نحوه ی انتخاب کفش پاشنه بلند راحت

  دوشنبه، 13 مرداد 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
نحوه ی انتخاب کفش پاشنه بلند راحت
ترفند های عالی را بررسی کنید که به شما کمک می کند مدت طولانی تری در استفاده از کفش پاشنه بلند بدون درد باشید . بسیاری از زنان از پوشیدن کفش های پاشنه بلند لذت می برند با این حال، بسیاری از افراد دیگر نیز وجود دارند که از آن ها استفاده نمی کنند، اگر چه دوست دارند یک جفت کفش داشته باشند،اما پاشنه های آن ها ایجاد درد پا می کند

ترفند های عالی را بررسی کنید که به شما کمک می کند مدت طولانی تری در استفاده از کفش پاشنه بلند بدون درد باشید . بسیاری از زنان از پوشیدن کفش های پاشنه بلند لذت می برند با این حال، بسیاری از افراد دیگر نیز وجود دارند که از آن ها استفاده نمی کنند، اگر چه دوست دارند یک جفت کفش داشته باشند،اما پاشنه های آن ها ایجاد درد پا می کند در این بخش از دنیای مد نمناک می خواهیم هفت نکته را برای کاهش درد هنگام استفاده از کفش پاشنه بلند را به اشتراک بگذاریم.

چگونه کفش پاشنه بلند بپوشیم؟

پاهای ما برای پاشنه های بلند طراحی نشده اند و استفاده از آن ها می تواند منجر به مشکلاتی نظیر درد، تاول، تورم و یا زخم شود. با پیروی از نکات زیر می توانید این مشکلات را از بین یا کاهش دهید و از زمان بیشتری در کفش های خود لذت ببریدزمانی که سعی دارید پاشنه کفش را امتحان کنید ، حساس باشید و با حساسیت خاصی انتخاب کنید

در ابتدا باید اندازه دقیق کفش را بگویم. استفاده از یک سایز بزرگ، یا کوچک، می تواند به پاها آسیب برساند. ممکن است واضح به نظر برسد، اما گاهی اوقات فراموش می کنیم و بسیار مهم است که بتوانیم به خوبی با کفش پاشنه بلند گام برداریم بنابراین، باید هر جفت آن ها را امتحان کنید، با آن ها پیاده روی کنید و اطمینان حاصل کنید که پاشنه کفش اذیتتان نمی کند. با اطمینان از اینکه آن ها درست تراز شده اند، وزن بدن بهتر پخش خواهد شد و در نتیجه از هر گونه آسیب احتمالی جلوگیری خواهد کرد.اگر شما به پوشیدن کفش پاشنه بلند عادت ندارید و یا اگر به طور معمول به پاهای شما آسیب می رساند ، نباید کفشی را بخرید که بیشتر از 5 سانتی متر باشد.

با پاشنه های کوتاه شروع کنید.

شما نمی توانید بدون اینکه تا به حال کفش پاشنه بلندی پوشیده باشید به سراغ کفش هایی با پاشنه های 10 سانتی بروید. کفشهایی با پاشنه های متفاوت در انواع کوتاه، ضخیم ودر اشکال مختلف وجود دارند. تمرین پاها به شما اجازه می دهد که مقاومت و قدرت قوزک پا را برای راه پیمایی ایمن و دلپذیر فراهم کند.راه رفتن را با کفشهایی شروع کنید که پاشنه کوتاه و پهن دارند و اطراف پاهای شمارا محکم در خود نگه می دارند.در مرحله بعد کفشهایی انتخاب کنید که پاشنه کوتاه اما باریک دارند.سپس برای مدتی چکمه هایی با پاشنه های بلند اما پهن بپوشید. پهنی این پاشنه ها و حمایت پاها توسط چکمه به شما کمک می کند که از پاشنه های کوتاه تر به پاشنه های بلندتر بروید.حال می توانید کفشهایی با پاشنه ی بلند انتخاب کنید که پاشنه ی آنها دقیقا به صورت یکپارچه از پاشنه پا شروع می شود و تا کف انگشتان پا ادامه دارد. این کفشها هرچند که اطراف قوزک پا را نگرفته اند و علیرغم بلندی پاشنه، به دلیل یک تکه بودن پاشنه با کف کفش، این راحتی را به شما می دهند که با اعتماد بنفس گام بردارید.در آخر می توانید کفشهای پاشنه بلند با پاشنه های باریک و بلند را به راحتی و اعتماد به نفس کامل بپوشید چراکه ماهیچه های پاهای شما قویتر شده اند و این اجازه را به شما می دهند که تعادل خود را هنگام راه رفتن حفظ کنید.

گامهای کوتاه بردارید.

راه رفتن با کفش های پاشنه بلند با آنچه که هنگام راه رفتن در کودکی آموخته اید فرق دارد بنابر این کمی نا آشنا به نظر می رسد. به نکات زیر توجه کنید:گامهای کوتاه و آرام بردارید. مطمئن شوید که زانوها را به اندازه ی راه رفتن معمولی خم نمی کنید. هرچه پاشنه بلند تر باشد گام های کوتاه تری می توانید بردارید.ابتدا پاشنه پا را روی زمین بگذارید و بعد پنجه ی پا. (هر دو را باهم روی زمین نگذارید) به محض اینکه وزن شما روی پنجه قرار گرفت وزن خود را به جلو منتقل کنید. هنگامی که پاشنه را روی زمین گذاشته اید وزن خود را به پاشنه وارد نکنید که احتمال شکستن پاشنه در این حالت زیاد است.پاها را نزدیک به هم نگه دارید. پا ها را هنگام راه رفتن مانند catwalk از روی هم عبور ندهید. این کار نیاز به تمرین زیاد دارد.هنگام ایستادن پاشنه ی یکی از پاها را به وسط پای دیگر نزدیک کنید و هنگامی که خسته شدید پاها را عوض کنید.اگر هنگام راه رفتن در قسمت هایی از پا در کفش احساس فشار و ناراحتی می کنید از کفی کفش استفاده کنید.برای راحتی بیشتر می توانید از کفی های طبی استفاده کنید. استفاده از کفی در بعضی کفشها پاشنه بلند تابستانه ممکن نیست، بنابراین از راحتی اینگونه کفش ها اطمینان پیدا کنید.

کفش پاشنه بلند به درد من می خورد؟

بعضی از خانم ها نسبت به بقیه ارتباط بهتری با کفش پاشنه بلند برقرار می کنند. اگر می خواهید بدانید شما هم جزو آن ها هستید یا نه اولین نکته این است که به مدل راه رفتنتان توجه کنید. اگر وقت هایی که در خانه هستید زیاد روی پنجه ی پا راه می روید و یا به جای اینکه موقع راه رفتن وزنتان را روی پاشنه بیندازید روی نوک پا راه می روید احتمالا استفاده از کفش پاشنه بلند برایتان کار سختی نخواهد بود. دومین نکته توجه به «سینوس تارسی» است! اسمش عجیب است اما خودش چیز عجیبی نیست. سینوس تارسی، بخشی از پا است که در تصویر زیر نشان داده می شود. کسانی که این سینوس در آن ها آزادتر از بقیه باشد کفش پاشنه بلند را راحت تر از بقیه می پوشند.

انتخاب کفش پاشنه بلند راحت

کفش چرم یا جیر بخرید

کفش هایی با جنس جیر یا چرم، منعطف تر هستند و شکل پا را به خود می گیرند. به دلیل انعطاف بالا، احتمال ساییدگی پاها کمتر می شود. کفش های چرم مصنوعی قیمت متناسب تر ولی کیفیت کمتری دارند.

  • کفش هایی از جنس جیر یا چرم، عمر بیشتری نسبت به مواد مصنوعی دارند.
  • برای اطلاع از جنس کفش، داخل آن را نگاه کنید. اگر کلمه مصنوعی داخل آن نوشته شده بود، یعنی از مواد غیر طبیعی ساخته شده است. کفشی که واژه رویه چرم یا جیر داخل آن حک شده باشد بهترین گزینه است.

بالشتک کفش را بررسی کنید

زمانی که کفش پاشنه بلند می پوشید، بیشترین فشار به پنجه پا می آید. بالشتک مناسب در زیر پنجه، راحتی شما را چندین برابر می کند؛ پس قبل از خرید کفش، حتما آن را بررسی کنید.

  • اگر کفش پاشنه بلند، بالشتک مناسبی ندارد، می توانید داخل آن کفی بگذارید. کفی ممکن است کامل، سه چهارم، نیمه یا فقط در قسمت پنجه باشد.
  • اگر از کفی استفاده می کنید، مراقب فضای کافی برای انگشت های خود باشید.

کفش لژ دار انتخاب کنید

مدل هایی که در قسمت جلویی و زیر پنجه کمی لژ دارند، به دلیل کم کردن شیب کفش، فشار کم تری به جلوی پا وارد می کنند. وجود لژ در قسمت جلوی پا (حتی اگر نازک هم باشد) با صاف نگه داشتن کف پا، باعث حفظ تعادل می شود.

  • وجود لژ در کفش هایی با پاشنه بلندتر، اثرات نامطلوب پوشیدن کفش را متعادل می کند.
  • لژ جلوی کفش، ممکن است مخفی و یا نمایان باشد. اگر دنبال راحتی هستید و لژ نمایان را نمی پسندید، به سراغ لژهای مخفی بروید.

به سراغ مدل هایی با ثبات بیشتر بروید

هر چه کفش پایدارتر و مطمئن تر باشد، احساس راحتی بیشتری خواهید داشت. علاوه بر ارتفاع پاشنه و فضای پنجه، ویژگی های طراحی دیگری نیز وجود دارند که راحتی کفش را بیشتر می کنند.

  • کفش هایی با پاشنه پهن بپوشید. هر چه پاشنه پهن تر باشد، کفش راحت تر خواهد بود.
  • کفش هایی که جنس کفی آن ها پلاستیکی یا چوبی است، سفت تر بوده و راه رفتن با آن ها سخت ترخواهد بود. به دنبال کفش هایی با کفی چرم یا پلاستیکی باشید.
  • کفش های پشت بند دار، پاشنه بلند هایی با بند دور مچی، کفش های جلو باز و بوت های پاشنه بلند، نسبت به انواع کفش های جلو بسته و صندل های بندی راحت تر هستند. هر چه پای شما در کفش آزاد تر باشد، سخت تر راه خواهید رفت.

مطلب مرتبط: لباس مشکی را چگونه ست کنیم - با چند استایل روزمره مشکی آشنا شوید

کفش های خود را عوض کنید

هر روز هفته از کفش پاشنه بلند استفاده نکنید. مثلا اگر دوشنبه کفش پاشنه بلند به پا کردید، سه شنبه کفش تخت بپوشید. سعی کنید مدت زمان استفاده از کفش پاشنه بلند را به حداقل برسانید؛ به خصوص اگر مدت زیادی سرپا ایستاده و یا راه می روید. در شرایطی که باید مسافت زیادی را پیاده بروید، کتانی پوشیده و بعد از رسیدن به مقصد، مجددا پاشنه بلندهایتان را بپوشید.

  • بعد از در آوردن کفش های پاشنه بلند، عضلات پاهایتان را ماساژ دهید.
  • انجام این مراحل، به شما اطمینان می دهد که می توانید بدون آسیب زدن به پاها و مچ پایتان، کفش پاشنه بلند بپوشید.

شیب کفش را در نظر بگیرید

مطابقت داشتن طراحی درست و متعادل شیب کفش با فرم طبیعی پا می تواند باعث شود تمام روز راحت باشید. اگر طراحی شیب اشتباه باشد، قوس کفش از پشت پنجه تا پشت پاشنه ادامه پیدا می کند و در نتیجه، پا محکم و ثابت در کفش نمی ماند و به جلو سر می خورد. در این شرایط، بیشتر وزن بدن روی پنجه و انگشت ها می افتد.

  • اگر حس کردید که دارید روی نوک پنجه هایتان راه می روید، شیب کفش برای شما زیاد است.
  • شیب استاندارد، کمی انحنا دارد که در زیر انحنای کف پا قرار گرفته و در قسمت پاشنه کم می شود تا پاشنه روی شیب قرار نگیرد. با این ساختار، وزن بدن روی پاشنه افتاده و پا به جلو سر نمی خورد.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (470 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (362 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (97 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (91 نظر) پوشش متفاوت بازیگران زن سینمای ایران در ضیافت شام حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی تا فریبا متخصص... (31 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (24 نظر) نگاهی به دکوراسیون ساده و معمولی خانه حسن روحانی/ ظرف میوه و استکان های کریستال و مبلمان راحتی+عکس (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (14 نظر) کیف مجلسی زیبا و جذاب مینا مختاری، همسر خوش سلیقه بهرام رادان با طراحی اصیل و ایرانی پسند/ خانوما ایده بگیرین+عکس (12 نظر) چهره خندان و ظاهر متین و باوقار بازیگران زن در دیدار با حسن روحانی+عکس/ از الهام حمیدی و شبنم قلی خانی تا خواهران اسکندری ستاره و لاله (11 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر)
تیتر امروز   
سفر به کره شمالی/ رهبری که هیچ وقت سوار هواپیما نشد+عکس
12 حیوان عجیب و غریب دنیا که تا کنون ندیده‌اید! / احتمال اینکه این حیوانات را در طبیعت ببینید صفر است!
بیوگرافی و زندگی خصوصی نیما نادری، سروش سریال لحظه گرگ و میش و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره
پیام احساسی پرویز پرستویی خطاب به پزشکیان از زبان فاطمه همسرش/ مسعود جان...
تیم 8 نفره تروریستی حمله کننده به آراء مردم توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شدند
(ویدئو) گریه دیدنی رحمت سریال "پایتخت" برای منقرض شدن نسلش / خیلی با استعداده نگران نسلشم هست😂
یادی کنیم از عکس زیبای مرحوم ماه چهره خلیلی، جاریه سریال "مختارنامه"، با لباس عروس ساده ولی شیک، در کنار پارسا پیروزفر، بهنام سریال "در انتهای شب"
(عکس) شهری که متفاوت‌ ترین «پشت‌ بام‌ های» جهان را دارد!
(عکس) داماد مسعود پزشکیان کیست/ تحصیلات و شغل فعلی زهرا پزشکیان و همسرش
(تصاویر) لحظات زیبایی از قرآن گرفتن دختر پزشکیان، زهرا، برای راهی کردن پدر
(تصاویر) نگاهی به استایل های ایرانی پسند و شیک احسان علیخانی، مجری و برنامه ساز "جوکر 2"/ استایل های مامان پسند احسان علیخانی👌
سنگ تمام مژده لواسانیه برای رئیس جمهور ایران با انتشار عکس دیده نشده از مسعود پزشکیان و دختر جوانش/ نیم ست پاپیونی دخترشون چه شیکه
خطرناک ترین و در عین حال زیباترین ترند آرایش در مصر باستان/ ریسک بزرگی که زنان مصر بخاطر زیبایی افسانه ای خود، به جان می خریدند
(ویدئو) آواز تلخ و جانسوز مهدی یغمایی بر مزار برادرش