دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

ناگفته‌های زندگی خصوصی رهبر انقلاب / از لباس پوشیدن تا خرید میوه و غذای مراسم ازدواج فرزندان 

دوشنبه، 04 دی 1402
کد خبر: 368217
ساعد نیوز: رئیس فرهنگستان علوم پزشکی گفت:من در ازدواج یکایک فرزندان رهبر معظم انقلاب بودم. هر مراسمی رهبر معظم انقلاب داشته باشند بیش از یک نوع غذا وجود ندارد؛ یعنی تنوع نیست؛ چه عزا باشد چه عروسی./منبع: همشهری آنلاین

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعد نیوز به نقل از همشهری، علیرضا مرندی،رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در برنامه «سلام تهران» شبکه 5 سیما به ساده زیستی رهبر انقلاب اشاراتی داشتند:

وی با توجه به ارتباط خود با رهبر معظم انقلاب، گفت: در آن زمان وزیر بهداری بودم و ایشان رئیس‌جمهور بودند؛ بنابراین این توفیق را داشتم که در خدمت ایشان باشم.

مرندی متذکر شد: گاهی بعد از جلسات دولت دونفره قدم می‌زدیم، من از فداکاری‌های همسرم در دوران زندگی می‌گفتم که اگر توفیق در زندگی یا تحصیل داشتم از او بوده است. رهبر معظم انقلاب نیز از همسرشان می‌گفتند که در زمان زندان و تبعید ایشان با چه سختی‌ها، با وضع مادی نامطلوب و شرایط سخت چطور زندگی را یک‌تنه اداره می‌کرده است.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی ادامه داد: مشخص بود که ایشان به زنان و بنیاد خانواده اعتقاد دارند. پس از آن تدریجاً پزشک کودکانشان شدم و توفیق تردد درون منزل و ارتباط خانوادگی با ایشان را داشتم. از جانب من به سمت ایشان همیشه عشق است و ایشان نیز خیلی محبت دارند.

وی درباره میزان توجه رهبر معظم انقلاب به مسائل پزشکی و رعایت پروتکل‌ها، اظهار داشت: سال 1359 معاون درمان وزارت خانه بودم که یک سکته قلبی کردم و از همان موقع مشکل پیدا کردم.

مرندی گفت: رهبر معظم انقلاب من را دعا می‌کنند و همیشه نگران من بوده و سؤال می‌کنند و برای اینکه زیاد کار نکرده و کارم را محدود کنم به پزشکان من و خودم توصیه می‌کنند. از جانب ایشان بزرگواری زیادی وجود دارد.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی افزود: در مراسمی که به‌ تازگی داشتند ما از ایشان خواهش کردیم که به استفاده از ماسک و کم کردن تعداد افراد در سالن توجه کنند. در این موارد ایشان بسیار رعایت می‌کنند و هرچه که گروه پزشکی می‌گویند توجه می‌کنند؛ البته این ویژگی را دارند که باید برایشان تبیین کنیم و وقتی دلیلش برایشان مشخص می‌شود به‌ طور کامل اجرا می‌کنند .

وی با اشاره به ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب در زندگی شخصی خود، بیان کرد: از آنجایی‌که با خانواده‌شان در ارتباط بودم می‌دانم که همسرشان خارق‌العاده بوده و تمامی اعضای خانواده ساده‌زیست هستند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی اضافه کرد: خود ایشان در زندگی، تغذیه و غیره تلاش می‌کنند مانند پایین‌ترین طبقات زندگی کنند. مثلاً وقتی به ایشان توصیه می‌کنیم که میوه خوردن برای بدنتان لازم است، جواب منفی نمی‌دهند اما وقتی می‌خواهند میوه را خریداری کنند سؤال می‌کنند که ارزان‌ترین میوه کدام است و ارزان‌ترین مواد غذایی چه چیزی است. همیشه دلشان می‌خواهد با سختی طبقات پایین آشنا باشند؛ این ویژگی کمتر بین مسئولین و افراد پیدا می‌شود.

مرندی با بیان مثالی از لباس پوشیدن رهبر معظم انقلاب، گفت: لباس‌های ایشان را همیشه تمیز می‌بینیم اما گاهی دیده می‌شود که سوراخ‌هایش دوخته شده است؛ البته ممکن است این مورد در تلویزیون دیده نشود.

وی افزود: یک‌بار به سفر کربلا رفته بودم و عبایی برای ایشان آورم. پس از چند روز به من گفتند آیا می‌شود این عبا را داده و به‌ جای آن سه عبای دیگر بدوزم؛ البته آن عبا نیز ویژگی خاصی نداشت اما مقداری قیمتش از متوسط بیشتر بود. ایشان حاضر نبودند از آن استفاده کنند و من طبیعتاً حرفی نداشتم. هرگونه که فکر کنیم ایشان بهترین الگو برای یکایک ما مردم هستند.

مرندی با اشاره به تبعیت مردم از رهبری علی‌رغم مشکلات فعلی، مطرح کرد: عامه مردم هم‌زمان امام خمینی و هم در زمان فعلی از رهبری تبعیت می‌کنند و به همین دلیل جمهوری اسلامی این‌گونه شده است؛هم به خاطر رهبری و هم به خاطر مردم.


4 پسندیدم 15 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 10 تیر
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
6 ماه پیش

جانم به فدای رهبر عزیزتر از جانم . روزی می خواستند از زندگی بسیار ساده ایشان فیلم تهیه کنند که ایشان فرمودند کسی باور نمی کند . الهی که خداوند روز به روز بر سلامتی و توفیقات ایشان بیفزاید. ایشان ایران را سربلند ، قوی و با تدبیرهایش کشور را از چنگال متجاوزان و خونخواران محافظت کردند .
پاسخ
مهین خالصی
6 ماه پیش

جانم فدائ رهبرمآن خدا طول عمر با عزت به ؤ سلامتئ کامل به ایشون بدهد امین یا رب العآلمین
پاسخ
بازدیدکننده
6 ماه پیش

عشق به حضرت ایت الله خامنه ای عشق به تمام خوبی هاست.
پاسخ
ایرانی اصیل
6 ماه پیش

عشق ما سید علی رهبر ما
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) سنگ تموم خواهر چشم رنگی علیرضا نیکبخت واحدی به مناسبت تولد برادرش
ویراستاری تخصصی مقاله
(فیلم) تمرینات سخت و طاقت فرسای هادی چوپان برای پسرش محمد حافظ / تا پسرشو قهرمان مستر المپیا نکنه بیخیال نمیشه!
مرگبارترین تلاشهای زنان برای زیبا بودن در اوایل قرن 19/ وحشتناکترین ملاک زیبایی در میان زنان غرب+ عکس
هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
گشت و گذار کوچه به کوچه پورتو با همسر علی علیپور / استایل مونوکروم زهرا بانو هوش از سر مردم پورتو برد 😍
هندی بازی‌های عموپورنگ تمومی نداره! / عکس دو نفره داریوش فرضیایی با لباس هندی و امیرمحمد متقیان با کت و شلوار شیک و لاکچری
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی