دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ناگفته‌های عجیب از درآمد پزشکان عمومی 

شنبه، 12 خرداد 1403
کد خبر: 390851
ساعدنیوز: مقام سابق نظام پزشکی معتقد است برخلاف تصور عمومی درآمد حاصل از ویزیت بیماران حتی کفاف اجاره مطب پزشکان را نمی‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، «ایرانی نیستی اگر بعد از رفتن به مطب یک پزشک با شمارش تعداد بیماران درآمد پزشک را حساب نکنی.» زمانی این جمله طنز خیلی فراگیر بود و می‌گفتند هر ایرانی حتما در طول عمرش حداقل یکبار پس از ماندن در صف بیماران در مطب پزشکان تعداد بیماران را در مبلغ ویزیت ضرب کرده است.

مقام سابق نظام پزشکی: درآمد پزشکان عمومی کفاف هزینه مطب را نمی‌دهد

اما شاید جالب باشد که بدانید درآمد پزشکان از معاینه بیماران (به هرچه تعداد که باشد) حتی کفاف هزینه‌های مطب را نمی‌دهد؛ این موضوع را حسین کرمانپور، مدیرکل پیشین روابط عمومی سازمان نظام پزشکی می‌گوید.

معاینه بیمار برای هیچ پزشکی درآمدزا نیست

کرمانپور در این گفتگو تاکید می‌کند نه تنها پزشکان عمومی بلکه برای تمامی پزشکان متخصص (البته به غیر از چند تخصص خاص) صرف معاینه بیمار نمی‌تواند درآمدزا باشد و نهایت هزینه‌های مطب تامین می‌شود و تنها پزشکانی در این حوزه به درآمدزایی می‌رسند که کار‌هایی جدا از صرف معاینه انجام دهند.

بازار پزشکی عمومی مشوش و غیردرآمدزا است

وی علت استقبال پزشکان عمومی از رشته‌های زیبایی را کمبود درآمد دانست و افزود: یک پزشک عمومی پس از هفت سال درس خواندن وقتی بازار کار می‌شود متوجه می‌شود که تمام تصوراتش اشتباه بوده و حرفه او بازاری مشوش و غیردرآمد زا دارد.

پزشک عمومی کمترین درآمد را در جامعه دارد

مقام سابق نظام پزشکی ادامه داد: شرایط کشور به گونه‌ای رقم خورده که پزشک عمومی کمترین درآمد را در جامعه دارد و به همین خاطر پزشکان عمومی به سراغ علمی‌ترین رشته‌ای که می‌تواند برای آن‌ها درآمدزایی کند می‌روند چرا که بازار پزشکی زیبایی همچنان اشباع نشده و مانند دیگر تخصص ها، دچار دخالت ظالمانه تعرفه‌ای نشده است.

کرمانپور ادامه داد: دخالت‌های کلان سیستم‌های بیمه گری در حوزه زیبایی بسیار کمتر از دیگر تخصص‌ها است.

هزاران مطب پزشک عمومی بسته شدند

مقام سابق نظام پزشکی عنوان کرد: یک پزشک نهایت می‌تواند 60 بیمار را در طول روز معاینه کند، اگر برای هر ویزیت بیمار، یک دلار بگیرد مجموع این رقم به هیچ وجه حتی کفاف پول اجاره مطب و حقوق منشی و. را نمی‌دهد به همین خاطر در سال‌های اخیر هزاران مطب پزشک عمومی بسته شدند.

افزایش سه برابری تعرفه ویزیت پزشکی در سالهای اخیر

براساس این گزارش، تعرفه ویزیت پزشکان عمومی در بیمارستان‌های خصوصی، 126 هزار تومان، پزشک متخصص 189 هزار تومان، پزشکان فوق تخصص و فلوشیپ 241 هزار تومان اعلام شده است.

ویزیت یک پزشک عمومی در سال 1400، 44هزار تومان بوده و اکنون به 126 هزار تومان رسیده و افزایش حدود سه برابری طی دو تا سه سال گذشته داشته است.


3 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
آینه کنسول قهوه ای رنگ و شومینه اُریب، گوشه ای از سبک چیدمان و طراحی خانه لوکسِ سالار عقیلی+ عکس/ علاقه همسر آقای خواننده به حیوان خانگی مشهوده
خلاقیت خنده دار اوستای آشپز برای فرار از گرمای اجاق گاز با نصب پنکه به کمرش حماسه آفرید + ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂
ویدیو/ سوال عجیب مهران مدیری از حمید لولایی در کلاس دومِ دبیرستانِ سوم/ خنده‌های زیرپوستی رضا عطاران در برنامۀ "ساعت خوش"
گشت و گذاری در خانه مجلل و رویایی رضا صادقی، خواننده مشکی پوش و محبوب ایرانی +عکس/ سلیقه بی نظیر همسر آلمانی آقای خواننده در چیدمان و انتخاب دکوری👌
سنگ تمام مجری خوش تیپ برای سالگرد ازدواجشان+عکس/ از کادوی آنچنانی تا لوکیشن منحصربفرد مراسمشان😍
نگاهی به کیک تولد با تم حیواناتِ ساتین پسر نازِ شیلا خداداد+عکس/ لوکیشن مراسم خونه پر زرق و برق و لاکچری شونه😍
اولین عکس از فیلم جدید رامبد جوان با گریم فوق‌العاده خنده دار محسن تنابنده و نوید محمدزاده / فقط فوکول و پشت موهاشون😁
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ویراستاری تخصصی مقاله