دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / ادامه تحصیل / تحصیل در خارج / تحصیل در کشور ترکیه /

مزایا و معایب تحصیل در کشور ترکیه 

شنبه، 28 بهمن 1396
کد خبر: 2872
ساعد نیوز: به دلیل اهمیت این موضوع ساعدنیوز در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی در کشورهای مختلف می پردازد. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور ترکیه به عنوان کشور همسایه ما بررسی کر

دانشجویان بسیاری هستند که قصد ادامه تحصیل در کشورهای خارجی را دارند. اما انتخاب کشوری که می خواهید تحصیل خود را در آن انجام دهید باید با دقت انجام شود و این امر مستلزم این است که از شرایط تحصیلی و اقامتی این کشورها آگاه شوید و در این زمینه اطلاعات کسب کنید. ساعدنیوز به دلیل اهمیت این موضوع در سری مقالات خود به بررسی شرایط تحصیلی در کشورهای مختلف می پردازد. در این مقاله مزایا و معایب تحصیل در کشور ترکیه به عنوان کشور همسایه ما را بررسی کرده و جوانب مختلف آن را کنکاش می کند.

آشنایی با مزایا و معایب تحصیل در ترکیه

کشور ترکیه در همسایگی ما قرار داد که می تواند مزیتی خوب برای ادامه تحصیل در آن باشد. این کشور در قاره آسیا قرار گرفته است اما به دلیل مرز مشترک آن با اروپا و کشورهای اروپایی محیطی چند فرهنگی به این کشور داده است. دراین کشور  بیش از 40 هزار دانشجوی بین المللی از کشورهای مختلف آفریقایی، اروپایی و آسیایی برای تحصیل حاضر هستند که این شکل چند فرهنگی بودن دانشگاه را نشان می دهد و می تواند محیطی مناسب را برای دانشجویان خارجی فراهم کند.

ترکیه در مجموع دارای 166 مرکز آموزش عالی و دانشگاه می باشد که از این بین 104 دانشگاه دولتی بوده و 62 دانشگاه خصوصی می باشد. زبان آموزش در دانشگاه های ترکیه بیشتر به زبان ترکی است. البته امروزه در برخی از دانشگاه های دولتی این کشور استفاده از زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی به عنوان زبان های واسط آموزشی رایج شده است و می تواند حتی مکاتبات را در این دانشگاه ها به این زبان ها انجام داد. هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها برای لیسانس حدود 1500 تا 5000 دلار و برای دوره فوق لیسانس حدود 3000 تا 10000 دلار می باشد. زبان آموزش در بسیاری از دانشگاه خصوصی این کشور به زبان انگلیسی است و آزمون ورودی دارد که توانایی های زبان انگلیسی فرد در این مرحلعه محک زده می شود.

از مزیت های مهم تحصیل در کشور ترکیه می توان به هزینه و مخارج زندگی کم در این کشور اشاره نمود. بر اساس رتبه بندی جهانی Mercer که  در رابطه با هزینه های زندگی تهیه شده است کشور ترکیه در پایین ترین ردیف فهرست گران ترین شهرها و کشورهای جهان قرار گرفته است که این خود می تواند از مزایای تحصیل در این کشور باشد.

دانشگاه های ترکیه محدودیتی در پذیرش دانشجوی خارجی ندارند و سطح دانشگاه های این کشور از نظر علمی در سطح قابل قبولی قرار گرفته و در دانشگاه های مختلف در جهان مدرک اخذ شده از دانشگاه های این کشور به رسمیت شناخته می شود.در نهایت نزدیکی این کشور به ایران و نزدیکی فرهنگی دو کشور می تواند محیطی سازگار و مناسب را برای تحصیلی در اختیار دانشجویان ایرانی قرار دهد.

به دلیل اهمیت موضوع تحصیل در خارج ساعدنیوز در این مقاله به بررسی مزایا و معایب تحصیل در کشور ترکیه پرداخته و در آینده کشورهای دیگر دنیا را نیز بررسی خواهد کرد.


1 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی