کره جنوبی را در رتبه دوم سریع‌ترین رشد اقتصادی دنیا در دهه‌های اخیر قرار داد.

فرهنگ کره جنوبی

مردم کره جنوبی به زبان کره‌ای هانگول صحبت می‌کنند. این زبان توسط پادشاه چوسان اختراع شده و دارای ۲۸ حرف الفبا است. مردم این کشور فرهنگی مشابه با فرهنگ کره شمالی دارند. از آنجایی که این دو کشور تا قبل از جنگ جهانی دوم یکی بوده‌اند به همین علت فرهنگ و زبان هر دو یکی بوده هرچند با گذشت زبان تفاوت‌ها میان دو کشور چنان زیاد شده که نه تنها بر اقتصاد و سیاست بلکه موجب تفاوت در فرهنگ و هنر و زبان هر دو نیز شده است. با این وجود فرهنگ کره تا حدود زیادی مشابه با فرهنگ چینی است. چیزی در حدود ۴۳ درصد از مردم کره جنوبی فاقد اعتقادات دینی هستند و ۵۷ درصد باقی مانده شامل انواع مذاهب از جمله مسیحی (۳۱ درصد)، بودایی (۲۴ درصد)، کنفسیوس (۲ درصد) و … می‌شود.

مزایای تحصیل در کره جنوبی

حال که آشنایی مختصری با کره جنوبی پیدا کردید بهتر است از مزایای تحصیل در کره جنوبی نیز با خبر شوید. در این مقاله تنها چندین دلیل عمده را از میان مزایای فراوان با هم مرور خواهیم کرد.

  • کشوری پیشرفته با بکارگیری علوم و مدرن ترین تکنولوژی

در بررسی های انجام شده توسط اتحادیه بین المللی ارتباطات (ITU) کره توانست مکان اول را در میان 152 کشور جهان کسب نماید.در زمینه ی IT ، ماشین آلات ، شیمی ، ساخت کشتی و اتومبیل کره مشهور به بالاترین سطح در جهان است. بیش از 20 میلیون خانواده (تقریبا همه ی خانواده ها) می توانند از بالاترین شبکه عرضه سراسری اینترنت فوق پر سرعت استفاده کنند. باید در نظر گرفت که کره یک کشور قوی در زمینه ی IT در جهان محسوب می شود که براحتی توانست بین سنت های کشور کره و تکنولوژی در بالاترین سطح ، ارتباط برقرار کند و زمینه ی رشد آنرا بیش از پیش فراهم کند. ادامه ی تحصیل در کره با بالاترین قدرت تکنولوژی پویا در جهان برای شما پایه های موفقیت در آینده را فراهم می کند.  

  • فرهنگی غنی و زندگی پویا

بعنوان کشوری که فرهنگ و سنت قدیمی خودش را حفظ کرده، کره بسیاری از فرهنگ ها و سنتهای به ارث برده شده را حفظ کرده است. از هزاران سال گذشته فرهنگ های ملموس و غیر ملوس متنوعی ساخته شده که رخنه کرده در هر گوشه و کناری از جامعه که تا اکنون نیز ادامه داشته است. موج کره ای توسط نمایش ها و تاترهای کره شروع شد که منجر به گسترش علاقه به فرهنگ کره و زبان کره ای شد و اخیرا مشهوریت k-pop نشان می دهد که موج کره ای نه تنها در فرهنگ کره در حال رخ دادن می باشد بلکه بعنوان فرهنگ همه مردمی که در اقصاء نقاط جهان می توانند آنرا به کسانی دیگر به اشتراک بگذارند. ادامه تحصیل در کره ، جایی که سنت های طولانی گذشته و فرهنگ مدرن پویا که با هماهنگی خاصی توسعه داده شده ، می تواند جذاب باشد. اگر شما تحصیلات و آموزش خودتان را در چنین محیطی دریافت کرده باشید، شما قادرخواهید بود تا رهبری و بینش عمیق مورد نیاز به عنوان یک رهبر برای هدایت  تمدن بشری در آینده را توسعه دهید.

  • شهریه ی کم و هزینه ی زندگی

در مقایسه با کشورهای انگلیسی زبان مثل آمریکا، کانادا و انگلیس ؛ کره به نسبت هزینه ی شهریه و زندگی کمتری دارد. کره برای دانشجویان خارجی هزینه ی اضافی را تحمیل نمی کند و همچنین برای دانشجویان خارجی برنامه های کمک هزینه ای بسیاری نیز وجود دارد. بنابراین شما می توانید بدون بار سنگین اقتصادی ادامه تحصیل دهید. بخصوص که دولت کره اخیرا حمایتهای قابل توجهی را اعلام کرد مثل کمک هزینه دانشجویان خارجی ، خوابگاه ، کار نیمه وقت ، استخدام بعد از فارغ التحصیلی.

از لحاظ جغرافیایی، کره در شمال آسیا واقع شده است.

  • دانشگاه‌های تراز اول

کره جنوبی با ایجاد برنامه‌های قوی تحصیلی در تمامی مقاطع دانشگاهی کیفیت آموزشی خود را تا سطح جهانی بالا برده است. ۷ دانشگاه این کشور در رتبه‌بندی برترین دانشگاه‌های جهان در رتبه‌های زیر ۲۰۰ هستند. از این میان می‌توان به دانشگاه دولتی سئول اشاره کرد که در جایگاه ۳۶ این لیست قرار دارد. کیفیت بالای آموزشی همراه با شرایط تحصیلی و زندگی دانشجویی خوب باعث شده که تحصیل در کره جنوبی، در سرتاسر جهان، به یکی از گزینه‌های مهم برای افرادی که قصد ادامه تحصیل دارند تبدیل شود.

افرادی که در دنشگاه‌های کره مشغول به تحصیل م‌شوند نه تنها با مردمی از سرتاسر جهان می‌توانند آشنا شوند بلکه با یادگیری زبان کره‌ای در دانشگاه می‌توانند ارتباطی قوی با مردم کره‌ای ایجاد کنند. محیط‌های دانشگاهی کره جنوبی بخصوص در سئول مملو از فضاهای راحتی دانشجویان همچون رستوران، کافه، کلاب و … است. بسیاری از دانشگاه هرساله فستیوال‌های مختلفی برگزار می‌کنند. تمام این موارد باعث شده‌اند که زندگی دانشجویی در کره جنوبی از هیجان و تفریحات بسیاری برخوردار باشد.


16 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم