نحوه صحبت کردن با همسر درباره سکس و رابطه جنسی

  سه شنبه، 03 دی 1398   زمان مطالعه 5 دقیقه
نحوه صحبت کردن با همسر درباره سکس و رابطه جنسی
اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی به حدی است که صحبت در مورد آن باعث صمیمیت زوجین می شود. وقتی ارتباطات پر از تنش است، مطمئناً ناامیدی، ابهام و احساس آسیب دیدن در بین آنها دیده می شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از نیک همراه، اگرچه بسیاری از کارشناسان معتقدند که امروزه اکثر زندگی های مشترک با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کنند، اما ناراحتی های مربوط به رابطه جنسی نیز در زندگی زناشویی بسیار زیاد است. در حقیقت، رابطه جنسی یکی از موضوعات اصلی است که در انجمن های روابط آنلاین مورد بحث قرار می گیرد. به نظر می رسد صحبت کردن با یک غریبه به صورت آنلاین راحت تر از گفتگو با شریک زندگی باشد! صحبت درباره رابطه جنسی با همسر می تواند باعث نگرانی شود. استراتژی هایی برای آسانتر کردن این گفتگوها وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.

چگونگی صحبت درباره رابطه جنسی

بیایید در مورد رابطه جنسی صحبت کنیم، زیرا مهمترین بخش پرورش یک زندگی جنسی سالم، صحبت در مورد یک زندگی جنسی سالم است. تنها 9٪ زوج هایی که نمی توانند راحت با یکدیگر رابطه جنسی برقرار کنند، اظهار می کنند که از نظر جنسی رضایت دارند.

اهمیت رابطه جنسی در زندگی زناشویی به حدی است که صحبت در مورد آن باعث صمیمیت زوجین می شود. وقتی ارتباطات پر از تنش است، مطمئناً ناامیدی، ابهام و احساس آسیب دیدن در بین آنها دیده می شود.

وقتی زوجین در مورد نیازهای جنسی خود با یکدیگر صحبت می کنند، مکالمات آنها غالبا غیرمستقیم، مبهم و حل نشده است. به طور معمول هر دو شریک برای تکمیل بحث عجله دارند، امیدوارند که شریک زندگی آنها بدون گفتن چیزهای زیادی خواسته هایشان را درک کند.

صحبت درباره رابطه جنسی

قبل از صجبت کردن با همسرتان موارد زیر را در نظر داشته باشید:

چرا می خواهید صحبت کنید؟

از همسرتان چه می خواهید؟

نگویید “ما باید صحبت کنیم”

بگویید “من فکر می کنم …” یا “من می خواهم نظر تو را بدانم …”

زمان خوبی را انتخاب کنید

به ایده های شریک زندگی خود گوش دهید

به یکدیگر احترام بگذارید

به توافقی برسید که هر دوی شما بتوانید با با آن کنار بیایید.

خب الان می خواهید با شریک زندگیتان صحبت کنید ولی نمی دانید چگونه باید این کار را انجام دهید. در زیر سه نکته مهم برای صحبت در مورد رابطه ی جنسی وجود دارد.

1. مهربان و مثبت باشید

نکته اصلی صحبت کردن در مورد رابطه جنسی انتقاد نیست. اگر این کار را انجام دهید، مکالمه سریعتر از “سریع” تمام می شود.

گفتن “شما هرگز بدن من را لمس نمی کنید” باعث می شود شریک زندگی تان کمتر شما را لمس کند. در عوض سعی کنید جملاتی این چنینی بگویید، “بوسیدن آخر هفته گذشته در اتاق لذت بخش بود، احساس خوبی کردم! ”

بسیاری از ما در بعضی مواقع نسبت به بدن و عملکرد خود احساس خجالت می کنیم. قضاوت یا انتقاد به این آمیزه فقط ناامنی ها را بدتر می کند. اشتراک نیازهای مثبت شما راه های جدیدی برای دوست داشتن یکدیگر باز خواهد کرد.

2. صبور باشید

صحبت درباره رابطه جنسی می تواند ناراحت کننده باشد. به دلیل نوع تربیت، بسیاری از ما مخصوصا خانم ها با لذت بردن از رابطه جنسی احساس شرم می کنیم و کمتر از نیازها و خواسته های خود صحبت می کنیم. اگر شما یا شریک زندگی تان چنین احساسی دارید، صبور باشید. سعی کنید در مورد احساسات خود در مورد رابطه جنسی صحبت کنید. داشتن این نوع مکالمه یک روش قدرتمند برای تقویت احساس امنیت شما با یکدیگر است.

3. انطباق داشته باشید

رابطه جنسی خوب هر دو شریک را ملزم به درک و برقراری ارتباط خوب و بی خطر می داند. انطباق برای خواسته های یکدیگر می تواند یک تجربه لذت بخش برای هر دو شریک باشد. باید به جای رابطه جنسی، بر تمایلات خود تمرکز کنید و اینکه هر دو شریک مسئولیت لذت بردن دیگری را بر عهده دارد. یادگیری هنر صحبت کردن در مورد رابطه جنسی، باعث تقویت رابطه عاشقانه در داخل و خارج اتاق خواب می شود.

زمان مناسب صحبت در مورد رابطه جنسی با همسر کی است؟

در مورد مشکلات جنسی در اتاق خواب یا هنگام خواب صحبت نکنید. یک مکان “خنثی” تر انتخاب کنید. اگر فرزند دارید، اطمینان حاصل کنید که بچه ها گوش نمی دهند.

درست بعد از رابطه جنسی در مورد رابطه جنسی صحبت نکنید. باز هم ، زمان “خنثی” تری را نیز انتخاب کنید.

همسرتان را مقصر ندانید. اگر می خواهید در مورد مشکلات جنسی صحبت کنید ، به همسرتان (بدون مقصر دانستن) اطلاع دهید که فکر می کنید باید در مورد صمیمیت جنسی خود صحبت کنند. زمانی را برای گفتگو تنظیم کنید.

چگونه در مورد مشکلات جنسی با همسر صحبت کنیم؟

یک گفتگوی “آرام” داشته باشید. برای گفتگو هدف داشته باشید و آن احساس نزدیکی و ارتباط با همسرتان باشد. از سرزنش کردن خودداری کنید.

به همسرتان نشان دهید که توجه کامل او را می خواهید. سپس می توانید با چیزی مانند ” ما قبلا عشق به یکدیگر را به روشی فیزیکی نشان می دادیم. می خواهم به آن روزها برگردیم. بیا راهی پیدا کنیم تا با هم صمیمی تر و دوست داشتنی تر باشیم. “

اگر نمی خواهید مشکلات بیشتری در زندگی جنسی خود ایجاد کنید، بدون بحث در مورد مسئله با همسر خود، هیچ کتابی برای مشاوره جنسی یا اسباب بازی های جنسی خریداری نکنید.

در مورد انتظارات، ترسها، خواسته هایتان، نگرانی هایتان با یکدیگر صحبت کنید و صادق باشید! بسیار مهم است که در مورد احساسات درونی خود درباره این موضوع صحبت کنید.

شما باید دلایل کمبود رابطه جنسی را کشف کنید. اینها می توانند متنوع باشند و راه حل های جنسی برای هر یک می تواند بسیار متفاوت باشد. اگر شریک زندگی شماسردمزاج باشد باشد، نیاز به توجه بیشتر به تکنیکها، مداخلات پزشکی یا موارد جسمی دارد که می توانند تغییر کنند.

از صحبت کردن در مورد آنچه دوست دارید و آنچه دوست ندارید نترسید. سطح راحتی شما برای ارضای زندگی جنسی کاملا مهم است.

شاید مجبور شوید چندین مکالمه داشته باشید نه فقط یک مکالمه طولانی.

ممکن است در این مسیر نیاز به مشاوره ازدواج داشته باشید. یک مشاوره می تواند راهنمای بسیار خوبی برای گفتگو با همسرتان باشد.

حرف آخر

“عاشقان واقعی ساخته می شوند، متولد نمی شوند.” اگر واقعاً می خواهید رابطه جنسی با همسرتان بهبود یابد و یا برای همیشه حفظ شود، باید زمانی را برای گفتگو با یکدیگر اختصاص دهید. ارتباط خوب کلید اصلی رابطه جنسی عالی است. این مکالمه برای همه زوجین لازم است – خواه تازه ازدواج کرده باشید و یا زمانی طولانی از زندگی مشترکتان گذشته باشد. داشتن زندگی جنسی سالم یک هدیه عالی و هدیه ای است که باید از آن لذت ببرید و از آن مراقبت کنید.


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
.‌ٔ..
2 سال پیش

باشه
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (545 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (106 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (40 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (13 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (8 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
ویدئو فوق احساسی از سینه زنی شهاب حسینی در هیئت عزاداری امام حسین(ع) در شب عاشورا
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان