نشانه های فاسد یا خراب شدن روغن موتور پژو پارس

  چهارشنبه، 15 مرداد 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
نشانه های فاسد یا خراب شدن روغن موتور پژو پارس
فراموش نکنید که روغن موتور پژو پارس و یا هر خودروی دیگری علاوه بر خاصیت روان کنندگی و جذب آلودگی ها باید باعث کاهش گرما و اصطکاک قطعات هم باشد. روغن موتوری که فاسد باشد، هیچ یک از این خاصیت ها را ندارد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، روشن شدن چراغ هشدار مربوط به روغن موتور پژو پارس قطعاً یکی از علائم خراب یا تمام شدن آن است، اما به هر حال ممکن است این چراغ به هر دلیل روشن نشود و خراب شده باشد. شما با شناخت نشانه های دیگری که هنگام خرابی روغن موتور بروز می کند می توانید متوجه وجود مشکل مربوط به روغن موتور پژو پارس شده و آن را مرتفع کنید.

روغن موتور پژو پارس که فاسد باشد، موتور با صدا کار می کند

کار کردن موتور با صداهای غیرمتعارف جزو نگرانی های همیشگی صاحبان آنهاست. یکی از زمان هایی که کار کردن خودرو با صداهای غیرمعمول همراه است، زمانی است که روغن موتور پژو پارس فاسد شده باشد.

روغن دارای مواد زائد، سختی و گرانروی (مقاومت در برابر جاری شدن) کمتری نسبت به روغن خالص دارد؛ همین حرکت با سرعت پایین تر موجب می شود که روغن موتور با سرعت کمتری به سمت قطعات حرکت کند. در چنین شرایطی حرکات اولیه قطعات مختلف سیستم موتور با اصطکاک و کوبش بیشتری همراه خواهد بود، چرا که سیستم موتور قبل از پمپاژ کامل روغن و رسیدن آن به همه قسمت ها شروع به کار می کند.

شرایط زمانی بحرانی تر می شود که شما نسبت به این صداها بی توجه باشید. اصطکاک و وارد شدن ضربه های پی در پی به سیستم موتور، منجر به بروز مشکل بزرگتری به نام یاتاقان زدن خودرو می شود. یاتاقان زدن خودرو یکی از مشکلات پر دردسر و پر هزینه ی خودرویی است.

هنگامی که خودروی شما یاتاقان می زند، ضربات آنقدر شدید هستند که شما لرزش هایی را در بدنه خودرو احساس می کنید.

روغن موتور پژو پارس که فاسد باشد، تغییر رنگ نمی دهد

رانندگان زیادی هستند که پس از بررسی روغن موتور خودرو و مشاهده عدم تغییر رنگ آن بعد از گذشت مدت زمان طولانی خوشحال می شوند. آنها تصور می کنند کثیف نشدن روغن موتور پژو پارس بعد از گذشت مدتی از ریختن آن در خودرو، به معنای مرغوب بودن آن است.

این تصور کاملا اشتباه است. وظیفه اصلی و خاصیت روغن موتور ، پاک کنندگی است. تغییر رنگ روغن موتور بعد از گذشت مدتی از استفاده آن، به دلیل جذب آلودگی ها و مواد زائد موجود در موتور امری کاملاً طبیعی است. حال زمانی را تصور کنید که بعد از گذشت هزاران کیلومترها از رانندگی، روغن موتور همچنان مثل روز اول است. این یعنی روغن موتور مورد استفاده شما فاسد بوده و توانایی جذب و معلق نگه داشتن آلودگی ها در خود را نداشته است.

در چنین شرایطی می بایست بی معطلی به فکر تعویض روغن موتور پژو پارس خود باشید چرا که روغن کثیف هر قدر بیشتر در سیستم خودرو باشد، باعث خوردگی، خرابی و استهلاک بیشتر قطعات و بخش های مختلف خودرو می شود.

فراموش نکنید که روغن موتور پژو پارس و یا هر خودروی دیگری علاوه بر خاصیت روان کنندگی و جذب آلودگی ها باید باعث کاهش گرما و اصطکاک قطعات هم باشد. روغن موتوری که فاسد باشد، هیچ یک از این خاصیت ها را ندارد.

روغن موتور پژو پارس که فاسد باشد، خودرو می لرزد

به خاطر داشته باشید که ضربه ها و تکان هایی که از سمت موتور به بدنه خودرو وارد می شود، حین در جا کار کردن خودرو هم احساس می شود. به طور کلی یکی از دلایل لرزش خودرو، خراب یا فاسد شدن روغن موتور آن است. معمولاً شدت این ضربه ها به میزانی است که سرنشینان داخل کابین هم متوجه لرزش خودرو می شوند.

روغن موتور پژو پارس که فاسد باشد، کیفیت سواری خودرو کاهش می یابد

شناور نشدن قطعات در روغن و عدم روان کاری مناسب آنها باعث می شود که تحرکشان دچار مشکل شود. بنا بر آنچه که از روغن موتور و خاصیت آن در این مقاله و سایر مقاله های مربوطه گفته ایم، فاسد بودن روغن موتور پژو پارس از دلایل افت شتاب و قدرت آن است.

اگر مدتی است احساس می کنید خودروی تان از هندلینگ مناسبی برخوردار نیست و در مقاطعی از حرکت، ریپ می زند، روغن موتور آن را چک کنید.

نکات مهم برای چک کردن روغن موتور پژو پارس

برای چک کردن روغن موتور پژو پارس باید چند مورد را بررسی کنید:

چقدر از زمان تعویض روغن خودروی تان گذشت است؟ بر اساس دفترچه راهنمای هر خودرو و توصیه های سازنده، میزان استفاده روغن موتور در هر خودرویی متفاوت است.

چند کیلومتر با خودروی تان رانندگی کرده اید؟ تعویض روغن به نوع رانندگی و استفاده شما از خودرو هم بستگی دارد. ممکن است این دو عامل باعث شوند که روغن موتور پژو پارس شما زودتر از موعدی که در دفترچه راهنما آمده است خراب شود، پس به شرایط دائمی ای که خودرو در آن قرار دارد مثل ترافیک های سنگین روزانه و یا میزان گرد و غبار هوای محلی که غالباً در آن تردد می کنید هم توجه داشته باشید. با در نظر گرفتن موارد بالا به سراغ بررسی روغن موتور پژو پارس و یا هر خودروی دیگری بروید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (690 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (199 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (69 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (61 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (34 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (24 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (26 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (10 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
(عکس) عزاداری الناز شاکردوست در عاشورا/ پست عاشورایی الناز شاکردوست
(تصاویر) چیدمان شیک و ایرانی پسند سفره حضرت ابوالفضل در منزل باسلیقه علی دایی، با جاشمعی‌ها و مبلمان طلایی و دیزاین زیبای گل در وسط سفره
جدیدترین عکس محمدرضا گلزار در فضای مجازی در روز عاشورا
مسمومیت حدود 800 نفر در گلوگاه / یک مقام مسئول: علت مسمومیت نوشیدن آب یا شربت توزیع شده است
ترامپ: اگر در انتخابات قبلی آمریکا تقلب نمی‌شد یک هفته‌ای با ایران معامله می‌کردم!
شریعتمداری: ظریف جایگاه رسمی ندارد، نباید به صدا و سیما دعوت می‌شد!
از اهدای چفیه رهبری به عزاداران حسینی تا رونمایی تراکتور از بیرانوند در حواشی داغ امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
ظریف در گفتگوی ویژه خبری نحوه انتخاب وزرا در دولت چهاردهم را تشریح کرد
(فیلم) عزاداری امیر قلعه نویی، سام درخشانی و محمدحسین میثاقی در کنار وحید شمسایی در مجلس سلبریتی ها در شب تاسوعا
لباس های مزونی المیرا شریفی مقدم با مانتوی بلند تزئین شده کاردست و روسری نگین دار زیبا/ رعایت کامل حجاب در عین داشتن استایلی جذاب +عکس
بورس دانشجویان سال آخر دکتری برای تأمین نیاز هیئت علمی دانشگاه‌ها
جزئیات تماس تلفنی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان با مسعود پزشکیان
استایل همسر راجر فدرر قهرمان مسابقات تنیس با لباسی متشکل از پَر/ فکر کنم این حجم از پَر توی دوخت لباس اوج هنرنمایی طراح باشه +عکس
کلید اولیه سوالات نوبت دوم کنکور 1403 منتشر شد
استایل پولداری همسر علی دایی در کنار مولتی میلیاردر فوتبال ایران / مانتو جلو باز با طرح چهارخونه و کیف پر زرق و برق بانو فرخ آذر دیدن داره !
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان