نگاهی به آداب و رسوم مدرم پورتوریکو

  شنبه، 03 دی 1401   زمان مطالعه 8 دقیقه
نگاهی به آداب و رسوم مدرم پورتوریکو
پورتوریکو مجمع الجزایری در شمال شرق منطقه کارائیب است. برای آشنای با آداب و رسوم این مردم با ساعد نیوز همراه باشید.

پورتوریکو با نام رسمی قلمرو همسود پورتوریکو مجمع الجزایری است در شمال شرقی منطقه کارائیب. پورتوریکو از نواحی غیرضمیمه به خاک ایالات متحده آمریکا به شمار می آید که تحت حاکمیت سیاسی ایالات متحده آمریکا قرار دارد. نزدیک به ۷۶ درصد از مردم این جزیره سفیدپوست هستند که تبار بیشتر آن ها از اسپانیا است. کوبا و پورتوریکو تنها جزایری در حوزه کارائیب هستند که سفیدپوستان اکثریت جمعیت آن ها را تشکیل می دهند. پورتوریکو بیش از ۴۰۰ سال در کنترل اسپانیا بود تا این که پس از شکست اسپانیا از ایالات متحده در جنگ، این جزیره به کنترل ایالات متحده درآمد. نام پورتوریکو از زبان اسپانیایی گرفته شده و به معنای «بندر ثروتمند» است.

فرهنگ مردم مپورتوریکو

می دانیم که کشور پورتوریکو یکی از ثروتمندترین میراث هنری در دنیا محسوب می شود و شرایط فرهنگی و تاریخی گسترده ای را شامل شده است این کشور توانسته شرایط فرهنگی ایده آلی را شامل شود و مشخص است که اصول فرهنگی در این کشور وابسته به تاریخ این کشور ارزیابی می شود. در فرهنگ این کشور آمیخته های هندی بسیار دیده می شود. یک سری فرهنگ های اسپانیایی و آفریقایی که هنوز هم ریشه در سنت های این کشور دارد. مبادله های سیاسی و اجتماعی به طور کلی جنبه ای از زندگی را شامل می شود. در فرهنگ مردم کشور پورتوریکو مهمان نوازی حرف اول را می زند. مهمان نوازی گرم حتی از غریبه ها در این کشور یکی از بهترین اصول فرهنگی در این کشور است. جمع های دوستانه در بین مردم کشور پورتوریکو رویت شده است و البته که در این جشن ها مردم سعی می کنند از خارجیان در جهت رفاه زندگی خود بهره بگیرند. مردم این کشور غذاهایی تهیه می کنند که انگشتان خود را خواهید خورد، غذاهایی با طعم تند و خوش نمک که آدم را سرزنده می کند. غذاهای ترکیبی در این کشور در کل دنیا مشهور است. فرهنگ متنوع در این کشور در بین روستاهای مختلفی رویت می شود البته که زندگی روستانشینی در این کشور یک بخش مهم خواهد بود. اطلاعات زیادی در زمینه تحصیلی در این کشور رویت نمی شود اما مردم همه سعی خود را می کنند که با سواد باشند. شعر بخوانند، با هم در ارتباط باشند و سعی کنند و فرهنگ زندگی خود را وابسته به جدیدترین اعتبارات دولتی در نظر بگیرند. فرهنگ مردم این کشور در زمینه خرید لباس مشابه با ایران است. مردم ایران هم به لباس علاقه زیادی دارند. جمعیت پورتوریکو سه میلیون و ۱۹۴ هزار نفر و زبان های رسمی آن اسپانیایی و انگلیسی است. زبان رایج اکثریت مردم جزیره، اسپانیایی است و تنها حدود یک چهارم جمعیت پورتوریکو انگلیسی را روان صحبت می کنند.

دین در پورتوریکو

در حدود 85 درصد از مردم کشور پورتوریکو کاتولیک را قبول دارند و همه قوانین و شرایط مخصوص به کاتولیک را دنبال می کنند این در حالی است که در حدود 15 درصد الباقی پروتستان را مورد حمایت قرار می دهند. کلیسای کاتولیک این ادعا را کرده است که قدیمی ترین کلیسای مسیحیت است و البته که قدمت آن به زمان حضرت عیسی باز می گردد. سنت های غیر عادی زیادی در این مذهب دیده می شود که مردم کشور پورتوریکو به آن پایبند هستند. مردم این کشور یک سری خرقه ها زیر لباس خود استفاده می کنند. خرقه به پوششی گفته می شود که با پوست بدن پوشیده می شود و این پوشش جنس بسیار زبری دارد و خشن است و با موی حیوانات پوشیده شده است. این لباس در مذهب کاتولیک استفاده می شود که بدن آسیب ببیند ،فرد سختی بکشد تا افراد بتوانند در آینده از پس سختی های زندگی بر آیند. در مذهب کاتولیک قوانین عجیب و غریب زیادی دیده می شود. البته که شرایط دیدنی در این کشور وابسته به گروه های مختلفی بررسی می شود. استفاده از لباس های خاص در این کشور ریشه در دین و خرافاتشان دارد و مردم دیندار بوده و اصول خرافه ای را بهتر از قبل در نظر می گیرند. مشخص است که وضعیت دینی در این کشور می تواند یکی از مهمترین اصول در بین بانوان خواهد بود. اصول دیدنی در بین بانوان در پوشش و نوع لباس های آن ها نیز رویت می شود. دین داری در این کشور قوانین خاص خود را دارد که باید به آن احترام گذاشته شود.

پوشش مردم پورتوریکو

لباس های سنتی مردم پورتوریکو دیدنی و جذاب است. لباس های بلند با چین های پی در پی که قطعاً ساعت ها زحمت یک خیاط را زیر پوشش قرار داده است! بانوان در کشور پورتوریکو همیشه لباس های بلند را دوست داشتند. حتی همین امروز هم بسیاری از بانوان در این کشور لباس های بلند با چین های پی در پی را گزینه ای بی نظیر می دانند. لباس هایی که توری های خاصی دارد و از نظر پارچه متراژ زیادی را در برگرفته است. ظرافت بانوان در استفاده از لباس های خاص مشخص می شود. لباس هایی که جنبه رنگ آمیزی بی نظیری دارند. لباس هایی که برای مردم این کشور نماد شادی و سرور است. در کشور پورتوریکو استفاده از کفش های پاشنه دار به ندرت دیده می شود. پوشش رسمی برای آقایان با کلاه های سفید و نوارهای سیاه از دیگر جذابیت های کشور پورتوریکو محسوب می شود. آقایان همیشه به موسیقی علاقه نشان می دهند و لباسهایشان را نیز با متناسب با هنر انتخاب می کنند. گلسر های درشت با شاخه گل های رنگی بر روی موهای بانوان در حالی که موهای خود را پریشان کرده اند بسیار عالی است. پوشش لباس های مختلف در این کشور به صورت گل گلی دیده می شود. در این کشور هر کس هر طور که دوست دارد لباس می پوشد و البته که همین تنوع برای فرهنگ زندگی در کشور پورتوریکو بسیار دل انگیز است.مردم سعی می کنند دامن استفاده کنند و دامن ها همیشه پراز نقش های درشت و رنگارنگ است.

پوشش سنتی مردان در پورتوریکو

خرافات در پورتوریکو

افسانه های زیادی در کشور پورتوریکو دیده می شود. مثلاً مردم این کشور علاقه زیادی به مجسمه ای که در گوشه ای آرام در سن خوان دارد. این مجسمه یک تشریفات مذهبی محسوب می شود و داستان های تاریخی گسترده ای را شامل می شود. مردان ابر و بادی در این کشور ریشه در خرافات مختلفی دارد. در این کشور قدرت های خاصی از این مجسمه دیده می شود، عده ای معتقد هستند که این مجسمه می تواند افراد را شفا دهد، کودکان در این خرافات از اعتبارات بیشتری برخوردار هستند و شرایط خرافی به صورت حرفه ای بررسی می شود. قدرت لازم این مجسمه از مذهب کاتولیک برگرفته می شود. به طور کلی انگلیسی ها این خرافات را رد می کنند و مجسمه را یک تندیس بی روح می دانند که شرایط خاص خود را در بین مردم این کشور ایجاد کرده است. یک خرافات دیگر استفاده از لباس های ضخیم و زبر است که مردم برای اینکه طعم سختی ها را بچشند استفاده می کنند اینطور که مشخص است این لباس های ضخیم به آن ها کمک می کند که قدرت لازم در روزهای سخت و طاقت فرسا را داشته باشند. در خرافات مردم این کشور هر کس این حق را دارد که زندگی خود را به صورت قدرتمند دنبال نماید و تحمل قدرت در این کشور نیز وابسته به همراه مجسمه معروف است!

کریسمس در پورتوریکو

  • روز کریسمس در پورتوریکو تعطیل عمومی است و مشاغل معمولاً تعطیل هستند. این یک روز برای گذراندن وقت با دوستان نزدیک و اعضای خانواده است. این تاریخ برای کسانی که ایمان مسیحی را رعایت می کنند دارای اهمیت است.
  • این روز معصومین مقدس است و بزرگداشت روزی است که پادشاه هرودس دستور کشتن فرزندان پسر در بیت لحم را صادر می کند. در این روز توده های ویژه برگزار می شود. در شهر هاتیلو، کارناوالی از نوع برگزار شد. مردان لباس سربازان هرود را می پوشند و بچه های شهر را ربوده و جعلی می کنند. سپس مردم به سربازان مصنوعی خوراکی و آب نبات می دهند تا فرزندان خود را پس بگیرند.
  • شب سال نو در سراسر جهان آغاز تازه ای است و در پورتوریکو افسانه می گوید هر کسی که بتواند در هنگام اعلام صدای سال نو 12 انگور بخورد، خوش شانس خواهد بود. شعری سنتی به نام نان تست Bohemian در شب سال نو خوانده می شود. حتی از طریق ایستگاه های رادیویی کشور پخش می شود.
  • روز سه پادشاه، یا روز پادشاهان، دیدار جادوگران از کودک مسیح را جشن می گیرد. این روزی است که کودکان زیر درخت کریسمس چمن یا یونجه خرد شده را به عنوان هدیه برای شترهای خسته ترک می کنند. این عصر هدایا برای کودکان باقی می ماند. در طول روز، عمارت فرماندار در سن خوان با پذیرایی، موسیقی، تزئینات و اسباب بازی برای کودکان برای عموم آزاد است.

کریسمس در پورتوریکو

اسپانیایی صحبت کردن نیاز نیست

جالب است بدانید که از سال ۱۹۹۳، پورتوریکو دو زبان رسمی انگلیسی و اسپانیایی دارد. اما شما لازم نیست هر دو زبان را بلد باشید تا این جزیره را ببینید. بیشتر مردم حداقل کمی انگلیسی متوجه می شوند، مخصوصا شهرهایی که توریست های بیشتری به آن جا می روند، مردمی دارد که زبان انگلیسی را صحبت می کنند. اما همیشه یادگیری چند واژه در زبان کلی یک کشور کارساز است. می توانید یک دفترچه یادداشت به همراه داشته باشید و واژه ها و عباراتی که مهم هستند را در آن نگه داری کنید.

سخن آخر

آن هایی که عاشق کشتی های تفریحی هستند، پس احتمالا عاشق پورتوریکو نیز خواهند شد. شرکت های مختلفی، خدمات کشتی های تفریحی در بندر چشم نواز سن خوان دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید. برخی آمارها به دو میلیون مسافر کشتی کروز در سال در جزیره اشاره دارند. با این کشتی ها می توانید برای تورهای یک روزه، نیم روزه و یا حتی چند روزه ثبت نام کنید و از طبیعت بی نظیری که در انتظارتان است، نهایت لذت را ببرید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (647 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (194 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (13 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان