نگاهی به آداب و رسوم مدرم پورتوریکو

  شنبه، 03 دی 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
نگاهی به آداب و رسوم مدرم پورتوریکو
پورتوریکو مجمع الجزایری در شمال شرق منطقه کارائیب است. برای آشنای با آداب و رسوم این مردم با ساعد نیوز همراه باشید.

پورتوریکو با نام رسمی قلمرو همسود پورتوریکو مجمع الجزایری است در شمال شرقی منطقه کارائیب. پورتوریکو از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به شمار می آید که تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا قرار دارد. نزدیک به ۷۶ درصد از مردم این جزیره سفیدپوست هستند که تبار بیشتر آن ها از اسپانیا است. کوبا و پورتوریکو تنها جزایری در حوزه کارائیب هستند که سفیدپوستان اکثریت جمعیت آن ها را تشکیل می دهند. پورتوریکو بیش از ۴۰۰ سال در کنترل اسپانیا بود تا این که پس از شکست اسپانیا از ایالات متحده در جنگ، این جزیره به کنترل ایالات متحده درآمد. نام پورتوریکو از زبان اسپانیایی گرفته شده و به معنای «بندر ثروتمند» است.

فرهنگ مردم مپورتوریکو

می دانیم که کشور پورتوریکو یکی از ثروتمندترین میراث هنری در دنیا محسوب می شود و شرایط فرهنگی و تاریخی گسترده ای را شامل شده است این کشور توانسته شرایط فرهنگی ایده آلی را شامل شود و مشخص است که اصول فرهنگی در این کشور وابسته به تاریخ این کشور ارزیابی می شود. در فرهنگ این کشور آمیخته های هندی بسیار دیده می شود. یک سری فرهنگ های اسپانیایی و آفریقایی که هنوز هم ریشه در سنت های این کشور دارد. مبادله های سیاسی و اجتماعی به طور کلی جنبه ای از زندگی را شامل می شود. در فرهنگ مردم کشور پورتوریکو مهمان نوازی حرف اول را می زند. مهمان نوازی گرم حتی از غریبه ها در این کشور یکی از بهترین اصول فرهنگی در این کشور است. جمع های دوستانه در بین مردم کشور پورتوریکو رویت شده است و البته که در این جشن ها مردم سعی می کنند از خارجیان در جهت رفاه زندگی خود بهره بگیرند. مردم این کشور غذاهایی تهیه می کنند که انگشتان خود را خواهید خورد، غذاهایی با طعم تند و خوش نمک که آدم را سرزنده می کند. غذاهای ترکیبی در این کشور در کل دنیا مشهور است. فرهنگ متنوع در این کشور در بین روستاهای مختلفی رویت می شود البته که زندگی روستانشینی در این کشور یک بخش مهم خواهد بود. اطلاعات زیادی در زمینه تحصیلی در این کشور رویت نمی شود اما مردم همه سعی خود را می کنند که با سواد باشند. شعر بخوانند، با هم در ارتباط باشند و سعی کنند و فرهنگ زندگی خود را وابسته به جدیدترین اعتبارات دولتی در نظر بگیرند. فرهنگ مردم این کشور در زمینه خرید لباس مشابه با ایران است. مردم ایران هم به لباس علاقه زیادی دارند. جمعیت پورتوریکو سه میلیون و ۱۹۴ هزار نفر و زبان های رسمی آن اسپانیایی و انگلیسی است. زبان رایج اکثریت مردم جزیره، اسپانیایی است و تنها حدود یک چهارم جمعیت پورتوریکو انگلیسی را روان صحبت می کنند.

دین در پورتوریکو

در حدود 85 درصد از مردم کشور پورتوریکو کاتولیک را قبول دارند و همه قوانین و شرایط مخصوص به کاتولیک را دنبال می کنند این در حالی است که در حدود 15 درصد الباقی پروتستان را مورد حمایت قرار می دهند. کلیسای کاتولیک این ادعا را کرده است که قدیمی ترین کلیسای مسیحیت است و البته که قدمت آن به زمان حضرت عیسی باز می گردد. سنت های غیر عادی زیادی در این مذهب دیده می شود که مردم کشور پورتوریکو به آن پایبند هستند. مردم این کشور یک سری خرقه ها زیر لباس خود استفاده می کنند. خرقه به پوششی گفته می شود که با پوست بدن پوشیده می شود و این پوشش جنس بسیار زبری دارد و خشن است و با موی حیوانات پوشیده شده است. این لباس در مذهب کاتولیک استفاده می شود که بدن آسیب ببیند ،فرد سختی بکشد تا افراد بتوانند در آینده از پس سختی های زندگی بر آیند. در مذهب کاتولیک قوانین عجیب و غریب زیادی دیده می شود. البته که شرایط دیدنی در این کشور وابسته به گروه های مختلفی بررسی می شود. استفاده از لباس های خاص در این کشور ریشه در دین و خرافاتشان دارد و مردم دیندار بوده و اصول خرافه ای را بهتر از قبل در نظر می گیرند. مشخص است که وضعیت دینی در این کشور می تواند یکی از مهمترین اصول در بین بانوان خواهد بود. اصول دیدنی در بین بانوان در پوشش و نوع لباس های آن ها نیز رویت می شود. دین داری در این کشور قوانین خاص خود را دارد که باید به آن احترام گذاشته شود.

پوشش مردم پورتوریکو

لباس های سنتی مردم پورتوریکو دیدنی و جذاب است. لباس های بلند با چین های پی در پی که قطعاً ساعت ها زحمت یک خیاط را زیر پوشش قرار داده است! بانوان در کشور پورتوریکو همیشه لباس های بلند را دوست داشتند. حتی همین امروز هم بسیاری از بانوان در این کشور لباس های بلند با چین های پی در پی را گزینه ای بی نظیر می دانند. لباس هایی که توری های خاصی دارد و از نظر پارچه متراژ زیادی را در برگرفته است. ظرافت بانوان در استفاده از لباس های خاص مشخص می شود. لباس هایی که جنبه رنگ آمیزی بی نظیری دارند. لباس هایی که برای مردم این کشور نماد شادی و سرور است. در کشور پورتوریکو استفاده از کفش های پاشنه دار به ندرت دیده می شود. پوشش رسمی برای آقایان با کلاه های سفید و نوارهای سیاه از دیگر جذابیت های کشور پورتوریکو محسوب می شود. آقایان همیشه به موسیقی علاقه نشان می دهند و لباسهایشان را نیز با متناسب با هنر انتخاب می کنند. گلسر های درشت با شاخه گل های رنگی بر روی موهای بانوان در حالی که موهای خود را پریشان کرده اند بسیار عالی است. پوشش لباس های مختلف در این کشور به صورت گل گلی دیده می شود. در این کشور هر کس هر طور که دوست دارد لباس می پوشد و البته که همین تنوع برای فرهنگ زندگی در کشور پورتوریکو بسیار دل انگیز است.مردم سعی می کنند دامن استفاده کنند و دامن ها همیشه پراز نقش های درشت و رنگارنگ است.

پوشش سنتی مردان در پورتوریکو

خرافات در پورتوریکو

افسانه های زیادی در کشور پورتوریکو دیده می شود. مثلاً مردم این کشور علاقه زیادی به مجسمه ای که در گوشه ای آرام در سن خوان دارد. این مجسمه یک تشریفات مذهبی محسوب می شود و داستان های تاریخی گسترده ای را شامل می شود. مردان ابر و بادی در این کشور ریشه در خرافات مختلفی دارد. در این کشور قدرت های خاصی از این مجسمه دیده می شود، عده ای معتقد هستند که این مجسمه می تواند افراد را شفا دهد، کودکان در این خرافات از اعتبارات بیشتری برخوردار هستند و شرایط خرافی به صورت حرفه ای بررسی می شود. قدرت لازم این مجسمه از مذهب کاتولیک برگرفته می شود. به طور کلی انگلیسی ها این خرافات را رد می کنند و مجسمه را یک تندیس بی روح می دانند که شرایط خاص خود را در بین مردم این کشور ایجاد کرده است. یک خرافات دیگر استفاده از لباس های ضخیم و زبر است که مردم برای اینکه طعم سختی ها را بچشند استفاده می کنند اینطور که مشخص است این لباس های ضخیم به آن ها کمک می کند که قدرت لازم در روزهای سخت و طاقت فرسا را داشته باشند. در خرافات مردم این کشور هر کس این حق را دارد که زندگی خود را به صورت قدرتمند دنبال نماید و تحمل قدرت در این کشور نیز وابسته به همراه مجسمه معروف است!

کریسمس در پورتوریکو

  • روز کریسمس در پورتوریکو تعطیل عمومی است و مشاغل معمولاً تعطیل هستند. این یک روز برای گذراندن وقت با دوستان نزدیک و اعضای خانواده است. این تاریخ برای کسانی که ایمان مسیحی را رعایت می کنند دارای اهمیت است.
  • این روز معصومین مقدس است و بزرگداشت روزی است که پادشاه هرودس دستور کشتن فرزندان پسر در بیت لحم را صادر می کند. در این روز توده های ویژه برگزار می شود. در شهر هاتیلو، کارناوالی از نوع برگزار شد. مردان لباس سربازان هرود را می پوشند و بچه های شهر را ربوده و جعلی می کنند. سپس مردم به سربازان مصنوعی خوراکی و آب نبات می دهند تا فرزندان خود را پس بگیرند.
  • شب سال نو در سراسر جهان آغاز تازه ای است و در پورتوریکو افسانه می گوید هر کسی که بتواند در هنگام اعلام صدای سال نو 12 انگور بخورد، خوش شانس خواهد بود. شعری سنتی به نام نان تست Bohemian در شب سال نو خوانده می شود. حتی از طریق ایستگاه های رادیویی کشور پخش می شود.
  • روز سه پادشاه، یا روز پادشاهان، دیدار جادوگران از کودک مسیح را جشن می گیرد. این روزی است که کودکان زیر درخت کریسمس چمن یا یونجه خرد شده را به عنوان هدیه برای شترهای خسته ترک می کنند. این عصر هدایا برای کودکان باقی می ماند. در طول روز، عمارت فرماندار در سن خوان با پذیرایی، موسیقی، تزئینات و اسباب بازی برای کودکان برای عموم آزاد است.

کریسمس در پورتوریکو

اسپانیایی صحبت کردن نیاز نیست

جالب است بدانید که از سال ۱۹۹۳، پورتوریکو دو زبان رسمی انگلیسی و اسپانیایی دارد. اما شما لازم نیست هر دو زبان را بلد باشید تا این جزیره را ببینید. بیشتر مردم حداقل کمی انگلیسی متوجه می شوند، مخصوصا شهرهایی که توریست های بیشتری به آن جا می روند، مردمی دارد که زبان انگلیسی را صحبت می کنند. اما همیشه یادگیری چند واژه در زبان کلی یک کشور کارساز است. می توانید یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید و واژه ها و عباراتی که مهم هستند را در آن نگه داری کنید.

سخن آخر

آن هایی که عاشق کشتی های تفریحی هستند، پس احتمالا عاشق پورتوریکو نیز خواهند شد. شرکت های مختلفی، خدمات کشتی های تفریحی در بندر چشم نواز سن خوان دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. برخی آمارها به دو میلیون مسافر کشتی کروز در سال در جزیره اشاره دارند. با این کشتی ها می توانید برای تورهای یک روزه، نیم روزه و یا حتی چند روزه ثبت نام کنید و از طبیعت بی نظیری که در انتظارتان است، نهایت لذت را ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (188 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (97 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (77 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (45 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (33 نظر) دیدار خصوصی خانواده ابراهیم رئیسی، امیرعبداللهیان، آل هاشم و دیگر شهدای خدمت با رهبر انقلاب+عکس/ چهره غمگین پسران وزیر امورخارجه و امام جمعه شهید (11 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (10 نظر) دانلود آهنگ جدید "خداحافظ" عرفان طهماسبی/ در سکوت شب خانه زد فریاد اما تو نشنیدی...+فیلم (10 نظر) یک روایت تاریخی : 70 سال پیش، ملاقات خصوصی آقا تختی و شاه مخلوع در رامسر (8 نظر) خلاقیت باحال بهرنگ علوی برای تبریک گفتن تولد بهرام افشاری/ اگه فرانسه به ایفل می‌نازه و ...+عکس (8 نظر) نگاهی به عروسک بامزه و گوگولی پسر مینا مختاری و بهرام رادان/ الهی چه لُپی داره آقا پسر+ عکس (7 نظر) واکنش بسیار جالب نوازنده خیابانی به حضور عادل فردوسی پور در میان مردم عادی/آهنگو کوبید از نو ساخت+ فیلم (7 نظر) صدای بهشتی پسر معلول با آهنگ کردی محلی +ویدئو/چه خوب میخونه... (7 نظر) مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از اجرای بی نظیر هندونه فروش دوره گرد/ دیشب با دلم خلوتی داشتم... چه خوش احوالی داشتم+فیلم (6 نظر) جسد سید محرومان غرق در طلا و مرمر! تحمیق کاربران فضای مجازی به شیوه اینترنشنال (5 نظر)
دیگران می‌خوانند   
دومین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح درباره بالگرد رئیس‌جمهور ؛ بررسی اثر جنگ الکترونیک و خرابکاری روضه‌خوانی و گریه های شهید سیدابراهیم رئیسی برای امام حسین(ع) در کربلای معلی+ویدیو تعریف و تمجید حمید معصومی نژاد از شیرینی های بی نظیر شهر تبریز با حضور در یکی از قنادی های مشهور این شهر+ویدیو/ از رم به تبریز! تصویری از جوانی های ستاره های تاریخ ساز و قهرمان فوتبال/ کدوما رو تونستین بشناسین؟ شام ساده و بدون تجملات شهید رئیسی درمیان دانشجویان ایرانی و دیدار صمیمی با آنها+عکس عکس بسیار کمیاب از دوران کودکی «جومونگ» در کنار خانواده‌اش پربازدید شد! ابتکار جالب شهید آل هاشم برای رسیدگی به کار مردم تبریز که تا ابد ماندگار شد+عکس تصاویری از حضور فرمانده کل سپاه در منزل پدری سرتیم حفاظت رئیس جمهور شهید+ویدئو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403 نگاهی به ویلای اعیانی با معماریِ رومی جواد نکونام در شمال+عکس/ چه حیاط باصفایی هم داره روایت همراه با حیرت ایمان صفا از جبران سریع دادن هزینه سفر مکه پدر و مادرش توسط آقای بازیگر+ویدیو همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار میز ناهار خوشمزه سپیده خداوردی بازیگر “آوای باران” برای پسرش سانیار / مادر و پسر چه ست زیبایی زدن... آماده شدن برای یک پیاده روی مادر و پسری به سبک مینا مختاری همسر بهرام رادان+عکس/ و مامانی که قرار نیست چهره پسرشو نشون بده شوخی جالب سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور شهید ایران با محافظی که لباس محلی پوشیده بود/ بهت میاد+ویدیو خانه ابدی مادر شهید آل هاشم، امام جمعه محبوب تبریز و چهره غمزده ایشان/ وای از آن دل که در آن غم مادر باشد+عکس تولد شاعرانه و رمانتیک فرزاد حسنی با چیدمان شمع و گل+عکس/ و مدل مویی که اصلا به آقای مجری نمیاد! تولد 68 سالگی ناهید مسلمی کنار دخترش شیدا خلیق تازه عروس سینمای ایران +عکس / چه کیک شکلاتی خوشمزه ای کوکو سبزی خوشمزه مینا مختاری با گردو و زرشک برای همسرش بهرام رادان/ کدبانو و باسلیقه+ویدیو درخواست جالب یک پسر جوان ایرانی برای بردن انگشتر رهبر انقلاب به مراسم خواستگاری‌اش+ویدیو میز عصرانه متفاوت و عجیب مژده لواسانی در اصفهان با این ترکیب شور و شیرین+عکس/ آخه گوشفیل با دوغ!! اولین روز تولد سام پسر کوچولوی بهنام صفوی، خواننده محبوب ایرانی/ حیف جوونیش+عکس لحظه خنده دار و بامزه رضا گلزار وسط اجرای مسابقه/ من عطسه هم نمیتونم بکنم؟+ویدیو نسخه خونین مرد رمال برای زندگی نوعروس سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403 رحل قرآن و ترمه اصیل اصفهان روی میز عزای سیاه شهید امیر عبداللهیان در جوار مزارشان+عکس و ویدئو فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403 لاغری شوکه کننده رابعه اسکویی با عمل بای پس معده/ الان میگن چرا دماغتو کوچیک نمیکنی!+فیلم اولین تصاویر از محل خودکشی پدر پس از قتل اعضای خانواده‌اش در تبریز+ویدیو اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند! عاشقانه‌ جذاب شهاب حسینی برای هانده ارچل، بازیگر خوش چهره سریال مست عشق +ویدئو/ عاشقانه هاشون ارزش صد بار دیدن رو داره... مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو پیام جگرسوز دختر شهید مصطفوی، خلبان بالگرد رئیس‌جمهور برای پدرش💔+ویدئو ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود... تصویری سیاه و سفید که سپیده بزمی پور با انتشار آن برای اولین بار خبر بارداریش رو داد+عکس/ چقد کوچولوئه خدااا😍 دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ... فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403
تیتر امروز   
دومین گزارش ستاد کل نیروهای مسلح درباره بالگرد رئیس‌جمهور ؛ بررسی اثر جنگ الکترونیک و خرابکاری
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنج شنبه 10 خرداد 1403 + فیلم
فال روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد ماه 1403
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 10 خرداد 1403
اولتیماتوم وزارت بهداشت: پزشکان عمومی تیغ زیبایی را غلاف کنند!
همه چیز درباره گرفتن نفخ حبوبات با خیار
دانلود آهنگ جدید "تو کجایی عشق زیبا" گرشا رضایی+فیلم/ جاده و بارون و دریا تو کجایی عشق زیبا ...
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 10 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه پنجشنبه 10 خرداد 1403
ماجرای تلخ پدری که کودک سربریده اش را در آغوش گرفته بود...
حضور دونفره حامد بهداد و لیلا حاتمی در کشور رومانی+عکس
محمود احمدی نژاد قول کاندیداتوری داد؟ /یک قطره از اقیانوسم /قطعا کوتاهی نمی کنم /کسی بر دیگری برتری ندارد و نباید داشته باشد
جواد خیابانی خودروی شخصی خود را لو داد/ ماشین مجری جنجالی چیست؟
حامیم محتاج دعای مردم شد! تصادف نگران کننده حامیم خواننده محبوب ایرانی
منتخب روز   
سلیقه تحسین برانگیز همسر و دختران سید ابراهیم رئیسی در چیدن میزعزای رئیس جمهور شهید با عکسی مشهور از ایشان در سازمان ملل + عکس مراعات همسر به سبک رئیس جمهور شهید؛ از عدم مخالفت با تغییر رشته جمیله علم الهدی از مامایی به علوم انسانی تا کنار آمدن با روزهایی که غذایی در خانه پخته نمیشد+ویدیو سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست مداحی شهید مالک رحمتی در مراسم پیاده روی اربعین در کربلا+ویدیو نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... دروغ مصلحتی حاج آقا دانشمند به همسرش که 30 سال سر به مهر ماند و اکنون فاش شده است/ خانومم ناراحت شد و گریه کرد+ فیلم تولد 5 قلوهای یک مادر 30 ساله در تبریز+عکس حضور شهید مالک رحمتی در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو