نحوه ی صحیح سوهان زدن ناخن

  پنجشنبه، 08 آبان 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نحوه ی صحیح سوهان زدن ناخن
ناخن های زیبا و مرتب تاثیر زیادی در زیبایی دست ها دارند و سوهان زدن ناخن ها یکی از ضروری ترین کارها برای داشتن ناخن های زیبا به شمار می رود.

ناخن های زیبا و مرتب تاثیر زیادی در زیبایی دست ها دارند و سوهان زدن ناخن ها یکی از ضروری ترین کارها برای داشتن ناخن های زیبا به شمار می رود. سوهان کشی برای فرم دادن به ناخن ها مورد استفاده قرار می گیرد و شما می توانید با استفاده از سوهان فرم مورد دلخواه و متناسب با فرم دست هایتان را ایجاد کنید، همچنین پیش از سوهان کشیدن ناخن ها باید نحوه صحیح استفاده از سوهان آشنا بود تا صدمه ای به ناخن ها وارد نگردد.

سوهان زدن ناخن

ناخن ها را بگیرید: این مرحله اختیاری است و ضرورتی ندارد اما اگر می خواهید مقدار زیادی از بلندی ناخن کم کنید این کار با سوهان زدن مدت زیادی طول می کشد و بهتر است در این شرایط قبل از سوهان کشیدن ناخن ها، آن ها را در حد نیاز با ناخن گیر کوتاه کنید اما توجه کنید که اگر ناخن ها را خیلی کوتاه کنید دیگر قابل سوهان کشیدن نخواهند بود. می توان به جای ناخنگیر از قیچی ناخن هم استفاده کرد به خصوص اگر می خواهید ناخن ها را مستطیلی شکل دهید.

ناخن ها را سوهان بکشید: حال نوبت به کار اصلی یعنی سوهان زدن ناخن ها می رسد. از قسمت خارجی ناخن ها شروع کنید و به سمت وسط ناخن سوهان بکشید، از طرف دگر نیز همین حرکت را انجام دهید اما خلاف این جهت سوهان نکشید، سوهان کشیدن به صورت رفت و برگشتی ناخن ها را شکننده و ضعیف می کند. زاویه سوهان را متناسب با فرمی که می خواهید تنظیم کنید و با حرکات کوتاه و مجکم این کار را انجام دهید و آنقدر تکرار کنید تا ناخن ها به فرم مورد نظر شما برسند، در انتهای گوشه ها را گرد کنید. بیش از حد به ناخن ها فشار وارد نکنید چون ممکن است بشکنند مخصوصا اگر ناخن های بلندی داشته باشید. هرچه سوهان شما زبرتر باشد ناخن ها سریع تر فرم می گیرند و لبه صاف تری پیدا می کنند. در آخر با گوشه سوهان، اضافات ناخن را از زیر آن پاک کنید.

ناخن ها را بافر بزنید: این مرحله نیز اختیاری است اما اگر می خواهید ناخن های شما سطح براق و صیقلی داشته باشند بهتر است این کار را انجام دهید. برای این کار می توانید از بافر ناخن یا سوهانی که خیلی زبر نباشد استفاده کنید. توجه کنید که بافر زدن را نباید زیاد انجام دهیدو حداکثر یک بار در ماه برای این کار کافی است تا ناخن ها بتوانند فرم طبیعی خود را بازیابی کنند.

ناخن ها را به دقت بررسی کنید: اگر سوهان زدن را کامل و دقیق انجام داده باشید باید همه ناخن ها یک شکل، یکدست، صاف و قرینه باشند و لبه زائد و گوشه تیزی نداشته باشند. در انتها یک بررسی دقیق انجام دهید و مطمئن شوید که این کار را درست و کامل انجام داده اید.

عدم استفاده از ناخن ها برای انجام کارهای مختلف

استفاده از ناخن ها به عنوان یک ابزار می تواند به شکستگی یا ترک خوردگی آنها منجر شود که این شرایط نیز به تضعیف ناخن ها منجر می شود. به جای استفاده از نوک انگشتان و ناخن ها برای باز کردن در نوشابه می توانید از کف دست و بالشتک های انگشتان استفاده کنید یا از یک گیره کاغذ برای دسترسی به یک فضای کوچک استفاده کنید.

استفاده از یک لوسیون مرطوب کننده

پس از پاک کردن لاک ناخن یا اگر فکر می کنید به میزان کافی آب مصرف نکرده اید، از یک کرم برای مرطوب نگه داشتن ناخن ها استفاده کنید. پس از هر بار شستشوی دست ها می توانید این کار را انجام دهید.

پرهیز از محصولات خشک کننده

اگر از محصولات ضد عفونی کننده دست استفاده می کنید، تلاش کنید این محصولات با ناخن ها کمتر در تماس باشند و از زیاده روی در استفاده از آنها نیز پرهیز کنید. استفاده مداوم از محصولات ضدعفونی کننده دست می تواند برای ناخن ها ویرانگر باشد زیرا این محصولات موجب خشکی ناخن ها و دست ها می شوند که شکنندگی ناخن ها را در پی دارد.

تغییر روش استفاده از سوهان ناخن

سوهان کشیدن ناخن ها با حرکت رفت و برگشت همانند یک اره می تواند به واقع موجب تضعیف ناخن ها شود. هنگام استفاده از سوهان ناخن آن را تنها در یک جهت حرکت دهید و به کناره های ناخن زیاد سخت نگیرید زیرا سوهان کشیدن بیش از حد می تواند موجب تضعیف ناخن ها شود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (472 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (103 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (20 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (16 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (7 نظر) علی دایی: هرکسی گفته ویلای معروف اوشان برای من است بیجا کرده (6 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
زن نیمه عریان تهران را بهم ریخت!/ زن جوان در چهارراه جهان کودک تهران با واکنش پلیس بازداشت شد
(تصاویر) 5 تا از پرندگانی که شگفت انگیزترین چشمان جهان را دارند/ احتمالا مژه مصنوعی رو از دومی الهام گرفتن، فقط ببین چه مژه‌هایی داره👌
(ویدیو) شام غریبان نیوشا ضیغمی و دختر موبلندش در شب عاشورا کنار خیمه ها/ ماشالله دخترش چه خانومی شده!
عروسی مولتی میلیاردی هندی با 14 هزار نفر مهمان و زیبایی خیره کننده لباس عروس + تصاویر
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان