نگاهی به آداب و رسوم مردم السالوادور

  سه شنبه، 22 آذر 1401   زمان مطالعه 13 دقیقه
نگاهی به آداب و رسوم مردم السالوادور
السالوادور کشوری استوایی که در آمریکای شمالی واقع شده است و فرهنگ و آداب خاصی دارد که می خواهیم در این مقاله با آن آشنا شویم. همراه ساعد نیوز باشید.

السالوادور به طور رسمی جمهوری السالوادور کوچک ترین و پرتراکم ترین کشور منطقه آمریکای مرکزی است. پایتخت آن سان سالوادور است. این کشور در جنوب آمریکای شمالی قرار دارد و به دریا هم راه دارد. السالوادور توسط کشورهای هندوراس، گواتمالا و همچنین خلیج فونسکا و اقیانوس آرام دربرگرفته شده است. جمعیت این کشور ۶٬۸۲۶٬۰۰۰ نفر است که اکثریت آنان از تبار مستیزو (دورگه سرخ پوست و اسپانیایی) هستند.

خلاصه تاریخ کشور السالوادور

به طور کلی در دوره های گذشته منطقه کنونی کشور السالوادور در بخش های غربی رویت شده است و سرخپوستان نیز در بخش لنکا در بخش شرقی ارزیابی شده است. به طور کلی در این کشور شهرهای زیادی در این منطقه دیده شده است که با پادشاهی کوزکاتلان بنیاد نهاده شده است. لقب مکان جواهرات الماس به کشور السالوادور داده شده است و البته که فرهنگ و تبار مختلفی را شکل داده است. تمدن مایاها در این کشور مکان های باستانی زیادی را به جا مانده است. یک سری مکان های باستانی مانند تازومال و خویا دکرن است. در تاریخ این کشور پارک ملی باستانی سیهو آتان رویت شده است و شرایط ۷۳ هکتار مساحتی را طی کرده است و محوطه های تاریخی ارزشمندی را طی کرده است. به طور کلی آثار تاریخی در این کشور تمدن زیادی را شکل داده است. قدمت کشور السالوادور به طور کلی در سال های اخیر مشخص شده است. این کشور به طور کلی تبار و فرهنگ مشخصی را طی کرده است و البته که تمدن مایاها در این منطقه ارزش درستی را طی کرده است. در مکان های باستانی این کشور افراد زیادی سکونت داشته اند که می تواند تمدن باستانی را شکل دهد. به طور کلی فضای مایاها در این راستا اصول درستی را طی کرده است. مشخص است تاریخ این منطقه ساختار دقیق تری را طی کرده است و البته که شرایط تاریخی این کشور در طول سال های اخیر بهتر شده است. مشخص است که مکان های باستانی در این زمینه می تواند دقیق و اصولی باشد.

دین و زبان مردم السالوادور

در بین گروه های نژادی در کشور السالوادور در حدود ۸۶ درصد از مردم این کشور مستیزو هستند و در حدود ۱۲ درصد سفید پوست و یک درصد سرخ پوست در کشور السالوادور زندگی می کنند. شرایط مذهب کشور السالوادور به این صورت است که ۵۶٫۶ درصد کاتولیک رومی را انتخاب کرده اند. در حدود ۲۷٫۹ درصد انجیلی را می پرستند و در حدود ۱۱٫۴ درصد از مردم این کشور بدون دین هستند. از سوی دیگر در حدود ۱٫۴ درصد از مردم مورمون هستند و بیش از ۱٫۴ درصد نیز ادیان دیگری را قبول داشته و آن را دنبال می کنند وضعیت دینی در کشور السالوادور وابسته به گروه های مختلف پیش بینی می شود به طوریکه در حدود یک درصد در کشور السالوادور شاهدان یهودی دیده می شود. در سال ۱۹۳۰ قانونی تصویب شد مبنی بر اینکه ورود سیاه پوستان و زردپوستان و کولی ها به داخل خاک کشور السالوادور ممنوع شد این قانون تا سال ۱۹۸۰ پا برجا ماند. بر اساس برآوردهای صورت گرفته در کشور السالوادور بین ۲۵ الی ۳۴ درصد از مردم این کشور سعی می کنند در زمینه دینی به روز باشند و بتوانند حمایت های دینی مشخصی را در نظر داشته باشند. مشخص است که روزنامه های داخلی در این کشور دین را یک امر مهم مذهبی در نظر گرفته اند و البته که قوانین دینی در کشور السالوادور می تواند وابستگی های مذهبی خوبی را شامل شود. جمعیت کشور السالوادور به طور کلی وابسته به مسیر های اعتقادی پیش بینی شده است و اطلاعات دینی در این کشور می تواند شرایط مذهبی درستی را پیش بینی کند. دین در کشور السالوادور یک عملکرد مشخص دولتی را پوشش می دهد و اهمیت زیادی دارد. زبان رسمی مردم السالوادور، اسپانیایی است. زبان های محلی ناهوات و لنکا که قبلاً رایج بوده تقریباً از میان رفته اند.

فرهنگ مردم السالوادور

مردم کشور السالوادور به طور کلی فرهنگ روستانشینی را بیشتر از شهرنشینی قبول کرده اند این اصول سبب شده است که شاخه های کاتولیک به صورت حرفه ای حفظ شود مشخص است که اغلب مردم در این کشور دورگه سرخ پوست و اسپانیایی هستند و بیشتر مردم دیدن مسیحی را انتخاب کرده اند به این ترتیب حجاب کشور السالوادور نیز پوشیده است. زبان کشور السالوادور به صورت ترکیبی دیده شده است و البته که ورود سیاهپوستان در این کشور هم مسیر فرهنگی را تغییر داده و هم شرایط برای زندگی در السالوادور را بهتر نموده است. مذهب این کشور بیشتر در زمینه کاتولیک های رومی بررسی شده است. در حدود ۱۱ درصد از مردم کشور السالوادور هیچ دینی ندارند اما اصول زندگی سالم بخشی از فرهنگ آن ها است. پرچم کشور السالوادور در هر خانه ای دیده شده و مردم کشور السالوادور علاقه و احترام زیادی به پرچم این کشور می گذارند به طور کلی هر یک از شهرهای کشور السالوادور دارای شرایط مخصوصی هستند. مشخص است که برای بررسی پرچم این کشور از سوی سازمان های مشخص حمایت های درست و بنیادی صورت می گیرد. وزارت کشور السالوادور اعلام کرده است که منافع اقتصادی در این کشور می تواند بخشی از فرهنگ باشد و صحنه های سیاسی در کشور السالوادور به صورت ساخت یافته است. فرهنگ زندگی در این منطقه براساس میزان اقتصادی رومی بررسی می شود و دولت سعی خود را کرده است که شرایط زندگی برای عموم مردم را به صورت نمادین فراهم سازد. روزنامه های داخلی در این بخش ارزیابی درستی داشته است و فرهنگ شهرنشینی در این کشور می تواند ساخته های خوبی را شکل دهد.

پوشش مردم السالوادور

لباس های رنگارنگی که در کشور السالوادور دیده می شود هر یک دارای ویژگی های مخصوصی هستند. استفاده از پارچه های رنگی با رنگ های شاد به صورت راه راه یک بخش مهم پوشش مردم کشور السالوادور محسوب می شود. در طراحی این لباس ها از پارچه های نازک استفاده می شود و البته که نوع طرح به کار رفته به نسبت سایر بخش ها پیشرفته تر است. مردم در این کشور استفاده از لباس هایی که رنگ های ویژه و خاصی دارند را جدی در نظر می گیرند و معتقد هستند که چنین لباس هایی اغلب از نظر زیبایی بی نظیر است. لباس هایی که جنبه مجلسی دارد بسیار گران قیمت است. اگر به شرایط زندگی در کشور السالوادور دقیق شوید مشخص می شود که انتخاب لباس مناسب خود یکی از بخش های بسیار مهم است. پوشش مردم این کشور وابسته به قومیت های مختلف پیش بینی می شود. برخی از لباس ها اغلب جنبه سنتی یا ملی دارد و مشخص است که طرح های به کار رفته در این لباس ها به صورت سلیقه ای هستند و کودکان لباس های رنگ روشن را بسیار دوست دارند و آقایان نیز علاقه به لباس هایی دارند که نماد این کشور را مشخص کند. بانوان در فصول سرد سال سعی می کنند لباس هایی با بافت ریز و پشمی استفاده کنند و کاموا بافی در کشور السالوادور به نوبه خود یکی از بهترین عملکردهای پوششی محسوب می شود. در پوشش مردم این کشور کلاه های نیم دایره بسیار زیبایی دیده می شود و البته که لباس های خاص با طرح های ویژه نیز بخش مهمی از لباس مردم کشور السالوادور است.

لابس سنتی مردم السالوادور

غذاهای السالوادور

ساندویچ بوقلمون اصلی ترین غذای مخصوص کشور السالوادور است که در بین مردم ایران نیز جا افتاده است و طعم بی نظیری دارد. مواد لازم برای تهیه این غذا یک و نیم پیمانه آب جو است که اگر دوست دارید می توانید دلستر را جایگزین کنید. در این غذا از روغن زیتون برای طبخ بهتر و طعم دهی عالی استفاده می شود. استفاده از فلفل سیاه در این غذا سبب می شود که در نهایت مزه آتشین احساس شود. به طور کلی افراد باید ۲ قاشق چایخوری کنجد به همراه دو قاشق چایخوری دانه خشک شده داشته باشند. همینطور کدو حلوایی در این غذا استفاده می شود که البته سلیقه ای است. استفاده از پونه کوهی خشک شده و ۵ حبه سیر در این غذا بسیار ایده آل است. نیاز است که دو عدد برگ بو و ۲ عدد ران بوقلمون نیز داشته باشید و این غذا به طور کلی وابسته به سبزیجات خاص تهیه و طبخ می شود. مواد غذایی به کار رفته در این غذا بسیار عالی است و طعم بسیار خوبی دارد. استفاده از نان های محلی در کنار این غذا جنبه تکمیل کننده دارد. در بین غذاهایی که در کشور السالوادور استفاده می شود این ساندویچ به طور کلی طعم بی نظیری دارد و البته که شیوه طبخ این غذا بسیار عالی و بی نظیر است. مردم سعی می کنند طبخ این غذا را در شرایطی که حرارت بسیار کم است انجام دهند تا بسیار دل انگیز و ترد باشد. در کشور السالوادور استفاده از ادویه و سبزیجات خشک شده در غذاها بسیار زیاد دیده می شود و البته که سبزیجات در غذاها جنبه های ویتامینی نیز دارد.

قوانین عمومی مردم السالوادور

قوانین زندگی در کشور السالوادور می تواند به دو بخش تقسیم شود: بخش اول گروهی هستند که در شهرهای صنعتی کشور السالوادور زندگی می کنند و زندگی برایشان ارزش درستی دارد این گروه همه سعی خود را در فضای صنعتی کرده و قوانین شهرنشینی برای این گروه شامل موارد حمل و نقل بوده و البته که جریان های سیاسی دقیقی را طی کرده است. بخش دوم به گروهی گفته می شود که سعی به زندگی با نظام ساده تری دارند و در بخش های روستایی زندگی می کنند، این گروه حساس به زباله هستند و به نظافت روستا بسیار اهمیت می دهند سعی می کنند مسیر زندگی خود را به صورت خاص دنبال کنند و زندگی برایشان جریان مخصوص به خود را طی می کند. این گروه زندگی روستانشینی را بخش پر اهمیت زندگی جوانان می دانند. قوانین یادگیری تابلوهای شهری در کشور السالوادور بسیار مهم است و هر یک از تابلوهای شهری دارای عملکرد و شرایط مخصوصی هستند از طرفی در قوانین صورت گرفته در این کشور دولت سعی خود را می کند مسیر های گردشگری را به صورت حرفه ای دنبال کند. نرخ دلار کشور السالوادور نیز بر اساس رتبه های گردشگری نوسان دارد. در این کشور هر شخص می بایست بتواند از جان و مال و ناموس خود حمایت کند در غیر این صورت قطعاً زیر سوال می رود و مسیرهای درستی را طی می کند. مشخص است که حمایت از جان و مال و ناموس می تواند بخشی از قوانین زندگی نیز محسوب شود. قوانین در فضای شهری بیشتر در راستای حمل و نقل بوده و البته که سایر بخش ها را نیز شامل می شود مشخص است که شرایط و قوانین مشخصی در این کشور دیده می شود که از سوی وزارت مختلفی بررسی می شود. هر یک از شهرهای کشور السالوادور دارای شرایط مخصوصی هستند و گسترده های دقیقی را در زمینه قیمت دلار کشور السالوادور شکل داده اند.

شایعات در السالوادور

بیرون رفتن و خوشگذرانی های شبانه در کشور السالوادور بسیار باب است و این موضوع سبب شده تا شایعاتی در زمینه فساد در این کشور صورت بگیرد مشخص است که قشر جوان در این کشور سعی می کنند زمان زیادی را برای خوش گذرانی در نظر بگیرند به این ترتیب مسیر های خوشگذرانی در کشور السالوادور به صورت جدی دنبال شده است. در صورتی که قصد دارید تجربه زندگی شبانه در کشور السالوادور را دنبال کنید دو اصل را در نظر بگیرید اول اینکه شما حق ندارید برای کسی مزاحمت ایجاد کنید و این حق به شما داده نمی شود که باعث ایجاد رعب و وحشت در مکانی شوید این موضوعات از سوی سیستم های امنیتی کشور السالوادور بررسی می شود. شایعاتی در زمینه خیابان های بدون علائم رانندگی در کشور السالوادور شنیده می شود و البته که غیر قابل دفاع است. خیابان های کشور السالوادور همگی دارای علائم راهنمایی و رانندگی هستند و این موضوع سبب شده است که مردم بتوانند در رانندگی کمی بیشتر قوانین را رعایت کنند. تنها بخشی از خیابان های این کشور علائم رانندگی ندارند و این موضوع به نوبه خود دردسر زیادی را شامل می شود که البته خطرات جانی محدودی دارد. شایعات زیادی در این کشور در زمینه شنیده می شود که بهتر است باور نکنید. در کشور السالوادور یک بخش دیدنی مهم دیده می شود که تنها در زمان های خاصی برای بازدید مجاز است اما اینکه هرگز حق دیدن ان را ندارید غیر قانونی خواهد بود.

خرافات در السالوادور

گاو بازی در این کشور جنبه های خرافی دارد، گاوبازی می تواند بلای طبیعی را از این کشور دور کند. مردم از دوره های قبلی که کشور السالوادور درگیری بلای طبیعی زیادی بوده است گاوبازی را رواج دادند به این ترتیب بر این باور رسیدند که گاوها می توانند بالای طبیعی را از شما دور کنند و مشخص است که هنوز هم پرستش گاو در این کشور جنبه های خرافی زیادی دارد. مردم در این کشور سعی می کنند همیشه از گاو ها برای رسیدن به آرزوی خود کمک بخواهند مشخص است که در سال های اخیر گاو بازی در کشور السالوادور می تواند هم مسیر علمی قوی داشته باشد و هم پوست و گوشت گاو مورد استفاده قرار بگیرد. از دیگر خرافاتی که در کشور السالوادور دیده می شود تاریکی هوا و قدم زدن دختر جوان در بخش های مختلف است. مردم سعی می کنند در این زمینه دقت لازم را داشته باشند و البته که این موضوع توانسته کمی دردسرساز نیز شود به طوریکه در یک تاریخ مشخص دختری در حال عبور از یک کوچه تاریک برای همیشه جان خود را از دست می دهد و خبری از علت مرگ وی مشخص نشده است و این موضوع جنبه خرافاتی را افزایش داده است. خرافاتی که در کشور السالوادور دیده می شود اغلب جنبه های مخصوصی دارد و کسانی که از نظر خرافی قوی هستند به این موارد بسیار احترام می گذارند. در کشور السالوادور شما می بایست بتوانید تجربه یک زندگی سالم را داشته باشید و بهتر است که خرافات مردم این کشور احترام بگذارید.

سخن آخر

شرایط زندگی در هر کشوری بستگی به آداب و فرهنگ آن کشور دارد و این فرهنگ برای مردم آن کشور عادی است، اما شاید برای مسافران به گونه ای غیر عادی به نظر برسد. اگر قصد سفر به کشور السالوادور را دارید حتما قبل از سفر اطلاعات کلی از این کشور بدست آورید و از آداب و رسوم و روابط اجتماعی رایج در آنجا مطلع شوید. لطفا دیدگاه و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (434 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (223 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (156 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (148 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (147 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (135 نظر) روز اول مهر یادی کنیم از اخراج سجاد رضایی فرزند اکبر کلاس دوم ب با گرمکن ورزشی دهه شصتی +فیلم/ من برای لهجه اصفهانیش مُردم شما ادامه بدید (93 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (91 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (91 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (81 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (77 نظر) علیرضا بیرانوند: پرتاب‌های بلندم به خاطر چوپانی کردنم هست؛ به عنوان یک چوپان در کنار خانواده ام همیشه مجبور بودم که با پرتاب سنگ مواظب گوسفندانم باشم (75 نظر) رضا عطاران : من و خانومم تو سینما بودیم همه اومدن برای عکس و امضا که اعلام شد رضا گلزار وارد شده دور و برمون حتی یه نفر هم نموند همه رفتن پیش رضا (74 نظر) خلاقیت هوشمندانه یک مدرسه ایرانی برای استفاده از پله های سالن/ دست مریزاد به این همه نبوغ و ابتکار+عکس👌 (71 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو نیکی کریمی از مهمترین اتقاق زندگی اش پرده برداشت ؛ خانم بازیگر : پدرم مرا به این سمت سوق داد تاج گل اعیانی با گل‌های سفید و سیاه محمدباقر قالیباف در مراسم ختم پدر خداداد عزیزی+عکس استاندار بصره راننده شخصی مسعود پزشکیان در سفر به این شهر شد+عکس/ چهره خندان رئیس جمهور سوار بر BMW