دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

نشست صمیمی رئیس کل گمرک ایران با اهالی صنعت آذربایجان شرقی 

سه شنبه، 20 اردیبهشت 1401
کد خبر: 204600
علیرضا مقدسی روز دوشنبه در دیدار با فعالان اقتصادی آذربایجان شرقی، تسهیل در تجارت خارجی به ویژه رفع موانع تولیدکنندگان و صادرکنندگان و تامین کالای اساسی را اولویت اساسی گمرک اعلام و اظهار کرد: هم اکنون بنادر کشور مملو از کالاهای اساسی است که به تدریج ترخیص می شوند.

به گزارش پایگاه خبری-تحلیلی ساعدنیوز، دکتر علیرضا مقدسی رئیس کل گمرک ایران و معاون وزیر اقتصاد و دارایی دولت سیزدهم با حضور در استانداری آذربایجان شرقی در نشستی صمیمی با صنعتگران استان به تبادل نظر پرداخت. در این جلسه اهالی صنعت استان آذربایجان شرقی مشکلات خودشان را در زمینه ترخیص ماشین آلات و نیز صادرات محصولات و واردات مواد اولیه در میان نهادند.

در این نشست صمیمی مسئولان اجرایی استان آذربایجان شرقی و دو تن از نمایندگان استان به همراه معاونان رئیس کل گمرک ایران نیز حضور داشتند. دکتر تاج الدینی نماینده تبریز در این جلسه بر اهمیت پیگیری مسائل و مشکلات صنعتگران و خصوصاً اصلاح قانون جهت تسهیل واردات ماشین آلات مورد نیاز بخش صنعت در سال تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین تأکید کرد. رئیس کل گمرک ایران نیز قول پیگیری میدانی موضوع و بازدید از مبادی گمرکی را داد.

دکتر مقدسی تراز تجاری کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در یک ماه گذشته میزان کالاهای صادراتی از گمرکات کشور پنج میلیارد دلار و واردات نیز چهار میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار بود.

رییس کل گمرک ایران با بیان اینکه هیچ نگرانی از بابت کالای اساسی در کشور وجود ندارد، خاطرنشان کرد: تاکنون یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم، ۱۷۷ هزار تن روغن و سه هزار تن شکر از بنادر ترخیص شده و کالاهای اساسی دیگر نیز به تدریج ترخیص می شوند.

مقدسی موجودی کنونی بنادر کشور را سه میلیون تن اعلام کرد و افزود: در بندر امام خمینی هر ۱۵ ثانیه یک کامیون کالای اساسی ترخیص می شود.

وی ادامه داد: هم اکنون ۲۹۰ تن کالای اساسی در اسکله موجود بوده و ۶۰۰ هزار تن نیز در لنگرگاه است.

مقدسی با اشاره به راه اندازی پنجره واحد تجارت فیزیکی در سال ۱۳۷۶ در تبریز و تبدیل آن به پنجره واحد تجارت الکترونیک، گفت: آذربایجان شرقی به دلیل ظرفیت بالای اقتصادی قابلیت افزایش توان صادرات را دارد.

رییس کل گمرک ایران آمار تراز تجارت خارجی آذربایجان شرقی در سال جاری را ۴۹۲ هزار تن اعلام کرد و افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش یافته است.

مقدسی خاطرنشان کرد: در یک ماه گذشته ۵۴ هزار تن ترانزیت خارجی از این استان انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش دارد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 18 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ماجرای تسبیح رایگانی که به زائران حج امسال هدیه داده می شود!
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
هزینه چاپ یک کتاب
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
رونمایی از چهره واقعی و زیبای کیمیا خاتون و شمس تبریزی برای اولین بار/ چشمان بادامی و ابروی کمانی دختر مولانا+عکس
گردش لاکچری شبنم قلی خانی بازیگر نقش مریم مقدس در یک کافه سر سبز در دبی/ خوش بگذره +عکس
نگاهی به جشن تولد 93 سالگی پدر حمید معصومی نژاد گوینده خبر از رُم/مبارکا باشه +عکس
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
تماشای بازی تیم استقلال در کنار مزار جوان تازه فوت شده توسط دوستان بامعرفتش+ویدیو/ بامرام شما هستن بقیه اداتون رو درمیارن👌