دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

جامعه /

نگاهی به عروسی گران قیمت فرح پهلوی در شب یلدا 62 سال پیش/ از حضور آرایشگرهای فرانسوی در تهران تا بشکن زدن مادر عروس هنگام خرید عقد+عکس 

جمعه، 20 مهر 1403
ساعدنیوز: فرح دیبا به واسطه آشنایی با خاندان پهلوی زندگی‌اش دگرگون شد و به ثروت هنگفتی دست پیدا کرد، ثروتی که از سرمایه مردم ایران خرج می‌شد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی ساعدنیوز، 65 سال پیش در شب یلدا مراسم عروسی گران قیمت و پرهزینه‌ای برگزار شد که هزینه‌های آن از جیب مردم ایران پرداخت شد.

دختری که حالا لباس عروس بر تن کرده و چندی پیش برای تأمین مخارج زندگی و تحصیلش در پاریس مجبور بود در خانه فرانسویان به عنوان پرستار بچه کار کند، آنقدر عوض شده که وقتی به آرایشگاه معروف پاریس رفت، اظهار علاقه کرد که برای آرایش عروسی‌اش از آرایشگر‌های این آرایشگاه به تهران بیایند!

دختر دانشجوی توده‌ای‌مسلکی که تا پیش از این طرفدار فقرا محسوب می‌شد، حالا در پاریس مدام به بوتیک‌های شیک و مزون‌ها و سالن‌های مد معروف می‌رفت و با حساب دربار، خرید می‌کند.

مادر این دختر هم آن چنان از عروسی دخترش با شاه ایران خوشحال بود که در حین خرید عروسی در پاریس، مرتب با صدای بلند آهنگ‌ها و ترانه‌ می‌خواند و بشکن می‌زد تا جایی که این کار او باعث جلب توجه عابران و رهگذران شد!

بدین ترتیب دختر فقیری که اردشیر زاهدی به شاه معرفی کرده بود، سومین همسر محمدرضا شد و در 29 آذر ماه 1338، در کاخ گلستان (مقر تاریخی و سنتی سلسله قاجاریه) جشن عروسی مفصل محمدرضا پهلوی و فرح برگزار شد.


2 پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 20 مهر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه
مراحل سابمیت مقاله
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
تبدیل پایان نامه به مقاله
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
ویرایش و ویراستاری متون انگلیسی
خواهر پژمان جمشیدی: پژمان جای خالی 100 تا خواهر رو برام پر کرده! پژمان جمشیدی: آره آرایش میکنم گاهی😂+فیلم
خراب کردی محمدرضا گلزار / چرا کامنت‌ها رو بستی؟ + فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی