دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

نگاه دوباره به سانحه سقوط بالگرد آقای رئیس جمهور؛ می شد پیشگیری کرد! 

سه شنبه، 12 تیر 1403
کد خبر: 395265
ساعدنیوز: رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دولت دوازدهم معتقد است که به چند دلیل سفر هوایی ابراهیم رئیسی به منطقه مرزی پرخطر بود و می‌شد از حادثه جلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری ساعدنیوز به نقل از تابناک، انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و حال و هوای این روزهای کشور، نتیجه اتفاق ناگواری است که برای رئیس جمهور سیزدهم کشورمان رخ داد. برای همین در تب و تاب و فعالیت های انتخاباتی این روزها، همچنان پس زمینه ای به نام شهدای خدمت جریان دارند و ذهن ها هرازگاهی، حتی ناخواسته، درگیر چنان ماجرایی می شوند.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رئیس جمهوری اسلامی عصر یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» به سمت تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و با همراهان خود به شهادت رسید.

هیئت عالی بررسی ابعاد و علل سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و هیئت همراه تاکنون دو گزارش در تاریخ چهارم و نهم خرداد ماه، پیرامون این حادثه منتشر کرده است

در بخشی از این گزارش، ستاد کل نیرو‌های مسلح، وقوع انفجار ناشی از خرابکاری در جریان پرواز و لحظات قبل از برخورد به دامنه ارتفاعات منتفی دانسته است.
اسماعیل نجار معاون وزیر پیشین کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دولت دوازدهم در گفتگویی معتقد است «از وقوع این حادثه می‌شد پیشگیری کرد.»

نجار می‌افزاید: از این حادثه نمی‌توان به عنوان بحران یاد کرد؛ چرا که در قانون مسئله بحران منهای حوادث اجتماعی، سیاسی و یا امنیتی است.

معاون وزیر پیشین کشور از حادثه سقوط بالگرد رئیس جمهور به عنوان یک حادثه تلخ، اما قابل پیشگیری یاد می‌کند.

ملاحظه امنیتی سفر هوایی مرزی
نجار معتقد است که در حاشیه مرز‌ها و در بخش‌هایی که احتمال خطر وجود دارد نباید مقامات سفر‌های هوایی داشته باشند.

سه موردی که سفر رئیسی را خطرناک کرد

او همچنین ادامه می‌دهد: در محل سقوط بالگرد رئیس جمهور ابر‌های غلیظ، باد‌های تند و ارتفاعات صعب العبوری وجود داشته و رفت و آمد هوایی پر خطر بوده است.

حجم برنامه‌های رئیس جمهور باید کاهش پیدا می‌کرد

نجار می‌افزاید: اگر وقت رئیس جمهور کم بود باید برخی از مراسم‌های افتتاح حذف می‌شد و نباید به خاطر کمبود وقت سفر رئیس جمهور هوایی انجام میشد.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در دولت دوازدهم در مورد انتقاداتی که نحوه اطلاع رسانی پیرامون این حادثه مطرح می‌شود نیز می‌گوید: حادثه به حدی تلخ بود که اطلاع رسانی به هر نحوی انجام می‌شد قطعا کشور در بهت فرو می‌رفت، اینکه همزمان چندین مقام عالی رتبه در یک حادثه حضور داشتند اتفاق ساده‌ای نیست.

باید حادثه بالگرد رئیس جمهور دقیق‌تر اطلاع رسانی می‌شد

نجار در خاتمه می‌افزاید: به محض وقوع حادثه از فرود سخت سخن گفتند در حالیکه بهتر بود که درباره جزئیات این حادثه دقیق‌تر اطلاع رسانی شود، اما در مجموع نمی‌توان اطلاع رسانی پیرامون این حادثه را بد ارزیابی کرد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 12 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(ویدیو) اولین پیوند آپانسیسی تاریخ در سریال در حاشیه 🤣/ جواد رضویان عالیه 😂 مهران مدیری و غفوریان ترکیدن از خنده/ آدم دوس داشت اونجا باشه و فقط بخنده
(ویدئو) نجات علی دایی از مرگ حتمی به لطف ایمنی بالای ماشین شاسی بلند ژاپنی بعد از یک تصادف هولناک
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اعلامیه فوت برادر جوانمرگ مهدی یغمایی که توسط آقای خواننده استوری شد+عکس/ تنها ماندن یغمایی بعدِ از دست دادنِ یدونه برادرش
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
رونمایی از داماد مینیمال امیر قلعه نویی و حضور سلبریتی های فوتبالی و سینمایی در جشن عروسی میلیاردی اش/ امیر جعفری مجلس گرم کن ژنرال استقلالی و حشمت فردوس مهمان ویژه +تصاویر
(عکس) رونمایی از شوهر خوش تیپ و کراواتی غزل شاکری، بازیگر نقش ملک زاده در سریال جیران / به پای هم پیر بشید ایشالا ...
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب