۱۰ نشانه که هشدار می‌دهد رابطه عاطفی‌تان یک‌طرفه است

  دوشنبه، 28 مهر 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
۱۰ نشانه که هشدار می‌دهد رابطه عاطفی‌تان یک‌طرفه است
رابطه عاطفی با آدم های خودخواه معمولاً به این دلیل سرانجامی ندارد که ولع زیادی برای صمیمیت و نزدیکی پیدا می کنید و مجبور می شوید همه ی بار عاطفی رابطه را به تنهایی به دوش بکشید. روانشناسان می گویند روابط عاطفی یک سویه صدمه ی زیادی به سلامت جسم و روان ما می زنند و همین مسأله ما را درگیر اضطراب و نگرانی مداوم می کند.

رابطه اصولا موضوع پیچیده و شکننده ای است. این قضیه خصوصا در مورد دو نفر که در رابطه ی عاشقانه هستند، شدت بیشتری دارد. در اغلب مواقع بازگرداندن رابطه به وضعیت ابتدایی آن، ممکن نیست. وقتی احساس میان دو نفر از بین می رود، بازگرداندن آن به حالت اولش کار ساده ای نیست و در این مرحله است که برخی شروع به دروغ گفتن می کنند. از شما دعوت می کنیم با ادامه ی این مقاله همراه باشید تا ۱۰ نشانه ی هشداردهنده درباره ی یک طرفه شدن رابطه ی عاطفی تان را بشناسید.

تصویر

چک کردن گوشی موبایل

این جمله را به خاطر داشته باشید: هیچ کس نمی تواند آرام بنشیند و ببیند دیگران وسایل شخصی او را کندوکاو می کنند. این کار برای هیچ کس خوشایند نیست. فرض کنید خیلی اتفاقی گوشی موبایل همسرتان را برمی دارید و در آن سرکی می کشید. از قضا واکنش او به این کار شما تندوتیز و منفی است. شما کاملا مطمئن هستید او از لحاظ روانی سالم است و این واکنش مربوط به کاری است که انجام داده اید .دراین صورت شاید بتوان نتیجه گرفت که او تلاش می کند چیزی را از شما پنهان کند.

تا دیروقت سرِ کار ماندن

گاهی اوقات کسانی که ادعا می کنند تا دیروقت سر کار می مانند واقعا مشغول به کار هستند، اما در مواردی هم تا دیروقت سر کار بودن می تواند نشانه ی وجود رابطه ی عاشقانه ای در محل کار یا بی علاقگی به دیدن طرف مقابل باشد. سؤال اینجاست که این اتفاق به چه دلیل رخ داده است؟ شما باید جواب این سؤال را در یک گفت و گوی آرام و به دور از تنش پیدا کنید؛ به امید اینکه بعد از حل موضوع هردوی شما بعد از کار، برای رسیدن به منزل و ملاقات یکدیگر لحظه شماری کنید.

بی دلیل حسود شدن

در حد مطلوب و کم، حسادت حسی فوق العاده است! و خصوصا در سال های اول رابطه این حس بسیار دلپذیر و مطلوب است، چراکه عشق شما را به طرف مقابل تان نشان می دهد. اما اگر معشوق یا معشوقه ی شما پس از گذشت سال ها از شروع رابطه به طور دائم و بی دلیل به شما حسادت کرد، احتمال دارد که خودش در خیانت دستی بر آتش داشته باشد!

ناراحتی از توجه و علاقه ی زیاد

ما اغلب از طرف کسی که دوست مان دارد یا عاشق مان است کمبود توجه و ابراز عشق را احساس می کنیم. اغلب مردم از ابراز عشق و صمیمیت شریک عاطفی شان لذت می برند، اما اگر شما به شریک عاطفی تان توجه نشان می دهید و او از دریافت آن دوری می کند و تمایلی به آن ندارد، بهتر است دست از این کار بکشید و تا دلیل آن را متوجه نشده اید از توجه نشان دادن یک طرفه دست بردارید.

از بین رفتن صمیمیت

صمیمیت عامل مهم و تأثیرگذار در یک رابطه ی هماهنگ است. شوروشوقی که در ابتدای یک رابطه وجود دارد طبیعتا پس از مدتی رنگ وبوی خود را از دست می دهد، اما از بین رفتن صمیمیت در رابطه نشانه ی خطرناکی است. برای نجات رابطه تان بهتر است در این خصوص با شریک عاطفی تان صحبت کنید و از او بخواهید بگوید که در قلبش چه می گذرد و چرا مدتی است که نسبت به شما سرد شده است.

برنامه ریزی نداشتن برای آینده

کسانی که در یک رابطه سالم هستند مایلند برنامه هایشان را با شریک عاطفی شان در میان بگذارند. این موضوع خصوصا در سال اول رابطه شدت بیشتری دارد. موضوعات بحث می تواند متنوع باشد مثلا اینکه قرار است کجا زندگی کنید؛ در شهر یا در جای خلوت و آرامی در خارج از شهر؟ آیا هردوی شما دوست دارید حیوان خانگی داشته باشید؟ و موار مشابه. اگر یکی از شما تمایل ندارد درباره ی آینده ی مشترک با دیگری صحبت کند، بایستی تلاش کنید دلیل این امر را پیدا کنید.

بی دلیل و پشت سرهم هدیه دادن

همه هدیه گرفتن را دوست دارند. این حس خصوصا در مورد خانم ها قوی تر است. آنها وقتی هدیه می گیرند احساس می کنند یک الهه هستند! اما چه پیش می آید اگر کسی بیش از اندازه به شما هدیه بدهد؟ در ابتدا احتمالا هیجان زده خواهید شد، اما پس از مدتی شک و دلایل منطقی به سراغ تان می آید. از خود می پرسید برای چه این کار را می کند؟ آیا چیزی هست که بابت آن احساس گناه یا شرم می کند؟ آیا این هدایا پوششی بر آنهاست؟

خلق و خوی خشن پیدا کردن

در زندگی همه ی ما شرایط سختی اتفاق می افتد که ما را تحت فشارِ استرس یا تنش قرار می دهد. به همین دلیل هیچ کس نمی تواند ادعا کند که همیشه خلق و خوی ثابتی دارد، اما اگر دفعات این نوسان زیاد است یا اطمینان دارید که دلیل آن استرس و فشارهای کاری نیست، باید آن را جدی بگیرید. بهتر است در این مورد خودمانی و صمیمانه صحبت کنید تا متوجه شوید در رابطه تان چه می گذرد.

عوض کردن بحث در حین یک گفت و گوی جدی

واضح است که بلافاصله پس از رسیدن به منزل از سر کار یا وقتی برای خواب و استراحت آماده می شویم زمان های مناسبی برای یک بحث جدی نیستند، اما گاهی شریک عاطفی شما از بحث درباره ی هر موضوعی طفره می رود. گویا او در تلاش است تا از صحبت کردن در خصوص آنچه شما مطرح کرده اید اجتناب کند. می توان گفت این نشانه ای است که شما باید درخصوص آینده ی رابطه تان کمی نگران باشید.

معرفی نکردن شما به دوستان

اگر مدت هاست در رابطه هستید و شریک عاطفی تان چندان علاقه ای ندارد که شما را به دوستان صمیمی اش معرفی کند، می توانید آن را نشانه ای منفی درنظر بگیرید. اگر او در مورد شما جدی است، نباید در این مورد تردید نشان بدهد. آیا دائم می گوید آمادگی این کار را ندارد و حس می کنید برای این کار بهانه می تراشد!؟ احتمالا در این شرایط شما نمی خواهید با حقیقت مواجه شوید. زیرا به نظر می رسد آن قدرها هم که فکر می کنید در دل او جای ندارید!


1 دیدگاه
  دیدگاه ها
یاسمن
4 سال پیش

😒🤢🤮کجاش جذابه واقعا که🤢🤮😒😒😒😒😒😒😒
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (654 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (111 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (92 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (64 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (45 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (35 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (16 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان