نحوه انتقال چت های واتس آپ از اندرویید به آیفون

  سه شنبه، 28 مرداد 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه انتقال چت های واتس آپ از اندرویید به آیفون
اگر قصد دارید که بنا به هر دلیلی لیست مکالمات یا چت‌های خود در اپلیکیشن واتس‌آپ را از آیفون به دستگاه اندرویدی و یا از یک دستگاه اندرویدی به آیفون منتقل کنید، توصیه می‌کنیم که حتما این مقاله آموزشی را مطالعه نمایید

با برقراری ارتباط بسیاری از طریق این پیام رسان ، تهیه نسخه پشتیبان از چتهای WhatsApp به یک ضرورت تبدیل شده است. تهیه نسخه پشتیبان از روش های مختلفی به کاربران کمک می کند. این می تواند به شما در بازیابی پیام های حذف شده از WhatsApp کمک کند. اگر فرد به طور تصادفی برنامه Android را حذف کرده است ، می توانید چت ها را بازیابی کنید.

نسخه پشتیبان چت Whatsapp همچنین در هنگام تعویض گوشی های هوشمند مفید است. به راحتی می توانید چت واتس اپ را در تلفن جدید خود بازیابی کنید. نکته این است که فقط وقتی کاربر در حال تعویض از یک تلفن Android به گوشی دیگر است ، کار می کند.

روش اول: انتقال چت ها با قابلیت بکاپ و چت هیستوری واتساپ

در اولین روشی که معرفی می کنیم از قابلیت بکاپ گیری (Backup) و چت هیستوری (Chat History) استفاده خواهیم کرد. فرض را بر این قرار می دهیم که شما می خواهید اطلاعات واتساپ و چت های آن را از گوشی اندرویدی به آیفون منتقل کنید. در نظر داشته باشید که انجام این کار در شرایط عکس یعنی برای انتقال اطلاعات اتساپ از اندروید به آیفون هم قابل استفاده خواهد بود، با این تفاوت که دقیقا همین مراحل باید به ترتیب در آیفون و سپس گوشی اندرویدی انجام شوند. مراحلی که می بایست به منظور انتقال چت و اطلاعات WhastApp از طریق قابلیت بکاپ گیری خود این اپلیکیشن طی شوند به شرح زیر خواهند بود.

تصویر

  • ابتدا در گوشی مبدا که بر فرض یک گوشی اندرویدی است وارد اپلیکیشن واتساپ شوید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت راست و بالای صفحه را انتخاب کنید.
  • گزینه Settings را لمس نمایید.
  • گزینه Chats را انتخاب کنید.
  • گزینه Backup Conversations یا Chat Backup را انتخاب کنید.
  • گزینه سبز رنگ Back Up را بزنید و منتظر باشید تا یک فایل بکاپ از چت های شما گرفته شود.

تصویر

  • دوباره به منوی Settings > Chats برگردید.
  • گزینه Chat History را انتخاب کنید.
  • گزینه Export Chat را انتخاب نمایید.
  • چت هایی که مهم هستند و می خواهید از تاریخچه آن ها بکاپ تهیه شود و انتقال انجام گیرد را مشخص کنید.
  • گزینه ایمیل را انتخاب نمایید.
  • آدرس ایمیل اپل آیدی یا هر ایمیلی که قرار است در گوشی مقصد فعال شود را وارد کنید تا هیستوری چت ها به آن ایمیل ارسال شود.

حالا نوبت به این رسیده که هیستوری چت ها و بکاپ واتساپ را در گوشی مقصد که فرضا آیفون در نظر گرفته شده ریستور کنید. برای انجام این کار به شرح زیر عمل نمایید.

  • اپل ایدی یا ایمیلی که هیستوری واتساپ در مرحله قبل برای آن ارسال شده بود را در آیفون یا گوشی مقصد فعال کنید.
  • برنامه واتس آپ را روی گوشی نصب نمایید.
  • واتس اپ را اجرا و با همان شماره موبایلی که در گوشی قبلی فعال بود لاگین شوید.
  • در پنجره پاپ آپی که نمایان شده، گزینه Restore را انتخاب کنید.

تصویر

کمی منتظر باشید تا ریستور چت و اطلاعات واتساپ انجام شود. اگر تمام پنجره های گفتگوی اکانت بازیابی نشدند به ایمیل خود بروید و فایل هیستوری که برای ایمیلتان ارسال کرده بودید را انتخاب کنید و آن را از طریق واتساپ اجرا نمایید. بدین ترتیب انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید یا بالعکس با استفاده از قابلیت چت هیستوری و بکاپ واتساپ انجام می گیرد.

روش دوم: انتقال اطلاعات از طریق برنامه Dr. Fone

یک روش خیلی ساده دیگر هم برای انتقال چت و اطلاعات از آیفون به اندروید و بالعکس وجود دارد. در این روش از یک نرم افزار واسط تحت عنوان Dr. Fone استفاده می شود.مراحلی که باید در این روش طی شوند به شرح زیر هستند و به مراتب ساده تر از روش قبل خواهند بود:

تصویر

  • با یک جستجوی ساده در اینترنت برنامه Dr. Fone را دانلود و بر روی کامپیوترتان نصب کنید.
  • برنامه را اجرا و گزینه Restore Social Apps را از بین گزینه های موجود انتخاب کنید.
  • برنامه واتساپ را از منوی سمت چپ انتخاب کرده و روی گزینه Transfer WhatsApp Messages کلیک نمایید.

تصویر

  • هر دو گوشی مبدا و مقصد را با کابل رابط مناسب به کامپیوتر متصل کنید و کمی منتظر باشید تا هر دوی آن ها توسط برنامه Dr.Fone شناسایی شوند.

نکته: در این مرحله درست مثل عکس فوق یک گوشی در سمت راست (زیر عبارت Destination) و یک گوشی در سمت چپ (زیر عبارت Source) قرار می گیرد. با کلیک روی گزینه Flip می توانید گوشی های مقصد و مبدا را جابجا کنید. دقت داشته باشید گوشی مبدا شما باید در سمت چپ و زیر عبارت Source قرار گیرد و گوشی مقصد شما در سمت راست و زیر عبارت Destination قرار خواهد گرفت.

در نهایت روی گزینه Transfer کلیک کنید.

کمی منتظر باشید تا انتقال اطلاعات واتس آپ از آیفون به اندروید یا بالعکس انجام شود. در نظر داشته باشید هر چقدر حجم اطلاعات و چت های اکانت شما بیشتر باشد، زمان بیشتری هم برای انتقال اطلاعات لازم خواهد بود. بنابراین صبور باشید و اجازه دهید تا برنامه Dr.Fone مراحل مورد نیاز را انجام دهد. بعد از تکمیل پروسه انتقال با یک پیغام رو به رو می شوید که از موفقیت آمیز بودن پروسه خبر می دهد. حالا می توانید برنامه واتساپ گوشی جدید خود را با چت و اطلاعات قدیمی گوشی قبلی مورد استفاده قرار دهید

استفاده از ایمیل

برای انتقال لیست مکالمات اپلیکیشن واتس اپ از طریق ایمیل بین دستگاه های مختلف، مراحل زیر رو طی کنید:

  • در گوشی اندرویدی یا آیفون خودتون (دستگاه مبدا) به بخش "تنظیمات یا همان Settings" برید.
  • حال گزینه Chat Settings رو انتخاب کنید.
  • در مرحله بعدی نوبت اون رسیده که روی گزینه Email Chat کلیک کنید.
  • و حالا می بایست لیستی از مکالمات خودتون در اپلیکیشن واتس اپ رو انتخاب کنید که قصد ارسال اون ها به ایمیل مورد نظرتان رو دارید.

* نکته: در این مرحله اگه حجم ایمیل برای انتقال فایل های تصویری و مدیا زیاد باشه، پیامی با مضمون ” Attaching Media will generate a larger email message” برای شما نشون داده میشه.

  • شما می تونید بر اساس نیازهای خودتون، انتخاب کنید که آیا تمایلی دارید که فایل های تصویری و مدیا هم در ایمیل مورد نظرتون ارسال بشن یا خیر
  • اگه قصد این کار رو دارید، در این مرحله گزینه Attach Media رو انتخاب و در غیر این صورت گزینه Without Media رو انتخاب کنید تا فایل های تصویری ضمیمه ایمیل مورد نظر نشن.
  • سپس آدرس ایمیل مقصد خودتون رو در قسمت گزینه To وارد و نهایتا گزینه ارسال رو لمس کنید.
  • شما هم اکنون می تونید به ایمیل خودتون در دستگاه جدید وارد بشید و برای این کار تنها کافیه تا اپلیکیشن واتس اپ رو اجرا کرده و با آدرس ایمیلی که تاریخچه مکالمات واتس اپ رو برای اون ارسال کرده بودید، لاگین (Log in) کنید.

تصویر

استفاده از قابلیت بک آپ (Backup)

برای انتقال لیست مکالمات اپلیکیشن واتس اپ با استفاده از قابلیت بک آپ بین دستگاه های مختلف، مراحل زیر رو طی کنید:

  • در گام اول از محتوا و مکالمات برنامه واتس اپ خودتون یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.
  • در مرحله بعدی برنامه واتس اپ رو از دستگاه مبدا و قدیمی خودتون حذف (Uninstall) کنید.

* نکته: برای تهیه نسخه پشتیبان تنها کافیست تا وارد بخش تنظیمات یا Settings برنامه واتس اپ شده، گزینه Chat Settings و سپس Email Chat رو انتخاب کنید.

  • حال نوبت اون رسیده تا در گوشی جدید خودتون برنامه واتس اپ رو اجرا کرده و با استفاده از همون سیم کارت قبلی، در گوشی جدید خود رجیستر کنید.
  • پس از انجام رجیستر با شماره قبلی خودتون، پنجره پاپ آپی به نمایش در میاد و تنها نیاز هست تا شما گزینه Restore رو انتخاب کنید تا محتوای فایل بک اپ، در دستگاه جدید و حساب کاربری واتس اپ شما بازیابی بشه.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (172 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (39 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (35 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (26 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (24 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (21 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (18 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (13 نظر)
تیتر امروز   
خودکشی دردناک و همزمان 2 خواهر در تهران 13 و 14 ساله در تهران !
نوجوان مرندی مدال طلای جهان را دشت کرد
فال ابجد روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر یکشنبه 31 تیر 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه یکشنبه 31 تیر 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 31 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 31 تیر 1403
ناگفته های پدر داماد رهبر انقلاب: تنها دارایی رهبری یک خانه در پایین شهر تهران است
درباره یک اتفاق زشت در حاشیه نماز جمعه تهران!
کشف گور‌های مدور کودکان
نصب تلویزیون بالای شومینه؛ نکاتی که باید رعایت کنید
روایت جالب و شنیدنی همسر رهبر انقلاب از خانم معلم منحصر به فرد غیرچادری تا ازدواجشان/ مصاحبه‌ای که در یک مجله انگلیسی چاپ شد
برادر رهبر معظم انقلاب: ایشان در عروسی من با ماشین فولکس‌شان، شب تا ساعت12 برای آنهایی که جهاز آورده بودند دنبال شام بودند+ عکس
ویدیو/ علت ورشکستگی "آقای همساده" در بازار دیجیتال/ تخصص داشتم، دلار هم زیاد داشتم اما...
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!!