نحوه مراقبت از سگ باردار

  دوشنبه، 23 فروردین 1400   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه مراقبت از سگ باردار
اگر شما از تاریخ پرورش دادن سگتان اطلاع داشته باشید، دامپزشک شما می تواند پس از گذشت حدودا 28 روز علائم شکم را را بررسی کرده تا ببیند آیا سگ شما باردار است یا خیر. در این مرحله از بارداری، توله سگ ها بسته به اندازه سگ، مثل توپ گلف یا انگور بزرگ کمی احساس می کنند.

سگ ها امکان تهیه کردن تست حاملگی از داروخانه را ندارند، به این معنی که برای تعیین اینکه آیا سگ باردار است یا خیر، باید به روش های دیگر اعتماد کنیم. دقیق ترین روش برای تشخیص اینکه آیا سگ باردار است از طریق آزمایش های تشخیص بارداری است.

آزمایش های تشخیص بارداری در سگ ها

اگر شما از تاریخ پرورش دادن سگتان اطلاع داشته باشید، دامپزشک شما می تواند پس از گذشت حدودا 28 روز علائم شکم را را بررسی کرده تا ببیند آیا سگ شما باردار است یا خیر. در این مرحله از بارداری، توله سگ ها بسته به اندازه سگ، مثل توپ گلف یا انگور بزرگ کمی احساس می کنند. این “توپ” ها در حقیقت کیسه های پر از مایع هستند که جنین را در بر می گیرند. تپش قلب آنها از داخل شکم سخت است و نباید بدون کمک یک دامپزشک برای پیدا کردن علائم تلاش کرد، زیرا این امر می تواند به توله سگ ها آسیب برساند.

کیسه ها بعد از یک ماه شکل مجزای خود را از دست می دهند، به همین دلیل زمان برگزاری این تست بسیار مهم است.
از طرف دیگر، دامپزشک شما می تواند سونوگرافی را بین 25 تا 35 روز حاملگی انجام دهد تا مشخص کند آیا سگ شما باردار است یا خیر. سونوگرافی همچنین می تواند ضربان قلب جنین را تشخیص دهد و تخمین تعداد توله سگ هایی را که سگ ماده با خود حمل می کند به شما تخمین می زند.

بعد از گذشت 30 روز از حاملگی، می توانید برای اندازه گیری سطح هورمون سگ خود به دامپزشک مراجعه کنید، این مراجعه برای دیدن این است که آیا او تولید هورمون ریلکسین مشخصی دارد یا خیر می تواند کارساز باشد. ریلکسین یک نوع هورمون است که فقط در دوران بارداری منتشر می شود و در آزمایش ها به صورت خیلی دقیق مشخص می شود.
اشعه X احتمالاً موثرترین روش برای تعیین بارداری در سگ ها است. با این حال، برای استفاده از این روش شما باید حداقل تا روز 45 تا 55 صبر کنید، زیرا سیستم های اسکلتی توله سگ ها تا آن زمان روی اشعه ایکس نشان داده نمی شوند. بهتر است تا روز 55 صبر کنید. انتظار برای انجام اشعه ایکس تا روز 55 تعداد دقیق توله های داخل رحم را به شما می دهد و به شما این امکان را می دهد تا بدانید که در طول زایمان باید در انتظار چه چیزی باشید.

تصویر
بارداری در سگ ها

اقدامات لازم هنگام بارداری سگ ها

• در ابتدا لازم است برای گرفتن تست بارداری سگ خود و آزمایش های لازم به دامپزشک مراجعه نمایید، زیرا ممکن است برخی از علایم مربوط به یک بیماری باشد. جواب آزمایش می تواند بیماری را از بارداری تشخیص دهد.

• با ارائه بهترین و سالم ترین رژیم غذایی به سگ خود، از بارداری تا شیردهی، کمک بزرگی به سلامت جسمی و روحی او و توله هایش خواهید کرد.

• برای جلوگیری از افزایش وزن غیر طبیعی سگ خود ورزش و تمرینات آرام و سبک را در برنامه روزانه او بگنجانید. فعالیت های شدید و خسته کننده به هیچ عنوان برای سگ باردار مناسب نبوده و می تواند مشکل آفرین باشد. پیاده روی کوتاه مدت فعالیت مناسبی برای او خواهد بود.

• مطمئن شوید که سگ شما یک محل راحت و تمیز برای استراحت در اختیار داشته باشد. با توجه به افزایش وزن و رشد شکم حیوان (مخصوصا اگر جعبه ای برای او قرار داده اید) باید فضای کافی برایش در نظر بگیرید.

• سگ ها در این دوران به خصوص روزهای نزدیک زایمان بسیار حساس، بی قرار و مضطرب هستند. سعی کنید برای حفظ آرامش حیوان، محل مناسبی برای استراحت او در گوشه ای در نظر بگیرید و استرس و سرو صدا را در خانه را به حداقل برسانید.

• از آنجایی که طول دوره بارداری سگ ها کوتاه است، باید از زمانی که متوجه آبستنی او شدید، لوازم مورد نیاز برای زایمان و نگهداری توله های حیوان را فراهم نمایید.

تصویر
بارداری در سگ ها

زایمان سگ ها

برخلاف انسان ها، سگ ها معمولاً به راحتی زایمان می کنند و نیازی به کمک ندارند. نقش شما به عنوان کمک در صورت لزوم نیاز می شود. هر توله سگ در غشای جفت خود (کیسه آب) محصور می شود. در بیشتر موارد، مادر این غشا را پاره می کند، گاهی اوقات آن را می خورد. اگر او این کار را نکند، شما باید آن را پاره کنید، زیرا اگر اکسیژن توله سگ ها تمام شود بیش از چند دقیقه نمی توانند زنده بمانند. سگ ماده همچنین باید بند ناف را قطع کند زیرا به همین طریق می تواند به طور کامل توله سگ ها را جدا کند. اگر او این کار را نکند، این وظیفه شماست که بند را ببندید و آنرا با مقداری نخ دندان گره بزنید.

شما باید شکم همه توله ها را با ید پاک کنید تا از ورود عفونت به بند ناف جلوگیری شود. بند ناف را باید گره خورده و حدود 1-2 اینچ از قسمتی که به شکم توله سگ متصل شده است را ببرید. همچنین باید تعداد جفت ها را در نظر بگیرید و آنها را خارج کنید. جفت نگهدارنده می تواند برای مادر مشکلاتی ایجاد کند، بنابراین سعی کنید تمام این نکات را رعایت کرده و به عنوان کمکی نقش خود را به درستی ایفا کنید. مراقب توله سگ ها باشید تا مطمئن شوید که همه آنها به طور عادی تنفس می کنند و به طور کلی حالشان خوب است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (338 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (166 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس