دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / آرایش و زیبایی /

نحوه ی رعایت بهداشت و نظافت کیف لوازم آرایش 

سه شنبه، 01 تیر 1400
در کیف لوازم آرایشی شما انواع مواد آرایشی مثل رژ لب، ریمل، رژگونه، مداد ابرو و ... دیده می شود، ولی آنچه که قابل مشاهده نیست میکروب های موجود در آن است. میکروب های لوازم آرایشی باعث بیماری پوست و چین و چروک آن می شوند.

لوازم شکسته و سرگردان را مرمت و بازیابی کنید

سروسامان دادن به وسایلی است که از نظر ظاهری، خراب شده اند. بازسازی کردن رژگونه یا سایه چشمی که پودر شده است، کار سختی خواهد بود. اما اگر کرمی دارید که در قوطی آن گم شده است، می توانید به راحتی با ریختن محتویات داخل آن در یک قوطی یا شیشه خالی، همچنان از آن استفاده کنید. می توانید مدادهای خط چشم و خط لبی که درپوش آن ها گم شده است را در نایلون های زیپ کیپ قرار دهید تا از هدر رفتن آن ها جلوگیری شود.

لوازم آرایشی باقی مانده را تمیز کنید

حال که به لوازم آرایشی روزمره و ضروری خود رسیدید، برای شستن آن ها با آب گرم و صابون چند دقیقه زمان صرف کنید. شستشوی برخی از وسایل آرایشی (مانند برس ها) موجب افزایش طول عمر و کاربری شان شده و مهم تر از همه این که پوست خود را از خطر باکتری های مضر در امان نگه خواهید داشت.

لوازم داخل کیف را متناسب با فصل تغییر دهید

همیشه آن دسته از محصولات آرایشی که موجب صرفه جویی در وقت می شوند، محبوب هستند؛ برای مثال، داشتن رژلبی که بتوان به عنوان رژگونه نیز مورد استفاده قرار داد و یا زیرسازی که به برس نیاز نداشته باشد، اهمیت زیادی دارد. همچنین سعی کنید چیدمان برخی از لوازم آرایشی موجود در کیف خود را با توجه به فصلی که در آن قرار دارید تغییر دهید. برای مثال در فصل زمستان از یک مرطوب کننده قوی استفاده کنید و از رنگ سایه های گرم تر و در فصولی مثل بهار و تابستان، از رنگ سایه های لایت و شاداب بهره ببرید. ضمن آن که اگر می خواهید در فصل جدید یک محصول آرایشی پرکاربرد به محتویات کیف خود اضافه کنید، پیشنهاد ما یک رژلب خوش رنگ می باشد. شاید رژلب، تنها محصول آرایشی باشد که به تنهایی می تواند دگرگونی قابل ملاحظه ای در چهره شما به وجود آورد.

شستن لوازم آرایشی

شستن یکی از مطمئن ترین راه ها برای جلوگیری از ورود باکتری ها به پوست می باشد.خرید پسته فندقی درجه یک با تخفیف ویژه+ارسال رایگان!!(دیربجنبی تمومه)به آسونی تو ایران ارز دیجیتال خرید فروش کن و سود بالا داشته باش.برای اطمینان از اینکه هیچ باکتری در لوازم آرایشی وجود ندارد، صورت خود را خوب بشویید.اگر صورت و یا محل قرار دادن لوازم آرایش (مثل کیف لوازم آرایش) آلوده باشد، میکروب ها به پوست شما می رسند و موجب بیماری آن می شوند.دست های شما نیز باید تمیز باشند تا میکروب را از طریق دست هایتان به لوازم آرایشی و صورت خود منتقل نکنید.

شستن قلم مو

گاهی اوقات، میکروب در مواد آرایشی نیست، بلکه در وسایلی که برای آرایش کردن استفاده می کنید وجود دارد.آخرین باری که قلم موی آرایش خود را تمیز کرده اید را به یاد می آورید؟بهتر است هر چند مدت یک بار، قلم موی آرایش خود را تمیز کنید. با این کار میکروب ها، آرایش های قبلی و چربی ها از قلم مو پاک می کنید.برای تمیز کردن قلم مو از شامپوی بچه و آب گرم استفاده کنید.اگر شما دچار تبخال، قرمزی چشم و یا بیماری های پوستی هستید، تا برطرف شدن بیماری تان، از وسایل آرایش یک بار مصرف استفاده کنید.

علائم آلودگی مواد آرایشی

با فوت کردن قلم موی آرایش، میکروب های دهان از طریق بزاق بیرون می آیند و روی قلم مو قرار می گیرند.قرمزی پوست یکی از علائمی است که متوجه آلودگی آرایش می شویم.ممکن است یک واکنش آلرژی زا در شما ظاهر شود که به علت وجود میکروب در آن ماده می باشد.دیگر علائم هشداردهنده عبارت است از تغییر رنگ پوست، التهاب خفیف و یا خارش.اگر شما این علائم را دیدید، دیگر آرایش نکنید و به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

تاریخ انقضای لوازم آرایش

هیچ تاریخ انقضایی روی ریمل، سایه چشم و ... نوشته نشده است، پس چه موقع باید آنها را دور انداخت؟اگر رنگ لوازم آرایشی تغییر کرد و یا روی نوک لوازم آرایشی (مثل رژ لب)، نقطه ای با رنگ متفاوت آشکار شد، این نقطه ممکن است باکتری و یا قارچ باشد، پس باید فورا آن را دور انداخت.برخی محصولات زیبایی دارای یک عمر مفید می باشند و به همین خاطر تاریخ انقضا دارند از قبیل: لوسیون ها و یا نرم کننده های لب.اگر عمر مفید این محصولات تمام شده باشد، میکروب ها درون آن رشد می کنند و سبب بیماری می گردند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
تبدیل پایان نامه به مقاله !
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان