مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتال در مقایسه با دیگر روش ها

  چهارشنبه، 18 اسفند 1400 ID  کد خبر 195873
مزایا و معایب ایمپلنت دیجیتال در مقایسه با دیگر روش ها
ساعدنیوز : امروزه، بسیاری از دندان‌پزشکان، ایمپلنت دندان را به‌عنوان بخشی از خدمات و درمان‌های خود انجام می‌دهند. ایمپلنت دندان به‌دلیل مزایای طولانی‌مدت آن، به‌عنوان راه‌حل طلایی برای جایگزینی دندان شناخته‌می‌شود. وقتی بیماران می‌خواهند جاهای خالی را در لبخندشان پر‌کنند، فکرکردن به هزینه‌ ایمپلنت دندان، باعث منصرف شدنشان می‌شود.

امروزه، بسیاری از دندان پزشکان، ایمپلنت دندان را به عنوان بخشی از خدمات و درمان های خود انجام می دهند. ایمپلنت دندان به دلیل مزایای طولانی مدت آن، به عنوان راه حل طلایی برای جایگزینی دندان شناخته می شود. وقتی بیماران می خواهند جاهای خالی را در لبخندشان پر کنند، فکرکردن به هزینه ایمپلنت دندان، باعث منصرف شدنشان می شود. معمولاً تصورمی شود که هزینه های دندان پزشکی بالا است.

امروزه، ایمپلنت دیجیتالی دندان، امکان جایگذاری دقیق ایمپلنت را فراهم کرده است. نگاهی می اندازیم به ایمپلنت دیجیتالی دندان.

ایمپلنت دیجیتالی دندان چیست؟

ایمپلنت دندان توسط متخصص ایمپلنت بسیار ماهر و باتجربه، قرارداده می شود تا حتماً در محل مناسب و ایمن جایگذاری شود. باید توجه داشت که همه دندانپزشکان، خدمات ایمپلنت دندان را ارائه نمی دهند. همچنین به خاطر اینکه دقت در کاشت و ایمپلنت دندان از اهمیت بالایی برخوردار است؛ باید به دنبال متخصصی گشت که اکثر مراجعه کنندگان از ارائه خدمات وی ابراز خرسندی و خشنودی داشته باشند. اینگونه ضریب خطا و مشکل در خدمات ایمپلنتی که می خواهید دریافت کنید، کاهش پیدا میکند. باوجوداینکه کاشت دندان در 98% موارد موفقیت آمیز بوده است، اما احتمال جایگذاری غلط آن نیز وجود دارد. این مورد نهایتاً منجربه مشکلاتی خواهدشد که نباید اتفاق بیفتند.

اما در ایمپلنت دیجیتالی دندان، تکنولوژی دیجیتال نقش تعیین کننده ای دارد. بااستفاده از تکنولوژی ایمپلنت کامپیوتری، بسیاری از عوامل خطر مربوط به جایگذاری و نصب ایمپلنت حذف شده اند. همانطور که ممکن است تصور کنید، تکنولوژی به کارگرفته شده در ایمپلنت دیجیتال، باعث جایگذاری صحیح و مادام العمر دندان مصنوعی می شود؛ پس هزینه کردن برای ایمپلنت دیجیتال دندان، کار عاقلانه ای است.

مزایای هزینه کردن برای ایمپلنت دیجیتال دندان

تصویر

یکی از مزایای ایمپلنت دیجیتالی دندان نسبت به سایر روش های جایگذاری، این است که کارهای دقیقی برای نصب ایمپلنت، انجام خواهدشد. درنتیجه، این نوع ایمپلنت را می توان در موارد پیچیده ای که امکان ایمپلنت ساده وجودندارد، استفاده کرد. مزایای دیگر ایمپلنت دیجیتالی دندان عبارتند از:

دوره ی نقاهت کوتاه تر

قبلاً وقتی صحبت از هزینه ایمپلنت دندان می شد، شامل هزینه های خود جراحی ایمپلنت و دوران نقاهت بود. معمولاً برای جایگذاری ایمپلنت در استخوان فک، لثه بریده می شد؛ پس از جایگذاری ایمپلنت، لثه بخیه می شد تا در مدتی که پایه ی تیتانیومی ایمپلنت با استخوان جوش می خورد، این بخیه ها نیز خوب شود. بهبود کامل، معمولاً تا زمان مناسب برای قراردادن تاج، طول می کشید.

این جراحی کم تهاجمی تر است.

در ایمپلنت دیجیتالی دندان، سیستم کامپیوتری از روش جراحی سوراخ کلیدی (Keyhole) استفاده می کند. در این روش مدرن، فقط سوراخ کوچکی، از لثه تا استخوان فک، ایجادمی شود. در ایمپلنت دیجیتال دندان، نیازی به برش لثه برای دیدن استخوان نیست. جراحی جزئی است و به این معناست که در اکثر موارد نیازی به بخیه نیست و دوران نقاهت خیلی کوتاه تر است. چون جراحی پیچیده ای لازم ندارد، درنتیجه خطری هم به همراه نخواهدداشت.

علاوه براین، روشی که باکمک کامپیوتر انجام شود به این معناست که سوراخ ایمپلنت دقیق است و ایمپلنت به خوبی درون آن قرارخواهدگرفت؛ این امر نهایتاً یعنی اینکه احتمال تکان خوردن ایمپلنت در فاز حساس جوش خوردن به استخوان (استئواینتگریشن) خیلی کم یا در حد صفر است و این باعث می شود کل پروسه بی خطر شود.

مادام العمر ماندگار خواهد بود.

وقتی از روش های دیگری برای بازسازی، مانند دندان مصنوعی (دنچر) و بریج، استفاده می کنید، بعد از مدت زمان مشخصی باید آن ها را تعویض کنید. اما ایمپلنت دندان، در صورتی که از آن به خوبی مراقبت شود، می تواند مادام العمر باقی بماند. درنتیجه ایمپلنت دندان یک هزینه ی یکباره و مناسب و در توان افراد است.

معایب ایمپلنت دیجیتالی دندان

ممکن است نیازمند جراحی بیشتر باشد.

ایمپلنت دیجیتالی دندان، ممکن است در مواردی، پیش از عمل، نیازمند کارهای دندانی زمینه ای باشد. اگر استخوان فک شما قدرت کافی برای نگه داری ایمپلنت تیتانیومی را نداشته باشد، ممکن است برای افزایش تراکم استخوان، نیازمند گرافت استخوان یا لیفت سینوس باشید.

دوره ی نقاهت طولانی

ایمپلنت دندان، چندین ماه مراجعه، تصاویر اشعه ی ایکس، قالب گیری و نقاهت نیازدارد. این پروسه در سه مرحله انجام می شود و بین هر مرحله چند ماه استراحت لازم دارد.

احتمال عفونت وجود دارد.

درصورتی که ایمپلنت شل شود یا به بهداشت محل ایمپلنت توجهی نشود، احتمال عفونت کمی که بانام پری ایمپلنت (پری ایمپلنتایتیس) شناخته می شود، وجوددارد. ایمپلنت دندان در استخوان فک بالا، گاهی ممکن است، درصورتی که ایمپلنت به سمت سینوس ماگزیلاری برود، باعث عفونت سینوس یا سینوزیت شود.

معمولاً تحت پوشش بیمه نیست.

بیمه ی خصوصی معمولاً در موارد کمی ایمپلنت دندان را پوشش می دهد و بیمه ی دولتی نیز معمولاً ایمپلنت دندان را پوشش نمی دهد و درنتیجه فرد باید کل هزینه را خودش بپردازد.

مزایا و معایب جایگزین های ایمپلنت دندان

دندان مصنوعی (دنچر)

تصویر

مزایا: دندان مصنوعی (دنچر) قابلیت جایگزینی برای دندان های ازدست رفته را دارد و امروزه نسبت به قبل بهتر شده است. امروزه دندان های مصنوعی (دنچر)، از رزین اکریلیک ساخته می شود که باعث بهتر شدن و ماندگارتر شدن آن ها نسبت به دندان مصنوعی های (دنچرهای) پلاستیکی سابق شده است.

معایب: دندان مصنوعی (دنچر) با ایمپلنت دیجیتالی دندان، قابل مقایسه نیست؛ آن ها راحت نیستند، بینشان غذا گیرمی کند و باعث افزایش احتمال عفونت دهان خواهدشد. علاوه براین، دندان مصنوعی (دنچر) ابزار خاصی، مانند چسب برای نگه داری آن ها و مواد خاص برای تمیزکردن، لازم دارد. درآخر اینکه، دندان مصنوعی (دنچر) استخوان دهانتان را حفظ نمی کند و تحلیل استخوان را افزایش می دهد. در افرادی که دندان مصنوعی (دنچر) تکه ای دارند، دندان های موجود دچار فرسایش خواهدشد.

تاج ثابت و بریج

تصویر

مزایا: بریج دندان، روشی دائمی تر نسبت به دندان مصنوعی (دنچر)، برای جایگزینی دندان است. این روش به این دلیل بریج نامیده می شود که بریج یعنی پل و این روش هم بین دندان ها پل می زند. بریج به دندان موجود یا ایمپلنت، می چسبد. سپس روی آن تاج قرارداده می شود. این روش برای حفظ ظاهر طبیعی دهان در موارد از دست رفتن یک یا چند دندان، مؤثر است.

معایب: بریج برای حمایت از خود روی دندان های موجود قرارمی گیرد؛ اگر دندان های زیادی را از دست داده اید یا دندان هایتان به اندازه ی کافی سالم نیستند تا از بریج حمایت کنند، این مورد، مشکل ساز خواهدبود. علاوه براین، برای نصب بریج، دندان پزشک باید دندانتان را بتراشد تا بتواند دندان مصنوعی را قراردهد. پس بریج باعث آسیب به دندان شما خواهدشد.

دندان مصنوعی با پایه ی ایمپلنت

مزایا: مزیت اوردنچر این است که ثبات بالایی دارد و از تحلیل استخوان جلوگیری می کند. مانند گذشته که برای استفاده از دندان مصنوعی فرد باید از چسب مخصوص استفاده می کرد نیست و مخصوصاً برای فک پایین، نیازی به چسب ندارد.

معایب: باید پس از مدتی تعویض شود، که کار ساده ای است. چون متحرک هستند، شب ها باید از دهان خارج شده و تمیز شود.

ایمپلنت معمولی

مزایا: ایمپلنت معمولی نسبت به ایمپلنت دیجیتال، مزایای مشابهی دارد، اما ایمپلنت معمولی ارزان تر است.

معایب: ایمپلنت معمولی دردناک تر بوده و دوران نقاهت آن طولانی تر است. ازآنجایی که جراح امکاناتی ندارد که او را راهنمای کند، جراحی ایمپلنت معمولی طولانی تر است.

آیا ایمپلنت دیجیتالی دندان برای شما گزینه ی مناسبی است؟

با ایمپلنت دیجیتال، نسبت به قبل، افراد بیشتری می توانند از ایمپلنت استفاده کنند. حتی اگر قبلاً به شما گفته شده که نمی توانید از ایمپلنت استفاده کنید، تکنولوژی دیجیتال باعث تغییر این امر شده است. از متخصص ایمپلنت مشاوره بگیرید تا مطلع شوید که آیا این روش درمان گزینه ی مناسبی برای شما هست یا خیر.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
حضور بدون تشریفات پسر رهبر معظم انقلاب در جلسه اولیاء و مربیان مدرسه فرزندشان+عکس (216 نظر) (عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) تعجب نگهبانان کره‌ای از زیرشلواری و زیرپیراهنی ناطق نوری! / آقا فرمودند: من فکر کردم اگر بیست روز شما این جا بمانید به کجا می‌رسید (5 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی در نوشتن مشق پسرش به طور برعکس برای رد گم کُنی و متوجه نشدن معلمش حماسه آفرید+ویدیو/ مامانا ایده بگیرین 😂 (4 نظر) رونمایی از ورژن دخترانه حامد آهنگی: خانمها آقایون اینم سحر دختر نازم!😂+فیلم (3 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) خلاقیت منحصربفرد کارگر بلوچی در اختراع تراکتور با قدرت حمل 200 کیلو آجر+ویدئو/ با پراید وانت معاوضه میشه😂 (1 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) آوازخوانی زیبا و بی‌نظیر علی طولابی برای ژاله صامتی/ با صدای بهشتیش ترکوند!+ویدیو (1 نظر) خلاقیت خنده دار اوستای بنا در ساختن خانه با ستونی که به زمین وصل نیست+ویدیو/ مغز نیست که از هر رگش یه هنر میریزه😂 (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) چادر نماز گل گلی بهاره رهنما که با سر کردن آن روز دختر را اینگونه تبریک گفت+عکس/ چقدر این پوشش بهش میاد
دیگران می‌خوانند   
اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو نوه های ناز و زیبای زری خوشکام از دخترش لیلا حاتمی، بانوی اصیل و باکلاس سینمای ایران+عکس فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 رونالدو و جورجینا در ساحل دریای‌سرخ+ عکس تغییرچهره زمین تا آسمون برادر ناتنی جومونگ بعد 18 سال در جشن تولد دخترش+عکس اقدام تحسین برانگیز شهرداری شیراز در زیباسازی شهر با درختان خشکیده/ هنر یعنی این! +عکس آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع عکس دیده نشده از بازیگر فیلم مست عشق با روسری/ هانده ارچل مسلمان شد؟ سحر قریشی هم به سندرم محمدرضا گلزار مبتلا شد!+فیلم نگاهی به باغ تالار عروسی خاص و هوش پران شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران جذابیت خاص پیراهن دنباله دار آیشواریا، بازیگر محبوب هندی در جشنواره کن/ چه گرد و خاکی هم به پا کرده😍 نگاهی به اولین روز مادر شدن زری خوشکام و خوشحالیش از به دنیا آمدن لیلا حاتمی+عکس/ روحش شاد لباس عروس خاص و دنباله دار شیدا خلیق و دسته گل ساده ولی با کلاسش / به به چه عروسی آخرین دورهمی 4 نفره خانواده نسرین مقانلو قبل از فوت پسرش در رستوران به صرف شام+عکس/ و قابی که توسط خانم بازیگر ثبت شد برخورد متواضعانه و جالب مجید واشقانی با یک دختر بچه که کیک خودش رو به آقای بازیگر داد+ویدیو/ ماشین لاکچری آقازاده هفت سر اژدها رو دیدین؟ نگاهی به مراسم عروسی زری خوشکام و علی حاتمی، پدر و مادر هنرمند لیلا حاتمی+عکس/ روح هر دوشون شاد و یادشون گرامی صبحانه ساده و بدون تجملات آیت الله هاشمی رفسنجانی روی میزناهار خوری همراه با مادر و پسرانشان+ عکس/ فقط چای و سنگگ طعنه خنده دار نیما شعبان‌نژاد به عکاسان در یک مراسم برای ژست گرفتن کنار هدیه بازوند+ویدئو/ مگه زن و شوهری اومدیم شباهت باورنکردنی و جالب نرگس محمدی به برادر چشم رنگیش در این سلفی دلنشین خواهر برادری+عکس سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری حضور رهبر معظم انقلاب در آرامگاه سعدی در شیراز+ویدیو/ رهبری فرهنگ دوست و علاقمند به شعر علت نیامدن شهاب حسینی در اکران مست عشق چه بود+ویدئو ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش! (عکس) تصاویری از ظاهر امروزی دختران مهران مدیری و فاطمه گودرزی در سریال دردسرهای والدین / چقدر بزرگ شدن ... دو وزنه‌بردار ایرانی با هم ازدواج کردند +‌ عکس تواضع و فروتنی حسن یزدانی قهرمان کشتی در حضور رئیس جمهور + عکس اولین عکسی که مهران غفوریان با دخترش هانا گرفت / تصویر جالب اولین روز بابا شدن آقای بازیگر (عکس) بازیگر «آمنهوتپ سوم» سریال یوسف پیامبر بعد 20 سال در کنار جمشید هاشم پور (فیلم) رفتار جالب جواد عزتی با کوچکترین دختر طرفدارش / محبوب و مردمی مثل جواد عزتی پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند فیلم لحظه شروع سیلاب در بلوار نماز مشهد را ببینید /آب، این‌گونه سیل شد نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش عکس‌های «یانگوم» در کنار پدر و مادر واقعی‌اش به مناسبت «روز والدین» آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی
زری خوشکام، مادر لیلا حاتمی درگذشت + عکس و جزئیات مراسم خاکسپاری
سرنوشت خانم دکتر تبریزی که دستور قتل شوهرش را داد
ماجرای بازگشت از تبریز در برف برای رسیدن به نوروز
آرزوی دست‌نیافتنی هوتن شکیبا، کاراکتر حبیب در لیسانسه ها درباره بازی در یک نقش!
پیشنهاد به رئیسی برای برکناری دسته‌ جمعی 10 مدیر یک استان
سلیمی‌نمین، فعال اصولگرا: رهبری مخالف حذف اصلاح‌طلبان از انتخابات بودند، اما برخی جریانات اصولگرا بر این خواسته اصرار کردند
نقشه زن جوان برای سرقت بی ام دبلیوی خواستگار 60 ساله اش
آماده‌باش و هشدار مدیریت بحران برای بارندگی‌های شدید در 7 استان
مردی که 26 سال پیش گم شده بود در زیرزمین همسایه پیدا شد! + فیلم / قربانی فحشا ...
ایرانی ربوده شده توسط امریکایی ها در عراق به حبس ابد محکوم شد! + فیلم
پشت پا زدن به حقوق 10 هزار یورویی ؛ دکتر طناز بحری از آمستردام تا زابل + فیلم
کشف عجیب‌ترین پرترۀ «ناپلئون» با قدمت 200 سال روی یک در چوبی+ تصاویر