نحوه فلاش کردن موتور خودرو

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 3 دقیقه
نحوه فلاش کردن موتور خودرو
فلاش کردن موتور خودرو، نوعی رسوب زدایی از آن است و طی آن همه ناخالصی ها و آلودگی ها از موتور خودرو پاک شده و خارج می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، استفاده از موتور شور یا همان فلاش کردن یکی دیگر از روش های رفع رسوب و گرفتگی اجزای داخلی موتور خودرو است. فلاش کردن موتور رسوباتی که به مرور زمان در موتور خودرو انباشته شده را برطرف کرده و مجاری عبور روغن را باز می کند؛ بر طرف کردن رسوبات درون موتور، مانع فرسودگی موتور شده و اجازه می دهد قطعات با حداقل اصطکاک کنار یکدیگر کار کنند.

ناگفته نماند که فلاش کردن موتور خودروهای بسیار قدیمی و فرسوده چندان توصیه نمی شود و ممکن است فلاش موتور چنین خودروهایی به جای برطرف نمودن رسوب های موجود در پیشرانه، مشکلات فراوانی را برای صاحبان این خودروها به همراه داشته باشد.

در موتور بسیاری از خودروهای قدیمی، رسوبات نقش درزگیر را ایفا کرده و شکاف های میان قطعات را پر می کنند؛ در نتیجه بر طرف کردن رسوبات در چنین خودروهایی احتمال دارد که باعث باز شدن درزها و شکاف ها شده و ضعف آن قطعات را آشکار کند.

روش فلاش کردن موتور خودرو

یکی دیگر از راه های از بین بردن و رفع رسوبات در موتور و قطعات داخلی آن استفاده از موتور شور یا در اصطلاح فلاش کردن موتور است.

استفاده کردن از موتور شور مانند مکمل های جرمگیر روش بسیار ساده و راحتی دارد و بدین شکل است که پیش از تعویض روغن موتور، مواد موتور شور را در داخل موتور بریزید.

موتور را برای دقایقی که معمولاً حدود ۵ تا ۱۰ دقیقه است؛ روشن نگه دارید تا این محلول به همراه روغن بر تمامی قسمت های موتور رسوخ پیدا کند.

پس از گذشت زمان معمول، روغن خودرو را عوض کنید تا محلول موتور نیز به همراه ناخالصی ها از پیشرانه خودرو خارج شود.

ولی برای استفاده از این محصول بهتر است به توصیه شرکت سازنده این محصول بیشتر دقت کنید.

فلاش کردن موتور سبب می گردد تا رسوباتی که به مرور زمان در موتور خودرو انباشته شده اند با کمک این جرم گیر باز شده و با باز شدن مجاری عبور روغن و برطرف شدن رسوبات درون موتور، قطعات با حداقل اصطکاک به فعالیت خود ادامه داده و مانع فرسودگی موتور شوند.

اما نکته ای که بسیار حائز اهمیت است این است که فلاش کردن موتور های فرسوده و قدیمی که سالهاست از کار کردن آنها گذشته است، اصلا توصیه نمی شود.

چون در این گونه خودروها رسوبات سالانه در واقع نقش درزگیر و واشر را در بین قطعات خودرو بازی می کنند و شکاف های میان قطعات، با همین رسوبات پر می شود.

چون در اثر فلاش کردن و برطرف کردن رسوبات موجود در قطعات و پیشرانه خودرو میان این درزها و شکاف ها باز شده و ضعف و فرسودگی در قطعات آشکار خواهد شد؛ چه بسا که با این کار، دیگر اینگونه خودروها قادر به حرکت و حتی طی مسافت های کوتاه هم نباشند و کلا از رده خارج شوند.

چگونگی فلاش کردنِ موتور خودرو

فلاش کردن موتور خودرو، نوعی رسوب زدایی از آن است و طی آن همه ناخالصی ها و آلودگی ها از موتور خودرو پاک شده و خارج می شود.

برای فلاش کردن موتور، مواد پاک کننده که شیمیایی هم هستند را درون موتور می ریزند و چند دقیقه صبر می کنند تا مطمئن شوند که ماده شوینده به تمام نقاطی که روغن از آنها عبور می کند رسیده است و آن را مانند روغن موتور خارج می کنند.

فلاش کردن موتور زمانی انجام می شود که می خواهند روغن قدیمی را تخلیه کرده و روغن جدید درون موتور بریزند و همزمان مایع شوینده به روغن قدیمی اضافه می شود.

به یاد داشته باشید اگر روغن موتور به طور مرتب تعویض شود؛ هیچگاه به پاکسازی و فلاش کردنِ خودرو نیازی نخواهد بود؛چون خود این پاکسازی تا حدودی سبب آسیب رساندن به موتور می شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به دکوراسیون شیک و اروپایی مراسم سومین سالگرد ازدواج سوگل طهماسبی با رونمایی از تم آبی رنگِ خاصِ جشن+عکس/ مثل همیشه متین و باوقار (37 نظر) دورهمی صمیمی شهید رئیسی با سعید جلیلی در اتاق کارش و ناهار ساده آن ها با نان خالی و بیسکوئیت+ویدئو/سفره غذایی که سادگی چاشنی اصلی آن بود... (30 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز اوستا بنا برای حفظ پرندگان از گرما و سرما/ اشک تو چشم آدم جمع میشه+ویدئو (22 نظر) خلاقیت خنده دار پدر ایرانی با پارک زانتیا وسط پذیرایی خانه اش حماسه ساز شد+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت🤣 (21 نظر) خلاقیت های زیبا و رنگارنگ یک مادر ایرانی با قوطی شیرخشک/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (20 نظر) آشتی کردن آشا محرابی، فروغ سریال هشت‌ونیم دقیقه با پدرش بعد از 40 سال (16 نظر) نگاهی به حلقه ازدواج شلوغ و زیبای آزاده نامداری و همسرش با نگین های ظریف/ چه سلیقه منحصر به فردی+عکس (16 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی پسر حامد آهنگی برای تولد 10 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (15 نظر) تور عروس و آرایش شب عروس، ترکیب جدید بهاره رهنما برای جدیدترین استوری اش بعد از بازگشت از کربلا+ عکس (13 نظر) (عکس) ماشین های شیک و باکلاس سهیلا منصوریان، بانوی قهرمان ووشو و دارنده مدال طلای بازیهای آسیایی 2024👌 (12 نظر) کیک تولد باکلاس و 2 بعدی احسان علیخانی برای تولد 37 سالگیش/ مبارکا باشه+ عکس (12 نظر) آشپزی سرصبحی مینا مختاری همسر کدبانو و شیک بهرام رادان/ ماشاءالله با یه بچه کوچیک غذاهای جورباجور هم میپزه+عکس (12 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی آیسان آقاخانی برای تولد آقا رضا گلزار/ خوشمزه به نظر میرسه+عکس (11 نظر) دورهمی خانوادگی علی دایی در خانه ابدی پدرش +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (10 نظر) بازیگر زنِ جوانِ سینما: من نماز خوندن رو از شهاب حسینی یاد گرفتم+ویدیو (10 نظر)
تیتر امروز   
حکم اعدام توماج صالحی لغو شد
عیادت رهبر معظم انقلاب از همسرشان در بیمارستان دولتی/ 20 روز بستری به صورت ناشناس و احوالپرسی رهبری در آخرین روز حضور همسرشان در تخت بیمارستان
تذکر جدی رهبر انقلاب به هر 6 کاندیدای ریاست جمهوری: از اظهارات دشمن شادکن پرهیز کنید
بیوگرافی و زندگی نامه شخصی مسعود پزشکیان/روایتی از دنیای پزشکی تا دنیای سیاست+ فیلم و عکس‌های جالب
این زن خاطرات دوران جنینی‌ خود را در شکم مادرش به یاد دارد😲
علت خودداری رهبر معظم انقلاب از درمان دست راست شان با طب سوزنی در چین!
لیلا زیباکلام: حال عمومی بابا خوب است و اختلالی در روند درمان اتفاق نیفتاده است
زد و خورد شدید در سخنرانی ظریف برای پزشکیان/ بزارید نشون بدن مخالف شهید رئیسی هستند!+فیلم
ادامه تبلیغات نامزدها در صداوسیما بعد از مناظره سوم
در مناظره سوم چه گذشت؟
شوخی زشت با آبدوغ‌خیار/ چه کشوری غذای محبوب ایرانی ها را قاپیده است؟
اجازه نمی دهم تو رئیس جمهور شوی! رقابت شدید بین پزشکیان و زاکانی در حواشی داغ امروز شنبه 2 تیر 1403
عیدی جالب بازاری‌ها به مردم / از تخفیف میوه تا تخفیف بدلیجات برای خانم‌های محجبه + عکس
زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...
دفاع تمام قد پورمحمدی از شبکه نمایش خانگی /اختلافات و بدبینی های ما مانع دیده شدن دستاوردهای ما شده است