دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / لیست نشریات /

معرفی نشریه علمی پژوهش در علوم رایانه 

شنبه، 27 فروردین 1401
در این بخش میخواهیم به معرفی نشریه علمی پژوهش در علوم رایانه که بصورت فصلنامه منتشر میشود بپردازیم.

مجله علمی پژوهش در علوم رایانه به عنوان یکی از مجـلات علمی تحت نظارت انجمن پژوهش در علوم رایانه متناسب با نیازها و اقتضای زمان، فعالیت خود را آغاز کرد، و در پی آن، إن شاء الله با هدف تکمیل رسالت علمی فرهنگی خود به حیات خود ادامه خواهد داد. هدف این مجله انعکاس دستاوردهای علمـی پژوهشگران سراسر کشور می باشد . این مجله امید دارد با فعالیت خود و با دریافت مقالات و انتشار منظم بصورت ماهانه، دستاوردهای علمی محققان کشور را به نحو شایسته ای در اختیار علاقه مندان به موضوع پژوهش قرار دهد و در پایگاه های ملی معتبر کشور نمایه نماید.فصلنامه پژوهش در علوم رایانه زیرشاخه نشریه پژوهش های مهندسی و تکنولوژی است که در سال 1397 از این نشریه تفکیک شد و مقاله های علمی مروری، ترویجی و پژوهشی در زمینه علوم رایانه در آن بررسی و چاپ میشود.

اطلاعیه مهم

با کمال مسرت به اطلاع پژوهشگران، اساتید، دانشجویان دوره های تکمیلی و سایر علاقمندان می رساند مجوز انتشار فصلنامه توسط وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی به شماره 83074 دریافت شده است. این فصلنامه تلاش دارد فضایی علمی برای به اشتراک گذاشتن آخرین تحولات و پیشرفت های دنیای علم و عمل در حوزه علوم رایانه را برای دانشگاهیان و متخصصان فراهم آورد. هدف اصلی آن توسعه زمینه تبادل ایده ها در طیف وسیعی از موضوعات مهم مربوط به علوم رایانه در این حوزه است. لذا کلیه مقالات واصله در زمینه مطالعات تجربی، تحولات و پیشرفتهای نظری و روش شناختی در علوم رایانه داوری می شوند. مشروح جزییات فصلنامه در سایت نشریه آمده است. لازم به یادآوری است که هدف هیئت تحریریه فصلنامه، اخذ درجه علمی ترویجی از وزارت متبوع است لکن همانگونه که استحضار دارند ارزیابی هر نشریه جدید منوط به انتشار حداقل چند شماره بوده و در صورت تایید، درجه اعتبار علمی به شماره های قبلی نیز شامل می شود. لذا رجا واثق دارد با استقبال گسترده ای که از سوی جامعه علمی پویا و فرهیخته کشور شده است این مهم در اولین فرصت ممکن محقق خواهد شد.

هیئت تحریریه

  1. دکتر شاهین قربانی زاده شیرازی
  2. دکتر علی امیری
  3. دکتر سیدرضا نبوی

ساختار نشریه

  • صاحب امتیاز : انجمن پژوهش های علوم رایانه
  • ناشر: انتشارات فرزانگان
  • سردبیر : دکتر حمید خادم مسجدی

نحوه داوری مقالات

نحوه داوری نشریه رویکردهای پژوهشی در پژوهش در علوم رایانه single blind peer review می باشد.

داوری تخصصی (Peer Review) فرایندی است که مقالات تخصصی را به صورت همه جانبه توسط متخصصین همان رشته بررسی و ارزیابی می کند. Peer Review تنها روش گسترده و کاربردی برای ارزیابی مقالات علمی می باشد. روش Single blind peer review روشی است که در آن داور از مشخصات نویسنده آگاه است. این روش رایج ترین مدل ارزیابی در میان ژورنال های علمی است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله !
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟