نحوه فعال سازی و استفاده از رمز پویا بانک ملی

  سه شنبه، 02 اردیبهشت 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
نحوه فعال سازی و استفاده از رمز پویا بانک ملی
ارتقای امنیت پرداخت و کاهش مخاطرات ناشی از برداشت های غیر مجاز و سوءاستفاده از کارت های بانکی در تراکنش های اینترنتی بانک ملی خدمات استفاده از رمز پویا را ارائه کرده است که میتوانید در این بخش نحوه استفاده رمز پویا را مطالعه فرمایید.

چنانچه هنوز از رمز ایستا استفاده می نمایید، در اسرع وقت از طریق بانک صادر کننده کارت خود، نسبت به پویاسازی رمز دوم پویا (یکبار مصرف) اقدام بفرمایید. اﻣﺮوزه ﺑﻮاﺳﻄﻪ ﮔﺴﺘﺮش ﺷﯿﻮه ﻫﺎی ﭘﺮداﺧﺖ و رﺷﺪ روﺷﻬﺎی ﺳﻮء اﺳﺘﻔﺎده، ﺑﺎﻻ ﺑﺮدن اﻣﻨﯿﺖ تراکنش های ﺑﺎﻧﮑﯽ ﺑﻪ ﯾﮑﯽ از چالش های اﺻﻠﯽ بانک ها ﺗﺒﺪﯾﻞ ﺷﺪه اﺳﺖ. در اﯾﻦ ﻣﯿﺎن، ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﺑﺎﻻ ﺑﻮدن ﻧﺮخ اﺳﺘﻔﺎده از ﮐﺎرت، ﺑﺼﻮرت ﺣﻀﻮری ﯾﺎ ﻏﯿﺮ ﺣﻀﻮری ﻫﻤﭽﻮن درﮔﺎه ﻫﺎی ﭘﺮداﺧﺖ اﯾﻨﺘﺮﻧﺘﯽ، ﺑﺎﻻ ﺑﺮدن اﻣﻨﯿﺖ اﯾﻦ ﻧﻮع تراکنش ها از اوﻟﻮﯾﺖ ﺑﺴﺰاﺋﯽ ﺑﺮﺧﻮردار ﺷﺪه اﺳﺖ. در همین راستا بانک ملی ایران ﻃﺮح اﺳﺘﻔﺎده از رﻣﺰﻫﺎی ﯾﮑﺒﺎر ﻣﺼﺮف را ﺑﻪ ﻋﻨﻮان ﯾﮑﯽ از اﺑﺰارﻫﺎی ﻣﻔﯿﺪ در دستور کار قرار داد و ﺑﺎ ﺗﻮﺟﻪ ﺑﻪ ﻋﺪم رﻏﺒﺖ ﻣﺸﺘﺮﯾﺎن ﺑﺮای اﺳﺘﻔﺎده از دﺳﺘﮕﺎه ﻣﺠﺰا ﺟﻬﺖ ﺗﻮﻟﯿﺪ رﻣﺰ ﯾﮑﺒﺎر ﻣﺼﺮف، اﺳﺘﻔﺎده از اﭘﻠﯿﮑﯿﺸﻦ ﻫﺎی ﮐﺎرﺑﺮدی ﺑﺮ روی ﮔﻮﺷﯽ ﻫﺎی ﺗﻠﻔﻦ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ، ﯾﮏ ﮔﺰﯾﻨﻪ ﻣﻨﺎﺳﺐ و ﻣﻨﻄﻘﯽ را معرفی نمود.

تصویر

روش اول: فعال سازی نرم افزار رمزبان و ۶۰

شما می توانید با نصب سامانه رمزبان و ۶۰ بر روی گوشی های هوشمند خود و انجام مراحل اولیه ثبت نام خود را انجام دهید و برای فعال سازی نرم افزار ۶۰ باید با یکی از سه روش مراجعه به سامانه بام، مراجعه به دستگاه های کیوسک و یا دستگاه های خودپرداز فعالسازی اولیه را انجام دهید و پس از آن رمز پویا برای شما در هر بار مراجعه به اپلیکیشن ۶۰، تولید خواهد شد.

روش دوم: شماره گیری کد دستوری #۶۰*۷۳۷*

مشتریانی هم که گوشی هوشمند نداشته و یا بدلیل پایین بودن نسخه سیستم عامل گوشی امکان دریافت نرم افزار ۶۰ یا نرم افزار مرزبان بانک ملی را نداشته باشند به راحتی می توانند از طریق کد دستوری #۶۰*۷۳۷* اقدام به دریافت رمز یکبارمصرف نمایند. در این مرحله پس از ثبت نام، کد فعالسازی اولیه با یک پیامک برای شما ارسال می شود که با وارد کردن آن می توانید از این پس با استفاده از روش USSD رمز پویای خود را در حین خریدهای اینترنتی دریافت و در صفحه خرید وارد کنید.

با مراجعه به یکی از دستگاه های خودپرداز و انجام مراحل زیر فرآیند فعال سازی را کامل کنید.

  • انتخاب منوی عملیات رمز
  • انتخاب منوی فعال سازی رمز یک بار مصرف دوم
  • انتخاب گزینه USSD از منوی نوع فعال سازی
  • وارد کردن شماره تلفن همراه
  • تأیید اطلاعات وارد شده
  • دریافت کد فعال سازی
تصویر

نکات مهم در هنگام استفاده از نرم افزار بانک ملی برای دریافت رمز پویا

  • رمز دوم یکبار مصرف تنها به مدت یک سال اعتبار دارد و پس از اتمام این دوره باید مجددا نسبت به فعال سازی رمز پویا بانک ملی اقدام نمایید.
  • این سامانه تنها برای ملی کارت قابل استفاده است و کارت های دیگر مانند بن هدیه و اعتباری قابلیت استفاده در این سامانه را ندارند.
  • برای فعال سازی رمز اول یا دوم یکبار مصرف باید به یکی از روش های بالا اقدام کرده و یک حساب برای خود ایجاد کنید.

در گوشی های هوشمندی که نسخه سیستم عامل آن ها اندروید است، option Developer باید غیر فعال باشد. برای غیر فعال سازی آن مسیر زیر را دنبال کنید:

  • Setting>Developer option
  • تلفن همراه شما نباید root یا jsilbreak باشد.
  • شماره تلفن همراه وارد شده در دستگاه خودپرداز با شماره وارد شده در نرم افزار باید یکسان باشد.
  • تنظیمات نرم افزار شصت بانک ملی

می توانید برخی از قابلیت های سیستم را با استفاده از روش های زیر تنظیم کنید:

  • زمان قفل شدن صفحه می توانید به یکی از مقادیر ،۳۰ ،۶۰ ،۹۰ و ۱۲۰ تغییر دهید.
  • احراز هویت در زمان ورود به برنامه مورد استفاده قرار می گیرد که می توانید آن را به عدد یا الگو تغییر دهید.
  • در زمان ورود به برنامه، پیامکی به تلفن همراه شما ارسال خواهد شود.

مطالب مرتبط

چطور رمز یکبار مصرف بانک بگیریم؟ | در هر بانکی حساب دارید این مطلب را بخوانید


2 دیدگاه
  دیدگاه ها
علیرضا تفضلی
2 سال پیش

بهتر این است که برای گرفتن فیش حقوق باز نشستگان اول این آگهی های لعنتی را بردارید که روی صفحه اگر بیخود میاد و نمی گذاره بفهمه چی می نویسی بعد هم فیش نمیشه گرفت مخصوصن که ما کار با اینترنت و صفحه کلید را کامل باد نیستیم
رامین قاضی مبرسعید
3 سال پیش

بسیار عالی
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (573 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان