نحوه شستشوی کفش ورزشی

  جمعه، 27 تیر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه شستشوی کفش ورزشی
جای تعجب نیست که همه ما چند چیز را به عنوان اشیای کثیف و بد بو به حساب می آوریم مانند یک جفت کفش ورزشی کهنه و قدیمی. پاهایتان به مدت طولانی و گاه ساعتها در یک فضای بسته باقی می مانند در حالی که شما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهید، هیچ منفذی هم برای خروج عرق و بو وجود ندارد در نتیجه همه آنها جذب کفش می شوند

جای تعجب نیست که همه ما چند چیز را به عنوان اشیای کثیف و بد بو به حساب می آوریم مانند یک جفت کفش ورزشی کهنه و قدیمی. پاهایتان به مدت طولانی و گاه ساعتها در یک فضای بسته باقی می مانند در حالی که شما همچنان به فعالیت خود ادامه می دهید، هیچ منفذی هم برای خروج عرق و بو وجود ندارد در نتیجه همه آنها جذب کفش می شوند.برای جایگزینی این بو با یک رایحه خوب در کفش کتانی تان شما نیاز به شستن آنها دارید. یک پارچه نرم و مقدار کمی مایع شوینده جانی تازه به آنها ببخشد اما کفش های کتانی خاکی مستلزم شستشوی کامل در لباسشویی هستند.هیچ چیز هیجان انگیزتر از باز کردن یک جعبه کفش اورجینال برای اولین بار نیست.کفش دخترانه یا پسرانه ای که مدت ها به دنبالش بودیم و هزینه زیادی را بابت آن پرداخت کرده ایم. یک کتانی تمام عیار!!حال این جعبه کفش در دستان ماست. کفش ها زیبا، بی عیب و نقص و آماده تصاحب دنیا هستند. اما تا زمانی که آنها را با کثیفی و لکه و گل و لای تصور نکنیم! این صحنه به قدری غم انگیزه است که در آن لحظه همگی مارا تحت تاثیر قرار خواهد داد. پس دانستن راه های تمیز کردن انواع کفش های اورجینال و اصلی موضوعی مهم بوده که باید قبل از هرچیز بدان توجه کنیم تمیز کردن کتانی های اسپرت و ورزشی به نظر ساده می آیند تا زمانی که مجبور به تمیز کردن کفش محبوبتان شوید! برای این کار باید فاکتورهای مختلفی نظیر: نوع ماده (متریال) به کار رفته در ساختار کتونی، نوع ماده پاک کننده و نحوه استفاده از آن و ... را در نظر گرفت. از آنجا که کفش های اورجینال و اصلی از برندهای مطرح جهانی با دقت و جزئیات فراوان ساخته می شوند، برای هر بخش از کفش باید روش خاصی برای شستشو اتخاذ کرد. از این رو ما در 4 مرحله آخرین نکات و ترفندهای تمیز کردن کفش را برای شما بازگو خواهیم کرد.

روش های زیر برای پاک کردن و تمیزی هر نوع کفش ورزشی کارساز است:

روش اول :

  • یک محلول حاوی آب و ماده پاک کننده خالص (مثل مایع ظرف شویی یا محصولی دیگر) آماده کنید.
  • کفی ها و بندهای کفش را بیرون آورده و داخل و خارج کفش را آب بکشید.
  • با یک فرچه نرم، محلول را به همه قسمت های کفش، آستر و زیر کفش بسابید.
  • لکه های روی کفش را با اسکاچ پاک کنید.
  • کفش را آب بکشید.
  • کفش را با کاغذ فشار دهید تا آب اضافی را به خود جذب کند. از روزنامه استفاده نکنید چون رنگ جوهر بیرون می آید. کفش ها را بگذارید تا خشک شوند.
  • کفی کفش را در لباسشویی همراه سایر لباس ها بشویید. بندها را در هوای آزاد خشک کنید. اگر هنوز هم بو می دهند جوش شیرین بزنید.
  • بعد از اینکه کفش کاملاً خشک شد، کفی ها و بندها را جاگذاری کنید.
  • برای قسمت های سفید کفش از واکس سفید و برای قسمت های سیاه از واکس سیاه استفاده کنید.

روش دوم :

کار خود را با خارج کردن بند کفش و خیس کردن آن در محلول شوینده شروع کنید. سپس، یک تکه پارچه نرم را برداشته، آن را در آب گرم مخلوط با ماده شوینده خیس کنید، آن را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود، و شروع به کشیدن کنید. برای تمیز کردن گردوخاک پارچه، هرازچندگاهی مجدداً آن را در آب فروکنید. پس از آن، کمی خمیردندان سفیدکننده را روی یک مسواک قدیمی و نرم قرار دهید و تمام قسمت های سفید کفش را با یک حرکت دایره ای به آرامی برس بکشید. این کار را برای قسمت های بالایی و پایینی کفش انجام دهید. زمانی که کارتان تمام شد، از یک پارچه تمیز که در آب تازه خیس کرده اید، برای پاک کردن خمیردندان استفاده کنید. در نهایت، بند کفش را از مخلوط آب و ماده شوینده خارج کرده، آن را در سینک بشویید، و اجازه دهید که کفش و بند خشک شوند، سپس کفش را مجدداً بند کنید، و از آن لذت ببرید.

توصیه كلی :

قراردادن كفشها در ماشین لباسشویی، بدترین روش برای تمیز كردن كفشهای كثیف است. حتی وقتی روی كفش شما بر چسب « قابل شستشو» وجود دارد، حرارت، چرخاندن و خیساندن آنها موجب خرابی كفشها می شود. بنابراین هیچگاه نباید كفشها را در ماشین لباسشویی شستشو داد.داشتن مشغله دلیلی بر كثیف بودن و بوی بد كفشها نیست. این توصیه ها برای كفشهای ورزشی با جنسهای مختلف بكار برده می شود

مراحل شستشوی كفشهای ورزشی:

محلولی از آب و یك پاك كننده خنثی (مثل مایع ظرفشویی یا تمیز كنندة ملایم دیگر ) تهیه كنید.بندها و كفه های كفش ها را جدا كنید و داخل و خارج آنرا آب كشی نمائید.توسط یك فرچة نرم و محلول تمیز كننده ، تمام قسمتهای كفش (شامل داخل، رو و كف كفش) را بشوئید. با استفاده از یك صفحة خشگیر مناسب، خراشهای موجود برروی كفش را از بین ببرید. كفش ها را بطور كامل آبكشی نمائید.داخل كفشها را با كاغذ پر كنید (نباید از كاغذ روزنامه استفاده كنید زیرا ممكن است جوهر روزنامه باعث كثیف شدن كفشها شود) تا آب اضافی آن جذب شده و باعث شود شكل كفش ها حفظ گردد. سپس اجازه دهید تا خشك شوند. بند كفشها را با پودر لباسشویی بشوئید. اجازه دهید كفه های كفش ها در هوای آزاد قرار گیرند و اگر بوی بدی می دهند از جوش شیرین استفاده كنید. وقتی كفشها كاملاً خشك شدند، كفه ها را در جای خود قرار دهید و بندها را ببندید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (475 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (328 نظر) معلم زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: ایشان در منزلشان با پرده پارچه‌ای قسمت مهمان‌ها و خانواده را از هم جدا کرده+عکس/ همیشه بساط چای رهبر برقراره (163 نظر) سهم پسر سوم رهبر معظم انقلاب از آقازادگی +عکس/ تصویری قابل تامل و تحسین برانگیز (130 نظر) مبل ساده و چوبی رهبر معظم انقلاب که 20 سال است روی آن می نشینند+عکس/ دکوراسیونی که هیچوقت تغییر نمیکند! (55 نظر) رهبر معظم انقلاب: خدا را شکر که آن روزها در منزلمان پنیر نداشتیم! +فیلم (26 نظر) نگاهی به بوفه دکوری خانه پدری رهبر انقلاب؛ بوفه ای چوبی به ظروف چینی گُل سرخ قدیمی (17 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) سنگ تمام خواهر و همسر آزاده نامداری در برگزاری جشن تولد مجری جوانمرگ+عکس/ از سفارش کیکی درست شبیه آخرین کیک تولدش در خانه تا آوردن گلهای خشک و بی روح تولد 37 سالگی‌اش (12 نظر) جشن تولد ساده و خلوت نیما شعبان نژاد، بازیگر برنامه "جوکر 2" و خلاقیت عجیبش برای تزئین میز با شمع استوانه‌ای/مبارکا باشه+عکس (12 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (10 نظر) نگاهی به کیک تولد عادل فردوسی پور با خلاقیت شاهکار اُوستا قَنّاد در طراحی و پختش +عکس/مغز طراحش رو باید طلا گرفت (9 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (9 نظر) کیک سه طبقه با تاج پادشاهی و عینک هشت ضلعی، سلیقه جذاب محسن ابراهیم زاده برای کیک تولد لاکچری و مشکی رنگش+عکس/ مامان و خواهر باکلاسش مهمانهای ویژه مراسم😍 (8 نظر)
تیتر امروز   
فال ابجد روزانه سه‌شنبه 19 تیر 1403
فال روزانه امروز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال قهوه با نشان روز سه شنبه 19 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز سه شنبه 19 تیر 1403
فال حافظ با تفسیر سه شنبه 19 تیر 1403 + فیلم
نوحه محرم 1403 شب دوم + دانلود متن مداحی دل بی تاب اومده چشم پر از آب اومده مجید بنی فاطمه
مرگ 3 کودک در آتش / پدر، چگونه خانواده‌اش را به آتش کشید
نگاهی به بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان
فرهاد مجیدی : من از علی دایی گران‌تر بودم/ به خاطر گلم به استقلال پدرم با من قهر بود
12 نکته برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین رنگ کاشی برای سرویس بهداشتی
سرنوشت وحشتناک مومیایی دختر جوان مصری
در این شهر آرام قدم بردارید؛ ساکنین آن همگی مردگان هستند!
پیش‌بینی مهم نیویورک‌تایمز از دوره ریاست جمهوری پزشکیان
محمد جواد ظریف چه نقشی در دولت پزشکیان خواهد داشت؟
برادر کوچک رهبر معظم انقلاب: صندلی‌های آشپزخانه منزل رهبری پلاستیکی هست؛ ایشان مبل ندارند+ عکس