نحوه دریافت کارت سوخت خودروی صفر

  یکشنبه، 25 مهر 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
نحوه دریافت کارت سوخت خودروی صفر
فرآیند صدور کارت سوخت ماشین صفر به‌ گونه‌ای طراحی شده که مالک خودرو کمترین نیاز به پیگیری‌های اداری را داشته باشد. با ما همراه باشید تا با مراحل دریافت کارت سوخت خودروی صفر آشنا شوید.

پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر تنها در صورتی امکان پذیر است که شما در سیستم ثبت نام کارت سوخت، درخواست خود را برای دریافت یک کارت سوخت ثبت کرده باشید و اقدامات لازم و قانونی را انجام داده باشید. چنانچه این کار را انجام داده اید و مدت زمان طولانی می گذرد که کارت سوخت هنوز به دستتان نرسیده است، می توانید برای پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر از روش های زیر استفاده کنید. فراموش نکنید که داشتن کارت سوخت برای هر خودروی بنزین سوزی لازم و اجباری است.

گرچه برای تحویل کارت سوخت به خودرو های فرسوده شرایط خاص و قوانین جداگانه ای در نظر گرفته شده است، اما به هر حال هر خودرویی باید از روشی که از طرف ادارات مربوطه اعلام می شود، برای دریافت کارت سوخت خود اقدام کند. پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر با توجه به نو بودن خودرو، کار خیلی سختی نیست و دشواری های چندانی ندارد. در حقیقت همان طور که برای انجام مراحل ترخیص خودرو باید دقیق بوده و مدارک را تهیه کرده باشید، پیگیری کارت سوخت خودرو نیز نیاز به نظم و دنبال کردن ماجرا دارد.

دریافت کارت سوخت خودرو صفر در کوتاه ترین زمان ممکن

وقتی خودروی نو می خریم تا مدت های مشتاق به استفاده از آن هستیم و به همین علت نیاز داریم کارت سوخت خودرو را در اسرع وقت دریافت کنیم.بنزین با وجود اینکه نسبت به سایر کشورها بسیار ارزان محسوب می شود، در قیاس با میانگین سطح درآمد عمومی در ایران گران هم هست و سوخت گیری پشت سر هم با بنزین نرخ آزاد حساب بانکی مالک خودرو را ویران می کند. اما چگونه می توانیم هر چه سریع تر به کارت هوشمند سوخت خودروی صفرکیلومتر خود برسیم؟

صدور کارت سوخت خودرو صفر چه مدت طول می کشد؟

بنا بر اعلام رسمی فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در سال 1400 فرآیند صدور کارت هوشمند سوخت نسبت به سال پیش از آن و دوره اوج پاندمی کووید-19 سرعت بالاتری به خود گرفته و بین 40 تا 60 روز طول می کشد.

کارت سوخت خودرو

کارت سوخت ماشین صفر را چگونه رهگیری کنیم؟

یکی از راحت ترین راه های پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر، مراجعه به سامانه پیگیری وضعیت کارت هوشمند سوخت است که قسمتی از درگاه پلیس +۱۰ می باشد.

گام اول دریافت کارت سوخت ماشین صفر

پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر یا خودرو های نو شماره از طریق دفتر پست امکان پذیر است. تنها کافی است به نزدیک ترین دفتر پست نزدیک به محل زندگی خود مراجعه کنید و با اعلام زمان خرید خودرو و انتقال سند، پیگیر دریافت کارت سوخت خود شوید. با توجه به قوانین و شرایط جدید، افرادی که وسیله نقلیه دارند و یا به تازگی اقدام به خرید کرده اند، باید کارت سوخت وسیله خود را هم دریافت کنند. نحوه پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر دقیقا به همان سادگی است که در چند خط اول شرح دادیم؛ در ادامه اطلاعات تکمیل تری در اختیارتان خواهیم گذاشت.

الف) پیگیری از طریق اینترنت

برای رهگیری کارت هوشمند سوخت خودرو صفرکیلومتر می توانید با مراجعه به سایت www.epolice.ir و وارد کردن اطلاعاتی مانند نوع و شماره پلاک خودرو در بخش پیگیری کارت سوخت، شماره مرسوله پستی تان را ببینید. پس از آن با ورود به سایت شرکت پست که لینک آن به رنگ آبی در همین صفحه قابل مشاهده است (به نشانی مستقیم www.post.ir) و وارد کردن شماره مرسوله پستی از منطقه ای که کارت شما به آنجا ارسال شده اطلاع خواهید یافت.همچنین با وارد کردن شماره VIN خودروی تان در سایت najatracking.post.ir می توانید از وضعیت کارت سوخت خود در پست مطلع شوید.

پیگیری از طریق سامانه پیامکی

امکان پیگیری کارت سوخت خودرو صفر از طریق ارسال کذ VIN خودرو به سامانه پیامکی 1101202040 در قالب V*VINNUMBER هم وجود دارد.

پیگیری از طریق تلفن

اگر چندان با دنیای دیجیتال میانه خوبی ندارید، می توانید برای پیگیری صدور کارت سوخت ماشین صفر کیلومتر خود با پلیس ناجا و شماره تلفن های 81240514 یا 88885347 و جهت پیگیری ارسال کارت با پست جمهوری اسلامی ایران و شماره 84470000 تماس بگیرید.

پیگیری حضوری

آخرین گزینه نیز پیگیری حضوری از دفاتر پلیس+10 است.

گام دوم دریافت کارت سوخت ماشین صفر

در نهایت پس از اینکه از منطقه پستی ای که کارت سوخت تان به آنجا ارسال شده اطلاع حاصل کردید، می توانید با مراجعه به اداره منطقه پستی مذکور و ارائه مدارک شناسایی خودرو از جمله کارت یا شناسنامه مالکیت و سند خودرو به علاوه کارت شناسایی معتبر مالک خودرو، کارت سوخت را از متصدی باجه پستی تحویل بگیرید.هزینه صدور کارت سوخت خودرو صفر نیز در همان باجه پستی توسط متصدی دریافت می شود. همچنین باید بدانید که حضور شخص مالک خودرو برای دریافت سوخت الزامی نیست و ارائه مدارک شناسایی و مالک اصلی خودرو از سوی اشخاص دیگر مانع از تحویل کارت نخواهد شد.

آیا می توان کارت سوخت خودرو صفر را به صورت غیرحضوری دریافت کرد؟

در حال حاضر راه اصلی دریافت کارت سوخت خودرو صفر مراجعه حضوری به منطقه پستی محل سکونت است اما شرکت پست برای رفاه حال متقاضیان دریافت کارت هوشمند سوخت گزینه ای در سایت خود قرار داده که با وارد کردن آدرس دقیق، کد پستی و پرداخت هزینه پست پیشتاز می توان کارت سوخت را جلوی درب منزل تحویل گرفت.

پاسخ گویی به سوالات شما درباره صدور کارت سوخت

در این مقاله سعی کردیم هر آنچه به طور عمومی درباره چگونگی دریافت کارت سوخت خودرو صفر باید بدانید را بیان کنیم اما بازهم ممکن است سوالات اختصاصی و جزئی تری داشته باشید که نیازمند پاسخ کارشناسی باشند. بنابراین در خاتمه باید بگوییم اگر همچنان درباره کارت سوخت ماشین صفر نقاط مبهمی در ذهن تان دارید، می توانید با مراجعه به پورتال www.niopdc.ir یا تماس با تلفن مرکز پاسخ گویی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به شماره 09627، پرسش های خود را مطرح کنید.

جمع بندی

پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر از طریق هر یک از روش های یاد شده به شما کمک می کند تا وضعیت کارت سوخت خود را بدانید. به هر حال وقتی دریافت کارت سوخت اجباری شده است، هر خودرویی ناگزیر از طی کردن مسیر برای دریافت کارت سوخت است. پیشنهاد ما به شما این است که برای دریافت کارت سوخت خودروی صفر کیلومتر خود، تعلل نکنید. زیرا اساسا این فرایند، فرایند نسبتا طولانی و زمان بر است. بنابراین هر چه بیشتر تعلل کنید، به همان اندازه نیز باید منتظر دریافت کارت سوخت شوید. از آنجا که ممکن است هر آن اعلام شود که استفاده از کارت سوخت در جایگاه های سوخت گیری، الزامی است، لذا داشتن یک کارت سوخت فعال و معتبر برای شما امری حیاتی به شمار می رود. اگر هر یک از روش های فوق برای پیگیری کارت سوخت خودرو صفر کیلومتر شما موثر نبودند، تنها چاره ای که دارید این است که به یکی از دفاتر پلیس +10 مراجعه کنید. در هر یک از این دفاتر خدمات خودرویی متنوعی ارائه می شود که خدمات مربوط به کارت سوخت، تنها یک نمونه از آنها است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (671 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (197 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (33 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان